Keresés

Részletes keresés

T 6 Creative Commons License 5 órája 0 1 108341

Normálisan kommunikálva van. Tájékoztatnak a menetrendi változásról. Adventi időszak, téli szünet lasan, meg szabadságolások. Mondjuk, a csúcsban, azért, na, valami ostott megoldás lehetne. Amúgy, már, ha így alakul, remélem azért 15 tr, Skodarusz, 280T, Citaro G, Volvo lesz preferálva.

Előzmény: Kormi76 (108340)
Kormi76 Creative Commons License 8 órája -1 1 108340


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02zw19apoxC9eDYtXtn6FHrRsog1fz9xRgmL54mj626E9CafXPtZMGMNVizFJ7WqyKl&id=100064459248803&sfnsn=mo

 

Az Szkt Facebook oldalàn a poszt alatt is óriási a felhàborodàs azt kell mondjam,jogosan.

Adventi időszakban hétköznap nem lehet jàratszàmot csökkenteni.

Az utasokat nem érdekli,hogy sofőr vagy alkatrészhiàny van éppen,a 8800ft-os bérletért és a 400-600ft-os menetjegyért normális szolgàltatást akarnak.

 

 

Kiadható jármű van(ritkítva főleg)az egyik GVM pár napon belül beáll utasforgalomba.

Érdekes,hogy a Volàn-nàl nincs gond és a villamosoknál sem lesz ritkítàs.

Nem értem,hogy miért nem kommunikàlja le ezt az egészet az Szkt normálisan...ki kell mondani nyilvánosan,hogy mi a helyzet az utasok nagy része megértené.

Ez a fajta sunnyogàs semmi jóra nem vezet.

 

Kormi76 Creative Commons License 30 órája 0 1 108339

Pontosan milyen alkatrészek nem tudom,de a T-876 "javítása" is azért tarthatott áprilstól idáig mert nagyon nehezen érkezik bármi is.

T-660 is Cegelec hajtású,hónapok óta nem jött ki a telepről,bár azt mondják egyéb javításokat is végeznek rajta.

Szóló Solaris alig van kint,viszont minden 21tr kint van...utóbbiak szintén Cegelec hajtásúak.

Előzmény: 1047 005-2 (108333)
Kormi76 Creative Commons License 30 órája 0 0 108338

3 napot volt kint a 876.

Miért ne járatnák,ha nincs újra hibája?

 

A vizsga időpontokkal kapcsolatban biztos igazad van,ezt nem tudom.

875 már egy ideje kész lehet...nem értem az Szkt járműkiadását,elsősorban a trolikra gondolok.

Járatják a kölcsön Volvókat(ma kettő is volt kint)a saját trolibusz meg bent áll a telepen.

Csak arra tudok gondolni,hogy nincs elég trolibuszvezető....,pótlóbusz vezető több akad és őket is foglalkoztatni kell. 

 

Előzmény: 7-es troli (108332)
T 6 Creative Commons License 1 napja 0 2 108337

Off

Kell a lovarda, ha nincs elég biztonságos jármű, mozdony.  Környezetbarát fejlesztések várhatók. Még felső vezeték sem kell, az arra szánt összeget el "át lehet csoportosítani."

Lovakhoz is értünk, vasúthoz is, kézen fekvő megoldás a két ágazat egyesítése, a lóvasút. A menetidő nem fog számottevően változni, ezzel a fejlesztéssel.

On

Előzmény: Hy (108336)
Hy Creative Commons License 1 napja 0 0 108336

Ahun nem a lovarda az első..........

Előzmény: AKF996 (108335)
AKF996 Creative Commons License 1 napja 0 2 108335

Kivételesen korrekt cikk. Na, hát pont erről beszéltem múltkor, hogy összehord itt mindenféle delíriumos álmokat lézer, Bajára meg Pécsre megépítendő vasútvonalakról, miközben egy mindössze néhány évig nem használt, teljes egészében meglévő vonalon ennyire futotta bő két év alatt, tizenegynéhány kilométeren... És még TOVÁBBI két évig fog tartani a vezeték betáplálása.. És még itt is volt amit el tudott b*szni a vérprofi kivitelező. Csak gratulálni tudok.

 

(Közben épp a minap néztem irigykedve a DB Stuttgart'21 projektjét hogy halad, aminek még külön Yt-csatornája is van, olyan fajsúlyú projekt. Ott is van ugyan késés, és nyilván fölösleges a helyi viszonyokat összehasonlítani egy Stuttgarttal, de akkor is végtelenül szomorú valahol, hogy mindössze 1-2 határ között (és egy szövetségi rendszeren belül) mintha többdimenziós különbségek lennének.) 

Előzmény: Hy (108334)
Hy Creative Commons License 1 napja 0 0 108334
1047 005-2 Creative Commons License 2 napja 0 1 108333

"Infóim szerint nagy gondok vannak a legnagyobb a Cegelec tetszhalott állapota,nem jönnek a rendelt alkatrészek."

 

 

Pontosan milyen alkatrészek?

Előzmény: Kormi76 (108331)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 108332

Nem tudom a 876 mennyit volt kint, nincs semmilyen infóm róla, ahogy arról sem, hogy van-e hibája most vagy sem.

875: hiába lesz kész egy jármű, ha csak 1-1,5 hónappal későbbre kap időpontot vizsgáztatãsra. Ez sajnos sűrűn előforduló jelenség, a bürokrãcia hibái….

Előzmény: Kormi76 (108331)
Kormi76 Creative Commons License 2 napja -1 0 108331

T-876 kint volt 3 napig ezt jól be kell osztani....,ismét elromlott valami rajta?

Már arra gondolok,hogy szándékosan nem járatják.Minél később állítják be tartósan,annál tovább marad újszerű.

T-875 a Csáky telepen körözget,ezt mások is írták.Miért nem forgalomban körözget ha készen van? 

Miért nincs már vizsgája?

Gondolom úgy vannak vele,hogy az utazók jó részének tök mindegy,mi közlekedik.

Infóim szerint nagy gondok vannak a legnagyobb a Cegelec tetszhalott állapota,nem jönnek a rendelt alkatrészek.

 

Előzmény: 7-es troli (108330)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 2 108330

Amiről ugye már szó volt itt.

 

https://szegeder.hu/helyi/2023-11-30/jelentos-kesessel-februarban-erkezhet-meg-szeged-elso-uj-trolibusza/6568d97847d3c02c8460de4c

 

annyival egészíteném ki az eddig olvasottakat, hogy Az esetleges kötbér érvényesítésből majdnem meg is lenne az egyik,opciós troli ára. Azt igazán kiegeszitjetné az önkormányzat, hogy mindkét plusz kocsi beszerezhető legyen.

 

T-706 és T-863helyett jó lenne ha stabilan forgalomba tudna állni az utóbbi két Solaris, T-875-876.

T-800 is már régóta közlekedik legutóbbi felújítása óta, kérdés neki is mennyi van/lehet még hatra, milyen állapotban van a váza.

 

 

Csüllög Imre Creative Commons License 2 napja 0 1 108329

Ezt az elektromobilitási tervben nem olvastam...

Előzmény: 7-es troli (108326)
umhyeah Creative Commons License 2 napja 0 1 108328

Ha már ez menetrend szinten úgy-ahogy működik, akkor az 5-6 közös szakaszon az egyenletes követés megtartása fontosabb, mint hogy 20 helyett 15 percenként van-e 5-ös. Egyébként ez a Gyermekkórház-ELI 6-os adna bármi pluszt? A béketelepieknek új város részek közvetlen elérését, de ezen kívül nem sokat adna hozzá szerintem.

Aztán meg ott van az a probléma is, hogy ehhez honnan lesz járművezető. Remélem legalább a szóló kocsik kiadását sikerül elkerülni, mert így is nehézkes 3 hét lehet. Januártól meg valami életszerűbb menetrendet illene összehozni, ami nem csak 11 hónapig tartható. Jól emlékszem, hogy tavaly nyáron is volt hétvégi menetrend, hasonló okokból?

Előzmény: Skysanders (108321)
Kormi76 Creative Commons License 2 napja 0 2 108327

Dec 21 a téli szünet kezdete....szerintem nincs elég trolivezető+ki kell adni a szabadságokat.Pótlóbusz sem mehet nyakló nélkül mert buszsofőrből sincs elég.

Előzmény: 7-es troli (108326)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 108326
Blöky2 Creative Commons License 2 napja 0 0 108325

Kinek címezte a kérdést?

Előzmény: Hy (108308)
Kormi76 Creative Commons License 2 napja 0 1 108324

Mára publikussá vált a módosítás az 50 km-es akkus hatótáv eleve a Grimm mese kategóriája volt.

Az egy töltéssel 11-12 km sem rossz de az Ik-Skodák is tudnak 8-at....szóval ezzel típussal sajnos nemigen lesz önjárás az ELI-ig(és vissza)

A jármű amúgy jó választás ár-érték arányban,a design/szín is tetszik.

 

https://magyarbusz.info/2023/11/30/februarban-erkezik-szeged-elso-sor-tns-trolibusza/?fbclid=IwAR30oOvSO7Ldn3mfPOz_auoUTBEMqK1XEXYMb5BEEx74o7TCtPFfa5bLzvM#google_vignette

Dorpat Creative Commons License 2 napja -2 0 108323

Miért nem skoda hajtastkértek mint pragaba?

Előzmény: Kormi76 (108322)
Kormi76 Creative Commons License 3 napja -3 2 108322

Nézzük sorjában,reálisan:

 

-Miért csak 8 képes önjáró üzemre? Kivették belőlük? A maradék 5 saját akkuja ezek szerint vagy nincs már a járművekben vagy üzemképtelen.

 

-A SOR TNS trolik talán megjönnek majd jövő év elején(Eperjes már megkapta az elsőt)....viszont már biztos,hogy nem Cegelec hajtásrendszerrel,hanem a Rail Electronics féle hajtással érkeznek.

Ezek mindösszesen 12 km-t tudnak önjáró üzemben az ígért 50 helyett.

A város rábólintott a műszaki tartalom változására,...nem is volt más választása mert a Cegelec mint cég gyakorlatilag vegetál.

Balszerencsénkre az SZKT Solaris trolijai is Cegelec hajtásúak,alig-alig jön a megrendelt alkatrész ezért áll folyamatosan 2-3 szóló Solaris.

Az ELI felé 12km-es önjárási képességgel szerintem nem fognak trolit járatni.A Vértói út után kevés utasszámmal lehet kalkulálni+vasúti átjáró is van ami miatt a felsővezetéket nem lehet kiépíteni.

Szóval tervnek szép de valószínűleg még jó ideig villany és gázbuszok járnak majd arrafelé.

 

 

-Ami az E mobiltás cikket illeti:

A 4-es tuja pályáját a Szivárvány kitérőig már rendbe tették,a maradékot kell megcsinálni a Dugonics térig.Ez reális,meg is fogják csinálni.

A 3F-re nem tennék nagy összeget....az utasszám kevés,szerintem a meglévő pálya legkritikusabb részeit talán rendbe teszik.

Új járművek(villamos,csuklós troli)beszerzése rövid és középtávon esélytelen,nem lesz rá forrás.

A használt járművek beszerzése,bérlése a realitás.

A többi sallangot(megállók akadálymentesítése,zöldítés,peronok nyári árnyékolása)kivitelezi az önk.saját erőből.

 

 

Sokat gondolkozhattál az általad írt menetrenden,elismerésem.

 

Előzmény: Skysanders (108321)
Skysanders Creative Commons License 3 napja -3 1 108321

"... A tizenhárom Ikarus-Škoda trolibuszból nyolc akkumulátoros önjáró üzemre is képes. 2024-ben további négy, ötven kilométer önjáró üzemre képes SOR trolibusz érkezik majd."

 

 "A trolibuszhálózat Vértói út és az ELI közötti szakaszának fejlesztése: az ELI út elkészült, a lézerközpontig közlekedő trolik megérkezését várja az önkormányzat."

 


Amint élesben közlekedhetnek majd a SOR trolik, úgy lehet számolni egy hosszabb 6-os viszonylattal? Mármint a logika ezt diktálja, de úgy emlékszem majdnem egy évvel ezelőtt a 6-os trolivonal kapcsán itt zajlott beszélgetésből ezen nehezen akart összejönni, főként összefonódni az 5-össel.

 

Az útvonal 9,4km, 16 percces menetidővel számolva

... - Vértói út - Zsámbokréti sor - Vinkler László út - Zápor út (Auchan előtti körforgónál jobbra az ELI felé) - ELI, mh. - Öthalmi Diáklakások mh. - Zápor út, mh. (az új buszmegálló a benzinkút oldalában) - Zápor út - Vinkler László út - Zsámbokréti sor - Vértói út - ...

Szigorúan körjárat jelleggel, nincs pihenőzés az ELI-nél, illetve Auchan-os betérés sincs (bár...)

 

A mostani követési időkkel, mostani menetrendbe illesztve (jó pont most 12.04-től 01.05-ig változik a menetrend, de ettől eltekintve)

 

(A)
5-ös Körtöltés utca (08:04) >> Újszeged, Gyermekkórház (08:19)
6-os Újszeged, Gyermekkórház (08:23) >> Vértói út (08:37) >> ELI, LK (08:43) >> Zápor út (08:45) >> Vértói út (08:52) >> Újszeged, Gyermekkórház (09:06)
5-ös Újszeged, Gyermekkórház (09:12) >> Körtöltés utca (09:27)
5-ös Körtöltés utca (09:39) >> Újszeged, Gyermekkórház (09:54)
6-os Újszeged, Gyermekkórház (10:02) >> Vértói út (10:16) >> ELI, LK (10:23) >> Zápor út (10:25) >> Vértói út (10:32) >> Újszeged, Gyermekkórház (10:46)
5-ös Újszeged, Gyermekkórház (10:52) >> Körtöltés utca (11:07)
5-ös Körtöltés utca (11:19) >> Újszeged, Gyermekkórház (11:34)
6-os Újszeged, Gyermekkórház (11:42) >> Vértói út (11:56) >> ELI, LK (12:03) >> Zápor út (12:05) >> Vértói út (12:12) >> Újszeged, Gyermekkórház (12:26)
5-ös Újszeged, Gyermekkórház (12:32) >> Körtöltés utca (12:47)
5-ös Körtöltés utca (13:04) >> ...
...
5-ös ... >> Körtöltés utca (17:47)


A: (SOR TROLI #1)
08:23, 10:02, 11:42 // 13:22, 15:02, 16:42 // ...

 

B: (SOR TROLI #2)
08:42, 10:22, 12:02 // 13:42, 15:22, 17:02 // ...

 

C: (SOR TROLI #3)
09:02, 10:42, 12:22 // 14:02, 15:42, 17:22 // ...

 

D: (SOR TROLI #4)
09:22, 11:02, 12:42 // 14:22, 16:02, 17:42 // ...

 

E: (FIX BUSZ)
09:42, 11:22, 13:02 // 14:42, 16:22, 18:02 // ...

 

Viszont az, hogy ez kijön, az nem is jelenti azt, hogy szükséges vagy érdemes. Alternatív módon lehetne gondolkodni 30 perces követésről csak a 6-os oldalán, ami az 5-ös részén a mostani 20 helyett kedvezőbb 15 perces követéseket is adhatna.  Feszesebb a menet, de csak 3 trolit venne igénybe. Nálam ez így nézne ki:

 

(A)
5-ös Körtöltés utca (08:04) >> Újszeged, Gyermekkórház (08:19)
6-os Újszeged, Gyermekkórház (08:22) >> Vértói út (08:37) >> ELI, LK (08:43) >> Zápor út (08:45) >> Vértói út (08:52) >> Újszeged, Gyermekkórház (09:06)
5-ös Újszeged, Gyermekkórház (09:15) >> Újszeged, Gyermekkórház (09:30)
5-ös Körtöltés utca (09:34) >> Újszeged, Gyermekkórház (09:49)
6-os Újszeged, Gyermekkórház (09:52) >> Vértói út (10:07) >> ELI, LK (10:13) >> Zápor út (10:15) >> Vértói út (10:22) >> Újszeged, Gyermekkórház (10:36)
5-ös Újszeged, Gyermekkórház (10:45) >> Újszeged, Gyermekkórház (11:00)
5-ös Körtöltés utca (11:04) >> ...
5-ös ... > Körtöltés utca (14:00)

 

A: (SOR TROLI #1)
08:22, 09:52, 11:22, 12:52

 

B: (SOR TROLI #2)
08:52, 10:22, 11:52, 13:22

 

C: (SOR TROLI #3)
09:22, 10:52, 12:22. 13:52

 

(AZ ELI, Zápor út, Béketelep városrész és a Vértói út megállókra szerintem ez a fél órás követés, tekintettel a többi elérhető buszjáratra, reálisabbnak tűnik. Még úgyis, hogy megbontja az eddigi fix 10 perces ütemet a vonal nagyrészén.)

 

 

7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 2 108320

Mivel jelenleg nem elérhető az E-mobilitási terv, legyen itt a cikk róla, ami részletezi mi lenne jó:

https://szeged.hu/cikk/szeged-es-az-e-mobilitas-zold-ujitasokra-szamithatnak-a-varoslakok

Előzmény: 7-es troli (108253)
Hy Creative Commons License 3 napja 0 0 108319

Előzmény: T 6 (108316)
mutayolo Creative Commons License 3 napja 0 1 108318

15 helyett 10 percet fog késni az IC :D Mondjuk ha igazítanak a villamosok-buszok indulásán lehet lesz esély elérni.

Előzmény: 1047 005-2 (108317)
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja 0 2 108317

https://hvg.hu/gazdasag/20231128_mav_uj_menetrend

 

"Itt a MÁV új menetrendje: Miskolc 7, Debrecen 5, Szeged 4 perccel kerül távolabb Budapesttől"

 

 

 

https://hvg.hu/itthon/20231128_vitezy_lazar_szeged_szabadka

 

 

Vitézy nekiment Lázárnak, azt állítja, hogy a zsúfolt lajosmizsei vonalról vittek vonatokat a szeged–szabadkaira

 

.

T 6 Creative Commons License 4 napja 0 0 108316

Semmi komoly, csak a (menet)szél átrendezte a tetőt.

Előzmény: Hy (108310)
AKF996 Creative Commons License 4 napja 0 1 108315

"- Először is vasúti tervekre van szükség a Szabadka-Bácsalmás-Baja szakasz megépítéséről."

"- A következő négy évben ez megvalósítható lesz."

 

Ahaha! Azért megnézném, hogy hogy akarnák ezek négy éven belül megvalósítani a bajai projektet. Eleve onnan indulunk, hogy kérdéses egyáltalán meg lehet-e csinálni az eredeti csikériai nyomvonalon, vagy történtek azóta már beépítések is a vonal mentén az elmúlt immáron bő évszázadban.

 

Maga a déli vasúti projekt önmagában jó - és hosszú évtizedek óta halogatott - lenne, csak közben meg az a helyzet, hogy ezt a nyamvadt, alig több mint 10km-nyi full sík és egyenes, bármiféle komolyabb infrastruktúra-elem nélküli 136-ost alig bírták megcsinálni két év alatt rendesen. Sőt igazából még azóta sem, illetőleg azóta is csinálják... Pedig ha tényleg tovább terveznek, ez volt a legkönnyebb része az egésznek.

 

Valamint, amíg kétszer kellene átlépni a schengeni külsőt jelentő magyar-szerb határt, értelme sincsen túl sok míg a szerbek nem csatlakoznak (márpedig ez nem mostanában lesz) utasforgalmi szempontból nem sok előnyt kínálhat egy Baja-Szeged, de akár még egy Pécs-Szeged relációban sem a buszhoz képest.

Teherforgalom szempontjából más lehet majd a helyzet, hátha annak tudna megfelelő alternatívát nyújtani így is, bár ahhoz a Baja környéki vonalakat is rendbe kellene tenni. Továbbá kérdéses, hogy Baja után merre indulnának el: Bátaszék felé egy kvázi 64-es reinkarnációjával (az eredeti nyomvonalat már ott sem lehetne újjáépíteni, meg az nem is lenne versenyképes); vagy onnan lefelé, Mohácsra és a 65-ösre csatlakozva egy teljesen új vezetésű vonalat építenének Duna-hidastul. Mondjuk ez meg lehet a teherforgalomnak nem lenne annyira versenyképes, ha a fuvarozók észak-nyugatnak mennének Baja/Bátaszék után. Talán mindegy is, mert ezek valószínűleg már úgyis évtizedeken túlmutató tervek lennének, az EU-pénzekre pedig szerintem továbbra is fölöslegesen áhítoznak, a belátható közeljövőben legalábbis.

Előzmény: Hy (108311)
AKF996 Creative Commons License 4 napja -2 0 108314

"Mikor indul a Makó-Szeged-Szabadka TramTrain?"

 

Remélhetőleg soha.

Előzmény: Hy (108308)
Hy Creative Commons License 4 napja 0 2 108313

NAAA!


Előzmény: Hy (108312)
Hy Creative Commons License 4 napja 0 0 108312

Előzmény: Hy (108311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!