Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kirsan Creative Commons License 24 órája 0 0 280600

Köszönöm mindenkinek a segítséget.

Wagnrsx7 Creative Commons License 1 napja 0 0 280599

Jólvan....

 

:-P

Előzmény: Landsmann_ (280598)
Landsmann_ Creative Commons License 1 napja 0 0 280598

Lehet nem fogalmaztam elég világosan. Ez a tankon belüli szelep nem a Wagonnál van, hanem vannak típusok, amiknél így van megoldva a tágulási tér. Wagonnál nincs szelep a tágulási tér és az üzemanyagtároló rész között. 

Előzmény: Wagnrsx7 (280597)
Wagnrsx7 Creative Commons License 1 napja 0 0 280597

"Sőt, ezen belül van olyan, ahol egy kis szelep van a tankban, meghatározott nyomás fölött az nyit és akkor a gázok,. esetleg a táguló üzemanyag oda tud áramlani. De semmi esetre sem a szabadba. "

 

Tedd már meg nekem, hogy linkelsz egy képet és ráböksz, hogy ez hol is van....

Különös tekintettel arra, hogy hol ez a szelep, és hová áramlik a benzingőz...

 

:-P

Előzmény: Landsmann_ (280595)
obsitos3 Creative Commons License 2 napja 0 0 280596

nem vákum lehetett az?Ha tankolni mentél,a benzin mennyisége csökkent,bármilyen kis fogyasztású az autód,inkább vákumra tippelnék,nekem télen-nyáron szisszent a tanksapka levételekor,annál nagyobbat,minél üresebb volt a tank

Előzmény: kirsan (280593)
Landsmann_ Creative Commons License 2 napja 0 0 280595

Szűrhetik aktív szénnel, ha hiba van, sokat nem fog meg. Üzemszerűen a szabadon lévő csövön nem jön ki semmi, ott levegőt szív be ha az EVAP szelep kinyit. Az aktív szenes szűrőt biztonsági tartalékként tették be. (szerintem sokat nem ér, hamar telítődik) Ez az egész üzemanyagrendszer az EVAP rendszerrel együtt egy zárt egységet alkot, bizonyos nyomást képes megtartani. Nyilván ki van számolva mekkora lehet a maximális nyomás, hogy se az edényt ne nyomja szét, se a csöveket ne rúgja le. Utána nézve sem taláéltam egyik leírásban sem, hogy lenne olyan biztonsági szelep ami meghatározott nyomás fölött a szabadba engedné a benzingőzt. A tank van úgy kialakítva, hogy van olyan része, amit nem lehetséges üzemanyaggal megtölteni, hogy legyen hely a táguló üzemanyagnak, gázoknak. Sőt, ezen belül van olyan, ahol egy kis szelep van a tankban, meghatározott nyomás fölött az nyit és akkor a gázok,. esetleg a táguló üzemanyag oda tud áramlani. De semmi esetre sem a szabadba. 

Az is lehet, annak az aktívszenes szűrőnek inkább az a funkciója, hogy a vákuum esetén beszívott levegőt megszűrje, mivel az a légszűrőt megkerülve jut a motortérbe. Szűretlenül meg nem kellene oda levegőt juttatni. 

Előzmény: Wagnrsx7 (280592)
Landsmann_ Creative Commons License 2 napja 0 1 280594

Ha szisszent, akkor a rendszer tömítettsége jó. Azon biztos nem jött ki benzingőz sehol. Akartam kérdezni hogy volt-e alvázvédőzés, mert annak a szaga is hasonló. Akik nem járatosak autós ügyben, azoknak a gázolaj szaga is benzin szag, szóval könnyen összekeverhető a benzinnel. Tuti, hogy az valami külső szaghatás volt, nem az üzemanyagrendszerből származott.

Előzmény: kirsan (280593)
kirsan Creative Commons License 2 napja 0 0 280593

Biztosan ott volt valami gond, mert most voltam tankolni. Levettem a tanksapkát, és nagyot szisszent, vagyis nyomás van benne a melegtől. Meg is néztem, be van ragadva a szelep a sapkában. De akkor ott nem jöhetett. Mivel a motortérben nem volt, és most sincs szag. Nem lehetett más, csak vagy ez a cső ami a nyúlványba megy, vagy kintről bejött.  De még az is eszembe jutott, hogy régen alvázvédelmet kapott, ami kezdett már elöregedni, repedezni, és Sikaflex karosszéria tömítővel 2 hete kijavítottam a repedéseket, és most elolvastam, és az benzint tartalmaz. 2 hét alatt nem száradt volna meg? Szerintem az lehetetlen.

Előzmény: Wagnrsx7 (280592)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2 napja 0 0 280592

És azt szűrik aktív szénnel....

Jó, rendben........

Előzmény: Landsmann_ (280590)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2 napja 0 0 280591

A Pandák és a Punto 2-esek rendszeres hibája is ugyanez.

 

Mondjuk,...előbbinél az EVAP rendszer hibás szerelése szokta okozni, utóbbinál /is/ az elöregedett csőrendszer is tud meglepit okozni...

 

Mondjuk drága barátom Pandája az bármilyen helyzetben letudta sokkolni az utasteret...

Addig ki sem derült a hiba forrása, míg le nem lett cserélve az EVAP szelep...levett szívócsonk mellett.

Csak 3 tizeddel volt vékonyabb a hozzáadott "O" gyűrű..

/ezen felbuzdulva mértük meg a bennelévőt...ami szintén vékonyabb volt, viszont a nemsokkal korábban kicserélt /még gyári/ alkatrész még ott volt az autóban,az meg rendes vastagságú volt /

Úgy fordult a tehén a fejében, akkor dobott egy nagyfröccsöt az utastérbe.

De legalább a cimbi leszokott a cigiről..... :-P :-P

 

Suszkáknál meg azok a félelmetes erővel szorító lemezbilincsek.....

 

Jó...annál a doboznál nincs nagyobb nyomás, mint a tartályban....de azért...ha simán lelehet húzni egy csövet, olyan egetverő tömítettséget ott nem kell várni.

Pláne huszon éves csövektől.

 

Amit most vettem Wagyonőrt....pl abban a benzincső volt olyan állapotban, hogy...leakartam húzni és kettészakadt.

De ugyanígy jártak a nevezett aktívszenes dobozka csövei is..

 

2001-es, volt benne 139 ezer.

Meg egy /most/ 82 éves mamáé volt.

Jó...a 2021-es vezérléscsere 131 ezernél volt benne, tehát az utóbbi 3 évben belehajtott 8000 Km-t.

 

Ez az extrém időjárás meg...aligha kedvez ezeknek az öreg gumicsöveknek.

Pláne, ha Murphi-re hallgatva elfogadjuk, hogy minden megtörténhet...esetenként az ellenkezője is.... :-/

 

 

Előzmény: kirsan (280589)
Landsmann_ Creative Commons License 3 napja 0 0 280590

Persze, mert azon a csövön nem is jön ki a benzingőz, legfeljebb ha valami hiba van, de a tapasztalatok szerint nem egy meghibásodó dologról van szó. Azon a csövön befelé megy a levegő ha a rendszerben vákuum keletkezne.

Előzmény: Wagnrsx7 (280588)
kirsan Creative Commons License 3 napja 0 0 280589

Az lesz az! Kimentem megnéztem. Tényleg ott van a tűzfalon. Rá van írva, hogy melyik vezeték jön a tankból, és melyik megy az injektorba. A 3. ami gondolom a túlnyomás cső lehet, az be van vezetve a nyúlványba, és csak kb 2 cm. kihúztam, és azonnal kijött. Viszont azon a részen szoros, vagyis amint ha mondtad ott a tank nyomás miatt engedi a benzingőzt, akkor valahová a nyúlvány mentén nyomja a karosszéria felé. És akkor már érthető. Köszönöm.

Előzmény: Wagnrsx7 (280588)
Wagnrsx7 Creative Commons License 3 napja 0 0 280588

A harmadik cső a doboz hátulja felé vezet le, de csak a közepéig..

A végében egy négy oldalán lyukas végelemmel.

 

Nem is fogsz ilyet hallani.. a koncentráció legfeljebb a szaglószerv határértékét lépi át, berobbanáshoz édeskevés.

 

 

Előzmény: Landsmann_ (280584)
Wagnrsx7 Creative Commons License 3 napja 0 0 280587

Ez az injektoros rendszer része a Suzukinál.

Még az echte Japánban is volt.

Ugyanott, középtájtól kicsit jobbra.

Előzmény: kirsan (280586)
kirsan Creative Commons License 3 napja 0 0 280586

Ilyet még nem láttam a kocsiban, szerintem ez még régebbi. Eddig is a kocsi alatt voltam, és teljesen végig vezettem magam a teljes rendszeren, ahol végig megy a benzin, de nem találtam semmit. A kipufogó gáz alap helyzetben teljesen elkülöníthető, mert most volt CO mérésen, és nagyon jó volt, új Bosch elosztó, kábelek, NGK gyertya, 5 ezrenként olajcserén. A motorban kb 100 ezer van, még rajta van a gyári zsír. De alapjáraton a klíma megemeli a fordulatszámot, és emiatt lehet tökéletlen égés, ami okozhat a kipufogóból benzin szagot. (gondolom) Ez esteleg lehet a megoldás, így amikor elindultunk, és magasabb a fordulatszám, kiéghetett. Mást már én sem tudok elképzelni. Köszönöm mindenkinek a segítséget. Még a hétvégén a rámpán hagyom, és nézegetem. 

Előzmény: Wagnrsx7 (280582)
kirsan Creative Commons License 3 napja 0 0 280585

Ezen még mechanikus a keringtetés kapcsoja, de még így is az volt az első, hogy megkérdeztem a bent ülőket, hogy nem nyúltak-e a kapcsolóhoz. Esküsznek rá, hogy semmihez nem nyúltak, csak járó motornál ment a klíma. 

Előzmény: Airbag. (280580)
Landsmann_ Creative Commons License 3 napja 0 0 280584

Természetesen találkoztam vele, de abból nem kellene hogy benzingőz a szabadba kerüljön. Vissza van vezetve a szívószelephez illetve az üzemanyag tartályhoz. Persze lehet meghibásodás amitől kiereszti a gázokat, de szerintem ez nem nagyon történik meg, különben nem tették volna a motortérbe, ahol szikra azért jócskán előfordulhat és elő is fordul, hiszen amikor  a hűtőventilátor bekapcsol, az szikrázással jár.Benzingőznek más sem kell. Ennek ellenére nem hallottam olyat hogy ez vagy más típus a levegőbe repült volna emiatt. 

Előzmény: Wagnrsx7 (280582)
Wagnrsx7 Creative Commons License 3 napja 0 0 280583

Mondjuk...így utánanézve.....érdekes fejlemény, hogy mi a bánatot keres egy 2001 Júliusi sárkányon olyan alkatrész, ami pl a Sumo szerint 2010-től volt rajta........

 

https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Swift-2010-2017-aktiv-szen-tartaly-18560-69

Előzmény: Wagnrsx7 (280582)
Wagnrsx7 Creative Commons License 3 napja 0 0 280582

Meredek, vagy nem.....

 

https://bontoplaza.hu/suzuki-wagon-r-plus-mm-aktiv-szenszuro-alkatresz/4373973

 

3 csatlakozó van rajta.

Egy a tank felől jön, egy az EVAP szelehez megy, egyen meg az említett cső van, ami a szűrőház feléig ha ér, a hátulján.

 

Ne mond már nekem, hogy még sosem volt a kezedben ez a vacak...........

 

Előzmény: Landsmann_ (280578)
Landsmann_ Creative Commons License 3 napja 0 0 280581

Én is gondoltam a kipufogóra, mert annak is hasonlít a szaga a benzinhez, főleg ha nem "szakavatott" jelzi a benzin szagot. Ez még 2000-es Swift, ott tuti nem kapcsol át külső keringtetésre. De azt elképzelhetőnek tartom, hogy a légáramlat az autó hátulja felől volt, magyraán hátulról fújt a szél és a légmentesen nem záró külső/belső keringtetés csappantyúja beengedte a külső kipufogó gázt, amit a szél előre vitt. Itt jegyezném meg, nem veszélytelen ez a dolog, többek halálát okozta már hogy a szélnek háttal álltak az autóval és a fűtés miatt járt a motor, de a szél a kipufogófüstöt előre vitte és az autó fűtőventilátora azt beszívva az utastérbe juttatta. Ilyenkor mindig a széllel szemben kell megállni.

Előzmény: Airbag. (280580)
Airbag. Creative Commons License 3 napja 0 0 280580

Üdv

nem inkább kipufogó szag jött be?

a belsőkeringtetés 10-15 perc múlva magától átkapcsol külső levegő beáramlásra.

Előzmény: kirsan (280573)
kirsan Creative Commons License 3 napja 0 0 280579

Szerintem hátul a tank mellett a szűrőnél gondolta, de ott sem találtam, most néztem. Elöl nincs ilyen. Közvetlenül az injektorba megy a benzincső, és ott nincs semmi benzinszag. Amint beültem, és éreztem a kocsiban, kiugrottam, és az első volt a motor, de ott semmi benzinszag. Persze nem feküdtem az utcán alá, mert úgy voltam öltözve, és mire hazaértem megszünt. Egyébként a szerelő szerint benzinkannát hagyhattam a kocsiban, de nincs benne. 

A benzin betöltőt megnéztem megint, illetve mellette a levegőztető, az hibátlan. Nemrégen cseréltem, mert volt rajta egy rozsdafolt, vettem másikat és az egész cserélve lett, miután leápoltam. A tankon felül van a mérő, és csak úgy lehet leellenőrizni, ha leszedem, mert arra is tippeltem, hogy a benzingőz ott jött ki. De mivel felette a hátsó ülésre nincs kimenet a szerelő elvetette, hogy ott nem jöhetett be a szag. A szűrő és környéke teljesen por száraz egyenletesen, nyoma sincs a szivárgásnak, majd a cső bemegy a fékcsövek mellé, és úgy megy előre a zárt részben. Minden jó állapotban van, de onnan is nehezen szivároghatna be, és látnom kellene. Amikor a tankot kilyukasztották, akkor először 2 komponensű fémgittel próbáltuk megcsinálni, de azt is szétmarta a benzin 1 nap alatt, vagyis nincs olyan, hogy nem látom a nyomát, látni kellene!

Azért köszönöm mindenkinek. 

Előzmény: Landsmann_ (280578)
Landsmann_ Creative Commons License 3 napja 0 0 280578

Azért az a benzingőz szabadba eresztése főleg kánikulában a motortérben elég meredek. Garantált a robbanás, csak idő kérdése. Nem gondolnám, hogy így van megoldva. 

Előzmény: Wagnrsx7 (280576)
kirsan Creative Commons License 3 napja 0 0 280577

Köszönöm, kerestem alul, de nem találtam, mivel gondoltam rá. ( a légikatasztrófák sorozatban volt egy ilyen baleset és az járt a fejemben, nagyon nagy melegben forró aszfalton állt a repülő, kevés kerozinnal, emiatt nagy lett az elpárolgott üa nyomása, emiat gyulladt ki) Még mindig a rámpán állok, megnézem ma még egyszer.

Előzmény: Wagnrsx7 (280576)
Wagnrsx7 Creative Commons License 3 napja 0 0 280576

Valószínű, hogy a benzingőz visszavezetés sokallt be.

 

Azt írtad...álltál és járt a klíma...

 

Tuti meleg volt.. ugye.. alapban dögmeleg volt a motor, ha jár a klíma, javarészt megy a hűtőventillátor.

Okádta magaalá a meleget a verda.

Melegítve a tankot is.

Az amúgyis túlmelegedett benzin/gőz/ nek kell valahová mennie.

Ha a visszavezető szelep igény híjján nem engedte be a szívócsonkba, akkor is kell valahová mennie.

A szénszűrő ház oldalán, szemből nézve hátul, van egy kivezető cső...gondolom van benne valami szelep, amin kivezeti a túlnyomást...

 

Én erre tippelnék.

Előzmény: kirsan (280575)
kirsan Creative Commons License 4 napja 0 0 280575

Azóta is ezzel vacakolok, és köszi ez is egy jó ötlet. Azóta bármit csinálok, nem jön elő. Azóta egy rámpán áll, járatom klímával, és sehol semmi. Valami ilyesminek kell lennie. De a benzin nem játék, biztosra akarok menni. 

Előzmény: Landsmann_ (280574)
Landsmann_ Creative Commons License 4 napja 0 0 280574

Azért az a belsőkerngtetés csappantyú nem légmentesen zár. Juthatott be kívülről benzinszag. Később nem nézted, nem próbáltad? Ha a motortérben nem érzett benzinszag, nem hinném, hogy a te autódból származott a szag.

Előzmény: kirsan (280573)
kirsan Creative Commons License 4 napja 0 0 280573

Sziasztok,

1,3-as 2000-es Swiftről lenne kérdésem. Ma hosszabb ideig a forróságban járatnom kellett a klímát, és benzinszag lett a kocsiban. Semmi ötletem nincs, hogy mi lehet. A tankot már cseréltem egyszer, mert kölcsönadtam és rámentek valamire, tehát most megnéztem hibátlan. Betöltö, ill. leömlő is már cserélt, és nem sérült. Megnéztem alul, teljesen ép minden. Ha ott szivárogna látni kellene, mert már előfordult. A motorban semmi benzin szag nincs, a motor még alig használt, tudom emiatt a gumi alkatrészekkel lehetne gond, de ápoltam, minden hibátlan. Most beszéltem a szerelővel, de nincs ötlete, mert azt mondta, hogy a benzincső a kasznin kívül megy végig. Még annyi, hogy belső keringtetésen volt az autó, ezért számomra hihetetlen lenne, hogy egy mellettünk álló autóból jött a szag. ( én nem ültem a kocsiban, csak egy családtag a kutyával) Több ilyen korú autóm van, és mindet újonan vettem, de ilyen gondom soha semmelyikkel nem volt. 

Esetleg valakinek valami ötlete? Köszi.

obsitos3 Creative Commons License 2024.05.29 0 1 280572

riasztó neve? ha enforcer,honlapról manual letölthető,annak segítségével a riasztó kikapcsolható,újra programozható

chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/https://www.pappbt.hu/public/leirasok/Enforcer/e100a5_kezelesi.pdf

Előzmény: JanY07 (280570)
t.lantos Creative Commons License 2024.05.28 0 1 280571

Lehet, hogy megbolondult a riaszto.

Előzmény: JanY07 (280570)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!