Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
A gazdájának tetszik, nekem meg nem. A gazdája egyébként mint munkaeszközt birtokolja, a tulajdona a Kunság Volán Zrt. kezében van, ami egy állami cég, amit adófizetők pénzéből tartanak fenn. A sok matrica, meg mindenféle egyéni dekor-nyavalya helyett elég szerintem ha a tisztaságra ügyelnek. Sok helyi autóbuszban naponta 1-2 seprés és egy alapos felmosás után már mérföldekkel változna a komfortérzet. Nem írok ide rendszámokat, mert nem szeretnék ujjal mutogatni és személyeskedni, de szerintem mindenki elő tudna húzni az emlékei közül 1-2 olyan buszt, ami úgy közlekedik vagy úgy került anno selejtezésre, hogy egy kisebb homokozónyi szemét és homok volt az utastérben.
Közlekedésmérnökként van a legkisebb esélyed arra, hogy változtass a dolgok folyásán. Egyébként a munkahelyek csökkenése nem szükségszerűen von maga után ilyen mértékű utasvesztést (önmagában), itt inkább a hálózat visszafejlesztésében és a szolgáltatási színvonal visszaesésében kell keresni a probléma fő okát.
Nem lehet igaz, hogy nem tudod megérteni !!! A KPY-670 elejéről mindenféle képpen lekerült volna az Ikarus szárny !!! Mivel teljesen átlett fényezve így ezt láttuk jobb megoldásnak mint, hogy lecsiszolják vagy kidobják a szemétbe !!! Meg ez is nagy hülyeség, hogy a JDY-992-ről átkerült a győri farkas matrica a KNL-240-re, ugyanis a 992-őn a mai napig rajta van a győri farkas matrica csak eléggé lekopva !!!
Szerintem pl. Flóra (FKU-911) is kívül-belül jól néz ki, és legalább olyan jó állapotban volt, mint egynémely FLR.. Ex.HV-s buszokhoz: Miért lettek átrendszámozva?
Meg kell találni az esztétikai egyensúlyt. Nálunk is van/volt olyan busz, ami nagyon szépen néz/nézett ki, miután gondozásba vette a legénysége, de akadt olyan is, ami már kissé giccses volt...
Nem kell betiltani a díszítést, mert az ilyen buszokról megállapítható, hogy gazdái többnek tartják, mint egyszerű munkaeszközt és talán jobban is vigyáznak rá...
Ízlések és pofonok! Nálunk HB-megyében egy-két busznak volt szinte csak matricás díszítőeleme, de bizton állítom, hogy mind szép volt és kiemelkedő a többi jármű közül. Egyébként láttad a hozzátok érkező (ex) DUD-997-et? A rajta lévő matrica is igen tetszetős volt, és feldobta a járgányt; ráadásul messziről felismerhető a kocsi.
Én is talákoztam ma a KPY-671-el, de a KPY-670-el is a Széchenyi téren mert az új gazdája kihozta egy próbakörre :) KPY-669 még a nagycsarnokban összerakás alatt van, de talán már hétvégre, legkésőbb jövőhét hétfőre kész lesz :)
Lehet itt magyarázni erről arról, egy biztos, ha jobban tudjátok mint a bentiek, meg kell szerezni egy közlekedésmérnöki diplomát és utána lehet próbálkozni.
Úgy gondolom, a problémák nem a a város-volán kapcsolatán hozzá nem értésén keresendők.
Véleményem szerint, a probléma a munkahelyek csökkenésében keresendő. Nincs munkahely, nincs miért buszra szállni, egykor tömött járatok konganak. Vajon kinek van pénze üres buszt közlekedtetni. Talán ha fellendülne az ország, magával hozná ( sok egyéb közt) a tömegközlekedés fellendülését is.
Nagyon remélem egyébként, hogy nem kezdődik meg az új csuklósok esetében a megszállás, és nem lesznek 1-2 héttel a forgalomba helyezés után felcsicsázva, mint valami vándorcirkuszos IFA. Nem azért mondom, de egynémely kocsitól már a hányinger kerülget a sok sufnituning láttán.
(Halkan jegyzem meg: én a cégvezetés helyében megtiltanám a kocsik dekorálását, mert egyszerűen ízléstelen egynémelyik.)
Nem volt célom a szádba adni semmit, de szerintem ezt te is tudod. Csak abból van már elegem, hogy mindenki "legalizálni" akarja a KV viselkedését, holott amit tesznek, az már felháborító.
Abban igazat adok neked 100%-ig, hogy a Kunság Volántól el kell venni a helyi közlekedést. Mert egyszerűen (mint azt naponta tapasztalhatjuk) alkalmatlan annak működtetésére. Vagy egyszerűen csak nem akarják működtetni. Éves szinten több ezer embert tántorítanak el a közösségi közlekedés használatától csak azzal, hogy ülnek a székükben és nem csinálnak gyakorlatilag semmit.
A rendszer valahogy így működik:
- Srácok, XYZ forintot tudunk idén áldozni a helyi tömegközlekedésre. - Az oké, akkor mi emelünk árat Q forinttal és megszüntetünk N járatot. - Nem lehetne, hogy adunk még W pénzt, és akkor csak Q-1 forinttal emeltek és N-1 járat szűnik meg? - Na jó, egye fene.
És ebből fakad az, hogy máskor zsúfolásig tömött járatok (20, 21, 22, 14, de csak pár példa) 3-4 utassal rohangálnak, hogy egyre több az autó az úton, és tanítási időszakban, reggelente kezd a Hungária körúthoz hasonlatos képet festeni egynémely közlekedési csomópont. Mert az emberek autóba ülnek és az emberek dugót csinálnak az autóikkal.
De ez nem érdekli a városvezetést, nem érdekli a Kunság Volánt, csak az embereket érdekli, de ők meg vagy nem akarnak, vagy nincs idejük ezt megírni, vagy egyszerűen már beletörődtek és tűrnek némán. Én korábban bérletes voltam, idén nem vettem bérletet, mert egyszerűen NEM támogatom ezt a rendszert. Inkább beülük egy kocsiba, egy taxiba, vagy sétálok a célomhoz.
Nagyon szívesen legyártom újra az Ikarus-szárnyat,egyéb feliratokat ha igénylitek.Van ottani buszrajongó ismerősöm,ő el is tudná vinni akár... (Amúgy nem baj az,hogy elvitte 280fan a régi szárnyat,azt már nem lehetne még 1x felragasztani.)