Keresés

Részletes keresés

oriwalter Creative Commons License 2006.11.23 0 0 971

hello KULLER. walter vagyok. az oldaladra nem tudok fellépni régóta, szeretném tudni hogy elköltözött e. emellett szeretném ha az összegyűjtött képarchivumodat megosztanád velem. én is több ezer képpel rendelkezek. légyszives válaszolj az oriwalter@freemail.re.

üvd

Előzmény: kuller (968)
lcsabyl Creative Commons License 2005.09.08 0 0 970
Ha valaki ismer egy olyan II vilaghaborus jatekot amely hasonlitana a Rome total war-ra az legyszi irjon az llcsaby@yahoo.com -ra egy emailt. 2d-ben a strategia , 3d-ben a haboru, kell epiteni, termelni, csapatokat recrutalni, stb. Koszi
DEM992 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 969
Huh, mekkora pangás van!
Mit szóltok a Great Battles Of WWII Stalingrad című gammához? Végre a németekkel is lehet nyomulni normális küldetésben :-)
kuller Creative Commons License 2004.11.10 0 0 968
A műszakiakról (pioneer) annyit még, hogy egyszer észrevettem, hogy a jól kiépített állásaimat (aknemező-szögesdrót) egy orosz pioneer csapat dobálja robbanóanyaggal. Ez baromi reális, mert ezek a csapatok nyitottak átjárót a műszaki zárakon. Én is megpróbáltam, de egy aknamező felrobbantásához sok robbanóanyag kell-nekem idő előtt elfogyott:(
kuller Creative Commons License 2004.11.10 0 0 967
Hát igen a manuál elég hiányos, ráérzéssel lehet bővíteni.

Én is nyírtam ki könnyűtankot páncéltörő puskával, de 3-4 körön át folyamatosan kellett lőni. Mire a másodiknak nekállt volna Günter már rég odébbálltak Ivánék. A leggyengébb páncéltörő ágyú a "kopogtató" 37-es valszeg első lövésre kinyeste volna a BT-7-est 200m-ről. Modjuk az az előnye megvan a puskának amit írsz meg, hogy házba is leghet rakni.

Hát igen ha a T34-észreveszi a támadó pz2-est akkor már nem kötnék a legénységre életbiztosítást. Pont ezért kell mindent megtenni, hogy ne vegye észre. Eldugni a Pz2őt, hátúlról lőni, és rákényszeríteni a t34-est, hogy be legyen gombolkozva. (Akár ködöt is lőni.)
A V alakú csata az összessége a fenti dolgoknak. A pálya téglalap alakú, de a járható rész az lehet v alakú: hegyekkel, erdőkkel, vízzel megoldható. Ekkor a T34-est a V egyik szárába, a Pz2őt a másikba a victori flaget a V csúcsába rakod. Az egységek nem látják egymást mondjuk egy hegy miatt. A pz2őt bedugod egy ritkás erdőbe, hogy rálásson a victory flag-re. A t34-es meg fog indulni a Victori Flag felé, mikor odaér akkor már látja a pz2ő és jól seggbe durrantja. Ennél ideálisabb leosztás nincs.

A parancsnoki képességeket megnézheted ha egy parancsnoki egységre kattintasz+enter, akkor a felső részen kiírja, hogy moral +2, command +1 stb..

Mi is a többi? Na mindegy mert beszédes nevük van. A moral azt jelenti, hogy ha pánikolnak a katonák, akkor hamarabb abbahagyják ha a parancsnoknak van moralja ha +2 -es akkor meg még hamarabb. A command azt jelenti, hogy mekkora területen szóródhatnak szét az embereid, tehát, hogy a parancsnok milyen messzire tudja eljuttani a parancsait.

Én is szeretem a feltörő füstfelhőt nézni:) Legtöbbször akkor robban fel egy tank ha overkill történik. Tehát ha ágyuval lősz verébre:) Páncéltörő puska miatt nem valószínű, a 88-as viszont elég nagy égést eredményez:) Az sem mindegy, hogy egy KV darálót küldesz meg 88-assal vagy egy BT-5-öst. A KV elég kemény dió még a 88-asnak is, nem valószínű, hogy felrobban.

A dimamic vicory flaget kipróbálom a 7végén.

Az abadobned járművek ugyanúgy támadhatóak, mit a működők. Csata vége felé végigjárhatsz gyalogsággal vagy egy tankkal és közelről felrobbanthatod az elhagyott járműveket. Én meg annak örülnék, ha ezeket a következő pályán használhatnád, az lenne a jó móka!:) Sőt azt is hiányolom, hogy nincs lőszerszállítás. A sebesültekről már ne is beszéljünk. (Ha könnyű sérült és időőben ellátod, igazán visszajöhetne pár pálya múlva.) A 88-as mobilitása pedig nem reális, mert itt csak csata végén 1 nehézvontató segítségével tudod megmozdítani, de akkor is onnan indulsz ahol épp állt a 88-as. A valóságban egy gyakorlott személyzet 20 másodperc alatt felállította és 1 perc alat lebontotta. Ez a bug nagy érvágás a játékban a németeknek, tekintve, hogy az a legjobb páncéltörőjük.
Na mindegy nem tökéletes, de nincs nála jobb a piacon:)

ÜDv
Előzmény: pecaboy (965)
pecaboy Creative Commons License 2004.11.10 0 0 966
Muszakiak: Abandoned gepet fel lehet veluk robbantani? Gondolom pl. Tank Hunter Team-mel vagy ilyesmivel... Akinel van valami Satchel. *** A granat/robbanoszertipusok szinten nincsenek a leirasban. Akkor most honnan tudja az atlagparaszt user, hogy melyik mire jo?
Előzmény: kuller (964)
pecaboy Creative Commons License 2004.11.10 0 0 965
(Entereket ***-gal jelzem, mert itt nem jo) *** Panceltoro puskasokkal mar nyirtam ki tankot! Igaz, hogy korai BT-k meg effelek voltak. De pl. a kurszki csataban meg utana is a ruszkik szep szammal hasznaltak pancelosok ellen (12,7 kaliber, gondolom ismered). Asszem volt valami szovjet csavo, aki ilyen puskaval egy halom tankot lott ki, gondolom "weak point"-okon. Az igazi poen inkabb az, hogy mig ok latjak a tankot, a tank nem latja oket. :) *** A PzIII vagy Pz(38) HE lovesevel (ill. inkabb nem lovesevel) akkor se vagyok kibekulve. Azer` a haboruba nem igy volt. *** PzII-vel en is nyirtam mar ki T-34-et: beallitottam 5-ot 2 ellen. Az elsot 3 PzII szetszedte, de sajna a masodikkal nem boldogultak :( Mindegyik ottmaradt. Knocked out. *** Ezt a V alaku csatat reszletezd, mert nagyjabol ertem, de nem teljesen. *** A parancsnoki kepessegeket leirnad? A manualban valahogy nincs benne. *** Az abandoned tankokrol en is tudok. Inkabb az a bajom, hogy kevesszer robban fel egy jarmu. OK, igaz, hogy pl. a T-34 dizeles, nade akkor is... Olllyan jol nez ki, mikor egy tank darabokra robban, azt mindig visszajatszom :))) Meg esetleg a torony lerepuleset is meg lehetne oldani, bar lehet, hogy en vagyok ilyen szorszalhasogato :) *** Dynamic Vic. Flag: nemtom pontosan, de valami olyasmi, hogy egyik fel elfoglalja, +10 pontot er. Masik fel visszaszerzi, +20 pontot er. Es igy tovabb... A manual szerint elsosorban akkor jo hasznalni, ha 9 pontra allitod be, es human player latja, a comp. meg 10 pont alatt semmit se (nem is akarja elfoglalni). Human player elfoglalja, felmegy 19 pontra, erre a gep is nekiront. Es ezzel eleg jo Human vs Comp jatekokat lehet osszehozni. *** Remelem, nem irtam nagy baromsagot. Udv, Pecaboy
Előzmény: kuller (964)
kuller Creative Commons License 2004.11.03 0 0 964
Helló!

Szerintem is azt jelenti az "internal armor flaking" amit írsz, a morális hatását még nem néztem. Lehet, hogy csak szerencsétlen esetben sérül a legénység.

A HE lövöldézsről igazad lesz, mert emlékeimben leginkább a Pz4-esek lődőznek buzgón, de nekem az sdkfz251/10-es is aktivizálta magát. Úgy látszik akkor nem csak azt vizsgálja amit írtam hanem még az eredményességet is. A játéknak vannak kisebb hiányosságai, ilyen a HE kezelés, de azért összességében nem láttam még jobbat:)

Lőttem már ki t34-et pz2-vel, sőt sima flak20-assal is, de azért ahhoz szerencse is kell. Sőt a 75/L11-es gyalogsági löveggel is kikaptam egyszer egy T34-est, de ez sem jellemző. A tankhunter gyalogság vagy egy fél sqad pioneer viszont nagyon büntető tankokra közelről. Ha a terepviszonyok megengedik, szoktam venni. A páncéltörő puskák a legvékonyabb páncélzatú felderítőautókat is csak a 10.-20. lövésre szedik ki, használatuk felesleges. (Erre a háborúban is rájöttek:) A 10,5-es viszont mindenre gyógyír:)
Próbáld ki azt, hogy veszel egy szakasz elit Pz2őt, a parancsnok 4 tulajdonságát felrakod 2-esre. Ennél hatékonyabb Pz2ő nincs a játékban. Dugd el őket mondjuk egy V alakú völgy egyik szárában és várd meg amíg a T34-es a másik szárból érkezve a farát mutatja. (Emiatt a victory flaget a v csúcsába kell rakni.) Ha mind a 4 látja akkor sorozd meg rendesen. Ha ebben az idális helyzetben is megfutamodnak akkor megérdemlik amit kapnak.:)
Tipp: Ha campaignt nyomsz akkor az abadoned tankokat elvontatják és a szerelési kapacitás függvényében elég valószínű, hogy a következő csatában megint szembe jön veled. Ilyenkor knocked out -ra kell tenni őket. Vagy úgy hogy tovább lövöd valami nagy kaliberrel vagy úgy hogy oda mész és felrobbantod a műszakiakkal.

Nem a tompaság miatt írtam csak, hogy egyértelmű legyen a mondandó:)

Lenne nekem is kérdésem, nem akarom gurunak beállítani magam:) tehát: a dinamikus victory flag mit jelent? Nem vettem észre különbséget a statikussal szemben. Arra gondoltam, hogy evvel lehet konvojvédelmet nymoni, de nekem nem mozdultak meg.
pecaboy Creative Commons License 2004.11.02 0 0 963

Egy kvescsön:

Találat után mit jelent az, hogy "internal armor flaking"? Arra tippelek, hogy a páncél belsejében mindenféle forgácsok repkednek be, de érdekes módon se a legénység nem pusztul, se a morál nem csökken.

Köszi!

pecaboy Creative Commons License 2004.11.02 0 0 962

HE-téma: nem hinném, hogy félreértés lenne, de egy újabb tapasztalat.

 

Az első tank vs gyalog támadásnál kis robbanóerejű tankokat használtam (PzIII ill. Pz(35)t, asszem mindkettő 37-es kaliber), ezek alig lőttek a gyalogságra, csak a veszélyesebbjére (ahogy írtad is). Lejátszottam hasonló Quick Missiont PzIV vs gyalogság felállásban, na itt már durrogtattak rendesen! 3-4 lövés elég volt, hogy egy csomó szakasz a környéken átmenjen nyusziba. Tehát úgy tűnik, hogy a robbanóerő ill. a kifejtett hatás a lényeg. PzIV-ek mellett volt még "háttérben" egy Pz(38)-as, na ez bezzeg az egész csata alatt egyet lőtt.

 

Szerintem jó lenne, ha valahogy be lehetne állítani, hogy egy tank hányszor, ill. kire, ill. mire stb. lőjön egy körben. Mert elvileg a PzIII is tudta irtani a gyalogokat, és szép kis sokkot okozhat az ágyúval is. Plusz a PzII vs T34 felállással se boldogulok, szinte alig lőnek rá, mindig megfutamodnak. Árulók!! :)) Le is lövetem őket :) Pedig legalább a lánctalpát meg ágyúját szét tudnák lőni egy idő után, már ha nem vonulnának mindig vissza (mármint a PzII-ők). Meg ott van a morális hatás is, néhány T34 több "eltalálódás" után átmeny Shocked-ba vagy pánikol, nekem még ez is jó :) Dehát ha nem lő rá mindegyik, nem megyek sok(k)ra.

 

A csillagról meg szvasztikáról eddig is tudtam, ennyire nem vagyok tompa :)))

 

Mostanában csak ezzel a gémmel nyomulok. Nattyon kiráály!! :)

 

A camp majd később érdekel, addig lehet, hogy idenyomok pár képet Quick Mission-os nyomulásaimról :)

Előzmény: kuller (961)
kuller Creative Commons License 2004.11.02 0 0 961
Ez a HE lőszer szórás meg lehet, hogy félreértés köztünk. Nem folyamatosan szórják, csak ha 2-3 sqad közel van egymáshoz, ill közel vannak a tankhoz, vagy aknavetőt, géppuskát, páncéltörő gyalogságot, mesterlövészt, parancsnokságot látnak. Tehát olyan célt ami vagy a mennyisége vagy "minősége":) vagy a veszélyessége miatt megéri a squlót. Eleinte elég intenzíven szórják, ha megfogyatkozott a lőszer akkor egyre ritkábban. Persze egy Sig33-as 8HE lőszerét tekintve ez pár lövés mindössze.

Nálam nem annyira fonrtos ez a kérdés mert legtöbbször területtüzet xoktam alkalmazni , mert az ellen általában pár nyomvonalon támad, legtöbbször csak 1-en. (Takarásban szeret lenni amíg lehet.) Ennek a helyét az első pár gyalogos megjeleése után már nem nehéz megállapítani. Ekkor rejtve vagyok, átengem a csapat 1 harmadát, kb és a nyomvonalat 1-2 körön át megszórom. Az átengedett csapatrészt elintézik a védők, a közepe belerohan a tűzbe és megsemmisül vagy beparázik. A vége meg tanácstaléan lesz, hogy akkor most folytassák a támadást vagy sem. Mire elhatározásra jutnak, már csak ők vannak a játékban és azontúl teljes figyelmemet megérdemlik:)
Megéri csapdákat állítani és erőt koncentrálni.
A másik pedig, amikor hide-ba rakja az ellen a saját egységét akkor elűnik a szemed elől(kis csillag vagy balkán kereszt) és direkt tűznél abbahagyják a tüzelést a katonáid. Az ellenség pedig sokszor ott van ahol volt csak nem látod. Főleg a nehézfegyverzetet nem tudják gyorsan elvinni. Ilyenkor ha ágyúról vagy aknevetőről van szó akkor nekem megéri, hogy 1 körön át lőjjem a helyét még akkor is ha nem látom.

Játszottam már emilben, mindenkinek más a taktikája, nekem ezek jöttek be, de azért nem szentírás, mindíg találok valami újdonságot:)
kuller Creative Commons License 2004.11.02 0 0 960
Aszem nekem is a v1.03-om van meg.

A campaign-t küldöm ha kéred.

A gyakorlat, meg nagyon hasznos és szórakoztató:)
Előzmény: pecaboy (958)
pecaboy Creative Commons License 2004.11.02 0 0 959
Nekem amúgy a v1.03 van meg. Asszem ez a legújabb. A "tank lövi gyalogságot HE-val"-t megint kipróbálom.
pecaboy Creative Commons License 2004.11.02 0 0 958

Kösz a tippeket!

 

A kampányod valszeg később érdekelni fog, egyelőre csak egy-két kis pályás scenariót meg sok Quick Missiont csináltam meg, hogy szokjam a rendszert. Mivel elég összetett a játék (tüzérség, gyalogok, repülők, terep meg minden), gyakorlatozok egy kicsit. Persze az én csapataim Crack-ek, az ellen meg Conscript, hadd legyen sikerélményem :))

 

Kipróbáltam az egy Sturmtiger vs. sok gyalog felállást. Hogy mekkorát durran ez a behemót ágyú! :DD 50-100 méteren belül gyk. mindenkit kiirt.

Jó még a tipikus "2-3 Tiger vs 20-30 T34/76" felállás is, a la Kurszk :)

Előzmény: kuller (956)
kuller Creative Commons License 2004.11.02 0 0 957
A lángszórósokról még annyit, hogy gyalogság elleni védelemben (éjszaka is!) jöttek be a legjobban. Egy erősebb többszintes házat megszállok 1-2 sqaddal + 1 lángszóróssal. Split sqad majd, felülre a géppuskások alulra a géppisztolyosok, melléjük a lángszórós. Alul mindenki hide.
Ekkor az ellenség rohamánál eleve nem örülnek a másodikon lévő géppuskásoknak, amikor rájuk akarnak rontani, akkor jön a meglepi:)
10*-es túlerőt, sőt nagyobbat is képesek így megállítani, a lőszerkifogyás okozza a legnagyobb gondot.
Nyílt terepen nem érdemes használni lágszóróst, mert hamar elfogy szegény..
kuller Creative Commons License 2004.11.02 0 0 956
hI!

"Ezexerint tankoknál is ér valamit a Hide? Elég érdekesen nézne ki a valóságban, hogy 1 mp alatt elrejtőzik a tank :))" Nem is engedi egyből csak 1 kör után. Ritkás erdőbe vagy ház mögé szoktam dugni őket. Nem is az az értelme, hogy "elrejtőzik", hanem, hogy nem lő az ellenségre és így jó esetben nem veszik észre, csak amikor már késő, mert elhaladt az ellen:)

A 41-42-es csatákat szeretem a németekkel, mert az kihívás. Ebben az időben még nincs használható tankja a németeknek. Ezért az erők összpontosítását szoktam használni. Úgy rakom le lesbe a tankokat, hogy 1 olyan pontra lássanak rá ahol biztosan elmegy az ellen. Ide 2-3 páncélost + még 1-2 páncéltörő ágyút vagy aknavatőt hide-ben rakok. Az ellen általában egy kisebb harcértékű tankkal támad, hogy felderítse az egységeimet. Csakhogy én nem lövök rá. Sőt az utána következő néhány nagyobb testűt is átengedem. Ha már kezdenek sokasodni az úton vagy mezőn akkor a legnagyobb harcértékűt elárasztom tűzzel, aki ettől belső égésűvé válik, a gyalogság eközben az összes kigombolkozott tankot megszórja. Az eredmény teljes káosz, az ellen nem tudja honnan lőnek rá csak egyre durrannak ki a tankok. Így 1-2 perc alatt kis harcértékű fegyverekkel is le lehet amortizálni az ellenséget. És még életszerű is:)

Nekem olyan tapasztalataim vannak a HE lőstzer felhasználással, amit írtam. Sőt még a félig meddig szállítónak számító Sdkfz251/10 -es is szórja a gyalogságot HE-vel a szinte hatástalan 37-es ágyújából.

Aszem a 3-as patch van fennt, de fél éve nem néztem a frissítést.

"Az mitől függ, hogy egy kigombolkozott tank parancsnokát..." Egy dologtól a véletlentől:) na jó még a képzettség sem art. Messziről a nehézhgéppuskások és a mesterlövészek a legjobbak tankparancsnok írtásra, közelről bármi.

A lángszórós cuccok kétesélyesek: ha sikerül pozícióba hozni a cuccot akkor brutálisak, amúgy meg tehetelenek a kis hatótáv miatt, és ráadásul mindenki őket lövi. Az oroszok OT-34-ese, ill más olyan tankok amelyeknek megmaradt a főfegyverzete, azok viszont igen jók.

A múltkor a 10,5-es howitzer dicséreténél elfelejtettem írni, hogy ráadásul felébe-harmadába kerül a 88-asnak.

Most fejeztem be a monstre staligrad campaignemet, amit minden fanatikusnak ajánlok. A pályát eredeti térképek alapján rajzoltam, a csapatok felépítésénél is ügyltem a történeleműsére. 20 csata, baromi sok egység, stalingrad dél, a mamajev kurgántól a nagy gabonasilóig. Az utolsó német offenzíva kifulladása után az első hóesésnél..
"A vég kezdete"
(Ha érdekel valakit mélben jelezze.)

Mivel az MI nem tud partaraszálló bárkát kezelni, így a volgai kompokat gázlóval oldottam meg. A házak nem sérültek, mert akkor nagyon lassan zavar le egy kört a gép (nehéz megrajzolnia a sok krátert) , így ezt a játék közben lehet bepótolni, amihez a német és orosz nehéztűzérség nagy segítséget nyújt:)

uff
Előzmény: pecaboy (953)
pecaboy Creative Commons License 2004.10.30 0 0 955

Lángszórós vs tank témával kapcsolatban vegyesek az érzelmeim. Volt, hogy 1 percig nyomattam 10 méterről a lángot, aztán észrevett a T-34, és egy sorozattal ledurrantott. Máskor viszont előnytelenebb helyzetből is megsütöttem őket.

 

Eszembe jutott egy újabb "tömegmészárlós" verzió: éjszaka, erős köd (és a hajam még mindig tart :)), pár lángszórós beásva Trench-ekben, Hide parancs. Beállítok pár ellenséges gyalogot, hadd rohamozzanak. Mondjuk 5 méterről ha észrevesznek, de addigra már odakozmálnak :))

Előzmény: kuller (952)
pecaboy Creative Commons License 2004.10.30 0 0 954

Ha megfelelően használják, a gyalogság is ér valamit. Trench egy Scattered Tree-s terepen pl. elég ütős. Tankok jönnek, miközben gyalogság Hide-ol. Ha már 20-30 méterre vannak a gyalogságtól, és nem pont feléjük fordulnak (ideális, ha pont 6 óránál van a gyalogság, mert ott [is] van a tanknak "vakfoltja"), gyalogság hajrá, van a progiban direkt ilyen "tankkövetős" rendszer, aztán gránáttal vagy aknával megküldik. 10 Tankhunteres csapattal így nyírtam ki 3 T-34-est, pár fős veszteséggel. Plusz általában nem tökéletes az időjárás meg a napszak, pl. éjszaka erős esőzéssel a tankok sztem esélytelenebbek, mint a gyalogok (boggolás, vakság, lassúság stb.). A gyalogság legalább hallja őket :)))

 

A Commander's Cupola elvileg igen sokat segít, ha a parancsnoknak le kell bújnia, a valóságban is építettek a németek ilyet zsákmányolt T-34-re is.

 

A kedvencem, mikor egy rohamlöveg leboggol vagy immobil lesz (pl. aknamezőtől), védők meg nincsenek a közelébe. Szegénykém semmit nem tud tenni az ellen, hogy hátbatámadjam pár aknával meg Satchellel :)))

 

Tényleg, a "Satchel Charge" magyarul pontosan mit jelent? Azt gondolom mindenki tudja, hogy a háborúban főként műszakiak használták, valami jó erős, aknaszerű durrantós cucc, a tankokat kinyírja. Szótárban nincs benne.

Előzmény: Ádámos (951)
pecaboy Creative Commons License 2004.10.30 0 0 953

A Pz2 versus T34-es csatát megvívtam már soxor, azt javasom, hogy hátúlról-oldalról kapd el. Vagy ha több Pz2őd van, akkor hide amíg nem érnek közel, majd egyszerre kezdjenejk el tüzelni (közelről és lehetőleg ne előről).

Hmmm... Ezexerint tankoknál is ér valamit a Hide? Elég érdekesen nézne ki a valóságban, hogy 1 mp alatt elrejtőzik a tank :))

 

Exposive lőszert alapből automatikusan használ az MI. Ha sok van belőle akkor gyakrabban de szokot tartalékolni 10-20%-ot. Ezeket már nem lövi el automatikusan, csak ha rákényszerted. Ez minden egységre és lőszerre igaz, kivéve a páncéltörőt, mert azt amíg van tank addig lövik, ha elfogyott akkor a tarcsi HE-t kezdik el szórni.

 

Háát, nekem valahogy nem így működött :(( 3 Cracked PzIII tankkal nekimentem vagy 30 szakasz gyalognak, akik jobbára sík terepen voltak, és a PzIII-k ágyúja mintha megkukult volna. Géppusiból nyomták az áldást, de mikor elfogyott az ammojuk (persze ágyúk HE-ja még mindig maxon volt), akkor se lőttek az ágyúval, csak ha manuálisan kiadtam a parancsot. Sőt még Cover Arcnál sem, meg akkor sem, mikor a gyalogok már közelről támadták őket. Lehet, hogy kipróbálom még 1x... A pct. ágyúk, egyéb ágyúk ellen viszont használják szépen.

 

Manuális tűznél nekem lőnek AP-t is a gyalogságra, ha már nincs HE.

 

Amúgy hanyas most a legfrissebb verzió? Talán nekem bugos.

 

Tippet köszi, kipróbálom!

 

A mesterlövész kilövi a parancsnokot


Az mitől függ, hogy egy kigombolkozott tank parancsnokát a gyalogság milyen eséllyel szedi le? (Azt észrevettem a KV-2-vel vívott egyik harcban, hogy a nagykaliberű robbanások hajlamosak kinyírni a parit, még ha nem is találják el közvetlenül a célt.)

Előzmény: kuller (950)
kuller Creative Commons License 2004.10.28 0 0 952
Igazad van, egy sík pusztában valóban a tankok a nyerők, de ez így teljesen rendben van. Egy faluban már nem biztos, hogy 3 páncélost vennék és nem 30 tankhunter gyalogságot.
A jól elhelyezett gyalogság nagyon hatékony tud lenni, páncélosok ellen is! Ha pontjaim engedik mindíg veszek egy pioneer gyalogságot, mert ahhoz adnak ocsóért 3 lángszóróst, a 6 pioneer szakasz meg igen hatékony tud lenni péncélosok ellen is.

Azokat a csatákat nem szeretem, ahol nincs tereptárgy meg növényzet, mert nincs kihívás, nem lehet taktikázni. Az ember ledobálja a tankokat meg az ellen is és a gép lejátsza az ütközetet. Neked meg sem kell mozdulnod, nincs is értelme..
Előzmény: Ádámos (951)
Ádámos Creative Commons License 2004.10.27 0 0 951
Szerintem a Combat Missionnál a gyalogság a páncélosok ellen csak akkor ér valamit, ha azok nem látják őket és a gyalogság megpihen valami erdőben, vagy házban. A páncélosok a játék elit egységei még az olcsóbbak is, és simán kiirtanak bármilyen gyalogságot. Olyan pályán ahol nincs sok fa, vagy épület pénzpazarlás szerintem gyalogságot venni. Kb. most ennyi.
Előzmény: kuller (950)
kuller Creative Commons License 2004.10.27 0 0 950
Helyes a cmbb a bibliám:)

1-2 kérdés:Nem lehet:(

A mesterséges inteligencia miatt módosítja a célt, mert legfőbb törekvése egy egységnek, hogy túlélje a csatát. Tehát ha nagy tüzet kap vagy esélytelennek itéli meg az akciót, akkor beparázik vagy célpontot módosít.
Nekem leginkább gyalogságnál szokott ilyen lenni, ha pl rohamozásnál közéjük durrantanak vagy mondjuk gyalogsággal lövök egy másikat és megjelenik egy géppuskás vagy aknavetős ellenség, akkor célpontot váltanak azt kezdik el lőni.
A Pz2 versus T34-es csatát megvívtam már soxor, azt javasom, hogy hátúlról-oldalról kapd el. Vagy ha több Pz2őd van, akkor hide amíg nem érnek közel, majd egyszerre kezdjenejk el tüzelni (közelről és lehetőleg ne előről).
Exposive lőszert alapből automatikusan használ az MI. Ha sok van belőle akkor gyakrabban de szokot tartalékolni 10-20%-ot. Ezeket már nem lövi el automatikusan, csak ha rákényszerted. Ez minden egységre és lőszerre igaz, kivéve a páncéltörőt, mert azt amíg van tank addig lövik, ha elfogyott akkor a tarcsi HE-t kezdik el szórni.

Nem kérdezted, de egy tipp (főleg amíg nincs használható páncéltörője a németeknek): 10,5-es howitzer jó élőerő és tankok ellen is, de mesterlövéssze kombinálva brutális. A mesterlövész kilövi a parancsnokot, amíg parázik a többi kezelő, addig kap egy 10,5-eset. (Jobb mint a 88-as mert élőerő ellen ütősebb és lehet mozgatni.)

Bevallom a 10,5-es hangja tetszik a legjobban:)
Előzmény: pecaboy (948)
Tom1939 Creative Commons License 2004.10.27 0 0 949
De ismerem:) Hajrá minnél több magyar ismeri annál jobb. Én négy éve játszogattok vele.
Előzmény: fehe (941)
pecaboy Creative Commons License 2004.10.27 0 0 948
Sziasztok! Elorebocsatom, hogy Enter sehol se lesz itt, hala a Zindexforumnak :) Szoval egy ideje marhara birom a CM:BtB-t, szuper jatek. Meg a CM:AK is. Szoval a kerdeseim: 1. Hogyan lehet vhogy egy tanknak parancsba adni, hogy ha gyalogsagra lo, lojon az agyuval is (de allandoan)? Nekem csak akkor lodozik explosive-val, ha kulon parancsba adom. De egy percre ez nem eleg, mert lehet, hogy mas celpontot valaszt. Az Area Fire meg nem megfelelo. 2.: Hogy tudom egy gyengebb tanknak parancsba adni, hogy lovoldozzon egy erosebbre? Hiaba adom ki a parancsot egy PzII Cracked tapasztalatu tanknak, hogy probalja szetloni a T-34-et, az max. 1 loves utan siman megfutamodik. Pedig egy perc alatt azert jo esely van ra, hogy a lanctalpat vagy/es agyujat szetlovi. Elore is koszi, Pecaboy
fehe Creative Commons License 2004.08.21 0 0 947

A számom

120-974-317

 

Előzmény: eMM (946)
eMM Creative Commons License 2004.08.21 0 0 946

gondolom az számod is titkos

az enyém nem az

8-363-804

Akkor te nem a harkály magániskolában tanultál,ha ilyen nehéz pötyögni.

Előzmény: fehe (945)
fehe Creative Commons License 2004.08.20 0 0 945

Ez is félórát tarott mire bepögyögtem. Meg először látni kell a játékot. Csak ne ilyedj meg tőle első ránézésre.

van ICQ-m

 

Előzmény: eMM (944)
eMM Creative Commons License 2004.08.20 0 0 944

Ez neked leírás?:)

najó letöltöttem megnézeMM meglátjuk.

ICQ-d van amúgy?

Előzmény: fehe (943)
fehe Creative Commons License 2004.08.20 0 0 943

Angol, de nem bonyolult. Sose tanultam angolt, de azért rájöttem valahogy az irányításra.

 

Próbáld ki, csak pár mega, annyit megér letölteni.

 

Játszhatod németekkel vagy szovjetekkel. A kezdés lehet a Barbarossától, vagy még vagy 6 más nagyobb hadjárattól.

Egy kör egy hét benne, körökre osztott.

A gyárak termelését egyszerű beállítani, ha átállítod őket más termékre akkor 4 hétig nem termel. Van benne harckocsi és repülőgyár. Ugyanaz a gyár több vadászgépet tud gyártani mint bombázót. Ugyanígy egy gyár több PzIII-at tud gyártani mint Tigrist. Körülbelül 30-30 repülő és harckocsi tipus van benne.

A hadtesteket betudod állítani hogy hány százalékos feltöltésen legyenek.

A gyalogos hadtestek 2 kockát léphetnek, a páncélosok 5-öt. A hadsereg parancsnokságon vannak a repülők. A repülőkkel lehet repteret, csapatokat, vagy gyárakat támadni, vagy csata közben a harcolókat támogatni.

Az új egységeket a főparancsnokságra kapod onnan küldheted szét őket vonattal a különböző frontokra.

Ezenkívül termel benne még olajat, ágyút, páncélkocsit és embert.

Fontos benne az utánpótlás ami főleg a vasúton jut el a csapatokhoz.

Az időjárás négy részre oszlik, van a nyár, tél, nagy fagy és sáros időszak. A kétt utóbiban nagyon lecsökken az utánpótlás, szinte mozogni se lehet (németeknél).

 

 

Előzmény: eMM (942)
eMM Creative Commons License 2004.08.20 0 0 942

ennyiből nem is nagyon lehet.

Gondolom jó bonyi angol nyelvű izé.

Ha valamilyen leírásfélét is mellékelsz hozzá akkor talán.

 

Előzmény: fehe (941)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!