A héten találkoztam több kivilágítatlan bringással, simán észleltem őket, semmi problémán nem volt velük, ellenben néhány szemembe világító vadbarommal, akiktől még most is káprázik a szemem! Volt aki reggel 8 körül - világosban - volt képes kibaszni a szemem! :-(
Szia.40 éve tekerek! Sajnos igazat kell adjak neked!Sok közöttünk a zombi.Én is azt mondom rohadjanak meg!Szégyent hiznak ránk(normális bringások),rátok pedig a frászt!Plusz sok autós miattuk van rossz véleménnyel rolunk!Virtuálisan minden gyökér zombinak egy nyakleves!!!
Viccesnek érzem a túlbiztosított hülyéket, mondjuk elég sokan vannak: Világos nappal a városban kukás mellény, beburkolt (fényvisszaverős sárga) hátizsák, ugyanígy burkolt bukósisak villogóval! :-)
(Lehet, hogy még éjjel indult el Pusztaröcsögéről, akkor megértem, de nem túl életszerű, mert annyit bringázni fakírság.) :-)
Döntően városi környezetben bringázok (ahol van közvilágítás), ezért a kivilágítatlan bringások annyira nem zavarnak, mert észreveszem őket, a fényvisszaverő bizgentyűket főleg. Ellenben a szemből jövő, a szemembe világító idióták ezerszer jobban zavarnak.
Szia igazad van.A világítás kresz szerint mindig a kerékpáron kell legyen! Kötelező tartozék!A világítást a kresz szerint alkonyattol pirkadatig ,ill.ha az időjárási,látási viszonyok megkívánják! Borús idő,köd,eső,stb.A sok birka,még sötétben sem használ lámpát!Pedig 1000 Ft a Lidl-be egy pár villogó.Egy szezont kibír normál munkába járassal(napi 20 km).Az,hogy a saját életét kockáztatja leszarom!Az a baj,hogy ártatlanokat is veszélyeztet!A rendőrségnek minden ősszel komoly ellenőrzéseket kéne tartani!!!
Ha már költségtakarékosak akarunk lenni, a Józsefvárosi (kínai) piacon is lehet kapni lámpákat. Nem csak gagyit, hanem erős fényűt is. 300 pénzért vettem hátsót (neves áruház ezt 1000-ért adja), időnként erős első is van 900-ért. Nekem a teszkókerékpáron kosár van elől, erre ráakasztok e fejlámpát (szerelőlámpát), így már én is látok valamit...:))
Én azon szoktam mérgelődni mikor az autós valahogy nem veszi észre a kerékpárost és nem kapcsolja le a reflektort. Hajnali 5 után szoktam munkába indulni és jó fél óra míg beérek. Országúton haladva valamelyik autós már 800m-ről észrevesz, van amelyik csak 300m-re tőlem kapcsolja le a lámpát (pedig 1km egyenes van). Attól hogy én 2 keréken haladok az nemjelenti azt hogy csak fele annyit érek mint ő.
Pedig én megteszek mindent hogy látható legyek (mellény, erős első lámpa, 2 hátsó villogó, féklámpa). És mégis. Jó nem sok ilyen eset van, kb 15% de akkor is.
Télire lehet felteszem a világító mikulássapkát is.:)
Szegeden a Petőfi sugárúton aki ezek után sötétben világítás nélkül jön velem szembe, azt kíméletlenül lendületből szájba vágom.Azok akik ezt magukra vették üzenem,hogy dögöljenek meg.csók
Tényleg könnyebb lesz. Egy HL-200 esetén197g (elemmel)+konzol... azért nem mindegy. Persze, most lehet azt mondani, hogy a fekvőgipsz nehezebb. Ez igaz. De a, addig úgysem bringázol; b, nem a bringán van. ;-)
Én is biciklizem, még ha nem is napi rendszerességgel, de eszembe nem jutott még kivilágítatlanul nyomni. Még nappal se nagyon. Mondjuk volt már ismerősöm, aki rá akart beszélni a "lámpátlanításra", mert akkor könnyebb lesz a bringa. Maaargit! Noooormáááális?!
Egyetértek; a világítás nélküli biciklista ön- és közveszélyes. Büntetni kellene.
Ja, általában biciklivel járok; napi 20-30 km-t.
Hatalmasakat szoktam fékezni, amikor a szembejövő, egymás mellett kedélyesen beszélgető, világítás nélkül bicikliző párok hirtelen kétoldalról előbukannak a kerékpárúton sétálgató gyalogosok mögül (azaz kétoldalról előznek, láthatatlanok, és vakok is, mert engem sem látnak, pedig az egyik vezető gyártó ötledese világít előre plusz villogó).
Minap autózgattam hazafelé. Szép setét éjszaka volt. Helyszín Budapest, kisebb főútvonal 1+1 sáv. Kivilágítás: balkáni. Szembe autó, persze világít. Anyósüléslakó visít, utolsó pillanatban tudtam megállni. Persze tökfekete kerékpáros hölgy. Kiszálltam. Beszélgettünk. Megdícsértem, milyen bátor. Persze én voltam a hülye.
Másik minap hasonló körülmények között nagykörút, vidám kislány ugyanúgy fekete alapon fekete ruha feketén világítva. Ablak leteker, kedvesen tanácsot ad, persze én voltam a hülye - aki így akar csajozni.
Sorolhatnám a többi minapot is, de fölösleges. Lényeg a lényeg: egyre több bicikliszombi van.
Kedves Zombik!
Lécci-lécci más öngyilkosági módszert választani. Árt a fényezésnek...
Nyáron sokszor járok bringával Óbuda-Békásmegyer-Budakalász éss a környező 100km-es körzetben. Rettenetes fényü ledes lámpám van, sokan azt mondják, hogy világít annyit mint egy autó. Ezzel együtt is majdnem nekimentem az előttem tekerő mattfekete rudában és sötétkék sapkában fekete fényvisszaverő nélküli bringásnak.
Mit tehet egy autós amikor az nem 25-30 km-el megy hanem jóval többel.
Volt olyan eset is (az óbudai gázgyár mellett) kivilágítatlan útszakaszon igyekeztem hazafelé. valami nagyon fura közeledikszemből, de nem ember az biztos mert annál gyorsabban jön, Megemelem a fényt és megpróbálom meglátni milyen állat lehet az.
Amikor közelebb érek akkor is csak abból láttam, hogy az egy biciklis mert szitkozódva belement valami gödrös aszfalthiába. Persze lekaptam a fényt magam elé. De akinek annyi fénye v. fényvisszaverője sincs, hogy a sötétben poroszkáló állatnak nézik, az szerintem meg is érdemli.
Sajnálom az embereket ha valami bajuk történik, de ha valaki kihívja maga ellen a sorsot és orosz rulettet játszik, netán kivilágítatlanul kerékpározik sötét bringán fekete ruhában és sötét sapkában az nem más mint öngyilkosjelölt.
Valahogy tudatni kellene vele a lényegét annak amit itt leírtam.
..és ki tudná a figyelmét felhívni? A faluban az elöljáró kifejthetne reklámtevékenységet a maga szintjén és öntapadós visszaverő matricákat ragasztatna fel a bringákra levehetetlenül.
Egy ilyenre rásik egy autó fénye akkor már biztosan el tudná kerülni az ütközést mert látja, hogy ott van valami.
A faluban lévő kerékpárok és emberek száma nem olyan nagy, hogy ne lehetne ellátni őket, pontosabban a bringájukat fényvisszaverővel.
A közlekedési jelzőtáblákat gyártó cégtől akár inyen vagy fillérekért meg lehetne kapni a gyártáskor lehulló darabokat.
Vidéken, kisebb településeken nagyon kevés biciklis használ lámpát. Elnézve ott némelyik biciklit, aligha hiszem, hogy a tulajdonosnak egy 1000 Ft-os villogóra is futná :-/
A veszélyérzet hiánya okozza inkább a fő gondot, én egyszerűen nem mernék éjszaka kivilágítatlanul közlekedni még városban sem, nemhogy orszűgúton.
A lámpákra meg rá kéne írni, hogy "CSAK HÁTSÓ VILÁGÍTÁSRA!". Pesten is sok marha jár elöl pirossal. Ennyire drága az első villogó? 2000-től már abból is lehet használhatót kapni. Pont a héten volt rá eset, mikor szar idő volt valamelyik este és tekertem hazafelé, szembe meg jött a piros fény. De az, hogy közeledik, csak akkor tünt fel, mikor kb 5 méterre volt tőlem... Életveszélyes!
Abban igazad lehet, hogy önmagában kevés, ha az ilyesmi kötelezö. De miheztartás végett nem ártana. Kérdés ki veszi meg? A falusi biciklista 20e Ft-ért? Vagy a biztosító? Vagy a benzinadóból? És persze oktatni is kéne a használatát valakinek..!