Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WagonR SX7 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 280559

Ezeknél szeret eltömődni a nyomásszabályzó szelep furata is.

Meg aztán nem golyós megoldás, így a dugattyú is szorulhat a trutyitól, pláne ha már a teknőben is sok van.

 

Előzmény: Landsmann_ (280556)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.05 0 0 280558

Oké. Szerda reggel viszem szerelőhöz. 

Előzmény: obsitos3 (280557)
obsitos3 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 280557

Hát,sok hiba okozhatja,kiváncsi vagyok,mi lesz a vége,ha kiderül,tanulságképp írd meg!

Előzmény: Landsmann_ (280556)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.05 0 0 280556

Nem, semmi javítás nem történt. Rágcsáló garázdálkodás sem volt. Érdekes, hogy a lámpa kigyulladása előtt is már pár nappal megvolt az az érdekes ciripelő hang, mint a 4T Wartburgnál amikor hideg a motor. Ez is hidrotőkés, még üzemszerű is lehetne. De ilyen hangot előtte sosem hallottunk. Ráadásul mikor tegnap kigyulladt a lámpa, a motor már üzemmeleg volt. Mikor újra beindítottuk, ugyanez a ciripelő hang volt hallható. Aztán még egyszer kivillant a lámpa, akkor megint megálltunk. Pár perc után indítottunk, nem világított a lámpa és a hang is megszűnt. Szerelővel beszéltünk,egyelőre nem tudja mi lehet,ilyennel nem találkozott. Tippje van. Elképzelhető, hogy az olajdekniben van valami szennyeződés és azt szívja oda a szívókosárhoz, ettől csökken a nyomás. Ez megmagyarázza a villogást is, hiszen hol eléri a nyomást, hol nem. Leállítás után az a trutyi le tud ülepedni, aztán egy idő után újra felkapja. Szerdán tudja majd megnézni az autót. youtubeon találtam ilyen hibát, egy fickó felsorolt jópár márkát, típust aminél ő maga tapasztalta. (autókat javít) Elmondta, hogy mikor a tömítőpasztával összerakják, akkor túladagolják a tömítőt, aminek egy része vagy azonnal, vagy majd később leválva elindul az olajjal és azt szívja oda, megszüntetve, vagy lecsökkentve az olajnyomást. Szóval egyelőre erre tippelünk. 

Előzmény: obsitos3 (280555)
obsitos3 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 280555

Nem,vagy nehezen látható helyen,lehet sérült a szigetelés,pl tűzfalon történő átvezetésnél,egy egyszerű feszültség méréssel és a lehúzott vezeték mozgatásával,húzogatásával esetleg kiugrasztható a hiba,de érdemes a gomba helyére bekötni egy nyomásmérőt,ha a motor elindításakor azonnal felépül az olajnyomás,és állandósul,a jelzőrendszerben van hiba,mindenesetre a gombában levő,álló motornál zárt állapotú érintkező testeli a vezetéket,ez a legvalószínűbb hiba.Nem történt az autón valami krosszéria munka?Nincs nyoma annak,hogy nyestek garázdálkodtak?

Előzmény: Landsmann_ (280554)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.04 0 0 280554

Nem látszik rajta sérülés. 

Előzmény: obsitos3 (280553)
obsitos3 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 280553

nem lehet,hogy az olajgomba felé menő vezeték valahol kidörzsölődött,letestel járó motornál?

Előzmény: Landsmann_ (280552)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.04 0 0 280552

Adott egy 2002-es Swift ezres motorral. A múltkor kb 5-6 km megtétele után kigyulladt az olajlámpa. Szomszéd városból visszajöttünk, (10 km) megálltunk az autómosónál. Lemostuk a két kocsit, a Swiften nem világított az olajlámpa. Azóta sem, egészen máig. Közben az olajgomba cserélve lett, de a mai esemény után kizárható, hogy eredendően az lett volna a rossz, hiszen az új gombával is produkálta a hibát.- Eliondultunk Debrercenbe. Körülbelül 20 km-t tettünk meg, amikor ismét világítani kezdett a lámpa. Visszafordultunk és megálltunk. Motor leállít, motorháztető felnyit, de ott semmi rendellenesség nem látszik. 2-3 perc tanakodás után motor beindít, lámpa nem világít. Elindulunk visszafelé. Körülbelül 4-5-km után elkezd villogni a lámpa. Teljesen véletlenszerűen, semmi ritm,ikusság neincs benne. A villogás egyre gyakoribb, majd folyamatosan világít. Ekkor megfint megálltunk, motort leállítottuk. Újabb pár perc tanakodás után motor beindít, megint nem világít. A hátralévő 10-12 km-t már villogás, lámpa világítás nélkül tettük meg. 

Mi lehet a gond? Olajmennyiség megfelelő a motorban. Olajgomba cserélve lett. Biztos van valami gond az olajnyomással, mert mikor először megálltunk és újra be lett indítva a motor, ciripelő hangja volt a motornak egy ideig. Ugyanolyan, mint a 4t Wartburgoknak amikor még hideg a motor. Hidrotőkés és míg nem üzemmeleg a motor, addig ciripel, ami fokozatosan elhalkul és megszűnik. Itt is megszűnt mire hazaértünk. Mielőtt legelőször kigyulladt az olajlámpa, előtte pár nappal már néha tapasztaltunk ilyen ciripelő hangot. Mikor villogott a lámpa, mindegy volt hogy alapjáraton, vagy fordulaton működött a motor, a lámpa ugyanúgy villogott. Tehát nem fordulatszám függő. Ötlet, hogy mi lehet a hiba?

obsitos3 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 280551

Ha publikus lesz az e-mail címed,küldök egy service manual-t,ide nem tudom feltölteni,.pdf

Előzmény: Taso86 (280550)
Taso86 Creative Commons License 2024.01.18 0 0 280550

Sziasztok! Van nekem egy 1.6 G16B motorkódú Baleno, szelepszár szimering kicsit offon van rajta 423e km után és ki szeretném cserélni. Nem találok sehol szelephézag állítási infót. Valakinek tudna nekem ebben segíteni?! Köszönöm

WagonR SX7 Creative Commons License 2024.01.01 0 0 280549
Előzmény: Sándor -P20- (280546)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.01 0 0 280548

Nem csak Magyarországon érdemes.keresni

Előzmény: Sándor -P20- (280546)
WagonR SX7 Creative Commons License 2024.01.01 0 0 280547

https://bontoplaza.hu/hasznalt-bontott-suzuki/wagon-r-plus/karosszeria-egyeb/autobontoktol/elado

 

Most itt sincs, de....

Hátha hagyják lassan mégis működni a bontókat és lassan csak lesz belőle.

Előzmény: Sándor -P20- (280546)
Sándor -P20- Creative Commons License 2024.01.01 0 0 280546

Szinte naponta bújom a netet hátha felkerül valahol egy ebből a szériából, de eddig nem találtam elérhetőt.

Egy linket, vagy infót, hogy hol keressem, nagyon megköszönném.

Előzmény: t.lantos (280545)
t.lantos Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280545

Igen, ez egy face-lift lökhárító.
De biztos lehet bontottat találni belőle.

Előzmény: Sándor -P20- (280544)
Sándor -P20- Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280544

Bocsi, a gondolatmenet visszakódolásába kicsit belezavarodtam... :)

Ha jól értelmezem.

Külön, külön nem kompatibilisek.

De sárvédőt, lámpát, lökhárítót, és gondolom motorháztetőt (tehát az összes első burkoló elemet) lehetne cserélni.

Viszont így már nagyon nem éri meg.

Akkor sokkal olcsóbb egy új lökhárító. Pl ez: https://www.suzushop.hu/Lokharito-elso-/RB/-Gyari-termek-2003-utani-modell?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAv8SsBhC7ARIsALIkVT3TKtaukjYEuDu2fNAbLBiYPO_1t4b1jYYuz6Vo9V0uyFxCoMvy59AaAjU5EALw_wcB

Tehát ha pl a belinkelt lökhárítót megrendelem, akkor az elméletileg felvarázsolható az autómra.

Előzmény: t.lantos (280543)
t.lantos Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280543

Az Ignissel együtt jött a vvt motor a wagonba, akkor lett szögletesebb a maszk.

A kód lámpa is változott. 

Ezek nem kompatibilisek egymással. Se a sarvedo emlékeim szerint maradt, szóval komplett eleje atépíthető.

Előzmény: Sándor -P20- (280542)
Sándor -P20- Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280542

Ez egy 2003 előtti: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/wagon_r_plusz/suzuki_wagon_r_plusz_1.3_gc_5_szemelyes-20174651#sid=b268c726-fe05-419e-ae96-e6add280e43d

 

Ez egy 2003 utáni: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/wagon_r_plusz/suzuki_wagon_r_plusz_1.3_gc_5_szemelyes-20156246#sid=b268c726-fe05-419e-ae96-e6add280e43d

 

Nekem az utóbbi van.https://drive.google.com/file/d/1EGl6qWA-aavDZNpJof7GPf2HoYE7PS8G/view

 

Legegyszerűbben a hűtőmaszk vízszintes bordáinak a száma alapján lehet megkülönböztetni őket.

Tehát mennyire kompatibilisek ezek egymással? (csereszabatosak-e?)

Illetve a 2003 utániak között létezik-e különbség? van-e egyéb változat?

Mert ha bontott nincs max berendelek egy újat, de nem szeretnék lukra futni... Annál azért drágább, és semmi kedvem a bolttal futárral vacakolni.

Előzmény: Rumcice (280541)
Rumcice Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280541

hasznaltauto.hu -ról hozz már két különböző elejű autót, mert így fogalmam sincs.

Előzmény: Sándor -P20- (280540)
Sándor -P20- Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280540

Köszi a gyors választ.

Az azonos évjáratú, és azonos kinézetű modellek közötti különbségre gondoltam.

Azt tudom, hogy a "régebbi" fajtával nem kompatibilis. Ott más a sárvédő, és mások a lámpák is.

Elméletileg, ahogy a képről be tudom azonosítani ez kompatibilis az enyémmel. https://www.suzushop.hu/Lokharito-elso-/RB/-Gyari-termek-2003-utani-modell?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAv8SsBhC7ARIsALIkVT3TKtaukjYEuDu2fNAbLBiYPO_1t4b1jYYuz6Vo9V0uyFxCoMvy59AaAjU5EALw_wcB

Bontottat viszont csak kinézetre ehhez hasonlítókat találtam: https://www.suzushop.hu/Lokharito-elso-/RB/-Gyari-uj-alapozott-termek?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAv8SsBhC7ARIsALIkVT3cHSkLTlT97aJ4OZJn0G6O75I8S0BiHI4TY6w22d3-GYB1oUKXCDIaAqUmEALw_wcB

A bontóban ahol asszonypajtás nézte, a jómunkásember (tulaj) első körben a forgalmi alapján azt mondta hogy van, de miután kivitte a kocsihoz, kiderült hogy mégsem az...

Tehát a 2003 utániak között van valami különbség?

Mert a bontós úr simán eladta volna mint nekünk megfelelőt, ha asszonypajtás nem a harci sérülttel megy... :D 

Előzmény: Landsmann_ (280539)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.12.30 0 0 280539

Szerintem nem kompatibilisek. Az Ignis motorosé legalábbis biztos nem az a korábbiakkal, mert annak a homlokfala is másabb, mivel nagyobb a motor. A 76 lovasok 1000-es és 1,3-as szerintem egyeznek.

Előzmény: Sándor -P20- (280538)
Sándor -P20- Creative Commons License 2023.12.30 0 0 280538

Üdv szakik.

Az év végére lenne egy késői, vagy a jövőévre egy korai kérdésem.

Van egy 2004-es 1.3 GS Wagon R+ -om.

Sajnos asszonypajtás árkor ugrott vele, és kicsapta zöldbe. (Hajnalban ment melózni a kolléga nőivel, és egy kanyarban ráfuthatott egy jégfoltra.)

A csillagok szerencsés állása, vagy a több napos eső, vagy mert az őrangyala edzésben van, ő egy karcolás nélkül megúszta esetet, akárcsak a kollégái.

Ugyanez sajnos nem mondató el a kocsiról. Ugyan a szántásból a saját "lábán" kijött, és azóta is teszi a dolgát minden zokszó nélkül, de nem úszta meg nyom nélkül az esetet. (másodikán viszem futómű ellenőrzésre)

Nevezetesen a lökhárító bal oldala szilánkokra törött. A kerékjárati ívek elején a két műanyag betét (jobb /ball oldali) szintén elégé beletörődött a sorsába.

Sajnos mivel GS felszereltségű a kicsike, nem találtam sehol bontott elemet hozzá. Link: https://drive.google.com/file/d/1EGl6qWA-aavDZNpJof7GPf2HoYE7PS8G/view?usp=sharing 

A bontóban ahol asszonypajtás nézte, van évjáratilag stimmelő darab, de a bontós szaki azt mondta, hogy nem kompatibilis a miénkkel. 

Az lenne a kérdésem, hogy mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű elemek?

Ez elméletileg a Sport edition (vagy mi a fene, nem tudom pontosan, lehet zöldeket írok) csak a külső más ezen mint a többin, vagy a sárvédők ívén, formáján is variáltak a mérnök (designer) urak?

Tehát az enyém helyére fel tudom szerelni a másik fejtát? 

A neten nézegettem a felhozatalt, és különbségnek a lökhárító felső, a diszrács feletti részeinek a formáját találtam. Sajnos a felfogatási pontokról lövésem sincs, de ha jól sejtem nem nagyon gondolhatták túl a modellek közötti eltéréseket.

Illetve még azt is hallottam, hogy a szellőző betétek sem egyformák. de ha tudok szerezni egy komplettet betéttel együtt, nem fog álmatlan éjszakát okozni hogy nem az eredtinek megfelelő van rajta.

Tehát mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű 2004-es wagon R+-ok lökhárítói?

Előre is köszi a segítséget.

És mindenkinek baleset mentes boldog új évet kívánok.

obsitos3 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 280537

A típus ismerete nélkül:ha akkor mérnéd,amikor éppen működik,biztos találnál,lehet,hogy egy félvezető kapcsolóelem egyik lába csak a táv hatására válik pozitívvá,nyugalmi állapotban negatív.(vagy szak)

Előzmény: skt15 (280536)
skt15 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 280536

Kérdés: 

2004-es Grand Vitara (gömbölyű, alvázas)

Az ajtóban gyújtás nélkül nem találok 12 voltot, ennek ellenére a központi zár kapcsolója működik.

Béna vagyok, hogy nem találok?

Ha igen, tudja valaki, hogy merre keressem?

Laci-59 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 280535

Köszönöm az imfót. Megmentettél az összerakás szivatásától. Nincs klima,vagyis jól selytettem,hogy szűrő sincs.......

Előzmény: t.lantos (280534)
t.lantos Creative Commons License 2023.11.22 0 0 280534

Ha nincs klíma, van egy kicsit gégecsore hasonlító darab. Abba lehetett kapni egy időben pollenszűrőt.

Klimasokba nem lehetett, mert ott a hőcserélő.

A szivacs csak szigetelés, körbe a peremen

Előzmény: Laci-59 (280533)
Laci-59 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 280533

Ezres suzuki svift-ről kérdeznék(99-es évjárat).: A fűtőventilátor házában van e levegő szűrő? Kivülről nézve látni szivacsot,de ez gondolom a beltér levegőjét szűrheti ?

Ha van a ventilátor házban szivacs,ezt le lehet e bontani műszerfal kibontás,kivétel nélkül?

Előre is megköszönném,ha valaki ez ügyben tudna válaszolni.....

t.lantos Creative Commons License 2023.11.07 0 0 280532

Itt tedd fel a kerdesed.

https://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9132899&la=165644319

Amennyire emlexem, a GC csak 2 legzsak, a GLX mar 4.

A sedanbol azert szukebb a kinalat, mert az japan gyartasu volt, sokkal dragabb is volt emiatt.

Azert a japanokra nem jellemzok a francias bajok.

Előzmény: raz_122 (280531)
raz_122 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 280531

Kedves Fórumozók!

 

Szeretném az öreg Citroenemet egy némileg fiatalabb SX4-re cserélni.

 

Milyen problémákra számíthatok, ha ilyen autót veszek? Mennyire jellemzők az elektromos problémák erre az autóra (a Citroenre eléggé...)?

 

Kb. évi 12.000 Km-t megyek, csak ritkán viszünk több csomagot.

 

Tetszik a Sedan változat is, de abból szűkebb a kínálat.

 

Mi a különbség Sx4-nél a GC és a GLX változat között (főleg a légzsákok terén) ?

 

2.000.000 Ft a max a vételárra.

 

Előre is köszönöm, ha valaki válaszol!

HWK12 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 280530

Ja azt még elfelejtettem,hogy a féltengelyt is teszteltem...kanyarból kijöve padlógáz...semmi hang,tehát ezt is kizárnám....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!