Hm, egy kis adalék a kika reklámstratégiáját illet?en: nemrég felfigyeltem egy óriásposzterre a munkahelyem és a lakásom közti útvonalon (gyalog járok haza...). Valami bútort hirdettek és gyanús lett a színvilág, mintha láttam volna már valahol. Közelebb érve már el tudtam olvasni a kika feliratot is.
Ehhez tudni kell, hogy egy vidéki megyeszékhelyen élek, a legközelebbi kika áruház testvérek között is kb. 200 km-re van t?lünk és az ominózus gigantposzter ráadásul a város déli részén van, tehát még arra is gondosan ügyeltek, nehogy a Pest felé tartók meglássák. Ennyi pénz maradt a PR-büdzséb?l, hogy már nem tudták mire elszórni?!
Nem tudom, hogyan néznének rám, ha vennék két böszme fotelt, komplett szekrénysort meg egy étkez?asztalt és kérnék egy házhozszállítást... :-)
Az Ikea meg a Kika Magyarországon tévedésből a legnívósabb bútoráruház hírében állnak. Mindenki tudja, hogy ezek az áruházak a "szereld magad" elv alapján működnek. Külföldön az ilyen típusú áruházak alsó-közép kategóriába tartozhatnak. A nívós áruházak felár nélkül házhoz is szállítják és bizony össze is szerelik a vásárolt bútorokat. Többek között ezért is lehet színvonalas egy áruház.
Mi lehet az oka, hogy nálunk a "szereld magad" áruházak ennyire túl vannak értékelve, hiszen sem a szolgáltatásaik, sem pedig a minőségük nem éppen kedvező?
Karácsonyra vettek ott nekünk egy vázát. Mit mondjak? Az Uram szerint a legcsúnyább tárgy, amit valaha látott. Semmi baj, az ajándékozó megnyugtatott bennünket, hogy neki megígérték, karácsony után visszaveszik, ha nem tetszik. A blokkot mellékelte. Jó.
Ma visszavittük. Kisasszony az üzletvezetővel telefonon megbeszélte, hogy á, dehogy is jár vissza pénz, még bónról sem lehet szó, mivel 3 napnál régebben vásárolták. Kérdeztem, hogy akkor leszállított áron visszaveszik-e. Dehogy. Úgyhogy otthagytuk nekik, ahogy volt. Pedig úgy, de úgy viszketett a tenyerem, hogy megmarkoljam azt az iszonyatot és jól földhöz vágjam. Akkor legalább takaríthattak volna! Persze, a merev, poroszos jólneveltségem visszatartott. Pedig olyan jó lett volna...
Egy szó, mint száz: eszetekbe ne jusson a Hugáriára menni. Jelszó: KIKA? Bárhova máshova!
Mindenesetre egy ilyen névvel nagyon oda kellene figyelni a minőségre mielőtt az emberek elkezdik ismételgetni az áruházlánc nevét: ki-ka ki-ka ki ka ki ka-ki ka-ki ka-ki ;-)
Amúgy nemrég egy ismerősöm vett ott egy késkészletet amit valami fa tartóval együtt árulnak. Az egész be volt csomagolva egy dobozva. Kifizette, hazavitte, kicsomagolta és a kések nem voltak benne. Csak a fa tartó. Mikor visszavitte, széttárták a kezüket... A kutya se tudja bebizonyítani, hogy tényleg nem voltak benne. Bukta.
Hihetetlen mit megenged magának ez az áruház. November közepén rendeltünk náluk két akasztós ruhásszekrényt, s azt mondta a "tanácsadó" hölgy, hogy 6-8 héten belül szállitják, de több mint valószinű, hogy még az új év előtt megkapjuk. Mivel január első hetében lejárt a 8 hét, rájuk érdeklődtem, hogy mi újság van. Akkor derült ki, hogy a papirra tanácsadó hölgyünk január 3-4. hetét irta, amit valóban nem néztünk meg, lévén fel sem merült bennünk, hogy mást mond és mást ir. Arról nem is beszélve, hogy ebben az esetben nem vettük volna meg a bútort, mivel enyhén szólva is szoritott és szorit a mai napig is minket az idő, gyermekáldásból kifolyólag. Múlt pénteken azaz 10 héttel később telefonáltak, hogy megjött a bútor, egy héten belül be lehet fáradni a másik részletet kifizetni, szállitást-szerelést megrendelni-kifizetni - ha akarunk ilyet. Ez meg is történt, ma hozták a bútorokat, és kiderült, hogy az egyik szekrény két oldalának eleje el van törve, gyakorlatilag összeszerelhetetlen. Ez csak akkor derült ki, mikor a szállitók kibontották a dobozt, ugyanis szép gondosan, duplán le volt ragasztva a problémás rész, nehogy idejekorán észrevegyék. Kérdés: ha nem rendelünk szállitást-szerelést, vajon elfogadja-e a Kika a reklamációnkat, és nem mondja-e azt, hogy nem mi ejtettük le az oldalakat és tettük tönkre? Igy összerakták a másikat, elvitték a két eltört oldalt, a többit meg kerülgethetjük kábé 8 napig, mert ennyi idő alatt lesz hajlandó válaszolni a Kika a reklamációra. Ha szerencsénk van, lesz a raktárban két jó oldal, ha nem, várhatunk megint 10 hetet? A baba bármikor megérkezhet, akár most is, ahogy irom ezeket a sorokat; minden kéjes vágyam az volt, hogy egy újszülött mellett még bútort is szereltessek...
Remélem, olvassa ezt egy Kikás PR-os, vagy valaki a vezetésből, mert nincs az a pénz, hogy én még egyszer a Kika közelébe menjek, vagy bárkinek is ajánljam! Félelmetes mit megengednek maguknak a vásárlóval szemben, akikért és -ből elvben élnek, és ez az egész csak arra volt jó, hogy negativ reklámjukat keltsem, amit bizony meg is fogok tenni mindenhol!