Jé, ez teljesen újra lett öntve. Azt hittem, ilyenkor elég elvágni a síneket és a rugalmas kitöltőanyaggal együtt ki lehet cibálni a betonból és betenni a helyére az új sínt, majd beragasztani.
Ez így rosszabb lesz,ugyanúgy be kell menni a villamos elé.
Ha minden balra kanyarodást megtiltanának (kiv. nénós autók) a körforgalomig,akkor sokan be sem jönnének erre a szakaszra és így 2 legyet lehetne ütni 1 csapásra.
Azért merülhetnek föl kérdések ezzel kapcsolatban, kíváncsi vagyok, hogyan fog működni.
A Liliom utcánál tényleg biztonságosabb így kanyarodni a sugárútról. Ám ha mondjuk besorolnak ketten a balra kanyarodó sávba, és szemből jönnek (ami a sugárúton gyakran megesik, reggel egyfolytában) akkor a mögöttük jövő autósok helyett a villamost tartják föl.
A Liliomból balra kanyarodás tiltása pedig előre vetíti, hogy többen a Vitéz utcánál fordulnak meg egy egyébként is nagyon terhelt kereszteződésben, vagy végignyomulnak a mellékutca Bánomkert soron ahelyett, hogy a sugárúton mennének, vagy harmadik opcióként átmennek a Markovitsra, ahol a trolit tartják föl, és egy ugyanúgy problémás kereszteződésben fordulnak balra. (bár ha ez így szétoszlik, talán nem lesz nagy hatása)
Kis tűzoltó beavatkozások ezek, miközben nem tesznek semmit, hogy a gépjárműforgalom csökkenjen az iskolák körül, akár csak azzal, hogy a kerékpárt használható alternatívává teszik a kerékpársáv folytonossá tételével és fizikai védelmével, vagy az Aradi vértanúk terei összekötés létrehozásával (amire most lehetőség lett volna a tér rendbetételekor...)
Engedjetek meg nekem egy kis offtopik témát, de hátha van itt is, akit esetleg érdekel az új, kétrészes tanulmányom, amin fél évig dolgoztam. Az első olyan buszbeszerzést igyekeztem felkutatni és olvasható formába önteni, amely meghaladta a 100 darabot. A sztori kereken 100 éve kezdődött és 1929-re érte el a végkifejletet. Ezek nem voltak mások, mint az első még favázas MÁVAG-Mercedesek a fővárosi közlekedésben. Jó szórakozást hozzá!
A telefonos app újra működik, de elég instabil és használhatatlan, gyakran nem lépteti tovább a megállókat és bár egyre többször látszanak - az egyébként mostanában szintén gyakran elromló és lefagyó kijelzőkön - a valós idejű adatok, sokszor tévesek azok is a hibák miatt. Ezeken mindenféleképpen kéne még dolgozni!
Sima billencs. Ezen azért ritkább, más a felépítmény, illetve gondolom, a kompresszor teljesítménye, esetleg segédkompresszor, plusz légtartályokkal. Kérdés még az is, hogy ez, és a billencs mennyit futott. Gondolom azonos évjáratot néztél, egyező hajtáslácal.
BKV-nak volt lehetősége, kapott új vontatót. Igen, erre költeni kell, de még is könnyebb vizsgáztatni, nem Euro 0-ás motor van benne pl., alkatrész is elérhető hozzá egyelőre még. A Rábához már egyre kevésbé van alkatrész, hiszen a gyár is megszünt már jóformán. A DAF fődarabok gyártói még működnek, bár, ennek a sorozatnak is véges lesz az alkatrész kiszolgálása.
Én sem nevezem valahol jó boltnak, de szigorúan üzemeltetés oldalról nézve, nem sokra lehet menni az eszmei értékkel, nem arra van szükség.
Sajnos most ez a szemlélet van előtérben, nincs "felesleg" amiből lehetne gondozni az egyéb értékeket.
Én is pont ugyanezekre gondoltam eredetileg! Csak azóta lehetett azt is olvasni, hogy pont a BKV-tól érkező DAF vontató az, ami jelenleg nincs levizsgáztatva, és költeni kell rá hozzá, ami a BKV-nak nem érte meg/nem akarta. Miközben tudtommal a Rába vontató a kora ellenére működőképes, és a nagyprojekt keretében, vagy legalábbis akkoriban fel lett újítva. Persze ha napi üzemeltetési problémák voltak vele, gondot okozott a karbantartása stb., akkor oké, értem, hogy miért kellett helyette másik. De azért mégiscsak jobban hangzott volna, hogy egy működő + egy felújítandó járműért cserébe egy működő, azonnal használhatót ad a BKV...