Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nagyanyo5:0 Creative Commons License 2 napja 0 0 280567

Penészes Suzukim se volt soha:DDDDD

obsitos3 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 280566

Mondjuk ennél fiatalabbat nem is találhatott,azt hiszem,pont akkor fejezték be a gyártását.Nekem egy 2000-es volt,karácsony előtt adtam el,bár az VAN volt,az még alacsonyabb.

Előzmény: Landsmann_ (280565)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.09 0 0 280565

2002-es. Nem most lett véve, 2 éve. Már nem tudom mennyi volt, nem az enyém. Elég sok rá lett költve, rohadvány volt az egész. A bódé nem, de azon kívül minden. Nagyon gyorsan kellett venni valamit, mert az előzőt alkalmi vételben eladták szombaton és hétfőig mindenképpen kellett venni valamit. Csupa rohadt volt mind és 2 év műszakival. Aztán inkább ez fél év műszakival, jobb állapotú volt. Mivel mozgássérült az illető, az sem volt mindegy, hogy milyen a ki és beszállás. Persze ebből a szempontból a Wagon lett volna a legideálisabb, de azzal a szempontjából az a baj, hogy olyan mint a busz. Ahogy ülünk, a térdünk 90 fokban van behajlítva. No, neki nem hajlik annyit a térde. Bár volt egy Wagon az egyik kereskedésben, ami felé kacsingatott, de az orrunk elől vitték el. Lett volna egy tip-top Swift Debrecenben, csak akkor már valahonnan a Dunántúlról elindultak megnézni. De azt mondta a srác, hogy ha nem kell a vevőnek, akkor szól. De megvették. Szóval eléggé ráfázós volt ez a verda, de a rendelékezésre álló idő és pénz alapján ezt lehetett kihozni belőle. 

Előzmény: obsitos3 (280564)
obsitos3 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 280564

Mennyi idős ez a gép?És ha publikus,mennyiért lehetett elhozni?

Előzmény: Landsmann_ (280563)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.09 0 0 280563

Szerintem nem károsodott. Amikor világított a pilács, azonnal megálltunk,. leállítottuk a motort. Pár perc után beindítva nem volt hibajelzés. Gondolom annyit ülepedett a retek. Mire felkapta volna újra, hogy leszűkítse a szűrőt, addigra hazaértünk. Ma vittük a szerelőhöz és ez a látvány fogadta. De az egész olajteknő tele van ilyen kokszal. Alapos takarítás kell neki friss olaj és szűrő. Remélem utána már jó lesz. Múltkor az egész kipufogót kellett cserélni, mert szét volt rohadva. A két első ajtót nem lehetett bezárni, a kuzlcs nem fordult el. Rendeltem zárbetét szettet, A vezetőoldali ajtóban tegnap este kicseréltem a betétet, az már zárható könnyedén. A többit majd holnap cserélem ki. A gyújtáskapcsoló marad, érdekes módon abban nem akad a kulcs, de az össze stöbbiben igen, de az ajtók már nem voltak nyithatók. A tanksapka fedele és a csomagtartó még éppen igen, de akkor már mindet cserélem holnap.

Előzmény: obsitos3 (280562)
obsitos3 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 280562

Köszönöm az információt,a tapasztalást,ilyet még nem láttam,remélhetőleg időben elkaptátok,a motor talán nem károsodott.

Előzmény: Landsmann_ (280561)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.09 0 0 280561

Itt vannak a képek.

 

Előzmény: Landsmann_ (280560)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.09 0 0 280560

Na, megvan a hiba oka. A szívókosár szűrője olajos koksz lerakódással van tele. A szűrő közepén mintegy 10 Ft-os nagyságban van szabadon. Az olajdekni is tele van ilyen kokszal, azt szipókázza fel és azért nincs olajnyomás. A dekninél is eresztette az olajat. Azt mondta a szerelő, teljesen meg volt keményedve, semmit nem tömített. Kicsit megkoccintotta, már le is jött. Nem tudjuk mikor volt olaj cserélve, pontosabban legutóbb 2 éve, az előtt nem tudjuk, mert akkor lett véve. De biztos, hogy ezer éve. Az az olaj nem 2 év alatt lesz ilyen. Este tudok majd feltenni képet róla. A céges gépre nem tudom a fotókat áttenni. 

Előzmény: obsitos3 (280557)
WagonR SX7 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 280559

Ezeknél szeret eltömődni a nyomásszabályzó szelep furata is.

Meg aztán nem golyós megoldás, így a dugattyú is szorulhat a trutyitól, pláne ha már a teknőben is sok van.

 

Előzmény: Landsmann_ (280556)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.05 0 0 280558

Oké. Szerda reggel viszem szerelőhöz. 

Előzmény: obsitos3 (280557)
obsitos3 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 280557

Hát,sok hiba okozhatja,kiváncsi vagyok,mi lesz a vége,ha kiderül,tanulságképp írd meg!

Előzmény: Landsmann_ (280556)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.05 0 0 280556

Nem, semmi javítás nem történt. Rágcsáló garázdálkodás sem volt. Érdekes, hogy a lámpa kigyulladása előtt is már pár nappal megvolt az az érdekes ciripelő hang, mint a 4T Wartburgnál amikor hideg a motor. Ez is hidrotőkés, még üzemszerű is lehetne. De ilyen hangot előtte sosem hallottunk. Ráadásul mikor tegnap kigyulladt a lámpa, a motor már üzemmeleg volt. Mikor újra beindítottuk, ugyanez a ciripelő hang volt hallható. Aztán még egyszer kivillant a lámpa, akkor megint megálltunk. Pár perc után indítottunk, nem világított a lámpa és a hang is megszűnt. Szerelővel beszéltünk,egyelőre nem tudja mi lehet,ilyennel nem találkozott. Tippje van. Elképzelhető, hogy az olajdekniben van valami szennyeződés és azt szívja oda a szívókosárhoz, ettől csökken a nyomás. Ez megmagyarázza a villogást is, hiszen hol eléri a nyomást, hol nem. Leállítás után az a trutyi le tud ülepedni, aztán egy idő után újra felkapja. Szerdán tudja majd megnézni az autót. youtubeon találtam ilyen hibát, egy fickó felsorolt jópár márkát, típust aminél ő maga tapasztalta. (autókat javít) Elmondta, hogy mikor a tömítőpasztával összerakják, akkor túladagolják a tömítőt, aminek egy része vagy azonnal, vagy majd később leválva elindul az olajjal és azt szívja oda, megszüntetve, vagy lecsökkentve az olajnyomást. Szóval egyelőre erre tippelünk. 

Előzmény: obsitos3 (280555)
obsitos3 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 280555

Nem,vagy nehezen látható helyen,lehet sérült a szigetelés,pl tűzfalon történő átvezetésnél,egy egyszerű feszültség méréssel és a lehúzott vezeték mozgatásával,húzogatásával esetleg kiugrasztható a hiba,de érdemes a gomba helyére bekötni egy nyomásmérőt,ha a motor elindításakor azonnal felépül az olajnyomás,és állandósul,a jelzőrendszerben van hiba,mindenesetre a gombában levő,álló motornál zárt állapotú érintkező testeli a vezetéket,ez a legvalószínűbb hiba.Nem történt az autón valami krosszéria munka?Nincs nyoma annak,hogy nyestek garázdálkodtak?

Előzmény: Landsmann_ (280554)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.04 0 0 280554

Nem látszik rajta sérülés. 

Előzmény: obsitos3 (280553)
obsitos3 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 280553

nem lehet,hogy az olajgomba felé menő vezeték valahol kidörzsölődött,letestel járó motornál?

Előzmény: Landsmann_ (280552)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.04 0 0 280552

Adott egy 2002-es Swift ezres motorral. A múltkor kb 5-6 km megtétele után kigyulladt az olajlámpa. Szomszéd városból visszajöttünk, (10 km) megálltunk az autómosónál. Lemostuk a két kocsit, a Swiften nem világított az olajlámpa. Azóta sem, egészen máig. Közben az olajgomba cserélve lett, de a mai esemény után kizárható, hogy eredendően az lett volna a rossz, hiszen az új gombával is produkálta a hibát.- Eliondultunk Debrercenbe. Körülbelül 20 km-t tettünk meg, amikor ismét világítani kezdett a lámpa. Visszafordultunk és megálltunk. Motor leállít, motorháztető felnyit, de ott semmi rendellenesség nem látszik. 2-3 perc tanakodás után motor beindít, lámpa nem világít. Elindulunk visszafelé. Körülbelül 4-5-km után elkezd villogni a lámpa. Teljesen véletlenszerűen, semmi ritm,ikusság neincs benne. A villogás egyre gyakoribb, majd folyamatosan világít. Ekkor megfint megálltunk, motort leállítottuk. Újabb pár perc tanakodás után motor beindít, megint nem világít. A hátralévő 10-12 km-t már villogás, lámpa világítás nélkül tettük meg. 

Mi lehet a gond? Olajmennyiség megfelelő a motorban. Olajgomba cserélve lett. Biztos van valami gond az olajnyomással, mert mikor először megálltunk és újra be lett indítva a motor, ciripelő hangja volt a motornak egy ideig. Ugyanolyan, mint a 4t Wartburgoknak amikor még hideg a motor. Hidrotőkés és míg nem üzemmeleg a motor, addig ciripel, ami fokozatosan elhalkul és megszűnik. Itt is megszűnt mire hazaértünk. Mielőtt legelőször kigyulladt az olajlámpa, előtte pár nappal már néha tapasztaltunk ilyen ciripelő hangot. Mikor villogott a lámpa, mindegy volt hogy alapjáraton, vagy fordulaton működött a motor, a lámpa ugyanúgy villogott. Tehát nem fordulatszám függő. Ötlet, hogy mi lehet a hiba?

obsitos3 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 280551

Ha publikus lesz az e-mail címed,küldök egy service manual-t,ide nem tudom feltölteni,.pdf

Előzmény: Taso86 (280550)
Taso86 Creative Commons License 2024.01.18 0 0 280550

Sziasztok! Van nekem egy 1.6 G16B motorkódú Baleno, szelepszár szimering kicsit offon van rajta 423e km után és ki szeretném cserélni. Nem találok sehol szelephézag állítási infót. Valakinek tudna nekem ebben segíteni?! Köszönöm

WagonR SX7 Creative Commons License 2024.01.01 0 0 280549
Előzmény: Sándor -P20- (280546)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.01 0 0 280548

Nem csak Magyarországon érdemes.keresni

Előzmény: Sándor -P20- (280546)
WagonR SX7 Creative Commons License 2024.01.01 0 0 280547

https://bontoplaza.hu/hasznalt-bontott-suzuki/wagon-r-plus/karosszeria-egyeb/autobontoktol/elado

 

Most itt sincs, de....

Hátha hagyják lassan mégis működni a bontókat és lassan csak lesz belőle.

Előzmény: Sándor -P20- (280546)
Sándor -P20- Creative Commons License 2024.01.01 0 0 280546

Szinte naponta bújom a netet hátha felkerül valahol egy ebből a szériából, de eddig nem találtam elérhetőt.

Egy linket, vagy infót, hogy hol keressem, nagyon megköszönném.

Előzmény: t.lantos (280545)
t.lantos Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280545

Igen, ez egy face-lift lökhárító.
De biztos lehet bontottat találni belőle.

Előzmény: Sándor -P20- (280544)
Sándor -P20- Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280544

Bocsi, a gondolatmenet visszakódolásába kicsit belezavarodtam... :)

Ha jól értelmezem.

Külön, külön nem kompatibilisek.

De sárvédőt, lámpát, lökhárítót, és gondolom motorháztetőt (tehát az összes első burkoló elemet) lehetne cserélni.

Viszont így már nagyon nem éri meg.

Akkor sokkal olcsóbb egy új lökhárító. Pl ez: https://www.suzushop.hu/Lokharito-elso-/RB/-Gyari-termek-2003-utani-modell?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAv8SsBhC7ARIsALIkVT3TKtaukjYEuDu2fNAbLBiYPO_1t4b1jYYuz6Vo9V0uyFxCoMvy59AaAjU5EALw_wcB

Tehát ha pl a belinkelt lökhárítót megrendelem, akkor az elméletileg felvarázsolható az autómra.

Előzmény: t.lantos (280543)
t.lantos Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280543

Az Ignissel együtt jött a vvt motor a wagonba, akkor lett szögletesebb a maszk.

A kód lámpa is változott. 

Ezek nem kompatibilisek egymással. Se a sarvedo emlékeim szerint maradt, szóval komplett eleje atépíthető.

Előzmény: Sándor -P20- (280542)
Sándor -P20- Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280542

Ez egy 2003 előtti: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/wagon_r_plusz/suzuki_wagon_r_plusz_1.3_gc_5_szemelyes-20174651#sid=b268c726-fe05-419e-ae96-e6add280e43d

 

Ez egy 2003 utáni: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/wagon_r_plusz/suzuki_wagon_r_plusz_1.3_gc_5_szemelyes-20156246#sid=b268c726-fe05-419e-ae96-e6add280e43d

 

Nekem az utóbbi van.https://drive.google.com/file/d/1EGl6qWA-aavDZNpJof7GPf2HoYE7PS8G/view

 

Legegyszerűbben a hűtőmaszk vízszintes bordáinak a száma alapján lehet megkülönböztetni őket.

Tehát mennyire kompatibilisek ezek egymással? (csereszabatosak-e?)

Illetve a 2003 utániak között létezik-e különbség? van-e egyéb változat?

Mert ha bontott nincs max berendelek egy újat, de nem szeretnék lukra futni... Annál azért drágább, és semmi kedvem a bolttal futárral vacakolni.

Előzmény: Rumcice (280541)
Rumcice Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280541

hasznaltauto.hu -ról hozz már két különböző elejű autót, mert így fogalmam sincs.

Előzmény: Sándor -P20- (280540)
Sándor -P20- Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280540

Köszi a gyors választ.

Az azonos évjáratú, és azonos kinézetű modellek közötti különbségre gondoltam.

Azt tudom, hogy a "régebbi" fajtával nem kompatibilis. Ott más a sárvédő, és mások a lámpák is.

Elméletileg, ahogy a képről be tudom azonosítani ez kompatibilis az enyémmel. https://www.suzushop.hu/Lokharito-elso-/RB/-Gyari-termek-2003-utani-modell?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAv8SsBhC7ARIsALIkVT3TKtaukjYEuDu2fNAbLBiYPO_1t4b1jYYuz6Vo9V0uyFxCoMvy59AaAjU5EALw_wcB

Bontottat viszont csak kinézetre ehhez hasonlítókat találtam: https://www.suzushop.hu/Lokharito-elso-/RB/-Gyari-uj-alapozott-termek?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAv8SsBhC7ARIsALIkVT3cHSkLTlT97aJ4OZJn0G6O75I8S0BiHI4TY6w22d3-GYB1oUKXCDIaAqUmEALw_wcB

A bontóban ahol asszonypajtás nézte, a jómunkásember (tulaj) első körben a forgalmi alapján azt mondta hogy van, de miután kivitte a kocsihoz, kiderült hogy mégsem az...

Tehát a 2003 utániak között van valami különbség?

Mert a bontós úr simán eladta volna mint nekünk megfelelőt, ha asszonypajtás nem a harci sérülttel megy... :D 

Előzmény: Landsmann_ (280539)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.12.30 0 0 280539

Szerintem nem kompatibilisek. Az Ignis motorosé legalábbis biztos nem az a korábbiakkal, mert annak a homlokfala is másabb, mivel nagyobb a motor. A 76 lovasok 1000-es és 1,3-as szerintem egyeznek.

Előzmény: Sándor -P20- (280538)
Sándor -P20- Creative Commons License 2023.12.30 0 0 280538

Üdv szakik.

Az év végére lenne egy késői, vagy a jövőévre egy korai kérdésem.

Van egy 2004-es 1.3 GS Wagon R+ -om.

Sajnos asszonypajtás árkor ugrott vele, és kicsapta zöldbe. (Hajnalban ment melózni a kolléga nőivel, és egy kanyarban ráfuthatott egy jégfoltra.)

A csillagok szerencsés állása, vagy a több napos eső, vagy mert az őrangyala edzésben van, ő egy karcolás nélkül megúszta esetet, akárcsak a kollégái.

Ugyanez sajnos nem mondató el a kocsiról. Ugyan a szántásból a saját "lábán" kijött, és azóta is teszi a dolgát minden zokszó nélkül, de nem úszta meg nyom nélkül az esetet. (másodikán viszem futómű ellenőrzésre)

Nevezetesen a lökhárító bal oldala szilánkokra törött. A kerékjárati ívek elején a két műanyag betét (jobb /ball oldali) szintén elégé beletörődött a sorsába.

Sajnos mivel GS felszereltségű a kicsike, nem találtam sehol bontott elemet hozzá. Link: https://drive.google.com/file/d/1EGl6qWA-aavDZNpJof7GPf2HoYE7PS8G/view?usp=sharing 

A bontóban ahol asszonypajtás nézte, van évjáratilag stimmelő darab, de a bontós szaki azt mondta, hogy nem kompatibilis a miénkkel. 

Az lenne a kérdésem, hogy mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű elemek?

Ez elméletileg a Sport edition (vagy mi a fene, nem tudom pontosan, lehet zöldeket írok) csak a külső más ezen mint a többin, vagy a sárvédők ívén, formáján is variáltak a mérnök (designer) urak?

Tehát az enyém helyére fel tudom szerelni a másik fejtát? 

A neten nézegettem a felhozatalt, és különbségnek a lökhárító felső, a diszrács feletti részeinek a formáját találtam. Sajnos a felfogatási pontokról lövésem sincs, de ha jól sejtem nem nagyon gondolhatták túl a modellek közötti eltéréseket.

Illetve még azt is hallottam, hogy a szellőző betétek sem egyformák. de ha tudok szerezni egy komplettet betéttel együtt, nem fog álmatlan éjszakát okozni hogy nem az eredtinek megfelelő van rajta.

Tehát mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű 2004-es wagon R+-ok lökhárítói?

Előre is köszi a segítséget.

És mindenkinek baleset mentes boldog új évet kívánok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!