Előre is köszi.
Mondjuk én az első száz oldalon átjutást a Dűnénél éreztem, az van meg idegen nyelven, papíron. Érdekes, hogy angolul és németül is könnyen olvasható volt (anno amikor még elfogadhatóan tudtam e nyelveken ;-) ), de németül meg magyarul olvasmányosabb volt.
Hat, eleg valtozastos a stilusa, Zelazny szeretett felvaltva dagalyos, archaizalo es olykor osszefuggestelen mondatokban tajleirni (ennek persze megvan a regenybeli ertelme, ugye), neha meg tomor es modern.
De itt is ugy van, mint a Gyuruk Uranal, ha az elso 100 oldalon atkuzdotted magad, nagy meglepetes mar nem erhet.
Marmint az Amber-ciklus forditasaban? Bizony jo lenne, mert nagyon jo. Sajnos ehhez az is kene, hogy egy kiado fantaziat lasson benne, es en nem ismerek ilyen kiadot. (Ha van kiado, forditot talalni mar relative konnyu lenne.)
Én csak szombaton tudok nekilátni, mert most sajna mennem kell - megvan az anyag -, és normál időben legközelebb a hétvégén leszek otthon. Ezért én választok uccsónak.
Még1x ezer hála.
Gyerünk, tessék a Zelazny, nem hiszem el, hogy nem szól hozzá senki...
(Már a Courts of Chaos harmadánál tartok, hát egyre bogosabb a történet, viszont már nem mondhatom, hogy Sir Ganelon a kedvenc mellékszereplőm)
Hát így a Sign of the Unicorn közepén még nem nyilatkoznék a szereplőkről, nyilván tele lesz nem várt fordulatokkal a maradék 350 oldal, viszont a topikot ténleg tartani kell egy darabig, hátha lesz még, aki felfedezi :-)
Na jo, nyilvan ugyse olvassa senki, de ha valaki megis, akkor meseljek el mindketten, ki a kedvenc fo- illetve mellekszereploje. Nekem Random es Bill Roth :))
Nem hiszem hogy tulzas lenne, hiaba van emberfeletti hatalmad, vannak nalad erosebbek vagy hasonlo erosseguek mint te. A meselo torteneten mulik itt is minden - mint mas szerepjatekban. En szinte minden tortenetet nagyon szerettem, ezek akar 10-20 jatekalkalom hosszusaguak is voltak.
A jatekosok radobbenese itt is megvan talan ez a jatek egyik fontos lenyege. Altalaban van egy helyzet vagy helyzetek bonyolult osszesege, lehetosegek szinte vegtelenek. Elkezded megoldani a rejtelyt vagy problemat, kozben rengeteg dolog tortenhet veled, kiderulnek a hatterben megbuvo esemenyek, intrikak vagy konspiraciok. Altalaban a jatekosok osszefogasa az egyetlen megoldas de mivel mindenki kulonfele hatalommal bir szinte lehetetlen vagy nagyon nehez konszenzusra jutniuk.
Gyakran elofordult hogy jatekos/jatekosok szovetkeznek a foellenseggel a tobbi jatekos tudtan kivul, igy probalva tobb hatalomhoz jutni.
Aham, izgalmasan hangzik, bar en tulzasnak talalom, hogy Amber-lakokat jatekosok kezebe adni, sokkal inkabb vonz egy olyan tipusu jatek, ahol puszta emberekkent (vagy egyeb lenyekkent) indulnak el a jatekosok, es fokozatosan ismernek ra a vilagra, kicsit CoC stilusban lassan-lassan rajonnek a dolgok "valodi" termeszetere, de persze mindez nem feltetlenul annyira lehangolo, mint a CoC-ban.
Emlekeim 2 vastag konyvet adtak ki, az elso volt a szabalyrendszer. Valoban mellozi a kocka hasznalatat es ezzel szerintem egy egeszen uj jatek filozofiat valositott meg.
Szabalyok? Egeszen rugalmasak es a meselo szinte barmit valtoztathat.
Egy karakter tobbfele tulajdonsaggal bir, elsosorban 4 alaptulajdonsag: Stenght(Ero), Psyche(Szellemi ero), Warfare(taktika, strategia), Endurance(Kitartas, egeszseg). Minden tulajdonsagnak 3 lehetseges szintje van, Human(emberi), Chaos(emberfeletti), Amber(amberi vagy isteni). Human es Chaos szintek emlekeim szerint nem kerulnek pontba, illetve a meselo hatarozza meg mennyibe, Amber szintre pedig a jatekosok kozott licitalast szoktak rendezni. Aki a legtobb pontot kolti egy adott tulajdonsagra az lesz a legjobb benne. Persze a jatek folyaman ezeket lehet novelni. Altalaban ez szokott az elejen izgalmas lenni hogy ki mibol lesz a legjobb.
Ezenkivul meg koltheto pont Power-ekre(Logrus, Pattern stb.), Artifact-re(kard, auto, mokus..) meg meg egy csomo mas dologra. Kolthetsz tobb pontot mint amit kapsz de kolthetsz kevesebbet is, a + vagy - ertek hatarozza meg a Staff-odat (Good Staff, Bad staff) ez jelkepezi az univerzum viszonyat a karakterrel szemben. Ha Good staffos akkor elkeruli a lezuhano viragcserep stb, ha Bad staffos akkor akar lehet o a legjobb akrobata ennek ellenere gyakran kibicsaklik a bokaja..etc, etc.
Igazabol a jatek folyaman ami a legjobban lenyugoz az a jatek szabadsaga, vilagok kozott bolyonghatsz, evszazadokat tanulmanyozhatod a kedvenc dolgaidat, hatalmi harcokat vivhatsz tetvereiddel vagy a kaosz lenyeivel csatazhatsz, szoval amit csak kitalalsz. Ezert eleg nehez meselni is, hiszen a szabalyok nagyon alapveto dolgokat szabalyoznak csak, szinte minden a meselo es a jatekosok fantaziajara van bizva. Ezert szerintem egy gyakorlott AD&D vagy mas "kotott" szabalyrendszert ismero jatekosnak/meselonek kulonos es nehez lehet eloszorre. Figyelembe kell venni, ez egy hoskozpontu (Heroikus) RPG, ahol nagyon ritkan/soha nem halnak meg a karakterek. Ennyit tomoren :)
Na szép, reggel megnéztem, megcsináltad-e a topikot, aztán kiment a fejemből, és le is maradtam a nullázásról, jól.
Egyébiránt épp most tartok a harmadik kötet elején, és ebben derül ki, hogy Random dobol, de a részletek még mindig nem tiszták, csak úgy elnagyolva van róla szó.