: Peking, 2002. október 18., péntek (MTI) - Sanghaj 2004-től Forma-1-es világbajnoki futamnak ad otthont.
A 2010-ig szóló megállapodást - hathónapos tárgyalást követően - a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) párizsi központjában írták alá.
- A Forma-1 a világ legnagyobb, egész évben tartó sporteseménye. A FIA elnökeként büszkeséggel tölt el, hogy a sorozat a világ legnépesebb országába is eljut - jelentette ki Max Mosley, a szervezet elnöke.
A sanghaji pálya 7 km hosszú, s 5.3 négyzetkilométeren terül el, a lelátókon összesen 200 ezer szurkoló foglalhat helyet.
Az még nem dőlt el, hogy a kínai GP belépésével a vb-sorozat 18 futamos lesz-e, vagy a jelenlegiek közül valamelyik helyszínt törlik a programból.
A száguldó cirkusz világában az utolsó "nem valódi" új helyszín Indianapolis volt: itt már 1950 és 1960 között rendeztek 500 mérföldes versenyeket, de a tulajdonképpeni Forma-1-es premierre 2000-ben került sor. Igazi pályavatót egy évvel korábban tartottak, amikor Szepangban az első Malajziai Nagydíjra került sor.
Ha lehet hinni a pár héttel ezelőtti Index-hírnek, akkor érvényes tesztszerződése van Eddie Daddy-vel. Azaz már bent van. Persze, mint nagydíjversenyen részt vevő versenyvezető gondoltad, feltételezem. Úgy nem biztos. Drukkoljunk neki!
Azért ez nem ilyen egyszerű.
1980-2000 -ig a Ferrarinak is megvolt mindez, mégsem lettek világbajnokok. Sőt, azért Panist - bár nem tehetségtelen - nem tartanám világbajnok aspiránsnak.
Ilyen agyalágyult reformokat nem is szabad engedni, nem véletlenül tiltakozik a többi csapat is. A F-1 történelme során már jónéhányszor volt rá példa, hogy egy csapat ennyire dominált (pl: '88-ban a Mclaren-Honda 16 versenyből 15-öt nyert, az az év a nem Mclaren drukkereknek ugyanilyen unalmas volt), mégsem találtak ki idióta ötleteket, nem volt pánikhangulat. Előbb utóbb lesz olyan csapat, amelyik megveri a Ferrarit, csak a többieknek siránkozás helyett kicsit össze kell kapni magukat.
Ez mennyit lendítene a helyzete, akkor nem tarolnának a Ferrarik?
A Forma-1 annyira pénzes sportág, hogy itt ezt nem lehet megcsinálni, mint például az NHL-ben és ez NBA-ben sem.
Akkor lehet, hogy azt kéne csinálni, hogy pl. a Forma-1-et és a Forma 3000-et össze kellene vonni, mint alsó ház és felső ház. Az F-1 -ből visszaesnének a rosszak a 3000-ből pedig feljönnének a jobbak.
Az egy autós csapatokat éppen azért nem engedik, hogy kispénzű csapatok, akik csak 1-2 idényt bírnak ki és jelenlétükkel csökkentik a szinvonalat, ne indulhassanak. Ezzel csak a lekőrözött futottak még autók száma gyarapodna.
Lehet, hogy az lenne a megoldás, hogy minden csapatnak csak 1 autója lenne, evvel nagyban csökkennének a költségek, és új csapatok is bekapcsolodnának a cirkuszba.