Nem én okoztam a kárt, totálkár a kocsi, de azt mondták, hogy intézzem a cascot, mert az gyorsabban fizet és majd az önrészt az okozó biztosítója fogja fizetni ha a rendőrségi határozat jogerőre emelkedik.
Hát most majdnem a harmadik hónapban vagyunk, és még mindig nem fizetett semmit az Aeagon. Minden héten van valami kifogás. Horror az egész.
Lenne egy kérdésem. A lényeg, hogy ellopták az alufelniket a kocsimról és van casco ami fizet is, de az avultatásnál, sokat lekapnak a gyári árából vagy, hogy működik ez az egész, tud valaki segíteni?Előre is köszike
Kérdésem volna. Gazdasági totálkárra törték a kocsimat, nem az enyém a felelősség. A hibáját a "sorstársam" elismerte. Mi a helyzet ilyenkor? Jó tudom, hogy a felelős kötelezőjére téritenek, plusz ott a "roncs" - amit el lehet adni. ami egyébként jól javítható. Hátul törték, motorikusan kutya baja. Ha majd megkapom a kocsimat megjavítva, járok-kelek vele, használom. Utána bármilyen kár éri akkor mi van. Mit javasoltok. Nehéz informálódni, hiszen ilyen még nem volt és remélem nem is lesz. Köszi. Karmi
Az autómmal karamboloztam s a légzsákok/övfeszitők miatt gazdasági totálkárra vették az autót. A kárrendezést előzetes CASCO-ra inditottam el, mivel nem én voltam a hibás, de a lehető leg hamarabb pénzt szeretnék látni a káromból. Mennyire igaz az, hogy ilyen esetben a biztositónak ki kell fizetnie a kár 80%-át? A biztositó meghirdette a "roncsot" és csak azt az összeget akarja kifizetni ami az autó töréskori EuroTax értéke minusz a roncsra ajánlatot tévő által mondott érték, minusz önrész és CASCO éves dijhátralék különbözete. Továbbá mennyire igaz az, hogy létezik egy un. "közös biztositási alap" amiből a teljes töréskori érték rendezhető az önrésszel együtt és kérelmezhető hogy ebből rendezzék a károm?
Nem tudom jó helyre írok-é be, de valami hasonlóval küzdök most. Március végén egy STOP táblát figyelmen kívül hagyva elémvágott egy nagyész. Telibe kaptuk, kocsim totálkárosra tört (az övé szintén). A felelősségét elismerte, eddig tehát eljutott a dolog.
Eztuán ugye az ő biztosítója (Európa) kell hogy kifizesse a káromat. Mivel totálkárról van szó, ezért amíg zajlik az ügyintézés, a biztosító bérautót fizetett nekünk. Ennek bérlése holnap jár le. A gond az, hogy a totálkáros autóm után járó pénzt még mindig nem kaptuk meg tőlük!
Mint megtudtam, a biztosító NEM fizeti tovább a bérautót 1 hónapnál, viszont a kocsim árát mivel nem adták még ide, holnap utántól lehet gyalogolni az egész családnak (vidékről járunk be Pestre dolgozni).
Ezen kívül a bérautó bérlésének 85%-át fizeti a biztosító, a többit nekem kell. Amikor megkérdeztem miért kell nekem egyáltalán bármit is fizetni az autóbérlésből, hiszen én nem akartam kocsit bérelni, csak rá lettem kényszerítve, a válasz az volt:
- Ez az úgynevezett kárenyhítési kötelezettség.
Utánanéztem hivatalos doksikban mi lehet a definíciója a kárenyhítési kötelezettségnek, de ennyit találtam:
"
Kárenyhítési kötelezettség:
A szerződő/biztosított a kár bekövetkeztekor
köteles a kárt tőle telhetően enyhíteni.
"
Mivel ez egy roppant informatív meghatározás, ezért nyugodtan azt is ideírhatták volna, hogy "mi közöd van hozzá, fizess te barom!" - a lényege ugyanaz.
Szóval attól függetlenül hogy ártatlan elszenvedője voltam a balesetnek, orrba-szájba szívok azóta, s 2 nap múlva az egész családom bekapcsolódik az össznépi gyaloglásba (az 5 éves kislányommal együtt.)
Gratulálok azoknak, akik mindezt így találták ki!
És ha novemberben egész egyszerűen biztosítót váltok és nem viszek bonusigazolást??? Ha jól olvastam, ha nem viszel, akkor automaikusan A0-ba kerülsz. Gondolom egyik biztosító a másiknak nem küld át semmit, hiszen akkor miért nekem kell szaroznom a bonusigazolással is...
2-t veszítesz minden egyes "ballépésnél", de Malusban ez ugye többet számít, mert ott nem 5%-onként ugrik a +/-. Ez az elmélet.
Mert ugye láttam/hallottam én már ettől eltérő érdekességeket is, de arra ne apellálj azért: egyetlen önhibás ügyemnél én is M2-be estem A0-ból.
A köv. évtől veszik figyelembe a B/M változásokat.
A kötlelezőnél, hogy változik a bonus-malus, ha kárt okozol? Én A0-ban vagyok, akkor most M1-be, vagy M2-be kerülök? Valalhol mintha azt olvastam volna, hogy 2-t ugrik ilyenkor vissza. És mikortól számlázzák a magasabb díjat a következő esedékes díjfizetéstől, vagy jan. 1-től jan. 1-ig számít?
Én nov-ben átmentem a Hungáriától az Unionhoz a kötelezővel, mert lényegesen kedvezőbb lett A0-ban.Akkor még a cascom is jobb lett volna náluk 17e helyett 13e, de azt nem vittem át.
Most összetörtem egy autót és fizetnie kell az Unionnak, úgyhogy kíváncsi leszek, bár nem hiszem, hogy bármi gond lesz.Hétfőn megyek be :(
Egyébként nagyon normálisnak és korrektnek tűntek amíg pénzt kellett kiszedniük belőlem...most meglátjuk :)
Hú, egy picit megnyugtattál, hogy nincs bünti a casconál, mert nem örültem volna, ha az egyébként is 18e-s cascom havont még megfejelik mondjuk egy 5össel.
A Casconál hűségbónuszok vannak. Ha nem volt baleseted akkor némi pénzt még vissza is kapsz. A Generalinál legalábbis így van. A baleset után semmi sem változott. Az évfordulóval inflációkövető módosítások fordultak elő.
Nekem több alkalommal volt problémám. Egy alkalommal elszálltam a jeges úton s közel totálkáros lett az autóm.
Ford kocsim van. Mindennel a szalonba megyek. Azelőtt leszemléztettem a kocsimat a Generally kárfelvevőjénél. Lefényképezte a kárt minden oldalról. Kitöltöttem a kárbejeletést szöveggel, rajzzal, a kocsit pedig leadtam a Ford Szalonban javításra.
Most már a kárfelvételt is a szalon végzi. Semmi túlzás, semmi csalás - de nincs is rá szükségük. Mindenki végzi a dolgát.
Senki sehol nem szívatott. A szalon megcsinálta, a Generalli Providencia pedig kifizette nekik a jogos összeget. Én is a magam 10 %-át.
Ja és jobb oldalon az összes elem megsérült.A küszöb, első ajtó, első sárvédő biztos, hogy cserés, a hátsó ajtón csak a fényezés sérült, a hátsó sárvédő javítós szerintem. A lehető legszebben szeretném megcsináltatni, mert 6 hónapos az autó és az sem lenne utolsó, ha valahogy bele tudnám síbolni a javítás számlába az önrészt :)
Na ez az a topic amit napok óta keresek :)
Hátha tudtok tanácsot adni!
Szóval a vízes villamossines Frankel Leo utcában a Moszkva tér felé megprördültem és nekivágódtam egy parkoló autónak.
A autóm egy 2003-as Ibiza Hungáriás cascóval 10%/100e önrésszel és hitelses a drága a CIB-nél. A felelőségem elismertem, mert nem tudtam bebizonyítani, hogy egy írdatlan nagy kátyú dobta a gép hátulját a sinre és ezért pörögtem meg. Szóval a másik áldozat autóját a kötelezőmre megcsinálják nyílván. Nade...
És itt jön az igazi kérdés.Az enyémet nyílván cascora csináltatom, de semmi ilyen irányú tapasztalatom nincs hál'istennek.Ilyenkor a bank, vagy a biztosító megszabja, hogy hol csináltassam meg az autót, vagy egyszerűen leszemlézik, mondanak egy összeget és oldjam meg aztán majd vigyek számlát, vagy szopatnak ahol tudnak.
Nem tudom, hogy a banknak egyáltalán kell-e tudnia az esetről, mert a forgalmiban én vagyok beírva tulajként.
Segístek kérlek tanácsokkal és tapasztalatokkal, mert hétfőn bele kell vágnom a sűrűjébe!
Európa biztositó, casco, önrész: 10%-50e
Mitsubishi Colt. tax érték:1.178e. Az eleje tört meg.
Elöszőr felajánlanak egy egyeszséget 598e. Elfogadom. Bekérik az előzménykárokat (Köbénél van egy hátsó ajtó horpadás) és kitalálják, h gazdasági totálkár. Mondom akkor miért ajánlották az egyeszséget? Ők nem ajánlották!!!! Hmm.
Így 649e jön ki. DE! Mivel 3 évnél fiatalabb a jogsim ezért dupla önrész. Mivel totálkár ezért a hátralévő hónpjaimat az évből levonják: 108e
Tehát kifizetnek vmi 390e Ftot. NEVETSÉGES!!!!
Adjak be javítási kalkulációt? Hány százaléka legyen a taxértéknek? Mit csináljak? Többen mondták h nem kell mindent elhinni a biztositónak, de milyen lehetőségeim vannak? Szeretnék ennél többett kapni.
Meg decemberben volt egy karambolom, ott a rendor a helyszinen a masik felet hozta ki okozonak, a manus el is ismerte a felelosseget, en nem. Hungaria intezte a kocsi javitast, megcsinaltattam a sajat cascomra, merthogy kellett gyorsan a kocsi.
Erre most kaptam egy papirt, hogy kozos felellosseg lett az ugybol, mind a kettonket 15e-re megvagtak.
Kérdem én, hogy szerintetek a Hungarianal ez mennyiben befolyasolhatja a casco/kotelezo allapotat ?
Sajnos nem tudom teljes egeszeben kint vegeztetni a javitast, mert akkor aztan semmit sem fizetnek. Szoval a baleset Hollandiaban tortent, tehet a Hungaria biztosito a Holland partnercegevel veszi fel a kapcsolatot. Ezek kikuldenek valakit, hogy felmerje a kart. Ha a szuksegjavitas koltsege meghaladja az 1200 dollart (marpedig meg fogja) akkor az auto hazaszallitasra kerul es a vegleges javitas otthon tortenik.
ez a hivatalos allaspont
itt kint az autoalkatresz 10-20%-al olcsobb mint nalunk de a javitasi koltseg tetemes tobbszorose lehet az otthoninak, ezert imadott biztositom csak a hazai atlagos szinvonalon szamolt javitasi koltseget fogadja el. Belgiumban ha a szervizben meghalljak a biztositas szot, a javitasi koltseg 30-50%-al ugrik. Itt ugyanis az omnium biztositas 100%-ot fizet avultatas nelkul...(de hat nekem nem ilyen van)
tehat marad az intezkedes a magyar biztositon keresztul..
ja van kozos bfelelossegbiztositasi kassza Hollandiaban de ok sem fizetnek automatikusan, es a biztosito feladata hogy kiverje beloluk a penzt.
lehet jobban jarnal, ha kint intezned az egeszet.
itthon agyon fogjak avultatni (ertsd: te fizeted reszben 'mert ez uj alkatresz')
nincs kint kozos felelossegbiztositasi kassza? a belgak mit lepnek?