Uff, egyetértek. Még ha nem is büntetés az ember célja, akkor is az a JÓ soför, aki a pillanat törtrésze alatt el tudja dönteni, hogy ha nem tudja kikerülni a balesetet, akkor mit tegyen a kár enyhítésére (magyarul hova, minek, hogyan ütközzön). Mellesleg még van benne egy kis nevelő célzat is, mint az atyai pofonnak: puff azanyád, máskor ne viselkedj ilyen hülyén!
Nekem fiesta 1.6D volt a menő. Előttem kétszer törték legalább totálra, én egyszer, az új tulaja ismerősöm, már harmadszor. A hátulja vagy 10 centivel el van ferdülve a menetiránytól:-)
Ezt add össze:-)
andd, amit speedy-gee írt.
Efféle kikerülés autóval nem egyszer a szemközti sávban vagy a parkoló autókban fejeződik be, anyagi kár jelentős és senki nem fizet.
Egyszerűbb a puhább részét megcélozni.
Nekem volt ilyen, érdekes volt nézni az ember arcát, ahogy megállt előttem keresztben a kétsávos úton és nem ment sehova. Nézett a szemembe és nem értette, mi történik.
Csak arra volt időm, hogy eldöntsem, félig vegyem és akkor összetörik az oldala is a kocsimnak, vagy durr a B oszlopba és akkor csak a lámpákat kell cserélni meg némi vasmunka.
Az embernek semmi baja nem lett a régi Twingóban, pedig 30nál gyorsabban csapódtam bele, pár karcolást kapott csak, pedig a kocsi átrepült az út túloldalára, ahol egy IFA ment neki hátulról:-). A mai tízcsillagos ütközési tesztes szarokban meg se karcolódik, így kár ablakra kenődő agyvelőkre gondolni egy kis büntinél.
Ja, az ember jogsiját elvették, a kocsija szalonautó volt, amit egyik helyről vitt a másikra, biztosító nem fizette ki neki, szóval hepiend.
A fiestámban lett 200 körüli kár, biztosító fizette, szóval ennyi a történet.
Én inkább belemegyek a sajáttal is, nem kell nekem topikgép meg nagyvas, bár Volvóval mindenhova jobban befértem.
Ja, mellesleg ez volt a legnagyobb balesetem tizensok év és nagyonsokszázezer km alatt, mielőtt folyamatos vérfürdőre gondoltok. Ezen kívül sajáthibás egy se volt, mindig engem dózeroltak.
OFF Ha az lenne a fő szempont, hogy senki ne küldjön el sehova, én bizony egyáltalán nem írogatnék semmilyen fórumba. Ez már csak ilyen műfaj. De most nem is a véleményedet kérdeztem -nem mert nem érdekel, hanem mert az már korábban kiderült- az alternatív ötleteidre lennék kíváncsi... ON
Azért ez más, mert ha szerencsétlen motoros - nekem van előnyöm felkiáltással - nem kerüli ki a szabálytalankodót, sokkal rosszabbul járt volna, felkenődve az autó oldalára. Más kérdés, hogy egy bünti autóval, vagy ha a cégautó van alattam, csak megmarkolom két kézzel a kormányt, kitámasztom a lábam, és ráfexem a dudára:))))))))
Persze vigyázva, hogy ott csattanjak, ahol nem ül senki.
tpapa,
te nagyon jól tudod mi a véleményem a dologról. De őszintén: érdekel? Lenne értelme hogy kifejtsem? Hogy aztán egy-két jófej elküljön a rákba? Ugyanmár.
OFF Indulat??? Dehogy! Totál hidegvérrel, asszony az anyósülésen, tekintet mereven előre szegez... :o)))
(Ha indulatos vagyok kiszállok verekedni, nem?) ;o) ON
Alapvetően egyetértek kétségeitekkel, hogy ti. a másik autóban is csak ember ül. de hogy megértsetek, el kell mondanom egy esetet: kb. egy éve volt, hogy reggel mentem dolgozni meg a feleségemet is vittem dolgozni. Az Art Hotel előtt (I.ker.) a másik sávban ment egy CD jelzésű Passat. Amikor melléértem, elkezdte rámhúzni a kormányt. (Az index meg nyilván drága extra volt, nem volt benne...). Én dudáltam, villogtam - hiába. Csak jött, jött a barom. Féltettem a kocsim, a feleségem állapotos volt, fékeztem, elengedtem.
De épp ezért gondolom, hogy jó lenne egy ilyen roncs, mert azt nem kéne félrerántani. Ne mondd, hogy rossz napja volt - a dudálásra csak fel kellett volna figyelni, meg a követségi sofőrt azért fizetik, hogy ne legyen rossz napja. Azt se mondd, hogy az a pajeros srác, aki szombaton halálra gázolt egy 65 éves nőt és aztán nem fújta meg a szondát, a beteg feleségével sietett valahova. Meg annak a dzsipesnek is rossz napja volt, aki pár hónapja gázolt el két kisgyereket (asszem a Róbert Károlyon).
De hogy valami örömötök is legyen: sajnos le kell csökkentem a hozzájárulásomat 2.000 Ft-ra. Sorry.
tpapa: 10,000 HUF +5,000 ha környezetkímélő a gép + pótféklámpa
Tomthumb: 1,000 HUF+4 fejtámla, ESETLEG tulajdonlás (ha nem ütközik családi ellenállásba)
speedy-gee: 15,000 HUF
gt500: 5,000 HUF
atompyka: 2,000 HUF
gabriel_: 5,000 HUF
candle: 2,000 HUF
kbe: 2,000 HUF
tig_ris: 1,000 HUF +egy vaníliás WunderBaum légfrissítő
Ender_Wiggin: 10,000 HUF
Csákmáté: 2,000 HUF
killerlynx: 1,000 HUF
Zak: 2,000 HUF +két 15" gumi, meg izzók, apróságok
andd: 5,000 HUF
Groman: 5,000 HUF
tpapa:
Értem az indulatodat, én is pukkancs vagyok. Nem is mondom, hogy ne tegye a kis csapat, szervezze, élvezze - hisz' egész jó kis baráti társaság alakult ki - csak nagyon ésszel kell tenni.
És, ahogy ezt már lejjebb is éreztem, nem is a kocc a legfontosabb ebben a topicban.
OFF? Mellesleg én már írtam: nem valószínű, hogy vezetném. Többek között azokért, amiket leírtál. De ettől még... Valamint azt is jónak tartom, ha többek itt vezetik le a felgyűlt feszültséget. Ha esetleg közösen veszünk egy autót is, ami ezt szimbolizálja, annak se leszek kerékkötője, mint egyesek itt, akik grál-lovagnak akarják feltüntetni magukat. Én pl. bevallottan nem vagyok egy angyalka. (Meg túlsúlyos is lennék ahhoz a melóhoz, mekkora a legnagyobb teherbírású szárny???):o) Aztán ha lesz autó és azzal valaki "tettet" hajt végre, akkor az mindenkinek a saját felelőssége. Azt nem tudom tőle átvállalni, de nem is akarom. Viszont azt bevallom -nem nagy ügy, mert a szégyentáblán már megtettem korábban-, hogy lépésben tolakodóknak már kétszer is nekimentem eddigi életemben. A saját jó kis kocsimmal. Miután többször összenéztünk, és látta, hogy nem akarom beengedni, én meg láttam, hogy "csakazértis" meg akarja mutatni. Mutogassa másnak, engem nem érdekel, onnan csak előre néztem, tartottam a min. távolságot az előttem menőtől... Ilyenkor pont arra jáccanak, hogy félted a kocsidat, majd félrehúzod a kormányt, vagy fékezel. Hát nem.(Érdekes módon mindkettő Mercedes volt, az egyik kifejezetten egy bálna. Pedig az ember azt gondolná, hogy csak olcsó kocsikkal fordul ez elő. Amikor meg olcsó kocsi akart nekemjönni, akkor kb. 70-nel mentünk, a nevelés olyankor fel sem merül.) :o( De az első -lépésben- esetben ezt a kocsit kevésbé sajnálnám. De ettől függetlenül nem hiszem, hogy lenne időm vezetni, ha akarnám se. ON!
"Nincs olyan ötletem ami titeket érdekelne." - Ugyan áruld már el, hogy ezt honnan tudod? Én pl. minden jó ötletre nyitott vagyok; tehát ha nem sértő szándékkal modtad a fentieket, akkor viszont nagy butaságot mondtál... :o(
És a leglényegesebbet lefelejtettem.
Ha a másik kocsiban ülők közül valaki megsérül - nem a koccanástól, hanem attól a fékezéstől, amit a másik produkál a lemezhang hatására - akkor az már személyi sérüléses baleset, aminél kötelező a rendőri helyszínelés, és ha véletlenül nem a másik felet hozzák ki felelősnek, vagy megosztják a felelősséget, akkor komoly kellemetlenségei lehetnek a nevelő brigád gépjárművezetőjének...
Tudjátok, hogy olyan autóm van, amin kisebb koccanások nem látszanak meg, és a súlya is megvan a taroláshoz. Volt is már olyan, hogy figyelmeztető féklámpa villogtatásra meg finom ráfékezésre nem a megszokott fékezéssel reagáltam, hanem picit lekoccoltam a csomagtartó egy részét.
Éppen ezért el kell, hogy mondjam, ezt elképzelni, megígérni, az elszalasztott nevelőcélzatú karambolt órák múlva is újraélni nagyon izgalmas, sőt kellemes dolog. De a valódi csattanás pillanatában érzett elégtételt a kiszálláskor már az értelmetlenség a szégyen és a kétely nyomja el. A másik autóból nem a GONOSZ száll ki, hanem egy legtöbbször szimpatikus ember, aki lehet, hogy először ordít, de a rendőrre várva, vagy a papírok kitöltése közben már mesél magáról, és mire lezajlik a procedúra már egy ismerőstől kell elbúcsúzni, akinek tudod, hogy szándékosan törted össze az autóját, és ilyenkor már nagyon kínos a kőkemény nevelőcélzatú autózás.
A másik, hogy amelyikőtök vezet, annak _nagyon_ kell tudnia a Kreszt. Nem úgy általában, hanem szó szerint, részletekbe menően, és ráadásul ezt folymatosan alkalmaznia is kell tudni, hogy mindenképpen szabályos pozícióból koccoljon. Fel kell készülni rá, hogy nyilvánvaló szituácóban is rendőrt fog hívni a másik fél, és adottesetben a rendőrök neki fognak igazat adni! Ezt követi a feljelentés, tárgyalás nélküli szabálysértési eljárás, megkifogásolás, bírósági tárgyalás stb...
Tapasztalatból beszélek, nem egyszerű a dolog, és végsősoron nem is éri meg, mert a karambol nem okoz elégtétel érzést, higgyétek el.
Ki hisz abban, hogy ebből tényleg lesz valami? Lehet fogadni, mondjuk az összeg felével, hogy nem fogjátok megvenni az autót? :)))
Amúgy egy pár hely:
Podmaniczky-nyugati kereszteződés, ismerni kell. A troli szabálytalanul a kanyarodóból egyenesen szokott menni, mert utána rögtön ott a megálló. Mondjuk megtörhetitek őt is, de most nem ez a lényeg :)))
Hanem a többi suttyó, akiknek nincs okuk rá. Aki ott azt csinálja, az bizti, hogy megérdemli, nincs hiba, elnéztem, stb. Lelkiismeretileg tiszta helyzet. Tudom ajánlani még az Izabella-Andrássynál a balra kanyarodóból rajtolókat is.
Bár a gyorsulásSkodával ez nem fog menni, de a tipp szerintem mindenképpen jó, lenne fogás :)))
tpapa,
ha más ötleted van. Csak kérlek add már elő!
Nincs olyan ötletem ami titeket érdekelne. Csak egy kérdés erejéig jöttem a topikba, és most sietve távozom, mielőtt még azt hinnék a read only tagok, hogy ide tartozom. Ennek még a látszatát is el akarom kerülni.
Joh, semmi gond, szervezünk későbbi időpontot, viszont mindenképp 7végére kéne tenni, mert 7köznap szerintem mindenkinek nehezebb szabaddá tennie magát, pláne aki fix munkaidőben melózik, pl. én... hogy valaki közelebbit említsek...
Péntek van, sokan már nincsenek, hétfőn újult erővel, felvetünk új dátumot... oks?