Szerintem is Volvo lesz. De majd meglátjuk. Az előző hozzászólásomhoz még annyit hozzáfűznék, hogy valószínűleg a csuklós buszait akarja eltűntetni egyszer, s mindörökké a társaság. Ezt nem is tagadja a társaság sem, hiszen a saját fórumán nyilatkozták egyszer, hogy a háromtengelyesek mellett tették le a voksukat és nem lesz csuklós helyközin. Úgy tűnik bejött a háromtengelyes project. Habár lehetnének megbízhatóbbak is pl a Volvok. Bár amit azok kapnak... Elég megnézni, hogy milyen lehetetlen menetrendjük van. Bár az elmúlt fél évben volt némi változás.
Nagyon jó képek.
Gondoltam, hogy tettszeni fog a T4-es >:-)
A Daf busz amúgy a Hódmező tipikus régebbi busza.
És nagyon profi, ahhoz képest milyen idős, nagyon jól felszerelt, nekem nagyon tettszik. Kényelmes, minden ülésnél leszállásjelző (ez régen elég nagy szó volt, ami még nekem gyerekként feltűnt az a sebváltó trükkös megoldása) és döngetni is tud rendesen.
Az az ősöreg buszocska akit az Indóháztéren láttál, az Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedik. Holland import, ha jól tudom. És nagyon megy... Egy magán közlekedési társaság:a Hódmező tulajdona.
JKM-655, Volvo 8700, 2001-es évjárat. Használtan lett véve.
A háromtengelyű E95.44-esből valóban csak a Tisza Volánnak van az az 5 db, a Rábából, az RC 302-esből viszont van a Kapos Volánnak is, a prototípus.
Egyébként igaz, hogy a tenderkiírásban nem utalt sok minden arra, hogy használt gépek lesznek véve, de! Az Ikarus EAG a háromtengelyű E94-eseket jelenleg csak Scania alvázra gyártja. A Tisza Volánnak pedig csak 3 Scania alvázas busza van (GDM-956, 957, 958 - IK 395.12, 1996), az utóbbi 5 évben viszont szinte csak Volvo alvázas buszok érkeztek, tehát ez a jövőben is így maradna elvileg.
Ahogy pedig ismerjük az itthoni Volvósokat, nem lehetetlen, hogy bárhonnét előrántsanak 17 db 15 méter hosszú Volvo alvázas buszt, akár alig használtan is.
Persze én azt mondom, bárcsak E94 lenne, tényleg az volna az igazi.
Én azt hiszem mintha valamelyik ABU-t is láttam még talán májusban, de nem 100%. Illetve augusztus az egy nagyon vicces hónap. Pl. tavaly azt se tudták mit adjanak ki, mert ha jól emlékszem C56 vizsga dömping volt + tanév előtti szervíz. És ilyen esetekben olyan járgányokkal lehet találkozni, akiket még az előző évezredben látott az ember utoljára. :)
És mit lehet tudni erről a 15db három tengelyesről? Milyen típus? Mikor? Hol? :)
Nem hiszem hogy használtak lennének. Legalábbis M.o-ról származó használtak. Pl. a Volvo E95-ök csak a Tisza Volánnál vannak tudtommal. Rábákat nem tudom. Az lehet hogy van másfele is.
És most egy abszolút amatőr leírás és kérdés: mi a rendszáma és van-e valakinek képe, arról a háromtengelyes Volvo-ról (nem tudom a típusát), ami Makói, általában Pestre jár, két ajtós, olyan mint a kékek, csak hosszú, és fehér egyenruhás?
Ha jól vettem ki, a Tisza Volán 1987-ig vásárolta a 266-osokat, majd ezután álltak rá a 260.32-esek vételére. A CJH-279 például az egyik utolsó példány, 1987 nyarán készült.
Érdekes, hogy az országban található 266-osok közül mintha a Tiszásoknak volna a legnagyobb rajongótábora! Talán azért, mert már évről évre csak halogatják a végleges kivonásukat? Na de az idei nagy (részben használt) beszerzéseket már biztos nem élik túl! Kettőhatvanhatosozzon, aki még teheti! :-)
Aki pedig még nem tudná, a Tisza Volán 15 db háromtengelyű autóbuszt vásárol (szerintem használtan). 2005. október 31-ig érkeznének meg elvileg a buszok.
Nekem tegnapról van ilyen nosztalgiás képem... Ma viszont egy kis extraság volt a Mars téren: a TV (talán?) utolsó forgalomban lévő IK266-osa Szeged-Szentes gyorsjáratban! Annyira megtetszett, hogy rögtön el is mentünk vele Vásárhelyig... :-))
Ja és érdekes látványt nyújtott a városban furikázó esküvői menetként közlekedő GMY-672-es busz. Feldíszítve lufikkal, virággal, és a hátuljához kötött sörösdobozokkal... :-)
utaztam 313+314-el, és még mindig meg kell állapítanom, hogy gyönyörű lett!!!! A helytörténeti hangos tájékoztató pedig nagyon eredeti és dícséretre méltó ötlet szerintem.
egy kép kedvcsinálónak, hiszen már nem sokszor láthatjuk kinn az idén a nosztalgia tuját:
és ami meglepetésként ért: az egyik citaro Buse kijelzőt kapott: