Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vargachris Creative Commons License 6 napja 0 0 279976

Köszi a gyors reakciót!

Hangszóró volt benn, de kidobták. A rádiót is. A csatlakozót cserélnem kell, szerintem azt csinálom, hogy veszek hozzá újat, mindkét felét, és azzal szerelem össze, mert a rádión sincs csati. Kimérni meg kikövetni persze ki tudom, csak gondoltam hátha lerövidíthetem ezt az utat. Nem akarom sokáig magamnál tartani a kocsit, de valszeg kell azért faragni rajta, hogy minden a helyére kerüljön.

Meg még annyi, hogy ha jól emlékszem, 2db hangszórója volt a kalaptartó mellett, de szerintem most több lesz, így az ajtókon is dolgozom majd.

Előzmény: obsitos3 (279975)
obsitos3 Creative Commons License 6 napja 0 0 279975

Ha hangszórót akarsz belerakni,akkor valószínűsíthető,hogy most nincs benne. Be van kábelezve? Mert ha nincs,akkor a csatlakozóból is hiányoznak a kábelek,esetleg csak részben.Tanácsos végigmérni,bár a csatlakozók általában védve vannak más szisztéma szerint bekötöttekkel való összedugás ellen.Általában:ha a rádió és az autó csatlakozója össze illik,akkor működik is.

Előzmény: vargachris (279974)
vargachris Creative Commons License 2020.02.15 0 1 279974

Sziasztok!

Tavasszal, ha jobb idő lesz, szeretném Édesanyám nem túl fiatal Swift-jében feljavítani a zenei életet. Ez azt jelenti, hogy beletennék néhány nem túl nagy hangszórót, meg egy rádiót, semmi különleges tuning. A kocsi a kilencvenes évek elejéről származik, szerintem ez még nem magyar gyártás, alig látni már ilyen lökhárítókat is.

Kutattam rádió bekötés után, nem sok mindent találtam. Ebben egy hosszúkás csati van, ha jól emlékszem fekete, nem láttam sose ilyet. Erre a típusra nem találtam külön bekötést, az alábbi képen a GEO-é látható. A kérdésem az lenne, hogy ezen a ponton is egyezik-e a kettő, vagy inkább tapogassam ki, mi hová vezet?

Esetleg ha valakinek van tapasztalata, megköszönném, ha megosztaná.

üdv

chris

kormos* Creative Commons License 2020.02.02 0 0 279973

ECU

Előzmény: kormos* (279972)
kormos* Creative Commons License 2020.02.02 0 0 279972

Szerintem, próbaképpen kellene rátenni egy másik ECO-ot. Persze ehhez kellene bontós ismerős. 

Előzmény: Amperszag (279971)
Amperszag Creative Commons License 2020.02.02 0 0 279971

Köszönöm, de ezt az elmúlt 1 hónapban párszor megtettem, sőt volt hogy egész éjszakára levettem az akkusarut. Minden nap használom az autót, azért 1 hónap alatt csak meg kellett volna tanulnia, de az a baj, hogy kicsit sem változik. Ha ráteszem a világítást vagy a fűtőventillátort akkor leesik 200-al a fordulatszám pedig az alapjárati motornak pont ezt vagy ezeket kellene kikompenzálni.

kormos* Creative Commons License 2020.02.02 0 0 279970

Szerintem vedd le még egyszer a sarut és várj vele párpercet, aztán tedd vissza és egy idő után jó lesz. Az ECO elfelejti a beállítást, de utána megtanulja. Nálam régen volt áramkapcsoló  a Swiften...

Előzmény: Amperszag (279969)
Amperszag Creative Commons License 2020.02.01 0 0 279969

Kedves Fórumtársak!

 

Többször kaptam már jó tanácsot itt a fórumon ezért ismét segítséget kérek hátha valaki találkozott már olyan hibával ami az én kis Suzimon jelentkezett.
2000-es évjárat, 1000-es 3 ajtós.

Decemberben gondoltam megtisztogatom az akkusarukat ezért kivettem az akkut. Visszarakás után alapjárat 0, pár indítás után lett kb. 300-as és majd' kiesett a motor.

Gondoltam majd újratanulja a beállításokat. Hát azóta is tanulja. Az év vége (és év eleje) miatt nem volt időm szerelőhöz vinni ezért kicsit feljebb tekertem a mechanikus

ütköző csavart hogy legalább 500-as alapjáratom legyen (hidegen így is a gázpedállal kell életben tartanom a motort) . Tegnap aztán sikerült eljutnom a szerelőmhöz aki nagyon rendes de ebben nem tudott segíteni, annyit viszont megállapítottunk hogy az alapjárati motor nem mocorog semmit. Rádugott egy diagnosztikai műszert ami annyit írt ki hogy OFF-ban van a motor.  Aztán ennyi.
Ma leszedtem a kis DENSO 161100-0051 egységet és szétszedtem kíváncsiságból. Van benne egy kis motor csigakerékkel ami meghajtja a kitoló tengelyt. A motort kipróbáltam 5V-tal, működik szépen, de gondolom van valami elektronika is  beöntve a műanyag házba.

Hogyan tudnám kideríteni hogy ennek a motornak az elektronikája krepált be vagy az ECU nem ad neki vezérlést? Azt nem tartom javításnak, hogy "Cseréljük ki, hátha az, ha mégsem akkor azt, utána amazt"

És ha az ECU nem vezérli akkor miért? Még vennék is egy másik állító motort de ha nem az a hibás akkor tegyem a polcra porosodni?
Az a baj, hogy a környékünkön (Budapesttől északra) nem ismerek olyan szerelőt aki értene a régi Suzukikhoz (és nem próbálkozva javít hátha). Tisztelet a kivételnek, de nagy részük csak az olajos

villáskulcsot tudja lóbálni...

A lehetséges dugulásokat azért vetettem el mert az akku eltávolítása előtt tök jó volt az alapjárat szabályozása. Már próbáltam minden neten fellelhető "bűvészkedést", lámpabekapcsolást stb. de semmi nem segített.

Megköszönném ha tudnátok valami tanácsot adni vagy egy hozzáértő szerelőt ajánlani Dunakeszi környékén.

kormos* Creative Commons License 2020.02.01 0 0 279968

OK!

Előzmény: *Steve (279967)
*Steve Creative Commons License 2020.01.31 0 0 279967

Nem épül fel az induláshoz elegendő üa nyomás .Az érzékelőt passz hol van de lehet hogy az Ecu kakilt be

Előzmény: kormos* (279966)
kormos* Creative Commons License 2020.01.31 0 0 279966

Gyújtás ráadásakor bekapcsol a benzinszivattyú és érdekes módon nem akart 1-2 másodperc múlva kikapcsolni, ment folyamatosan a gyújtás ráadása után. Mi lehetett a probléma, hol lehet az érzékelő, ami ki-be kapcsolja a szivattyút. Aztán a végén megjavult, csak hátha megint előjön a probléma, hol keressem a hibát? Van valakinek ez irányú tapasztalata? 1,0 GL központi injektoros Swift.

obsitos3 Creative Commons License 2020.01.30 0 0 279965

És a relé meghúz gyujtás ráadásakor?Ha igen,akkor mérj feszültséget a munkaérintkező két pontján,ha rendben találod,szakadás a relé és szivattyú között.Ez csak tipp a típus beható ismerete nélkül.

Előzmény: ja69 (279964)
ja69 Creative Commons License 2020.01.29 0 0 279964

Üdv. Az alábbi problémám adódott 2002 swift 1,3 16 szelep. Indítás után 2 méter ment majd lefulladt és azóta nem indul el. A  üzemanyag pumpa nem indul el. Cseréltem relét biztosítékot ugyanaz. Ha a Tápszivattyút   külsö aksiról direktben bekötöm a szivattyú működik. Áram nem megy  a szivattyúhoz a relé irányából. Tapasztalt már valaki ilyet. előtte rendesen ment .Esetleg az ECU ment tel? Hol található az Ecu ebben a típusban?Válaszokat előre is köszönöm.

topikolos Creative Commons License 2020.01.15 0 0 279963

Itt talán nagyobb esély lesz válaszra:

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9073785&la=153545817

 

Előzmény: JaViktor (279962)
JaViktor Creative Commons License 2020.01.15 0 0 279962

Sziasztok,

Suzuki Ignis 2004 csomagter ajtajaval kapcsolatban kernem a segitsegeteket.

A csomagterajto nem nyilik. Kozponti zar a 4ajtora mukodik, es ha a kezem rateszem a fem gombra (csomagterajto) akkor erezheto hogy tortenik valami es hallani is hallom, viszont az ajto nem nyilik ki.

A gomb ellenallas nelkul benyomhato, de az ajtot nem tudom kinyitni.

Kulccsal is probaltam , de az ajto csak nem nyilik.

Tapasztaltatok mar ilyet, van erre valami megoldas? belulrol ki kehet valahogy nyitni? A szervizkonyvben sem talaltam ra eddig megoldast.

Bizom benne, hogy itt tudtok segiteni.

koszonom elore is

t.lantos Creative Commons License 2020.01.14 0 0 279961

Ki kell alapostan pucolni, hibat kiutni. Ha nem javul, akkor csere.

Altalaban a szervizeknek egyszerubb a csere

Előzmény: Katalin Tóthné (279960)
Katalin Tóthné Creative Commons License 2020.01.14 0 0 279960

abban kerem a segitseget es tapasztalatokat hogy Suzuki Splash 1.2 benzinesben az EGR szelep hibas es valaki azt mondja cserelni kell valaki meg hogy ki kell takaritani es annyi . penzben nagyon nem mindegy...

masik kerdes,  hogy most igy jarok vele mert karacsonykor mar senki se valalta , hogy lesz e ettol valami baja?

james007007-hun Creative Commons License 2020.01.14 0 0 279959

sziasztok

 

suzuki splash- ben  hogy lehet kitorolni a “check engine” lampat.

volt valmi trukk amivel ki lehetet kapcsolni talan haromszor a kilometer reset gomb meg haromszor valami ajtonyito gomb valami ilyesmi...

 

 

elore is koszonom

t.lantos Creative Commons License 2020.01.13 0 0 279958

Elado lesz a (volt) autom, ha erdekel valakit.

mosön Creative Commons License 2020.01.11 0 0 279957

Igen,de a lányom szuszkáján üresben, állóhelyzetben sem ment vissza a fordulat, gázadás után alapjáratra.

Mindegy,takarítás után jó lett.

Előzmény: kozso1 (279953)
jubalazs98 Creative Commons License 2020.01.11 0 0 279956

Köszönöm szépen!

Mindenesetre takarítok egyet, azzal ártani nem árthatok. Olvastam több típusnál is a jelenségről, Honda, amerikai modellek, de ott sem tudtak egyértelmű okot adni, bár azok inkább kicsit tuningolt autók voltak. Ha kitakarítottam a szelepeket jelentkezem, hogy mi a helyzet. Köszi még egyszer a válaszokat!

kozso1 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 279955
Előzmény: mosön (279954)
mosön Creative Commons License 2020.01.10 0 0 279954

Más típusokon miért nincs ilyen?

Előzmény: kozso1 (279953)
kozso1 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 279953

Tudtommal ez normális. Van egy szenzor a km.órában az ad jelet, h emelkedjen a szervó, fék igényli. Sajnos az enyém nem emelkedik :(  elvileg ha lejtőn leálltok kiengeditek a kkéziféket elkezd gurulni és emelkedik is a gordulat. Ez így jó.

mosön Creative Commons License 2020.01.10 0 0 279952

A lányomé ugyanezt csinálta megvételkor.A PCV és az EGR szelepet kitakarítottam és tökéletes lett.Azóta belement 10 ezer KM és még mindig jó,pont tegnap mentem vele mert kíváncsi voltam,hogy az E10-es benzinnel miként viselkedik.

Előzmény: jubalazs98 (279951)
jubalazs98 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 279951

Segítségeteket kérném, hátha valaki járt már hasonló cipőben. Olyan problémám lenne, hogy mikor az autó gurul üresben az alapjárati fordulat magasabb mint kéne lennie (szerintem), 1200-1300 körül, de van hogy csak 1100. Viszont mikor megáll az autó teljesen, nullára szépen visszaesik a fordulat 900/min körülre. Hideg és meleg motornál is jelen van a dolog.

Nem tudom, mit kéne keressek, másnál is jelentkezett-e a hiba, vagy normális-e ez? Külföldi fórumokon találtam hasonló eseteket ott sokan vákuum szivárgásra gyanakodtak, isc, pcv szelep hibára, de volt akiknek segített a reset is. Főként arra lennék kíváncsi ha valakinek volt már ilyengondja hogyan tudta megoldani, mi a teendő. Előre is köszönöm! (Swift, 1,3 8v 2000)

V.T.ZS Creative Commons License 2020.01.10 0 0 279950

Valahogy én is így gondoltam csak másképp írtam le....

Egyébként kicseréltem az üzemanyagszivattyút és jó lett az autó.

Előzmény: obsitos3 (279949)
obsitos3 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 279949

Én nem egészen így gondolom.Tök mindegy,hogy hengerentkénti,vagy központi,a befecskendezéshez nyomás kell,ezt vagy a központi nyomócsőben,vagy máshol,de a szivattyú állítja elő,és az a nyomáshatároló szelep felügyeli,határolja,ami szintén okozhatja a problémádat.Ennek feladata,hogy álló motornál,(gyujtásnál), alapjáraton,és minden fordulaton azonos nyomás alatt tartsa azt a helyet,ahonnan az injektor kapja az üzemanyagot.Ebből következik,hogy a szivattyú sokkal nagyobb nyomást kell,hogy előállítson,mint amit ez a szelep beállít,mert akkor is kell ez a nyomás,amikor max. fordulaton az injektor rengeteget elvesz belőle.Ami felesleges,az megy vissza a tankba,üzemállapottól függő mennyiségben.

Előzmény: V.T.ZS (279948)
V.T.ZS Creative Commons License 2020.01.08 0 0 279948

Igen, én is ebben bízok, hogy az a szelep elvezeti a felesleget.

Így azért írják a 3,5bar.oshoz, hogy az a hengerenkéntis, mert oda kell a nyomás.

A központis meg talán elvezeti a felesleget.

Előzmény: obsitos3 (279947)
obsitos3 Creative Commons License 2020.01.07 0 0 279947

Azért nem írja,mert a szivattyú nyomása jóval nagyobb,mint ami a befecskendezéshez kell,arra van egy külön szelep,ami nyit,és a felesleg megy vissza a tankba.

Előzmény: V.T.ZS (279946)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!