Normálisan kommunikálva van. Tájékoztatnak a menetrendi változásról. Adventi időszak, téli szünet lasan, meg szabadságolások. Mondjuk, a csúcsban, azért, na, valami ostott megoldás lehetne. Amúgy, már, ha így alakul, remélem azért 15 tr, Skodarusz, 280T, Citaro G, Volvo lesz preferálva.
Az Szkt Facebook oldalàn a poszt alatt is óriási a felhàborodàs azt kell mondjam,jogosan.
Adventi időszakban hétköznap nem lehet jàratszàmot csökkenteni.
Az utasokat nem érdekli,hogy sofőr vagy alkatrészhiàny van éppen,a 8800ft-os bérletért és a 400-600ft-os menetjegyért normális szolgàltatást akarnak.
Kiadható jármű van(ritkítva főleg)az egyik GVM pár napon belül beáll utasforgalomba.
Érdekes,hogy a Volàn-nàl nincs gond és a villamosoknál sem lesz ritkítàs.
Nem értem,hogy miért nem kommunikàlja le ezt az egészet az Szkt normálisan...ki kell mondani nyilvánosan,hogy mi a helyzet az utasok nagy része megértené.
Kell a lovarda, ha nincs elég biztonságos jármű, mozdony. Környezetbarát fejlesztések várhatók. Még felső vezeték sem kell, az arra szánt összeget el "át lehet csoportosítani."
Lovakhoz is értünk, vasúthoz is, kézen fekvő megoldás a két ágazat egyesítése, a lóvasút. A menetidő nem fog számottevően változni, ezzel a fejlesztéssel.
Kivételesen korrekt cikk. Na, hát pont erről beszéltem múltkor, hogy összehord itt mindenféle delíriumos álmokat lézer, Bajára meg Pécsre megépítendő vasútvonalakról, miközben egy mindössze néhány évig nem használt, teljes egészében meglévő vonalon ennyire futotta bő két év alatt, tizenegynéhány kilométeren... És még TOVÁBBI két évig fog tartani a vezeték betáplálása.. És még itt is volt amit el tudott b*szni a vérprofi kivitelező. Csak gratulálni tudok.
(Közben épp a minap néztem irigykedve a DB Stuttgart'21 projektjét hogy halad, aminek még külön Yt-csatornája is van, olyan fajsúlyú projekt. Ott is van ugyan késés, és nyilván fölösleges a helyi viszonyokat összehasonlítani egy Stuttgarttal, de akkor is végtelenül szomorú valahol, hogy mindössze 1-2 határ között (és egy szövetségi rendszeren belül) mintha többdimenziós különbségek lennének.)
Nem tudom a 876 mennyit volt kint, nincs semmilyen infóm róla, ahogy arról sem, hogy van-e hibája most vagy sem.
875: hiába lesz kész egy jármű, ha csak 1-1,5 hónappal későbbre kap időpontot vizsgáztatãsra. Ez sajnos sűrűn előforduló jelenség, a bürokrãcia hibái….
annyival egészíteném ki az eddig olvasottakat, hogy Az esetleges kötbér érvényesítésből majdnem meg is lenne az egyik,opciós troli ára. Azt igazán kiegeszitjetné az önkormányzat, hogy mindkét plusz kocsi beszerezhető legyen.
T-706 és T-863helyett jó lenne ha stabilan forgalomba tudna állni az utóbbi két Solaris, T-875-876.
T-800 is már régóta közlekedik legutóbbi felújítása óta, kérdés neki is mennyi van/lehet még hatra, milyen állapotban van a váza.
Ha már ez menetrend szinten úgy-ahogy működik, akkor az 5-6 közös szakaszon az egyenletes követés megtartása fontosabb, mint hogy 20 helyett 15 percenként van-e 5-ös. Egyébként ez a Gyermekkórház-ELI 6-os adna bármi pluszt? A béketelepieknek új város részek közvetlen elérését, de ezen kívül nem sokat adna hozzá szerintem.
Aztán meg ott van az a probléma is, hogy ehhez honnan lesz járművezető. Remélem legalább a szóló kocsik kiadását sikerül elkerülni, mert így is nehézkes 3 hét lehet. Januártól meg valami életszerűbb menetrendet illene összehozni, ami nem csak 11 hónapig tartható. Jól emlékszem, hogy tavaly nyáron is volt hétvégi menetrend, hasonló okokból?
Dec 21 a téli szünet kezdete....szerintem nincs elég trolivezető+ki kell adni a szabadságokat.Pótlóbusz sem mehet nyakló nélkül mert buszsofőrből sincs elég.
-Miért csak 8 képes önjáró üzemre? Kivették belőlük? A maradék 5 saját akkuja ezek szerint vagy nincs már a járművekben vagy üzemképtelen.
-A SOR TNS trolik talán megjönnek majd jövő év elején(Eperjes már megkapta az elsőt)....viszont már biztos,hogy nem Cegelec hajtásrendszerrel,hanem a Rail Electronics féle hajtással érkeznek.
Ezek mindösszesen 12 km-t tudnak önjáró üzemben az ígért 50 helyett.
A város rábólintott a műszaki tartalom változására,...nem is volt más választása mert a Cegelec mint cég gyakorlatilag vegetál.
Balszerencsénkre az SZKT Solaris trolijai is Cegelec hajtásúak,alig-alig jön a megrendelt alkatrész ezért áll folyamatosan 2-3 szóló Solaris.
Az ELI felé 12km-es önjárási képességgel szerintem nem fognak trolit járatni.A Vértói út után kevés utasszámmal lehet kalkulálni+vasúti átjáró is van ami miatt a felsővezetéket nem lehet kiépíteni.
Szóval tervnek szép de valószínűleg még jó ideig villany és gázbuszok járnak majd arrafelé.
-Ami az E mobiltás cikket illeti:
A 4-es tuja pályáját a Szivárvány kitérőig már rendbe tették,a maradékot kell megcsinálni a Dugonics térig.Ez reális,meg is fogják csinálni.
A 3F-re nem tennék nagy összeget....az utasszám kevés,szerintem a meglévő pálya legkritikusabb részeit talán rendbe teszik.
Új járművek(villamos,csuklós troli)beszerzése rövid és középtávon esélytelen,nem lesz rá forrás.
A használt járművek beszerzése,bérlése a realitás.
A többi sallangot(megállók akadálymentesítése,zöldítés,peronok nyári árnyékolása)kivitelezi az önk.saját erőből.
Sokat gondolkozhattál az általad írt menetrenden,elismerésem.
"... A tizenhárom Ikarus-Škoda trolibuszból nyolc akkumulátoros önjáró üzemre is képes. 2024-ben további négy, ötven kilométer önjáró üzemre képes SOR trolibusz érkezik majd."
"A trolibuszhálózat Vértói út és az ELI közötti szakaszának fejlesztése: az ELI út elkészült, a lézerközpontig közlekedő trolik megérkezését várja az önkormányzat."
Amint élesben közlekedhetnek majd a SOR trolik, úgy lehet számolni egy hosszabb 6-os viszonylattal? Mármint a logika ezt diktálja, de úgy emlékszem majdnem egy évvel ezelőtt a 6-os trolivonal kapcsán itt zajlott beszélgetésből ezen nehezen akart összejönni, főként összefonódni az 5-össel.
Az útvonal 9,4km, 16 percces menetidővel számolva
... - Vértói út - Zsámbokréti sor - Vinkler László út - Zápor út (Auchan előtti körforgónál jobbra az ELI felé) - ELI, mh. - Öthalmi Diáklakások mh. - Zápor út, mh. (az új buszmegálló a benzinkút oldalában) - Zápor út - Vinkler László út - Zsámbokréti sor - Vértói út - ...
Szigorúan körjárat jelleggel, nincs pihenőzés az ELI-nél, illetve Auchan-os betérés sincs (bár...)
A mostani követési időkkel, mostani menetrendbe illesztve (jó pont most 12.04-től 01.05-ig változik a menetrend, de ettől eltekintve)
(A) 5-ös Körtöltés utca (08:04) >> Újszeged, Gyermekkórház (08:19) 6-os Újszeged, Gyermekkórház(08:23) >> Vértói út (08:37) >> ELI, LK (08:43) >> Zápor út (08:45) >> Vértói út (08:52) >> Újszeged, Gyermekkórház(09:06) 5-ös Újszeged, Gyermekkórház (09:12) >> Körtöltés utca (09:27) 5-ös Körtöltés utca (09:39) >> Újszeged, Gyermekkórház (09:54) 6-os Újszeged, Gyermekkórház(10:02) >> Vértói út (10:16) >> ELI, LK (10:23) >> Zápor út (10:25) >> Vértói út (10:32) >> Újszeged, Gyermekkórház(10:46) 5-ös Újszeged, Gyermekkórház (10:52) >> Körtöltés utca (11:07) 5-ös Körtöltés utca (11:19) >> Újszeged, Gyermekkórház (11:34) 6-os Újszeged, Gyermekkórház (11:42) >> Vértói út (11:56) >> ELI, LK (12:03) >> Zápor út (12:05) >> Vértói út (12:12) >> Újszeged, Gyermekkórház(12:26) 5-ös Újszeged, Gyermekkórház (12:32) >> Körtöltés utca (12:47) 5-ös Körtöltés utca (13:04) >> ... ... 5-ös ... >> Körtöltés utca (17:47)
Viszont az, hogy ez kijön, az nem is jelenti azt, hogy szükséges vagy érdemes. Alternatív módon lehetne gondolkodni 30 perces követésről csak a 6-os oldalán, ami az 5-ös részén a mostani 20 helyett kedvezőbb 15 perces követéseket is adhatna. Feszesebb a menet, de csak 3 trolit venne igénybe. Nálam ez így nézne ki:
(A) 5-ös Körtöltés utca (08:04) >> Újszeged, Gyermekkórház (08:19) 6-os Újszeged, Gyermekkórház(08:22) >> Vértói út (08:37) >> ELI, LK (08:43) >> Zápor út (08:45) >> Vértói út (08:52) >> Újszeged, Gyermekkórház(09:06) 5-ös Újszeged, Gyermekkórház (09:15) >> Újszeged, Gyermekkórház (09:30) 5-ös Körtöltés utca (09:34) >> Újszeged, Gyermekkórház (09:49) 6-os Újszeged, Gyermekkórház(09:52) >> Vértói út (10:07) >> ELI, LK (10:13) >> Zápor út (10:15) >> Vértói út (10:22) >> Újszeged, Gyermekkórház(10:36) 5-ös Újszeged, Gyermekkórház (10:45) >> Újszeged, Gyermekkórház (11:00) 5-ös Körtöltés utca (11:04) >> ... 5-ös ... > Körtöltés utca (14:00)
A: (SOR TROLI #1) 08:22, 09:52, 11:22, 12:52
B: (SOR TROLI #2) 08:52, 10:22, 11:52, 13:22
C: (SOR TROLI #3) 09:22, 10:52, 12:22. 13:52
(AZ ELI, Zápor út, Béketelep városrész és a Vértói út megállókra szerintem ez a fél órás követés, tekintettel a többi elérhető buszjáratra, reálisabbnak tűnik. Még úgyis, hogy megbontja az eddigi fix 10 perces ütemet a vonal nagyrészén.)
"- Először is vasúti tervekre van szükség a Szabadka-Bácsalmás-Baja szakasz megépítéséről."
"- A következő négy évben ez megvalósítható lesz."
Ahaha! Azért megnézném, hogy hogy akarnák ezek négy éven belül megvalósítani a bajai projektet. Eleve onnan indulunk, hogy kérdéses egyáltalán meg lehet-e csinálni az eredeti csikériai nyomvonalon, vagy történtek azóta már beépítések is a vonal mentén az elmúlt immáron bő évszázadban.
Maga a déli vasúti projekt önmagában jó - és hosszú évtizedek óta halogatott - lenne, csak közben meg az a helyzet, hogy ezt a nyamvadt, alig több mint 10km-nyi full sík és egyenes, bármiféle komolyabb infrastruktúra-elem nélküli 136-ost alig bírták megcsinálni két év alatt rendesen. Sőt igazából még azóta sem, illetőleg azóta is csinálják... Pedig ha tényleg tovább terveznek, ez volt a legkönnyebb része az egésznek.
Valamint, amíg kétszer kellene átlépni a schengeni külsőt jelentő magyar-szerb határt, értelme sincsen túl sok míg a szerbek nem csatlakoznak (márpedig ez nem mostanában lesz) utasforgalmi szempontból nem sok előnyt kínálhat egy Baja-Szeged, de akár még egy Pécs-Szeged relációban sem a buszhoz képest.
Teherforgalom szempontjából más lehet majd a helyzet, hátha annak tudna megfelelő alternatívát nyújtani így is, bár ahhoz a Baja környéki vonalakat is rendbe kellene tenni. Továbbá kérdéses, hogy Baja után merre indulnának el: Bátaszék felé egy kvázi 64-es reinkarnációjával (az eredeti nyomvonalat már ott sem lehetne újjáépíteni, meg az nem is lenne versenyképes); vagy onnan lefelé, Mohácsra és a 65-ösre csatlakozva egy teljesen új vezetésű vonalat építenének Duna-hidastul. Mondjuk ez meg lehet a teherforgalomnak nem lenne annyira versenyképes, ha a fuvarozók észak-nyugatnak mennének Baja/Bátaszék után. Talán mindegy is, mert ezek valószínűleg már úgyis évtizedeken túlmutató tervek lennének, az EU-pénzekre pedig szerintem továbbra is fölöslegesen áhítoznak, a belátható közeljövőben legalábbis.