Ajánlom figyelmetekbe a legújabb közlekedéstörténeti tanulmányomat, melyben a szegedi városi autóbusz-közlekedés hajnaláig repülhettek vissza velem az időben, egészen a múlt század elejére. Sorra veszem az első világháború előtti majd az azt követő magánerős és városi próbálkozásokat, majd a Szegedi Városi Autóbuszüzem megalakulását, és első néhány küzdelmes évét. Ez az írás hosszú és részletes sok-sok sztorival, képpel, adatokkal, több mint fél évet dolgoztam rajta. Azért talán lesz, aki rászánja az időt és végigolvassa.Jó időutazást kívánok mindenkinek!
Zöldülés. Egy jó válasz van, de meg kell említeni két prototípus Ikarus csuklóst is. Ezek voltak az első /teljesen/ halvány zöld trolik Szegeden. Az általad gondolt zöld kombináció, egy honosításra (későbbi eladások reményében) érkezett Skoda 21 tr trolibuszról származtatható. Ez tetszett meg itt a próbák alatt, ennek hatására zöldültek a trolik később, bár kissé eltérő színtervel.
// hetente többször, de általában nem ugyanabban az időpontban használom, főként délutáni/esti munkakezdés, munkavégzésre, ritkán bevásárlásra//
Átlagos délutánom (vagy az Auchannál le, vagy az Auchannál felszálló utas)
a Bálint Sándor utcánál a szóló Connecto minimum félig tele (legtöbbször 70%-ig mondanám telinek, álldogálunk 11-13-an), 3-ból kétszer nem tudok leülni
Medikémiához néha befordulunk, heti egyszer valaki le akar ott szállni
a Zsámbokréti és a Nagyszombati (Zsámbokréti) megállókban ez az utas mennyiség 8-10 ember kivételével eltűnik, az esetek 100%-ban ilyenkor már ülök
a Dér Istvánon 1-2-en le
az Auchannál átlag 2-en le (rajtam kívül), 3-an fel (ha a 71-es nem ment volna még el, akkor 5-6 sokszor bizonytalan felszálló),
a Nagyszombati (Régi Posta út)-nál leszállnak azok, akik az Auchan előtt fenn voltak, de ott nem szálltak le, illetve 2-3 felszálló
Rengeynél 3-4 ember fel
Medikémiánál néha van egy ember, aki miatt visszairányban befordulunk
a Vértónál úgy szállok le, hogy maradt még 7-8 tovább utazó
az utazó közönségről:
kisiskolások, nagy táskával (főként alsóbb osztályosok); anyukák, babakocsival; 65 év felettiek; 2-3 felnőtt munkába/-ból igyekvő
Ez csak az én tapasztalatom, csakis a délutánra látok rá; nagyon érdekelne akár helyi lakos véleménye főként a reggeli időszakról, illetve milyenek a 78-as számai.
Érdeklődöm, mi a tapasztalat az alábbi járatok utasszáma kapcsãn az új útvonalak bevezetése óta eltelt időszakban:
- 64: körjárat lett, sűrűbb, ütemes, megjegyezhető menetrenddel,
- 78: ujra béketelepen visszaforduló körjárat lett,
- 78A: ez lett a “fő” vonal, a nap nagy részében az Auchan lett a végállomása
A 78A kapcsán vettem észre, hogy a megállóhelyi kijelzőkön az Auchan irányában is Mars tér végállomást ír ki, mint célirányt. Ez szerintem így hülyeség. A 64 és 78 esetén is így van a kiírás a belvárosból kifelé irãnyú megállókban?
Az oldal valamiért a zsinagóga felé mutat, de péntek délután én a Plázánál láttam Humdás sátrakat és egy BYD-t parkolni, nyitott ajtókkal. Szerintem az akart lenni.
Apró probléma, de, ha már a posta melletti troli megállóban állnak meg a buszok a Híd u-ban, erre az időre a kijelzőn nem lehetne őket megjeleníteni? Tudom, nem olyan egyszerű sajnos.
Igazábol nem. Javarészt leszállás törtenik ott. Kivéve 67, y, 72, 71. A buszok többnyire keresztül haladnak így is azon a megállón. Most a régi helyükön állnak meg újra. 🙂