Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Ízlések és pofonok! Nálunk HB-megyében egy-két busznak volt szinte csak matricás díszítőeleme, de bizton állítom, hogy mind szép volt és kiemelkedő a többi jármű közül. Egyébként láttad a hozzátok érkező (ex) DUD-997-et? A rajta lévő matrica is igen tetszetős volt, és feldobta a járgányt; ráadásul messziről felismerhető a kocsi.
Én is talákoztam ma a KPY-671-el, de a KPY-670-el is a Széchenyi téren mert az új gazdája kihozta egy próbakörre :) KPY-669 még a nagycsarnokban összerakás alatt van, de talán már hétvégre, legkésőbb jövőhét hétfőre kész lesz :)
Lehet itt magyarázni erről arról, egy biztos, ha jobban tudjátok mint a bentiek, meg kell szerezni egy közlekedésmérnöki diplomát és utána lehet próbálkozni.
Úgy gondolom, a problémák nem a a város-volán kapcsolatán hozzá nem értésén keresendők.
Véleményem szerint, a probléma a munkahelyek csökkenésében keresendő. Nincs munkahely, nincs miért buszra szállni, egykor tömött járatok konganak. Vajon kinek van pénze üres buszt közlekedtetni. Talán ha fellendülne az ország, magával hozná ( sok egyéb közt) a tömegközlekedés fellendülését is.
Nagyon remélem egyébként, hogy nem kezdődik meg az új csuklósok esetében a megszállás, és nem lesznek 1-2 héttel a forgalomba helyezés után felcsicsázva, mint valami vándorcirkuszos IFA. Nem azért mondom, de egynémely kocsitól már a hányinger kerülget a sok sufnituning láttán.
(Halkan jegyzem meg: én a cégvezetés helyében megtiltanám a kocsik dekorálását, mert egyszerűen ízléstelen egynémelyik.)
Nem volt célom a szádba adni semmit, de szerintem ezt te is tudod. Csak abból van már elegem, hogy mindenki "legalizálni" akarja a KV viselkedését, holott amit tesznek, az már felháborító.
Abban igazat adok neked 100%-ig, hogy a Kunság Volántól el kell venni a helyi közlekedést. Mert egyszerűen (mint azt naponta tapasztalhatjuk) alkalmatlan annak működtetésére. Vagy egyszerűen csak nem akarják működtetni. Éves szinten több ezer embert tántorítanak el a közösségi közlekedés használatától csak azzal, hogy ülnek a székükben és nem csinálnak gyakorlatilag semmit.
A rendszer valahogy így működik:
- Srácok, XYZ forintot tudunk idén áldozni a helyi tömegközlekedésre. - Az oké, akkor mi emelünk árat Q forinttal és megszüntetünk N járatot. - Nem lehetne, hogy adunk még W pénzt, és akkor csak Q-1 forinttal emeltek és N-1 járat szűnik meg? - Na jó, egye fene.
És ebből fakad az, hogy máskor zsúfolásig tömött járatok (20, 21, 22, 14, de csak pár példa) 3-4 utassal rohangálnak, hogy egyre több az autó az úton, és tanítási időszakban, reggelente kezd a Hungária körúthoz hasonlatos képet festeni egynémely közlekedési csomópont. Mert az emberek autóba ülnek és az emberek dugót csinálnak az autóikkal.
De ez nem érdekli a városvezetést, nem érdekli a Kunság Volánt, csak az embereket érdekli, de ők meg vagy nem akarnak, vagy nincs idejük ezt megírni, vagy egyszerűen már beletörődtek és tűrnek némán. Én korábban bérletes voltam, idén nem vettem bérletet, mert egyszerűen NEM támogatom ezt a rendszert. Inkább beülük egy kocsiba, egy taxiba, vagy sétálok a célomhoz.
Nagyon szívesen legyártom újra az Ikarus-szárnyat,egyéb feliratokat ha igénylitek.Van ottani buszrajongó ismerősöm,ő el is tudná vinni akár... (Amúgy nem baj az,hogy elvitte 280fan a régi szárnyat,azt már nem lehetne még 1x felragasztani.)
Nem akarom ukkelt védeni, nem lehet ennyire lesarkosítani mint amennyire ő teszi, de az önkormányzat hozzá nem értése (hozzáérteni nem akarása) nyilvánvaló...
Jó ez a kártyaasztal hasonlat, ha így nézed benne van KV felelőssége, ugyanakkor feltenném a kérdést: - Miért csak ketten ülnek az asztalnál?
Mindig mosolyogva olvasom a hozzászólásaidat, amik nagyjából arra vannak kiélezve, hogy aki nálad ne adj' Isten tájékozatlanabb, az buta, dilettáns és maradjon csendben. Ami igazán kacagtató bennük, hogy te magad is akkora orbitális hülyeségeket írsz lépten, s nyomon, hogy az ember néha már a térdét veri kínjában.
A helyzet ugyanis az, hogy ez egy több körös kártyajáték. A két játékos (Volán és Önkormányzat) leülnek egy asztalhoz. Az Önkormányzat kicsap egy lapot, rajta egy összeggel, amin rajta van a jövő évi költségvetésből a Volán működtetésére fordítandó összeg. Erre a Volán felfordít 3 lapot, rajta 3 tervezettel, ami tartalmazza az ajánlást a jövő évi viteldíjakra, járatmódosításokra. Ezek közül húz egy lapot az Önkormányzat (tárgyalják meg a Közgyűlésben a tervezeteket és választanak), vagy szélsőséges esetben javaslatot tesznek újak kidolgozására.
Magyarán, a Kunság Volán felelősségét teljesen kizárni abban, hogy milyen vonalon, milyen busszal, milyen sűrűséggel közlekedtet járatokat nem lehet, és a felelősséget egyszerűen áthárítani a városvezetésre egy totális baromság. A Volánnál dolgozó nagybecsű, hozzáértő urak igenis vállalják a felelősséget azért a munkáért, amiért havi rendszerességgel felveszik a fizetésüket, mint ahogy egy cipész is vállalja a felelősséget, hogy az általa javított cipő nem fog már a hazafelé tartó úton tönkremenni.
(Azt meg már csak halkan és zárójelben jegyzem meg, hogy a Kunság Volán évek óta még csak a szerződésében foglalt minimum paramétereket sem teljesíti maradék nélkül, gondoljunk azokra a varázslatos téli, kora tavaszi napokra, amikor a megközelítőleg 55 darabos helyi flottából több mint 10 kocsi volt üzemképtelen, és szabad távolsági/helyközi kocsik hiányában több járat késik, vagy ki is marad teljesen. Ez meg valószínűleg nem az Önkormányzat meg a Volán felelőssége, hanem az autóbuszgyártóé, igaz?)
Amikor eladta a volán a Széchenyi téren lévő pihenőhelységet és a sofőrök szóvá merték tenni, hogy nem tudnak hol enni és kisebb nagyobb dolgaikat elvégezni eképp reagáltak a kedves főnökeik: "a sofőrnek a busz a munkahelye". Ez ám a humánus bánásmód a dolgozókkal!!! Akkor kellett volna mindent a járműben "elintézni" a sofőröknek és felnyalatni azzal, aki ezt mondta!Védjétek csak a "ganékat"!!! Mostmár legalább van pihenő, ez egy pici piros pont.
Igen, a képviselőtestület felszáll az adott járatra, körbebuszoznak az adott vonalon és ők eldöntik, hogy milyen sűrűn illetve hány óráig közlekedjen a szóban forgó busz. Másrészről a buszok piszkosak, járatok kimaradnak, a sofőröknek kocsmába kellett WC-re járni, mert a pihenőhelyüket értékesítették a tisztelt vezetők és csak pár hónapja kaptak egy kultúrált helységet. Ez ám a jó vezetés!!! Gratulálok!!! Remélem minél hamarabb megbukik a mostani igazgatóság!!! Aki rosszul végzi a munkáját, el kell zavarni!!! Ez sajnos így működik a mai világban. Majd jönnek tehetségesebbek, akik ellátják a feladatukat rendesen és reméljük, hogy nem csak a zsebeiket tömik!!!