Keresés

Részletes keresés

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 27 órája 0 0 110209

Fotóztam is a város majdnem mindegyik kiadott kocsiját és igen mindig csak a 400 meg a 403 jött.

Előzmény: 7-es troli (110208)
7-es troli Creative Commons License 1 napja 0 0 110208

Balesetes javitas miatt is állhat egy troli.

Egyebkent a Sor trolik palyaszãmãt figyelted? Biztos Ugyanazt a kettőt láttad minden nap?

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (110207)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 1 napja 0 0 110207

Múlt héten 3 napot is a városban töltve 2-nél többet egyszer se láttam. (Pedig mindegyik vonalnak az összes kiadott kocsijához volt szerencsém.)

Előzmény: Kormi76 (110205)
Kormi76 Creative Commons License 2 napja -1 0 110206

Most vettem észre,hogy a 204-es Tatra Kt4 alapos felújítást kapott...külső festés,belül új üléshuzatok és a szedő is új.

Csinálnak még másik járnűvet ill a Tatra-k klímásítási projektje hogy áll?

Kormi76 Creative Commons License 2 napja 0 0 110205

Pàr napja nem látni a SOR trolikat vagy csak egyet-egyet....nyári tanszüneti pihenő vagy valami probléma van velük?

Szoregisrac Creative Commons License 4 napja 0 3 110204

KZR-282 forgalomban volt ma reggel Szőregen.

Sajnos a kijelzői nincsenek üzemben…

sirdavegd Creative Commons License 2025.07.23 0 2 110203

Jé, ez teljesen újra lett öntve. Azt hittem, ilyenkor elég elvágni a síneket és a rugalmas kitöltőanyaggal együtt ki lehet cibálni a betonból és betenni a helyére az új sínt, majd beragasztani. 

Előzmény: n-misi (110200)
T 6 Creative Commons License 2025.07.22 0 3 110202

Nyomvályú lesz szélesebb leginkább.

Előzmény: 7-es troli (110201)
7-es troli Creative Commons License 2025.07.22 0 0 110201

Változott az ív sugara? 

Előzmény: n-misi (110200)
n-misi Creative Commons License 2025.07.22 0 5 110200

Gőz u. - Bem u. ma.

Gábrisvitéz Creative Commons License 2025.07.22 0 0 110199
Kormi76 Creative Commons License 2025.07.22 0 0 110198

Szerintem az egyesítő rész és Attila utca,

 

Előzmény: 7-es troli (110196)
7-es troli Creative Commons License 2025.07.21 0 3 110197
7-es troli Creative Commons License 2025.07.21 0 0 110196

Az elágazó vagy az egyesítő váltó lett cserélve? És az Attila utcában, vagy a Mikszáth Kálmán on?

Előzmény: Kormi76 (110195)
Kormi76 Creative Commons License 2025.07.21 0 1 110195

Ez jó hír,remélhetően hasonlóan jó állapotban van mint a másik.

A Bartók térnél tegnap éjjel építették be az egyik új váltót ill kisebb szakaszon cserélték a felsővezetéket.

Az eddigieknél sokkal kisebb a hanghatás amikor a trolik áthaladnak a szakaszon

Előzmény: n-misi (110192)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.07.21 0 1 110194

Ez így rosszabb lesz,ugyanúgy be kell menni a villamos elé.

 

Ha minden balra kanyarodást megtiltanának (kiv. nénós autók) a körforgalomig,akkor sokan be sem jönnének erre a szakaszra és így 2 legyet lehetne ütni 1 csapásra.

Előzmény: Csüllög Imre (110193)
Csüllög Imre Creative Commons License 2025.07.21 0 1 110193

https://www.facebook.com/share/p/1FsBGZtSkz/

 

Azért merülhetnek föl kérdések ezzel kapcsolatban, kíváncsi vagyok, hogyan fog működni.

 

A Liliom utcánál  tényleg biztonságosabb így kanyarodni a sugárútról. Ám ha mondjuk besorolnak ketten a balra kanyarodó sávba, és szemből jönnek (ami a sugárúton gyakran megesik, reggel egyfolytában) akkor a mögöttük jövő autósok helyett a villamost tartják föl. 

A Liliomból balra kanyarodás tiltása pedig előre vetíti, hogy többen a Vitéz utcánál fordulnak meg egy egyébként is nagyon terhelt kereszteződésben, vagy végignyomulnak a mellékutca Bánomkert soron ahelyett, hogy a sugárúton mennének, vagy harmadik opcióként átmennek a Markovitsra, ahol a trolit tartják föl, és egy ugyanúgy problémás kereszteződésben fordulnak balra. (bár ha ez így szétoszlik, talán nem lesz nagy hatása)

 

Kis tűzoltó beavatkozások ezek, miközben nem tesznek semmit, hogy a gépjárműforgalom csökkenjen az iskolák körül, akár csak azzal, hogy a kerékpárt használható alternatívává teszik a kerékpársáv folytonossá tételével és fizikai védelmével, vagy az Aradi vértanúk terei összekötés létrehozásával (amire most lehetőség lett volna a tér rendbetételekor...) 

 

https://szegedaltervaros.blogspot.com/2024/11/vedett-bringasav-jugyunal.html

 

 

n-misi Creative Commons License 2025.07.20 0 5 110192

"Befutott az Szkt -hoz az első(egyetlen?) San Remo-i Solaris troli."

 
Péntek este befutott a második is.

Előzmény: Kormi76 (110097)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2025.07.19 0 3 110191

OFF

Engedjetek meg nekem egy kis offtopik témát, de hátha van itt is, akit esetleg érdekel az új, kétrészes tanulmányom, amin fél évig dolgoztam. Az első olyan buszbeszerzést igyekeztem felkutatni és olvasható formába önteni, amely meghaladta a 100 darabot. A sztori kereken 100 éve kezdődött és 1929-re érte el a végkifejletet. Ezek nem voltak mások, mint az első még favázas MÁVAG-Mercedesek a fővárosi közlekedésben.
Jó szórakozást hozzá!

https://www.busworldblog.com/post/mavag-mercedes-bp1

ON

T 6 Creative Commons License 2025.07.19 0 0 110190

Jelenleg nincs ilyen felület.

Előzmény: riseralda (110189)
riseralda Creative Commons License 2025.07.19 -1 0 110189

Szegeden trolik,villamosok hol követhetőek élőben térképen?Esetleg app?

T 6 Creative Commons License 2025.07.19 0 0 110188

Hasonlókat tapasztaltam, de ma egész korrektnek tűnt már a rendszer.

Előzmény: drex_papa (110187)
drex_papa Creative Commons License 2025.07.19 -1 2 110187

A telefonos app újra működik, de elég instabil és használhatatlan, gyakran nem lépteti tovább a megállókat és bár egyre többször látszanak - az egyébként mostanában szintén gyakran elromló és lefagyó kijelzőkön - a valós idejű adatok, sokszor tévesek azok is a hibák miatt. Ezeken mindenféleképpen kéne még dolgozni!

Előzmény: T 6 (110186)
T 6 Creative Commons License 2025.07.19 0 1 110186

Valami nagy csoda folytán, a MÁV helyi buszainál is valós idejű érkezés látható a kijelzőkön már, egyre többször.

T 6 Creative Commons License 2025.07.18 0 0 110185

Sima billencs. Ezen azért ritkább, más a felépítmény, illetve gondolom, a kompresszor teljesítménye, esetleg segédkompresszor, plusz légtartályokkal. Kérdés még az is, hogy ez, és a billencs mennyit futott. Gondolom azonos évjáratot néztél, egyező hajtáslácal.

Előzmény: 1047 005-2 (110184)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.07.18 -2 1 110184

Egy sima háromtengelyes billencs,nem felújítva több,mint 2 millió Ft-ért (+Áfa) van hirdetve.

Előzmény: T 6 (110182)
T 6 Creative Commons License 2025.07.18 0 2 110183

BKV-nak volt lehetősége, kapott új vontatót. Igen, erre költeni kell, de még is könnyebb vizsgáztatni, nem Euro 0-ás motor van benne pl.,  alkatrész is elérhető hozzá egyelőre még. A Rábához már egyre kevésbé van alkatrész, hiszen a gyár is megszünt már jóformán. A DAF fődarabok gyártói még működnek, bár, ennek a sorozatnak is véges lesz az alkatrész kiszolgálása.

Én sem nevezem valahol jó boltnak, de szigorúan üzemeltetés oldalról nézve, nem sokra lehet menni az eszmei értékkel, nem arra van szükség.

Sajnos most ez a szemlélet van előtérben, nincs "felesleg" amiből lehetne gondozni az egyéb értékeket.

Előzmény: Egykommentelő (110180)
T 6 Creative Commons License 2025.07.18 0 1 110182

A Rába jelenlegi piaci értéke, az eszmei értékéből származik. :)

 

Előzmény: 1047 005-2 (110181)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.07.18 -1 1 110181

Szerintem a Rábának mind az eszmei,mind a piaci értéka felette van a DAF-nak.

Előzmény: Egykommentelő (110180)
Egykommentelő Creative Commons License 2025.07.18 0 0 110180

Én is pont ugyanezekre gondoltam eredetileg!
Csak azóta lehetett azt is olvasni, hogy pont a BKV-tól érkező DAF vontató az, ami jelenleg nincs levizsgáztatva, és költeni kell rá hozzá, ami a BKV-nak nem érte meg/nem akarta. Miközben tudtommal a Rába vontató a kora ellenére működőképes, és a nagyprojekt keretében, vagy legalábbis akkoriban fel lett újítva. Persze ha napi üzemeltetési problémák voltak vele, gondot okozott a karbantartása stb., akkor oké, értem, hogy miért kellett helyette másik. De azért mégiscsak jobban hangzott volna, hogy egy működő + egy felújítandó járműért cserébe egy működő, azonnal használhatót ad a BKV...

Előzmény: T 6 (110179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!