Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 10 perce 0 0 109396

Igen, aLugas utcai AHA.

 

Más:

bár ilyen tipusu es festésű Ikarus csak 2db volt Szegeden, amiből az egyik szaladgált hosszabb ideig ebben a színben (a másik kólásodott), azért élőben is milyen jól mutatna. De ez csak álom.

 

Előzmény: AKF996 (109375)
1047 005-2 Creative Commons License 12 órája 0 0 109395

"em szeretem a kirakóst se a rejtvényket,a tiszta egyértelmű dolgokat annál inkább."

 

 

Nem úgy néz ki:

 

"Valami nagyobb gond lehet a SOR trolikkal....már nem próbajàratoznak"

 

 

Ma meg Dorozsmán "nem" próbajáratozott.

Előzmény: Kormi76 (109390)
1047 005-2 Creative Commons License 12 órája 0 1 109394

Nem állt le időben a szerrel,most már színtiszta troll.

Előzmény: T 6 (109393)
T 6 Creative Commons License 16 órája 0 0 109393

A leselejtezett szilit miért bűvölné bárki??? Erről a gondolatról írtam már, talan nem írnék többet. Az eszmefuttatás, meg a projekt sem érné meg. Pl. többek közt, ettől még nem táplálna vissza, a fődarabok, konstrukció ugyanúgy korszerűtlen maradna, ebbe  a formában történő teljes újjáépítés esetén is.

Előzmény: attilav1 (109391)
T 6 Creative Commons License 16 órája 0 0 109392

Hiszen Te írtad le! Tipusengedély, de milyen? Ezt követheti a forgalmi vizsga. Nem, még nem fogtalak meg. 🤣 Én meg jobb szeretem a rébuszt. :P Érthető, kíméletes.

Előzmény: Kormi76 (109390)
attilav1 Creative Commons License 18 órája -2 0 109391

A szilikben (ha a wikipédia cikkből jól veszem ki) egyenáramú vontatómotor van. A vasúti felsővezeték pedig ha jól tudom 25kV váltakozóáramú(a szilikben azért van egyenirányító gondolom hogy a váltóáramot egyenáramra konvertálják). Szerintem elméletileg akár Tatra-kba való szaggatókkal ki lehetne váltani a szilik fokozatkapcsolóját, mert a szili motorja is egyenáramú, a Tatra motorjához hasonló, legfeljebb magsabb feszültségen üzemel, más a karakterisztikája. Lehet hogy a Tatra szaggatók gyártója kis munkával hozzá tudná igazítani a termékét a szili nagyvasúti vontatómotor tulajdonságaihoz. Egy villanymotornak(főleg ha már öreg) csak jót tesz ha modern elektronikát kap, és nem hirtelen feszültség lökésekkel szabályozzák a teljesítményét. Nálunk az üzemben a villanymotorok teljesítményét már régóta frekvenciaváltóval szabályozzuk(váltóáramú motorokról van szó), a legnagyobb teljesítményű motorok lágyindítót kaptak. Az csak jót tenne egy ilyen öreg szerkezetnek mint a szili ha nem rángatva gyorsítana/lassítana, tehát a még menthető(jó állapotú kasztni és forgóváz) példányokból én kidobnám a fokozatkapcsolót és szaggatóval vagy annak megfelelő fokozatmentes modern teljesítményszabályzóval helyettesíteném.

 

A trolik / villamosok elektronika beszállítói (obus, cegelec, kiepe, stb) gyártanának nagyvasúti vontatómotorhoz elektronikát/szaggatót ?

 

Akár azt is el tudnám képzelni hogy ahogy érkeznek be az új villanymozdonyok(reméljük erre legkésőbb 2026 áprilisa után sor kerül), akkor egy leselejtezett szilit megbűvölnének szaggatóval/fokozatmentes elektronikával a szegedi villanymozdony fűtőházban az szkt szakemberei. Nagyon kíváncsi vagyok hogyan viselkedne egy szaggatós/fokozatmentes szili :))

Előzmény: T 6 (109386)
Kormi76 Creative Commons License 18 órája -1 0 109390

Most megfogtál....tipusengedélyre vagy forgalmi vizsgára gondolsz?

Nem szeretem a kirakóst se a rejtvényket,a tiszta egyértelmű dolgokat annál inkább.

Előzmény: T 6 (109373)
T 6 Creative Commons License 1 napja 0 0 109389

Igen, ezt tudom, de csak közelebb van. 🙂 De a hon, valóban jobb ötlet, mondjuk eszembe sem jutott, talán a körülmények miatt. De nem is érdemes fecsérelni a szót tovább erről szerintem.

Előzmény: 1047 005-2 (109388)
1047 005-2 Creative Commons License 1 napja 0 1 109388

". Javaslonám erre a feladatra, ha életképes lenne, a MÁV TT műhelyt, Szeged-Rendezőn. Ott a 25 KV~  lehet csattogtatni."

 

 

A műhely területén nincs 25 kV-os felsővezeték.Ráadásul a közbenső kör nem is arról a feszültségről üzemel.Így a honukban is megoldható lenne az átalakítás

Előzmény: T 6 (109386)
T 6 Creative Commons License 1 napja 0 0 109387

*ECT=ETC 😇

Előzmény: T 6 (109385)
T 6 Creative Commons License 1 napja 0 0 109386

Röviden válaszolok, mert érthető a kérdés, de cseppet sem reális, sok okból. A szilik mar nem érnek ennyit. Mindent meg lehet csinálni, persze, de nem éri meg. A villamos berendezések gyártójat megette egy nagyobb hal. Persze, biztos foglalkozna a témával, ha megfizetnék. Az SZKT telephely közelében sincs 25 KV ~. Ehhez a feszültséghez mindent át kellene építeni, nem csak a felsővezeték hálózatot. Szili nem fér be, "picit" nagyobb az űrszelvénye. Hely sincs a próbához. Nincs kapacitás eleve, nem, hogy erre a (szépen írom!) projektre. Képzettség, valóban rokon dolgok, de a szakismeret teljesen más. Javaslonám erre a feladatra, ha életképes lenne, a MÁV TT műhelyt, Szeged-Rendezőn. Ott a 25 KV~  lehet csattogtatni. De, eleve egy ekkora, ilyen léptékű dologhoz a gyártó magahoz rendeli a gépet, saját telephelyén korszerűsít. Nyilvan ez nem ennyiből állna, így nem szabad. Főjavítás keretén belül lehet az ilyesmit megtenni, ahogy a villamosnál is. Csak a sziliknél ez a plusz beruházas mar nem éri meg. Talan még, 20-30 évesen. De ma mar túl vannak lasan a tervezett életartalmukon. Nem utolsó sorban, azért ég es föld egy szili vezérlése, meg egy Kt4-é. Nem csak annyi, hogy a szili viszi magaval a komplett ÁÁ-ot. 😅

Előzmény: attilav1 (109383)
T 6 Creative Commons License 1 napja 0 0 109385

A szélvédő azért könnyebben utángyártható mint amikre én gondoltam (szolenoid, BTCS, OG, sönt, sínfék törzs, ház, esetleg tr. motor, vagy ECT, bár utóbbi pótolható massal is stb.) Jó ok. egyszerűbb, olcsóbb, ha van talomban. Nem véletlen írtam fődarabokról, ami nem a kapaszkodó pl.) 200-ashoz azért szerintem még létezik új szélvédő is, bár bontottan biztos olcsóbb volt. (Ja! Szerintem te az egyik oldalsó ablakra gondoltál.) 

Előzmény: csakegykrumpli33 (109382)
7-es troli Creative Commons License 1 napja 0 0 109384

Inkább legyen a szegedi FVv-n glett, mint hogy ilyen legyen az oldala:

https://m.facebook.com/groups/villamosoktrams/permalink/8258705840899916/?

Előzmény: csakegykrumpli33 (109377)
attilav1 Creative Commons License 1 napja -4 0 109383

Sziasztok!

A városban futnak akcelerátoros Tatra villamosok, ezek egy részét "szaggatós" fokozatmentes teljesítményszabályzó elektronikával korszerűsítették az szkt-nál.

A sziliknek hasonló teljesítményszabályzása van mint az akcelerátoros Tatra-knak, legalábbis ebből a videóból ezt veszem ki: V43 fokozatkapcsoló vs  Tatra akcelerátor

Nagyon hasonlítanak egymásra.

Szerintetek azok a beszállítók amelyek a Tatra-khoz "szaggatós" elektronikát, a trolibuszokhoz hajtásláncot adtak, tudnának a szilikhez fokozatmentes teljesítményszabályzó elektronikát tervezni és gyártani ? Tegyük fel hogy tudnak a szilikhez elektronikát szállítani, akkor az szkt villamos telephelyén a javító műhelyben modernizálni tudnák a sziliket, hasonlóan mint az akcelerátoros Tatra-kat ? Csak a 25kV-ot kellene bevezetni a villamos telephelyre (hogy ki tudják próbálni mit sikerült alkotniuk a szilikkel), más műszaki feltétele nem lenne a nagyvasúti vontatójárművek javításának ? Feltételezem az szkt szakembergárdája ért a nagyvasúti javításokhoz is, hiszen gondolom ugyanazokat az erősáramú közép/felső fokú iskolákat végezték el akik a villamosokat/trolikat javítják, mint akik a sziliket javítják a MÁV fűtőházakban. Ha már van tapasztalatuk Tatra-k modernizálásában, akkor átépíthetnének néhány szilit is. Legyárthatnának a modernizált szilikből 2-3 prototípust különböző elektronikákkal, amik aztán próbafutásokat végeznének, hogy egyáltalán megtudjuk lenne e értelme a szilik modernizálásának. Mindenki tudja hogy a vasút rottyon van, a legutóbb fonyódnál kigyulladt egy szili. Szóval valamilyen fejlesztés irányába sürgősen el kellene mozdulni, persze nyilván új mozdonyokat is venni kell, de nem tudjuk egyszerre az összes szilit lecserélni.

 

csakegykrumpli33 Creative Commons License 1 napja -1 0 109382

Nézd az 505-is hetekig, hónapig állt, mert a szélvédő bedurrant és BKV-tól kellett hozatni pót üveget. Ha azt nézzük semelyik nyosztalgia kocsihoz nincs komkrét fődarab vagy akármi. Sőt az a legrosszabb, hogy annó a BPI-BPO-t is kukázták. Holott az elektronikát leszámítva pl hidak, beltérben, ablakok, kapaszkodók stb bőven lett volna mit leltározni, ha komolyabb gond van. Volánbusznaknhála nemsokáig lesznek ezekhez alkatrészek...mitöbb nem is adnak el senkinek sem. (Sajnos.) 

 

FVV-hez kétlem bár nem kizárt, hogy vannak fő alkatrészek raktáron vagy egyebek, de nem emlékszem, hogy a villamos telepi lakatosműhelyben az emelt raktárszinten ott lenne még bármi a 656-hoz. (Meg van biztosan, de konkrétan 3 villamoshoznnemigen van alkatrészbázis. 656/813/609

Előzmény: T 6 (109379)
Gábrisvitéz Creative Commons License 1 napja 0 0 109381

"Nem igazán, mi több, egyre kevésbé..."

Hát még a reményt is meggyíkolod? :-D

"Pedig ezekről még csak nem is nekem vannak személyes emlékeim leginkább, hanem pont neked/nektek. Én magam nagyjából csak elképzelni tudom, milyenek lehettek belülről, a hangjuk, stb."

 

Erre meg - meglehetősen gonosz módon - csak annyit mondhatok: Így jártál :-D (Ezzel persze be is fejeztem a gonoszkodást.)

Előzmény: AKF996 (109376)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 109380

A MAVITE-nek eladott FVv villamosokról lehetne még a főbb elemeket visszakérni/vásárolni. (602, 660, 808)  

Előzmény: T 6 (109379)
T 6 Creative Commons License 2 napja 0 0 109379

Midegyik főjavítotton annyi glett volt, a csak festetten, vagy javítófestetten meg még több. Ilyen volt a technologia. Amit írsz, az viszont baj, hogy ezek szerint, annyi kocsiból nem került mentésre főbb, nehezen pótolható alakatrész.

Előzmény: csakegykrumpli33 (109377)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 109378

Az ideális az lenne, ha a meglévő es működőképes 813 mellé csatlakozna a jelenleg még félkész 656 1-2 éven belül, majd 3-4 év múlva a 609 is.

Előzmény: csakegykrumpli33 (109377)
csakegykrumpli33 Creative Commons License 2 napja 0 0 109377

Mmm, dolgoztam a cégnél és konkrétan a 813-mon is mikor újra fényeztêk pár éve. Az, hogy 200kg lett van rajta 2m²-en az minden csak nem karbantartás. Tudom milyen a lemezelése belűlről azt is milyen lenne a fényezése, ha nem lenne rajta annyi glett. Kb, mint a narancs csak nagyobb horpadásokkal. Természetesen tudom milyen minőségi az anyag, mert még jó időben készűlt. Ellenben azzal nemmértek egyet, hogy temetném a 813-t. Csupán arra invesztáltam mondandómat, hogy jó lenne a 656-ot összerakni míg a 813-ra lesz nagyobb keret illetve nem kárba veszejteni az eddigi elkêszűlt renoválási munkákat rajta.

Előzmény: T 6 (109374)
AKF996 Creative Commons License 2 napja 0 0 109376

"Meg talán te is ismered a reményhalat ..."

Nem igazán, mi több, egyre kevésbé... (És itt most mindenféle értelemben gondolok, arra is hogy még fogok valaha néhai ős-szegedi 200-ason utazni, meg arra is, hogy a várost esetleg érdeklik a szegedi busz- és úgy amblock a tömegközlekedés lezüllesztésével kapcsolatos észrevételek/lakossági panaszok.)

 

"Bár ezekre AKF996 kolléga biztos többször gondol nálam ...   :-)"

Pedig ezekről még csak nem is nekem vannak személyes emlékeim leginkább, hanem pont neked/nektek. Én magam nagyjából csak elképzelni tudom, milyenek lehettek belülről, a hangjuk, stb.

Előzmény: Gábrisvitéz (109359)
AKF996 Creative Commons License 2 napja 0 0 109375

:)))

 

Az első AHA-879 (GF 22-33; 1978-1998), igaz? Mikori kép ez róla?

Tavaszutcának volt anno egy nagyon-nagyon jó sztorija erről a buszról 1998-ból: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=23154297&t=9049702

Ráncajtós, trilexes, budiajtós, sárga, lyukas kipufogós szörnyeteg volt makkosházi osztott fordás korszaka utáni legutolsó állapotában. Isteni érzés lehetett átélni egy ilyen utazást egy ilyen "csotrogányban". Sajnos nekem javarészt már nem adatott meg, koromból kifolyólag...

 

2. AVD-379 (GF 08-92; 1977-1998)-gondolom ekkor készült a kép is, látszik hogy már a roncstelepen tanyázik.

 

3. A szombathelyi AAT-310 (GF 00-19; 1976-mindmáig) hát igen, erről beszéltem...van ami megmaradt, csak épp nem szegeden..

Előzmény: 7-es troli (109358)
T 6 Creative Commons License 2 napja 0 1 109374

"Elnézve a 813-mat nem éppen bizalomgerjesztő a vázszerkezet a korrózió előrehaladta, " - Az a gép még anyagból van, még, ha nem is minden az eredetiből. A 90-es években kapott egy főjavítást, korrozióvédelmet belül is. Szóval felületi rozsda. Egy alapos festés, műszaki "simogatás", és megy tovább. Nem kell temetni, amég van aki ért hozzá. 

Előzmény: csakegykrumpli33 (109372)
T 6 Creative Commons License 2 napja 0 0 109373

Mielőtt gyanúsítgatásokba bocsájtkoznál, lépj vissza a kezdetekhez, illetve lánchoz. Finanszírozás, gyártó-beszállító, hatóság, finanszírozas. Így picit hátha világosodik a kép, a dominó efektusról. Na mi maradt ki a láncból, a végén? Ami még nincs, és papírforma szerint nem is lehet benne, a nem dudáló fényig.

Előzmény: Kormi76 (109370)
csakegykrumpli33 Creative Commons License 2 napja 0 2 109372

Sajnos nem maradt egy sem megmentve. A Volánbusz mindent megtett annak érdekében, hogy se a DUD, se a CNG-s szériából ne maradjon menthető példány. Amint lehett szétvágták őket. Persze a ketrecben van még IDY meg valószínűleg 1-3db GOX a valahai Coca Colás ex SZKT-s busz társaságában, ami legutóbb még Partiscumbusz kft-címen futott de ennyi. 

 

Amiről én tudok egy ex CMX(?) a reptéren valahol 2 ajtós kivitelben és ennyi. A makói autókereskedő telephelyén voltak még ex Tisza Volános buszok, de abból csak az LPA-368 menekűlt meg. Motorikusan olyan szinten rendben maradt x évnyi állás után is, hogy pöc-röf ment fel Budapestre saját lábon BPG-700 új társához. Jó kérdés mikor lesz újra patika állapotban, de szomorú, hogy nem maradt fenn egy sem rajta kívűl. Legjobban a Helyijáratos DUD okat meg a BOS-770/CJN, IDY-770 meg a HHS-ket sajnálom. Értékmentési programban van 417-es de azok sose voltak felújítva olyan szinten, mint a szegedi 2db HHS. Valahogy úgy érzem politikai szálak is meghúzódnak ebben a tőrtênetben, mert minden más városból kapartak össze "mentendőt" csak innen nem. Furcsa.

 

Valahai KEA kezêben levő utolsó Tisza Volános Ikarus 266 sorsa ismeretlen. Gyanítom nem lesz belőle sem egyhamar vállalható kocsi, ahogy a többi befuccsolt projektből sem.

Ha van az SZKT-nak egy kevés logikája vezetés szinten, akkor KEA-s FVV-t a 813 alkatrészeivel felélesztik. Elnézve a 813-mat nem éppen bizalomgerjesztő a vázszerkezet a korrózió előrehaladta, míg előbbit egy évtizede frankón helyre hozták, ami váz, fényezést illeti. (Ez utóbbi tipp, nosztalgia frissítésre.)

(Persze 813 megmaradna egy későbbi renoválásban újjászülethetne, így lenne két FVV két külön kivitelben.)

 

9-153-ra is ráférne egy kis kipofozás, kezdi lassan ledobni a 60kg glettet az első viszonylatjelző kőrnyêkéről elég csúnya berepedésekkel, rozsda folyásokkal.

 

Sovány vígasz, hogy az ex.: EUA megmaradt, immáron Malév retro buszként, bár Körös Volános volt, de utolsó időszakában, ha jól rémlik nálunk ill Békésen vándorolt.

Előzmény: 7-es troli (109368)
Kormi76 Creative Commons License 2 napja 0 0 109371

Itt vajon mi történhetett?

https://www.facebook.com/share/p/CbYwD73rvRYozaR8/

 

Ma egy villanybuszt is megtörtek a Bem utcàban,a szokott helyen.

 

Kormi76 Creative Commons License 2 napja 0 0 109370

Nem kell kérdeznem semmit senkitől....https://magyarbusz.info/2024/08/13/leghamarabb-szeptemberben-allhatnak-forgalomba-szeged-uj-trolibuszai/

Ami fura,hogy Eperjesen màr közlekednek az ugyanilyen járművek.

Vissza már biztos,hogy nem viszik őket a forgalomba majdcsak kijönnek,addig se kopnak😏

Előzmény: n-misi (109369)
n-misi Creative Commons License 2 napja 0 1 109369

Már úgy aggódtam mert olyan rég írtál...
Javaslom kérdezd meg az informátoraidat, hogy áll ez a SOR dolog...
Hol melyik hivatalnál, cégnél, lassult le a folyamat. Mi az oka annak, hogy még mindig nem rondíthatták össze a nagyon mélyen tisztelt utasok, miért nem lehet velük szefliszkedni a végállomáson, stb stb.
Gondolod, hogy az SZKT jókedvéből őrizgeti, kerülgeti a négy trolit a telepen?
Gondolod, hogy irigységből nem adják ki őket vonalra?
Gondolod, hogy nem pengeélen táncolás meg "könyörgés" árán lehetnek még itt? Mert ugyanis a kiírás szerint is utasokat kellene már szállítaniuk, "valamiért" és "valakik által" ez még nem valósulhatott meg. > Benne lehetett volna a pakliban az is, hogy a határidő túllépés miatt, vagy azt mondják, hogy vissza a feladónak, vagy azt, hogy NO MONEY oldja meg ezt saját büdzséből Szeged városa...
Rengeteg felesleges kör volt és van ebben a sztoriban, rengeteg találgatás, ferdítés, hablaty, mert mindenki jobban tudja.
De annyit a megnyugtatásra (vagy felkorbácsolásra) megsúgok: KÖZEL VAN A FÉNY! > és ez most nem dudál!

Előzmény: Kormi76 (109366)
7-es troli Creative Commons License 3 napja -1 0 109368

Vissza kanyarodva a régi szegedi buszokhoz, ez is milyen szépen mutatna. Nem is tudom, van e az országban félre téve ilyen 3 ajtos sárga 260.

 

Előzmény: Gábrisvitéz (109359)
T 6 Creative Commons License 3 napja 0 1 109367

Mert még talán, nem SZKT tulajdon.

Előzmény: Kormi76 (109366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!