Nem, semmi javítás nem történt. Rágcsáló garázdálkodás sem volt. Érdekes, hogy a lámpa kigyulladása előtt is már pár nappal megvolt az az érdekes ciripelő hang, mint a 4T Wartburgnál amikor hideg a motor. Ez is hidrotőkés, még üzemszerű is lehetne. De ilyen hangot előtte sosem hallottunk. Ráadásul mikor tegnap kigyulladt a lámpa, a motor már üzemmeleg volt. Mikor újra beindítottuk, ugyanez a ciripelő hang volt hallható. Aztán még egyszer kivillant a lámpa, akkor megint megálltunk. Pár perc után indítottunk, nem világított a lámpa és a hang is megszűnt. Szerelővel beszéltünk,egyelőre nem tudja mi lehet,ilyennel nem találkozott. Tippje van. Elképzelhető, hogy az olajdekniben van valami szennyeződés és azt szívja oda a szívókosárhoz, ettől csökken a nyomás. Ez megmagyarázza a villogást is, hiszen hol eléri a nyomást, hol nem. Leállítás után az a trutyi le tud ülepedni, aztán egy idő után újra felkapja. Szerdán tudja majd megnézni az autót. youtubeon találtam ilyen hibát, egy fickó felsorolt jópár márkát, típust aminél ő maga tapasztalta. (autókat javít) Elmondta, hogy mikor a tömítőpasztával összerakják, akkor túladagolják a tömítőt, aminek egy része vagy azonnal, vagy majd később leválva elindul az olajjal és azt szívja oda, megszüntetve, vagy lecsökkentve az olajnyomást. Szóval egyelőre erre tippelünk.
Nem,vagy nehezen látható helyen,lehet sérült a szigetelés,pl tűzfalon történő átvezetésnél,egy egyszerű feszültség méréssel és a lehúzott vezeték mozgatásával,húzogatásával esetleg kiugrasztható a hiba,de érdemes a gomba helyére bekötni egy nyomásmérőt,ha a motor elindításakor azonnal felépül az olajnyomás,és állandósul,a jelzőrendszerben van hiba,mindenesetre a gombában levő,álló motornál zárt állapotú érintkező testeli a vezetéket,ez a legvalószínűbb hiba.Nem történt az autón valami krosszéria munka?Nincs nyoma annak,hogy nyestek garázdálkodtak?
Adott egy 2002-es Swift ezres motorral. A múltkor kb 5-6 km megtétele után kigyulladt az olajlámpa. Szomszéd városból visszajöttünk, (10 km) megálltunk az autómosónál. Lemostuk a két kocsit, a Swiften nem világított az olajlámpa. Azóta sem, egészen máig. Közben az olajgomba cserélve lett, de a mai esemény után kizárható, hogy eredendően az lett volna a rossz, hiszen az új gombával is produkálta a hibát.- Eliondultunk Debrercenbe. Körülbelül 20 km-t tettünk meg, amikor ismét világítani kezdett a lámpa. Visszafordultunk és megálltunk. Motor leállít, motorháztető felnyit, de ott semmi rendellenesség nem látszik. 2-3 perc tanakodás után motor beindít, lámpa nem világít. Elindulunk visszafelé. Körülbelül 4-5-km után elkezd villogni a lámpa. Teljesen véletlenszerűen, semmi ritm,ikusság neincs benne. A villogás egyre gyakoribb, majd folyamatosan világít. Ekkor megfint megálltunk, motort leállítottuk. Újabb pár perc tanakodás után motor beindít, megint nem világít. A hátralévő 10-12 km-t már villogás, lámpa világítás nélkül tettük meg.
Mi lehet a gond? Olajmennyiség megfelelő a motorban. Olajgomba cserélve lett. Biztos van valami gond az olajnyomással, mert mikor először megálltunk és újra be lett indítva a motor, ciripelő hangja volt a motornak egy ideig. Ugyanolyan, mint a 4t Wartburgoknak amikor még hideg a motor. Hidrotőkés és míg nem üzemmeleg a motor, addig ciripel, ami fokozatosan elhalkul és megszűnik. Itt is megszűnt mire hazaértünk. Mielőtt legelőször kigyulladt az olajlámpa, előtte pár nappal már néha tapasztaltunk ilyen ciripelő hangot. Mikor villogott a lámpa, mindegy volt hogy alapjáraton, vagy fordulaton működött a motor, a lámpa ugyanúgy villogott. Tehát nem fordulatszám függő. Ötlet, hogy mi lehet a hiba?
Sziasztok! Van nekem egy 1.6 G16B motorkódú Baleno, szelepszár szimering kicsit offon van rajta 423e km után és ki szeretném cserélni. Nem találok sehol szelephézag állítási infót. Valakinek tudna nekem ebben segíteni?! Köszönöm
A bontóban ahol asszonypajtás nézte, a jómunkásember (tulaj) első körben a forgalmi alapján azt mondta hogy van, de miután kivitte a kocsihoz, kiderült hogy mégsem az...
Tehát a 2003 utániak között van valami különbség?
Mert a bontós úr simán eladta volna mint nekünk megfelelőt, ha asszonypajtás nem a harci sérülttel megy... :D
Szerintem nem kompatibilisek. Az Ignis motorosé legalábbis biztos nem az a korábbiakkal, mert annak a homlokfala is másabb, mivel nagyobb a motor. A 76 lovasok 1000-es és 1,3-as szerintem egyeznek.
Az év végére lenne egy késői, vagy a jövőévre egy korai kérdésem.
Van egy 2004-es 1.3 GS Wagon R+ -om.
Sajnos asszonypajtás árkor ugrott vele, és kicsapta zöldbe. (Hajnalban ment melózni a kolléga nőivel, és egy kanyarban ráfuthatott egy jégfoltra.)
A csillagok szerencsés állása, vagy a több napos eső, vagy mert az őrangyala edzésben van, ő egy karcolás nélkül megúszta esetet, akárcsak a kollégái.
Ugyanez sajnos nem mondató el a kocsiról. Ugyan a szántásból a saját "lábán" kijött, és azóta is teszi a dolgát minden zokszó nélkül, de nem úszta meg nyom nélkül az esetet. (másodikán viszem futómű ellenőrzésre)
Nevezetesen a lökhárító bal oldala szilánkokra törött. A kerékjárati ívek elején a két műanyag betét (jobb /ball oldali) szintén elégé beletörődött a sorsába.
A bontóban ahol asszonypajtás nézte, van évjáratilag stimmelő darab, de a bontós szaki azt mondta, hogy nem kompatibilis a miénkkel.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű elemek?
Ez elméletileg a Sport edition (vagy mi a fene, nem tudom pontosan, lehet zöldeket írok) csak a külső más ezen mint a többin, vagy a sárvédők ívén, formáján is variáltak a mérnök (designer) urak?
Tehát az enyém helyére fel tudom szerelni a másik fejtát?
A neten nézegettem a felhozatalt, és különbségnek a lökhárító felső, a diszrács feletti részeinek a formáját találtam. Sajnos a felfogatási pontokról lövésem sincs, de ha jól sejtem nem nagyon gondolhatták túl a modellek közötti eltéréseket.
Illetve még azt is hallottam, hogy a szellőző betétek sem egyformák. de ha tudok szerezni egy komplettet betéttel együtt, nem fog álmatlan éjszakát okozni hogy nem az eredtinek megfelelő van rajta.
Tehát mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű 2004-es wagon R+-ok lökhárítói?
Előre is köszi a segítséget.
És mindenkinek baleset mentes boldog új évet kívánok.
A típus ismerete nélkül:ha akkor mérnéd,amikor éppen működik,biztos találnál,lehet,hogy egy félvezető kapcsolóelem egyik lába csak a táv hatására válik pozitívvá,nyugalmi állapotban negatív.(vagy szak)
Ezres suzuki svift-ről kérdeznék(99-es évjárat).: A fűtőventilátor házában van e levegő szűrő? Kivülről nézve látni szivacsot,de ez gondolom a beltér levegőjét szűrheti ?
Ha van a ventilátor házban szivacs,ezt le lehet e bontani műszerfal kibontás,kivétel nélkül?
Előre is megköszönném,ha valaki ez ügyben tudna válaszolni.....