Keresés

Részletes keresés

identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.27 0 0 90
jelentem azt hittem hogy az unnepek kozott mar csak a 49es vili megy es nagy meglepetesemre ment meg a 47es is.. jujjde orultem am neki
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.20 0 0 89
Pedig az olaj ilyenkor hatarozottan jo... alkalmassa tesz a surlodasra es nem is sulsz le a megalloban...
Előzmény: msebubu (88)
msebubu Creative Commons License 2001.12.19 0 0 88
Olajat? neeem :o) a melegben nem a varakozas a rossz, hanem a tomeg...de akkor duplan..plane azok, akik nem tudjak mi az a furdes...
Előzmény: identicalmcqc (87)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.19 0 0 87
hmm beszelj egy delikvenssel pl a tajgarol... korbe fog... es erdekes amikor dog melegben kell varni? vagy ezzel olajat ontotem a tuzre ? :o)
Előzmény: msebubu (86)
msebubu Creative Commons License 2001.12.18 0 0 86
En jelenleg beteg vagyok es csak azert kelhettem ki az agybol, mert tanulnom kene, es az anyag a neten van :o) De ha mar erre jarok akkor valaszolok. Rendesen fel szoktam lenni oltozve, egyedul sapkat nem hordok, de azt sose hordtam. De a hideg akkor is kellemetlen, plane ha varni kell benne x percet. Na megyek is vissza a meleg agyikoba...infuenza rulez :o(
Előzmény: identicalmcqc (85)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.18 0 0 85
micsoda csond van... Vagy mar mindenki a jovo evi berletekre gyujt? :o)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.15 0 0 84
gondoltal mar arra hogy esetleg ellenkezo iranyba elindulva egy kicsit haladva is ezen az uton egy teljesen mas vonalon sokkal jobb eredmenyt erhetsz el? Nem biztos csak egy tipp!
Ha hideg van akkor en feloltozok es nem rovidnaciban ugralok (Bocs elegge sarkitas volt de csak hogy lassuk mirol is beszelek) Szoval ha tudom hogy rossz az ido esetleg varnom kell akkor ne legyen gond felvenni egy pullover esetleg egy salat kesztyut sapkat stb. Persze nem muszaj de akkor nem mas a hibas hiszen en dontottem...
A minap en is elengedtem egy villamost mert tul sokan votlak rajta. Erdekes modon amikor lehullott az elso ho mindenki elhagyta autojat. Tan csak nem azert mert nem voltak rendesen takaritva az utak esetleg sokannem tudvan vezetni marha nagy dugokat okoztak? Ez is a bkv hibaja lenne? Vagy az ugyeletes hibas a bkv? Szoval szet kell nezni. Az uton sem ugy megyek at hogy elindulok oszt majd csak atjutok...
Persze elismerem hogy vannak ellenpeldak ez vitathatatlan de aranyaiban is megnezhetjuk a rosszat es a jot... Jang-jin vizsgalata tanacsos...:o)
Előzmény: msebubu (82)
marxengelszleninsz Creative Commons License 2001.12.07 0 0 83
Természetesen az általam alább felvetett problémá(ka)t már évekkel korábban (több alkalommal) elmondam Vízfejéknek is, akkor sok ígéret hangzott el részükről, de azóta sem történt érdemi változás. (Csak minden rohadt tovább.) Szóval részemről ez nem itt az Indexen kezdődött ma délután fél egykor. Ha ez megnyugtat. Bár a leírtak tényszerűségén ez mit sem változtat.

Az autókkal kapcsolatban persze igazad van - én is erre próbáltam meg utalni előző szólásom elején, csakhát ez egy másik topik, itt nem az autósokról van szó, hanem a bkv-ról.

A járművek állapotáról szólva pedig - láthatod - én nem a rongálásról beszéltem, hanem pl. a mérgező kipufogógáz-kibocsátás mértékéről (ill. mértéktelenségéről), arról hogy ezeknek a peremkerületekben döcögő ócska szaroknak orrán-száján ömlik a fojtó mérgesgáz, márpedig ennek semmi köze ahhoz, hogy néhány kretén (akiket tényleg seggbe kéne rúgni) néha felhasogatja az üléseket.
És az sem a vandálok bűne, hogy ezen buszokon kívül-belül ujjnyi vastagon áll a szürkésfekete, kipufugógázszagú por. Olyan koszosak a járatok, hogy nem ritkán egyszerűen ki sem lehet látni az ablakon a mocsoktól!
Mindent összevetve: ez számomra nem szolgáltatás hanem egy nagy kalap szar.

Előzmény: Törölt nick (81)
msebubu Creative Commons License 2001.12.07 0 0 82
Jaratsurutlenseg es emiatti tomegre nezzunk egy olyan pedat, ami megcsak nem is csucsidoben van es az utvonalak megfontolasa utan torpent :o)
Tehat tegnap este fel 9-kor igyekeztem a 6. keruletbol az Ors vezer terre...Nezzuk a lehetosegeket:

-gyalog-> jajj ne :o)
-auto-> szervizben
-foldalattival Mexicoi utig es onnan 32-es (altalaban 10 percenkent jar es full) vagy 3-as villamos (csucsidon kivul negyed orankent es akkor aztan full...mindketto a felszinen van es ilyen hidegben en nem varakozok, mert aztan ki fizeti azt, hoyg en betegen otthon fexem
-foldalatti Deak terig es onnan metroval az Orsig-> kituno megoldas, hisz vegig a felszin alatt vagyunk, no dugo, no keresztforgalom es 5 percenkent jar. Hu dejo gondoltuk, akkor metro...
Elerkeztun a Deakra a foldalattin tomeg, elerkeztunk a metroallomasra hatalmas tomeg, beszalltunk a metroba es ott aztan no oxigen stb.

De szoktam am en csucsidoben is metrozni...na akkor aztan varhatok esetenkent 2-3 metrot, mire fel tudok szallni..pedig en nem is ragaszkodok annyira az uleshez, de mar nem ferek be fizikailag...

Előzmény: identicalmcqc (79)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.07 0 0 81
Megizélheted a nagy harcosságodat! Üzengetsz itt, hadonászol, de ugyanezt elmondanád a szemükbe is "vízfejéknek"? Ez az egyik problémám. A másik pedig az, hogy nem a BKV-val kellene kezdeni az ellenállást, hanem a sok pofátlan autóssal, akik rengetegszer komolyan akadályozzák a BKV járműveit. Meg a demszkypapáékkal, akik parkolóházak tömkelegét építgettetik a Belvárosban, hadd jöjjön be még több autó, még nagyobb zsúfoltságot okozva.
Az "alternatív szolgáltatók rendszere nem jött be Londonban sem, és nem véletlenül. A helyes út mindenképp a BKSZ, remélhetőleg meg tudnak egyezni. És az teljes kialakulásában a tervezést is magába fogja foglalni.
Ami pedig a járművek állapotát illeti, amíg olyan a jog, hogy nem b@szhatom pofán a kis köcsögöt, aki a csikket a széken nyomja el, meg amíg nem sittelhetik le kőkeményen azt, akit rajtakapnak rongáláson, firkáláson, addig ne sokat várjunk. Nézz szét jobban azokon a lepukkant járgányokon (sokat járok Csepelen, tudom miről van szó), hogy miért gányok azok. Nagyrészt a rongálás miatt.
Előzmény: marxengelszleninsz (80)
marxengelszleninsz Creative Commons License 2001.12.07 0 0 80
Sziasztok!

A legjobb lenne, ha ez a békávénak nevezett ősmamut végre kipusztulna és vagy alternatív szolgáltató(k) vennék át a helyét (akik - egymással versenyezvén - _tényleg_ az utasok kegyeit keresnék), vagy a főváros átállna egy kerékpár-közlekedés centrikus szemléletre. (Ez utóbbit hasznosabbnak tartanám, főleg mivel Budapest lassan már nem más, mint egy hatalmas, bűzlő pöcegödör - persze ez már az autósok felelőssége is.)

Régebben egy másik bkv-topikban valaki fölvetette, hogy esetleg valamiféle "polgári engedetlenségi mozgalmat" kellene indítani, ami - mint sejthető - abból állna, hogy senki nem venne jegyet, bérletet. Az ötlet persze kivitelezhetetlen (hiszen mint tudjuk a "tömegember" egyik legnagyobb hibája, hogy nem lehet valamilyen cél érdekében egységbe szervezni), de meglátásom szerint is csak valamilyen hasonlóan drasztikus ellenlépéssel lehetne végre felébreszteni miszter Békávé Vízfejet szendergéséből.
Most éppen a zónásításon és a közös bkv-máv kompatibilis rendszer kidolgozásán tépelődnek, de akármi is lesz a végeredmény egy biztos: a jegyek és a bérletek csak egyre drágábbak és drágábbak lesznek, a szolgáltatás "színvonala" pedig mit sem fog változni (max. szarabb lesz).

Mert ami pl. a bkv járműparkot illeti, a főváros déli peremkerületeiben (Soroksár, Csepel, stb.) egyszerűen minősíthetetlen. Lepukkant ezeréves csotrogányok pöfögik tele az utakat (és az utasteret) azzal a kibaszott fullasztó, mérgező gázkeverékkel, aminek beszívásához még az utasnak kell havi 4000 forintért jogosultságot szereznie!...
Ez nem Euro2, hanem Balkán00!
Szirmay uraságék kb. 6 éve ígérgetik, hogy végre lecserélik ezeket az ócska, lerohadt szarokat, de egyelőre semmi nem változik (csak a jegyárak, de azok aztán hihetetlen dinamizmussal...).
És ennek kapcsán felmerült bennem a (költői) kérdés: miért van az, hogy az uatzás díja ugyanúgy 100 forint egy ilyen lerohadt gázkabinban, mint egy új, Euro2-es járművön.

Ebből is látszik, hogy az utas nem a szolgáltatás tényleges színvonaláért fizet (hanem azért, hogy miszter Vízfejnek legyen miből finanszíroznia az ilyen-olyan irodai osztályainak, főosztályainak és alosztályainak improduktív bürokratái által "termelt" veszteségét).

A menetsűrűséggel szintén alapvető problémák vannak. Nem tudom mi a fütyit csinálnak egész nap a békávé forgalomszervezési osztályain (csak sejtem), de nem ártana ha néha a forgalomszervezéssel is foglalkoznának. Mert az nonszensz, hogy pl. reggel, a legnagyobb csúcsban minden 6 kocsiból álló hév-szerelvény beérkezésére jut egy villamos-szerelvény, amelynek a hév utasközönségét kellene egy az egyben felszívnia... A 2-es villamost ugyanis évek óta ilyen elbaszott menetrendben és sűrűséggel indítják - és "természetesen" évek óta szarnak az egészre.
Csak abból lehet sejteni, hogy a békávé egyáltalán tud a 2-es villamos létezéséről, hogy rendszeresen ráküld néhány büdösszájú karszalagos tahót, akik minduntalan feltuszkolják a dagadt seggüket a járműre és végigbasztatják a még álmos de egyre ingerültebb utasközönséget.

Egy szó mint száz: nem tudom ti hogy vagytok vele, de nálam van egy határ amin túl már nem hagyom hogy hülyének nézzenek, és ez a határ most elérkezni látszik.
Akárhogyan is: én 4000 forintért nem fogok bérletet venni.
Szorri miszter Vízfej, nálam betelt a pohár. Engem mostantól nyugodtan könyvelhetnek a "veszteség" rovatba, mert hogy több pénzt nem fizetek ezért a rakás szarért, azt garantálom.

A lopásról pedig csak annyit: igen, a lopás bűn. És a békávé már ebben a bűnben él évek óta. Emberek százezreit lopja meg nap mint nap.
De egy biztos: én a jövőben védekezni fogok ez ellen.

identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.07 0 0 79
jaratsurutlenseg? mar ahol... van nem tagadom...de nezzuk meg ezzel szemben hany olyan jarat/vonal van ahol nincsen tomeg...
erre egy pld. haverom ki szintugy mint en bunko videkibol lett fovarosi dolgozo az autojaval kozlekedve nem a surun jaret utvonalakat kereste hanem nem atallott elszedni egy terkepet es az alapjan kicsit kerulo de ugyanakkor dugomentes utvonalakat keresni. ezzel is lehet am idot sporolni. emberek megszokasbol kozlekednek egy utvonalon es mergelodnek amiert az nem megy de nem vizsgaljak meg hogy masfele utvonalon kozlekedhetnek e jobb korulmenyek kozott. Tudom en is tettem kezdetben meg kezdo pestikent munkahely es otthon kozott. Most mar nagyjabol megvan hogy a nap melyik szakaban merrefele erdemes utazni ugy hogy ne az anyazok lelkes csapatahoz tartozzak :o)
kosz reszben a szolgaltato hibaja
ismet peldamese: iskolaban a lanyok ordenare modon hasznaltak a wc-t es a takaritono hiaba mondta hogy miutan kiruzsozzak magukat ne csokolgassak ossze a tukroket. mindhiaba. igcsi bacsi behivta lanyokat a wc-be es takaritono megmutatta hogy neki mennyi ideig tart amig egy mocskos ronggyal levakarja a ruszfoltokat a tukorrol. asszem sejtheto hogy ezutan megszuntek ezek a foltok...
valoban nem szurik az utasokat de hat akkor az o bush mannok dolga none meg de hirtelen mert menne mindenki panaszkodni hogy milyen jogon ez man kerem :o)

szegeny idos neniket nemelyiket hagyjuk mert akinek kell annak eddig en egy-ket kivetellel ugy lattam hogy segitettek ugyanakkor lattam olyan "idos magatehetetlen" nenit aki alig birt felszallni a buszra bezzeg amikor sietni kellett hogy le ne kesse. MIndazonaltal tisztelem az idoseket.
Ugyanakkor hozzateszem egyetertek veled, igazad van de ez ellen mi sem teszunk mert hat miert kene nekunk tenni ellene nem a mi dolgunk es inkabb turunk?

Ugyfelszolgalattal: nem az ellen van kifogasom hogy jonnek reklamalni hiszen ehhez joguk van. Akkor is ha hujjeseget kerdeznek. sot ezzel csak izgamassa teszik a napot es kulonben is az ilyen feladat rutin lesz mert rovid uton megoldhato... inkabb a hangnem ellen van kifogasom (szocialisan kulturalt emberek vagyunk vagy mifene) illetve amikor valaki szorakozasibol csinal ilyet.. Bar igazabol engem ez nem szokott felbosszantani csak erdekesnek talalom hogy miert kell valakinek ilyet csinalnia. Talan mert rajott hogy akkor foglalkoznak komolyan a problemajaval ha ideges vagy mert igy akarja felhivni magara a figyelmet es sztaroltatni magat. Egyebkent szerencsere en ilyennel nem foglalkozom csak latom nehany mas kollegamat.. de nekem is volt olyan kollegahoz szerencsem meg elozo kozalkalmazotti allasomban aki oda sem figyelt mit mondtal es ezert tobbszor egymas utan augyanazt a hujjeseget kovette el. Ehhez kepest az idegesek meg plane jo...

Előzmény: msebubu (78)
msebubu Creative Commons License 2001.12.07 0 0 78
Igen egy kicsit az emberek hozzaallasan is kell valtoztatni, azaz nem kene osszeszemetelni a jarmuveket meg ilyesmi. De amire utaltam azt mashol mar leirtam, de leirom ide is hogy ne kelljen utanaolvasni. Tehat ami engem zavar:
-jaratsurutlenseg (magyarul a jaratsuruseg nem aranyos az utasszammal)
-kosz (nem csak a firkak, hanem, hogy a kapszkodot se fognam meg lexivesebben, es az ulesek is mocskosak)
-utasszuretlenseg (koldusok stb.)
-villamosra, buszra szegeny idos nenik csak akkor tudnak felszallni, ha majd szarnyat novesztenek

Ami nemigazan a BKV hibaja, de szinten kifogas:
-azok az emberkek, akik kb. havi egyszer latogatjak a furdoszobat es akkor is csak azert, hogy megnezzek megvan -e meg...
-azok a bumerangok, akik meglatnak egy idos embert es nemhogy atadnak a helyet, de meg el is kuldik monnyuk Drezdaba kapalni

Az ugyfelszolgalathoz meg annyit, ami talan szinten a nemtulnepszeru velemenyek koze tartozik, hogy nem kotelezo ugyfelszolgalaton dolgozni, de ha valaki ott dolgozik, akkor ot azert fizetik, hogy minden kifogast elolvasson akkor is, ha ez neki nem teccik... okorsegeket tartalmazo levelek pedig mindig lesznek, mert a hujeseg hatartalan. De anno amig rencergizdaskodtam nekem is kellett foglalkozni azokkal a felhasznalokkal is, akik csak a sajat szemuktol nem lattak egy ikont, mert valamilyen okbol 2mm-t arebb raktam...ez van...

Előzmény: identicalmcqc (76)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.07 0 0 77
szvsz a kenyerlopas sem meglehetesi bunozes mert eloszor meg lehet probalni kerni vagy elmegyek a ciprusi/kenyai/koreai szeretetszolgalathoz es kerek ott.. csak nekem a keres nagy teher... stb stb,,, nem reszletezem.. ez meg mindig az a fene nagy buszkeseg az emberekben... ami kell hogy legyen valamennyi de ha lop azzal sem marad meg a buszkesege legalabbis kb ugyanannyira kopik mintha kerne ha nem jobban :o)

Bocs az offert a topikgazdatol :o)

Előzmény: Firefly (74)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.07 0 0 76
Hmmm teljesen logikus amit leirsz megis vannak buktatoi es akadalyai. Mivel ugyfelszolgalaton dolgozom (nem BKVI ezert tudom hgy vannak emberek akik ures oraikban azzal szorakoztatjak magukat( nem hinnem hogy a mi szorakoztatasunk lenne a cel) hogy leveleket irnak az ugyfelszolgalati mail cimekre holmi alnevekkel. Na most ha egy ceghez rengeteg ilyen level erkezne akkor valoszinuleg egy ido utan mar immunis lenne mind az otletekre de allitom hogy elolvasas nelkul kuka lenne a legnagyobb karrier amit el tudnanak ezek a levelek/javaslatok erni. A megoldas lehetne az hogy anelkul ne lehessen elkuldeni pl egy mailt hogy valamilyen olyan azonositot kelljen megadnia a javaslonak ami alapjan nyomon kovetheto lenne de gyanitom ez torvenyileg nem lehetseges. Nem hibaztatok erte senkit ha nagy semmitmondo levelaradat utan (hangsulyozom nagy!) a kuka lenne minden level sorsa. Gondolj bele ha valakit allanodan csak szidnak es soha nem eri elismeres meg ha csak egy kicsi is akkor egy ido utan nem fogja erdekelni a dolog. Ez egy nem valos feltetelezes csak egy lehetseges...
Valoban nem a felhasznalonak kell megtennie az elso lepest a szolgaltato iranyaba de mivel nekem a bkv ugyeibe nincsen beleszolasom viszont mas jozan embereket megprobalhatok ravenni arra hogy vasaroljanak berletet akkor lehet hogy az mar egy eleg hatarozott lepes a megoldas egy resze fele. Ha sikerul jo ha nem akkor tovabbra is veszem a berletet egyre magasabb es minel magasabb arakon...
A szolgaltatas alatt mit ertesz ami nincsen osszhangban a berlet araval? Velemenyem szerint nem csak a bkv tehet errol mint ahogyan a vasut sem mindig hibas azert mert egy kocsi piszkos. Korabban mar emlitettem egy peldat hogy az emberek nagy tobbseget hidegen hagyja hogy milyen kornyezetben utaznak ugyanakkor ha az autojaba gittelne valaki egy nagyot akkor ki lenne kelve magabol.
Előzmény: msebubu (73)
msebubu Creative Commons License 2001.12.07 0 0 75
Nem vagy tul kemeny sot...az en eredeti hozzaallasom pontosan az, ami a tied, de a tarsadalmilag elfogadott hozzaallasomat szoktam mindenhol leirni, mert akkor nem harapjak kette a nyakam :o))
Előzmény: Firefly (74)
Firefly Creative Commons License 2001.12.07 0 0 74
Kedves msebubu!

Tok jokat irtal, en is igy gondolom.
Mi is pont igy hasznaljuk az autot, csak akkor ha kell, es nem is jarunk vele a belvarosban, mert a tomegkozlekedes kenyelmesebb.

Egyvalamit megis hozzszolnek, es ez az utolso modatoddal van kapcsolatban:

"minel jobban emelik a berlet arat, annal kevesebben fognak fizetni nagy reszuk ertheto okbol es akkor megint ott vagyunk, ahol a part szakad..."

A nagyreszukerthetookbol-ra reagalnek. Itt nyilvanvaloan a szegenyebb nepretegrol irsz.

Nos ez a gondolat egy alapvetoen rossz hozzaallasbol ered, ami nem a te rossz hozzaallasod, hanem ugy altalaban mindenkie, ezert van az, hogy te is ezt mondod valoszinuleg, mert sokan igy gondoljak az orszagban es ez mar majdnem a tomeg igazsaga...:)

Amig az orszagban csak 1 villamos jart, addig szerintem meg mindenki mas oldalrol kozelitette meg a dolgot. Ugy gondoltak, hogy ez egy szuper dolog, hogy utazhatnak, es raldoztak azt a magas osszeget, amit ezert akkoriban ki kellett fizetni. Manapsag pedig egyre inkabb azt mondjuk, hogy hat utazni kell, ez a "default" es utana meg esetleg szidjuk is a BKV-t hogy mennyi penzt kernek el erte, mert nem tudjuk kifizetni.

Szoval ez nem ugy van am, hogy ez egy szolgaltatas amit mindenkinek igenybe KELL vennie, de sajnos vannak szegeny emberek akik nem tudnak fizetni erte, es oket meg meg kell erteni.

Az, hogy te felszalsz a villamosra es bliccelsz nem tartozik a megelhetesi bunozes kategoriaba. Ha kenyeret lopsz a boltbol, az igen.

Szoval csak annyit akarok mondani, hogy ez egy olyan szolgaltatas amit nem kotelezo igenybevenni, es akinek nincs penze, hat ne vegye meg. Itt szerintem nincs kit megerteni, vagy lehet hogy most tul kemeny vagyok?

Udvozlettel:

Firefly

U.i.: Nyilvanvaloan, ha en lennek annak a szerencsetlen embernek a helyeben, aki nem tudja megvenni a buszjegyet, akkor en is bliccelnek, de a fenti velemenyem nem valtozna. Nem tartanam ezt elfogadhatonak, nem ereznem, hogy van erre akar csak erkolcsi alapom is, hanem egy szukseges rossz lenne.

Előzmény: msebubu (68)
msebubu Creative Commons License 2001.12.07 0 0 73
Oke semmi gond es egyet is ertek azzal, hogy aki tud az vasaroljon berletet, DE! A szolgaltato es felhasznalo kapcsolatban sztem nem a felhasznalonak kell lepnie eloszor a szolgaltato szolgaltatasanak javulasa erdekeben..illetve ez sem igaz igy, hiszen a felhasznalo is tehet valamit, de sztem az egyetlen amit tehet, az a kritika a szolgaltato fele...ezutan ugye a normalis szolgaltato elolvassa a kritikakat, elgondolkozik azon, hogy meg lehet -e valositani, utana koltsegvetest csinal, ami utan kozli a felhasznaloval, hogy ha fizecc ennyit es ennyit, akkor megkapod az altalad kivant szolgaltatast. De ennek ugye egyutt kell jarnia azzal, hogy ha fizetek, akkor meg is kapom a szolgaltatast maradektalanul. Ha igy nezem, akkor a BKV szolgaltatasa es a 4000Ft-os berlet nem aranyosak. A diakberlet ara meg a szolgaltatas aranya mar ugy nagyjabol kozelit :o) Az ingyenes hasznalat meg persze santit a masik iranyba. :o)
Előzmény: identicalmcqc (71)
X polgártárs Creative Commons License 2001.12.07 0 0 72
bérlet nem kóser, mert mehetsz bemutatni az akácfába, ha épp nincs nálad.
az + marha idegesítő.

amit számoltam, az a jegyek ára:
út= 1*100 (busz/villamos) + 1*160 (metró-átszálló) - így jön ki az, h kb. ugyanannyi, mint a benzin.

Előzmény: identicalmcqc (67)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.07 0 0 71
Elnezest amiert nem ertettem pontosan hogy kinek szol az... Bocsanat hogy letorkolltalak erte szamomra nem volt vilagos felreertettem...

Igazad van hopgy nem az csak az az egyeduli magyarazat de azert olyan sok osszetevoje nincs a problemanak. Az ellen sajnos nem tudunk tenni hogy valaminek a hatkonysaga ne 100 % legyen igy valahol mindig elvesz energia es ezt a vegfogyasztonak kell fizetnie ezt belatom.
De ha mi utasok nem teszunk semmit csak azert mert fiktive a bkv sem tesz akkor csak dragabb lesz. En meg mindig annak vagyok a hive hogy aki teheti vasarolja meg a berletet. Ezen azt ertem hogy aki, csak azert mert meno dolog es negyezer forintot megsporol egy olyan szolgaltatason amit nap mint nap igenybe vesz, az legyen kedves ezentul berletet venni mert nem csak a bkv-t de hosszu tavon a tobbi utast is karositja. Aki meg akar az utazzon autoval. Annyira nem vagyok kornyezetvedo hogy ezt ellenezzem mert belathato hogy van akinek muszaj berletet vasarolnia :o)

Előzmény: msebubu (70)
msebubu Creative Commons License 2001.12.07 0 0 70
"De a topic nem errol szol... " ez nekem szolt, meg mielott elragadtatom magam es hosszasan leirom az egeszrol a velemenyem...
Amugy meg csak azt kene megerteni, hogy a jegy ara nem_csak a bliccelok es nem bliccelok aranyaban valtozik...ez csak az egyik osszetevoje a kismilliobol...de ha elmagyarazod nekem, hogy ez miert nem igaz, akkor elgondolkodok rajta es esetleg lehet meggyozol...
Előzmény: identicalmcqc (69)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.07 0 0 69
oke ez itt a dontetlen:
szerintem neked nincsen igazad szerinted meg nekem es az elet folyik tovabb :o)
az auto vs bkv-val kapcsoaltosan meg mindig nem gyoztel meg es ha lehet miutan mar felhivtam a figyelmet arra hogy nem az a topik temaja amirol te beszeltel lecci lecci lecci ne engem figyelmeztess hogy mirol szol a topik... nagyon rosszul ervelsz ;o)
Előzmény: msebubu (68)
msebubu Creative Commons License 2001.12.07 0 0 68
Tevedsz..eleg sokaknak van autoja, aki BKV-val jar..es hogy miert jar BKV-val? Hat azert, mert mondjuk nem budapesti es valahol egy kulso teruleten vagy metrovegallomason leteszi a kocsit, es onnan BKV-val megy tovabb. Vagy egy masik topicban vannak emberkek, akik ugy gondoljak, hogy ecceruen hulyeseg nap mint nap kocsival bejarni a munkahelyre, ok csak bevasarlasra vagy akarmire hasznaljak az autot. Vagy mint pl. a kedvesem is neha BKV-val jar, amikor tudja, hogy valami miatt nem erdemes aznap reggel kocsival menni, es azt is tudja, hogy munka utan csak hazajon, es mashova nem megy. De a topic nem errol szol... csak annyit probalj meg elhinni, hogy ha mindenki fizetne a berletet, akik meg nem, azok jegyet vennenek minden egyes utazasukkor, a BKV akkor is talalna okot arra, hogy emeljen az arain. Ugyanis pl. a benzin ara is csak nagyon keves kivetellel folyton no. Ugye a Buszok is benzinnel mennek. No az aram ara. Mar meg is van az indok arra, hogy miert nojon a berlet ara, hiszen ugye a villamos meg a metro meg a HEV az arammal megy... es megvalami...minel jobban emelik a berlet arat, annal kevesebben fognak fizetni nagy reszuk ertheto okbol es akkor megint ott vagyunk, ahol a part szakad...
Előzmény: identicalmcqc (67)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.07 0 0 67
kozben meg azert felmerult bennem egy kerdes bar eleg sokaig tartott de hat en ilyen naiv ember vagyok hogy amit ervkent felhoznak annak nem mindig jarok utana. szoval kivancsi volnek arra hogy hogyan jott ki neked az520 ft-os bkv koltseg. barhogyan osztom a jelenlegi berletarat (3840 HUF) 20-szal (altalaban ennyi az egy hora eso munkanapok szama, sehogyan nem annyi jon ki. nekem ennek a toredeke ami kb ket jegy aranak felele meg. Ekkor nem erdemes berletet venni ezt belatom de mutasd meg nekem azt a budapesti tobbseget aki legalisan megjarja otthon es munkahely kozotti tavot ket jeggyel...
a legtobb embernek nincsen autoja aki bkv-val kozlekedik.. nekem ez a velemenyem.. ezek olyan tenynek nem minosulo velemenyek amirol szerintem nem talalhato statisztika...vagy ha van akkor miert jar bkv-val? tan csak nem azert mert jobban megeri neki... de igazabol kezdunk deviansak lenni olyan ertelemben hogy az en problemam nem az hogy autoval jarjon valaki vagy bkv-val hanem az hogy ha bkv-t valaszt akkor legyen olyan jo es vegen berletet. hidegen hagy hogy melyik a jobb bvk vagy auto...tolem jarjon autoval de ha nem akkor legyen olyan jo es tobbek kozott velem is legyen rendes mint ahogyan en is megelolegezemneki ugyanezt azzal, hogy veszek berletet azert hogy nagy valoszinuseg szerint ne kelljen berletarat nagy mertekben emelni masreszt legyen tovabbra is mivel utaznom egy varosban ahol a tomgekozlekedes valljuk be nelkulozhetetlen
Előzmény: X polgártárs (62)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.07 0 0 66
ehhez kapcsolodoan szvsz a vonatjegy sem veg nelkul ervenyes vgay egy mozijegy.. az miert nem ervenyes masnapra? stb...
Előzmény: Törölt nick (60)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.12.07 0 0 65
nem ugyanis ezek kozul van jonehany ami nem bizonyithatoan bkv-s jelenseg... a cipo kopik azzal is hogy taposod a pedalt es nem bizonyithato az sem hogy osszeszedett betgsegedet bkv-n sajatitottad ki :o)
meddo a vita amit te kezdemenyeztel ha meg ezek utan sem jottel ra akkor csak folytasd... vagyunk itt nehanyan akik majd megcafolnak :o)
Előzmény: msebubu (59)
msebubu Creative Commons License 2001.12.06 0 0 64
Az akkor kesz csod :o)
Előzmény: X polgártárs (62)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.06 0 0 63
Debrecenben is drágább 2000 Ft-nál az összvonalas ("csak buszra", ahogy a nyugdíjas pénztáros néniktől kérni kell).
Előzmény: identicalmcqc (-)
X polgártárs Creative Commons License 2001.12.06 0 0 62
ienticalmcqc
már miért is lenne hibás? vagy aki bkv-vel utazik, annak nincs kocsija? vagy van neki, de nem fizet rá adót?
szóval mennyi is a súlyadó/kötelező/lerohadt aksi pluszköltsége a bkv-n utazáskor?
ennyit a szemellenzőről. (ha még környezetszennyezéssel jöttél volna, az okés)

msebubu: ott kezdődik a baj, ha a polgártársnak több nadrágja van :)
xpt

Előzmény: identicalmcqc (58)
Firefly Creative Commons License 2001.12.06 0 0 61
Sziasztok!

Igen erdekes am ez amit itt ujabban boncolgattok. Vajon tenyleg ossze lehet hasonlitani a tomegkozlekedest az autoval valo kozlekedessel. Osszehasonlitas alapjan el lehet-e donteni, hogy mi eri meg a legjobban? Melyik olcsobb esetleg?

Szerintem ebbol a szempontbol az emberek 2 csoportba sorolhatok:

1: Nincs autoja. Ugye ezzel mindent elmondtam. Hiaba elemzi a busszal utazas koltsegeit a benzin araval szemben, o vegul is az eredmenytol fuggetlenul busszal fog menni.

2: Van autoja. Ekkor viszont minden utazas megtervezesenel pillanatok alatt egy nagyon bonyolult, tobb mint 10 parameterrel rendelkezo elemzes zajlik le az illeto fejeben (legalabbis az enyemben igy szokott tortenni). Ez magaba foglalja az utazas koltseget, az utazas varhato idejet ha autoval megyek, vagy ha tomegkozlekedessel, sot meg azt is, hogy milyen valoszinuseggel talalok parkolohelyet ott ahova megyek, ha eppen autoval megyek, meg meg ezen kivul egy csomo mindent.

Ez persze 1-2 perc alatt eldol, esetenkent ez raadasul nem is tudatos. Inkabb ennyit szoktam ebbol erzekelni, hogy: Ah, az oktogonhoz nem megyek kocsival, mert 1 villamossal el tudok menni, es kulonben is ott nehez parkolni delutan.
Ugyanakkor viszont, ha plussz parameterkent a tesom elektromos zongorajat kellene elhozni az oktogonrol, akkor bizony valoszinuleg inkabb kocsival mennek.

Huhh.

Meg mindig tetszik ez a topic.

Udvozlettel:

Firefly

Előzmény: msebubu (59)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!