Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22027
"Olyannyira, hogy már tán tanította is a leendő vezéreket."

Ma meg utasokat szállít.
Előzmény: Csüllög Imre (21982)
Tavaszutca Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22026

Túl OFF

 

 

Bubu, zavar? Fickó fickó! Ha igen, akkor megsúgom: ebben nincs bántó szándék, csak 1 aranyos megszólítás, 1 aranyos embertől, akit sajnálhatsz, hogy kimaradt az életedből!...

Tábor Dénes/Bebrits Lajos Sínművészeti Szagközépiskola, vagy más néven Kembridzs Lajos vasútforgalmi technikum fiacskáám?

 

Ha arról a tőről fakadsz az első pozitívum részemről személyedet illetően. Középső padsor feláll, versenyzők...; úúú gyerökök ki nem volt a táblán?, kérdésök 1-100..., kettes alá - a harmadik mínusz és a jól megérdemelt mocskos nagy elégtelen...

 

ON

Előzmény: Addamsx (22014)
Csoki bácsi Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22025
Haloottátok,hogy reggel 809-en kiesett az egyik eltolható ablaküveg??
1047 005-2 Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22024
" Rókus max rendezőnek jó."

Ez nem igaz.


"Minek kellene új pályaudvar"

Most,hogy nem lesz híd semminek.


", hisz a Nagyállomás még a 2* nagyobb személyforgalmat is elbírja, pláne a megújulás után!"

A megújulásának semmi köze a kapacitásához.Viszont az újvonalat nem lehetett volna "normálisan" bekötni.
Előzmény: joy (21979)
Tavaszutca Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22023
Malwin stílus bírálatai mellé csatlakozva: itt reagáltál a hozzászólásomra eléggé hosszan,de továbbra is kioktató és bartáságtalan maradtál.
Előzmény: f1i (22008)
Csüllög Imre Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22022
Első nekifutásra. Remélem látszani fog. Ez a körjárat így tényleg gáz.
Előzmény: DrTr (22000)
Vandorr Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22020
Régen a vonat Zentán keresztül eljutott Pécsre.
Előzmény: Törölt nick (21999)
MALWIN Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22019
Na igen, hajósnyelven a deckboy akar kerekezni....Vedd le a szemüveged lécci, és meglátod, ki akar támadni téged és miért.
nekem semmi bajom veled, a stílusod adott okot arra, hogy megszólítsalak.
Ezek után majd nem teszem, tőlem nyomathatsz olyan fekete meg mindenféle színű hsz-t, amilyet akarsz. Gondolom, nm fogok hiányozni, de te sem hiányzol majd nekem.Mint ahogy a topicnak sem hiányoztál eddig.
Előzmény: f1i (22003)
f1i Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22018
" Én, és még egy páran kiállunk a véleményünk mellett, vezetőségtől függetlenül!"
Én nem ismerek senkit aki a vezetőség kedvéért irogatna ide.
 
Segítek. Mindegy, ki a vezető, lehet a Teremtő Atyaúristen is, legyen MSzPs vagy FiDeSzes, én ki fogok állni a véleményem és az igazam mellett, és úgy gondolom, azon topiktársak is, akik jelenleg szintén hasonló elbírálás alá esnek, mint én; "SzKT ellenesek".
Előzmény: Addamsx (22013)
f1i Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22017
 Nem az SzKTval van bajom, hanem a jelenleg uralkodó "széljárással". Különbség! Ami van, hagyjuk amortizlódni, veszünk még ugyanolyanokat, azokat is, aztán ördögi kör. A pályarekonstrukciónak örülök, de félek, egyszer leáll a gépezet és annyi volt.
 Van egy olyan félelmem, hogy amíg a fórumot elkerüli (!!!) a politika vihara, addig a vihar által ide-oda dobált vitorlás (SzKT) lassan darabokr hullik szét.
Előzmény: Addamsx (22012)
f1i Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22016
 Köszönöm! Akkor csapjunk a lovakba!
 - Elsőként a város központja felé tartó járatokról.
A Retek utcán lakók helyzete a tömegközelekedés által nyújtott lehetőségek szempontjából kicsit érdekesen alakul. A 20 és 21Y jelzésű járatok munkanapokon a reggeli csúcs idején (bár mindkettő 10 percenként indul és a Gábor Áron u.tól a JA sgt.ig azonos útvonalon haladnak) - szerintem - nem biztosítanak megfelelő követési időt, a környéken lakóknak. Tény, hogy a Csillag tér közelsége, és a fent említett viszonylaton közlekedő járatokkal "testvéri" kapcsolatban álló 10es és 11es vonali traktorok megközelítőleg hasonló útvonalon közlekednek, de a Tarjánból induló ezen két járat követése sem biztos, hogy a legmegfelelőbb. Továbbá, a 10 és 20 jelzésű ab.ok indulása a Csillag térről a köveetkezőként alakul:
 7:32 - 20as
 7:35 - 10es
 7:42 - 20as
 7:45 - 10es
 ...
Igaz, jelentős könnyítés lenne a 35, 35Y páros, illetve a 16os is, de a káoszban a káosz - főleg délután tapasztalható -, mikor a Tarjánba tartó 35/35Y félig - vagy még jobban - üresen döcög el, mert mindenki megvárja a 10est! ??? Ugyanoda megy a lófarától, ráadásul ugyanarra. Hasonló a helyzet a 11 és 16 esetében (Mars térig/-től), mindkét irányba. További sűrítésre volna szükség - és amúgy sem lenne rossz - a 11Y viszonylaton, a nap nagy részében, legalább félóránkénti járat indítással. Tovább ront a helyzeten, hogy a 10esen cirkáló kis 260as már a Víztoronytól úgy jön le, hogy felférni művészet; legfeljebb púpnak a tetőre, és kész a Tarjáni "kvázimódó" - toronyőr -, ezzel szemben a 11en érkező 280ason ül max 10 ember. Detto a 11Y és 16 járatokon.
 Tény, hogy kocsihiány van alapból, a folyamatos műszaki problémákról nem is beszélve, de nekem valahogy eddig nem tűnt fel, hogy lett volna értelme - eredménye - a múltkori utasforgalom-vizsgálatnak. Az ürességtől szinte kongó 280 cammog a 16oson és a 11Yn, a tömegnyomortól majd' az aszfaltrétegben búvárkodó 260asok meg alig bírnak átkúszni A-ból B-be. ??? Továbbá a 11Y "vaskosabb" menetrendjén túl - meglátásom szerint - nem lenne rossz egy 35/35Y sűrítés sem, vagy - kicsit OFF - egy 35A betétjárat bevezetése. Röviden, egy kis átszervezés...
 És ez még csak a reggeli csúcs, és a Tarjánból induló egy-két járat. És persze az én saját véleményem.
Előzmény: DrTr (22010)
Addamsx Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22015
"Én is közlekedésbarát vagyok"

Akkor viselkedj úgy, és vállald amit írtál! Ne tereljél, hogy belédfojtják a szót, és ne sajnáltasd magad. Főleg ne fikázd azt amit az igazi közlekedésbarátok szeretnek, (vagy nem szeretnek, de nem ócsárolnak)!

Hidd el nem utál senki, csak ne off-oljál, és ne provokálj másokat!
Előzmény: f1i (22008)
Addamsx Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22014
" Hát mi ez, ha nem személyeskedés és direkte kötekedés? ... Nem is témábavágó hsz.ok jelennek meg, hanem már-már vérlázító személy elleni támadás!"


Emlékeztetőül idézek tőled:

"Atttttya úúúúr Issssten! Rajtatok múlna, a Titanic is újra (c)s(k)oda táncot járna a vízen, ráadásul a Stefániánál! ...
Bubu, zavar? Fickó fickó! Ha igen, akkor megsúgom: ebben nincs bántó szándék, csak 1 aranyos megszólítás, 1 aranyos embertől, akit sajnálhatsz, hogy kimaradt az életedből!...
Ennyire hülyének - kérlek - ne nézz senkit! Ha igen, kezdd úgy, hogy mosolyogva beállsz egy keret elé, és szembeköpöd az illetőt aki hasonlít rád a képen!
Öcsi bácsi, bubu fickó! Te is discmanezel utazás közben?"



" Úgy gondolom, mindenkire ugyanúgy vonatkoznak az írott- és íratlan szabályok"


Persze terád már nem is...
Előzmény: f1i (22003)
Addamsx Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22013
" Én, és még egy páran kiállunk a véleményünk mellett, vezetőségtől függetlenül!"
Én nem ismerek senkit aki a vezetőség kedvéért irogatna ide.
Előzmény: f1i (21949)
Addamsx Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22012
" és mindenféle eszközökkel az egyoldalúsításra törekszenek, s ezzel így ők ölik meg a fórumot!"

Te voltál aki egyoldalúan csak szidni és sározni tudtad az Szkt-t...
Előzmény: f1i (21942)
DrTr Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22011

Nekem gyerekként ez volt a kedvenc trolim,

Ahogy a legtöbb gyereknek volt/van/lesz :)) Én pl. a 9-139-es "hegyi troliért" rajongtam, de az istenek a csukik voltak (T4-281, T6-281, T6-282 és T7-281).

 

A MÁV pu. összekötést inkább a plussz vonalszakaszra értettem, hogy azzal lehet-e érdemi előrelépést tenni logikusan a hálózatban, azaz végig a körúton, és ki az állomásra, és mivel érdemes összekötni.

És én erre írtam, hogy nem tartom szükségesnek, az általa "feltárt" terület forgalma elenyésző ahhoz, hogy nulla infrastruktúrából egy vonalat "növesszenek" ki.

 

Lehet, de akkor is érdekes az, hogy mit lehetne javítani, és építeni. Már csak azért is, mert volt egyszer arról szó, hogy mennyire rentábilis a hálózat mérete. A villamos hálózat jelenleg nem igazán fejleszthető addig, amíg a körtöltést nem fúrjuk át...

Hogyne lenne érdemes agyalni! Őszintén szólva a Körtöltést én nem fúrnám át, hacsak nem gondolkozunk tram-train-ben (ez külföldön elterjedtebb dolog, talán Karlsruhe az egyik példa erre), de ez oly' hatalmas beruházás lenne, hogy kétlem, hogy valaki jelen pillanatban ebben látna fantáziát úgy, hogy mellette az anyagi lehetőségeket (saját erő, EU/állami támogatás, hitel, esetleges megtérülés, stb.) is komolyan figyelembe veszi. Ez nem kishitűség, úgy gondolom, inkább realitások talaján maradás :(

 

De nem szabad elkeseredni, a Körtöltésen belül is maradépp elég lehetőség a villamos (és troli-) fejlesztésekre. Pl. Harmadik körúton összekötni az 1-es és 4-es vonalat, a 4-esből szárnyvonalat kiágaztatni a Retek u.-Szamos u. útvonalon a tarjáni víztoronyig, nem lehetetlen villamost rakni a Szillérire, esetleg tovább a Budapesti körútra, ezekre mind-mind készültek komolyabb vagy kevésbé komolyabb tervek (esetenként megvalósíthatósági tanulmánnyal, költségkalkulációval). Kérdések viszont:

- mit akarunk elérni, mi a cél ezzel,

- van-e hozzá pénz (infrastruktúra, jármű, stb.),

- van-e szakmai értelme, vagy csak épp jönnek a választások, oszt' villogni akar vele valaki,

 

És legvégül, de nem utolsósorban: azzal, ha építünk egy villamosvonalat akárhová, a városban tömegközlekedők száma lényegesen nem módosul. Utasok átszoknak egyik járműről a másikra (ha érdemes, gondolok itt pl. komfortra, menetrendre, üzemidőre, stb.), de megéri-e egy ilyen mérvű projektbe belevágni (nem azt mondom, hogy nem, csak nagyon alaposan meg kell gondolni). Ahogy egyik ismerősöm mondaná: térképre szép, színes vonalakat bárki be tud húzni :))

Előzmény: 9-143 (21986)
DrTr Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22010
Szerintem az ötleteidet nyugodtan leírhatod ide, azzal nem hiszem, hogy bárkinek az érzéseibe gázolnál. Építő jellegű dolgokkal eddig sem volt túl sok baj, szvsz.
Előzmény: f1i (22009)
f1i Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22009

 Bocs, hogy belepofa, de beindult a hajtómű...

Nekem nagyon parasztvakítás ízűnek tűnik a dolog.
 
Sajnos, - kövezzetek meg - én is így látom.
Ha ténylegesen ki szeretnék szolgálni az igényeket
 
Több, mint valószínű, hogy rövid időn belül kapálózni fognak a különböző belterületi településrészek, hogy ők is kérnek KÖZVETLEN "altatót" ("s míg szendereg a robogás", miért csak a három vonal mentén lakók élvezzenek ilyen előnyöket?).
 S hamár itt tartunk (ésszerű követési idejű menetrend és vonalvezetés), lennének még ötleteim, de ezt a béke érdekében - van akinek rossz indulatú írógörcsöt kapna a keze - inkább most jegelem. Természetesen, akit érdekel, annak kifejtem szívesen.
 f1i

Előzmény: DrTr (22006)
f1i Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22008

Szerintem felesleges feltenni ezt a kérdést?
 Szerintem nem.

ad1. Te váltod/váltottad ki!
 
Akkor sem illik ide, meg amúgysem! Nekem eddig senkivel nem volt személyes problémám a fórumozók közül, de vannak, akik kimondottan csak az én bőrömre vadásznak.
És ha nyitott szemmel és figyelmesen járnál-kelnél akkor Te is észrevennél jópár dolgot (pl. 601, 611, 615, 616).

ad2. A topiklakók magánemberként is egy baráti társaságot alkotnak(tak). Amit Te és a barátod műveltek, sosem látott mélységbe taszította a topik színvonalát.

ad3. A topik mondanivlóját a közlekedésbarátság (böfög a 200-as vezetője a Tavasz utcánál...) alkotta legtöbb esetben.
 
Kapaszkodj meg! Én is közlekedésbarát vagyok (lehet ez sem fog tetszeni), igaz csuha nélkül :-))).

ad4. Én meg azt nem tűröm, hogy a veled nem azonos szinten kvalifikált, "mindössze csak közlekedésbarát" minőségben írkáló topiktársakat foghegyről beszélve aláhúzott szavakkal, színes betűkkel alátámasztott stílusban kioktass, írásukat ledegradáld.

 Nomármost! A kiemelésekkel a lényeges pontokra szeretném felhívni a figyelmet, illetve a kiemelések feltűnősége miatt felhívni a figyelmet a hsz olvasására. A színeket megpróbálom nem hivalkódó árnyalatúra megválasztani - kivéve, ha nagyon belémtolják a bicskát.
ad5. Jött a 611-es beírás és az nálam begyújtotta a szikrát...
 Lásd fejjebb (ad1.
után)

Ilyenek után már én sem tudok barátságos lenni.

Eddig sem voltál az!
 
Sokadjára ismétlem el: nyitott vagyok egy kerekasztal jellegű rendszer bevezetésére, ahol nem csak a nickek mögül dobálóznánk, hanem alátámasztott, észérvek felhozása mellett kultúráltan, személyes jelenléttel meg lehetne vitatni, ki miről miért és mit gondol. Reakció még mindig nem érkezett senki részéről, ha jól emlékszem...

Előzmény: Tavaszutca (21990)
braun Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22007

Ha ténylegesen ki szeretnék szolgálni az igényeket, vagy legalábbis értelmesebb vonalvezetést és menetrendet kreálni, akkor megvárnák az őszre ígért utasszámlálási eredményeket, mer' ugyebár a "kikérdező-papíron" volt egy-két kvescsön az icakai utazási igény(telen)ségekről is...

 

 Bezony. Be is írtam hogy Indoház tér- Felsőváros:-))) Vagy, ha nem megy, akko' az uccsó troli várja mán meg a villanyost:-)))

Előzmény: DrTr (22006)
DrTr Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22006

Nekem nagyon parasztvakítás ízűnek tűnik a dolog. Lényeg a lényeg, hogy ki, miért és mennyit fizet ezekért a járatokért (főleg, hogy az eltérő díjszabás eltérő bevételt is fog hozni).

 

Ha ténylegesen ki szeretnék szolgálni az igényeket, vagy legalábbis értelmesebb vonalvezetést és menetrendet kreálni, akkor megvárnák az őszre ígért utasszámlálási eredményeket, mer' ugyebár a "kikérdező-papíron" volt egy-két kvescsön az icakai utazási igény(telen)ségekről is...

Előzmény: braun (22004)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22005
Oké. Akkor visszavontam. :)
Előzmény: sammiedavis (21972)
braun Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22004
 Na, akko' valaki megen felmarkolja a nagy ötletért a lét, beindul a dolog, megbukik, aztán majd széttárja mindenki a pracliját, hogy ide nem is kell éjszakai járat. Hisz senki sem járt vele.
Előzmény: DrTr (22002)
f1i Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22003

 Csak vigyázz, nehogy Operátor olvtárs-ahogy ígérte volt- ismét tiszteletét ne tegye itt, mert akkor a Delete gomb nemcsak a hozzászólásodat(tényleg, mihez is szóltál hozzá?), hanem tenmagadat is törli...
 
Ki kötekedik itt és kivel? Te nem tudod letenni a "lantot". Áruld el, kérlek, mi késztet Téged arra, hogy mindig mindenre olyan stílusban reagálj, hogy kinyílik a zsebemben a bicska? Az elmúlt pár nap eseményeit nézve, Te kimondottan személyem iránti gyűlöletből, "csakazértis" rendszerben nyilvánulsz meg itt a tömköz fórumon. Hát mi ez, ha nem személyeskedés és direkte kötekedés?

 Most én kérem a Tisztelt moderátor (operátor?) ura(ka)t, hogy tegyenek végre rendet, mert ez így nem állapot! Nem is témábavágó hsz.ok jelennek meg, hanem már-már vérlázító személy elleni támadás! Úgy gondolom, mindenkire ugyanúgy vonatkoznak az írott- és íratlan szabályok (aki ide ír, az viselje, ha eltérő véleményt lát; de ez már aztán tényleg sok) Kérem az esetet felülvizsgálni szíveskedjen(ek)!
 Tisztelettel f1i

Előzmény: MALWIN (21974)
DrTr Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22002
Nem kicsit. A (tervezett) menetrendjüket nem ismerem, de a szoliékét nagyjából, és hát abból nem lesz nagy durranás...
Előzmény: braun (22001)
braun Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22001
 Ezek a viszonylatok nincsenek egy kicsit rokonságban a szolijáratokkal?
Előzmény: DrTr (22000)
DrTr Creative Commons License 2005.06.29 0 0 22000

Szkeptikus vagyok, sajna nem is kicsit.

 

Az éjszakai járatok - a legtöbb helyen - az igényeket szolgálják ki. Szegeden ezt most két "nullás" járattal (74E és 79E), valamint egy körjárattal (92E) oldanák meg. "Nullások" azért, mert kb. ennyi utasforgalmat jósolok nekik, sajnos. És ahogy a cikkben is jelezték, félő, hogy a többi oldalközség is követelni fogja magának az éjszakai járatot. Mindenesetre azért kissé érdekes, hogy az alábbiak éjszakai szolgálati járatok, és melyeket akarják meghirdetni:

- Volán telep - Erdélyi tér - Szőreg

- Volán telep - Kiskundorozsma - Szatymazi körforg. - Sándorfalva (visszafelé pedig Dorozsma után betér Makkosházrra, majd Mars téren át éri el a Volán tp.-et)

- Volán telep - Alsóváros - Hattyas - Gyálarét - Kecskés - Szentmihály

- Volán telep - Petőfitelep - Tápé

- Volán telep - Harmadik körút - Szilléri sgt. - Új híd - Csanádi u. - Régi híd - Bakay N. u. - Volán telep (körjárat)

 

A 92E esete már "izgalmasabb", de ettől függetlenül sokkal inkább a lakótelepek és a Belváros kapcsolatát kellene erősíteni. Egy másik kérdést is felvet ez a gigantikus körjárat, miszerint lesznek-e ún. időkiegyenlítő pontok (megállóhelyek), ahol a fix indulása lesz a járatnak. Mert ha igen, akkor jó, nem kell 10-15 perccel korábban kimenni a megállóba (egy ilyen útvonalú és időpontú járat esetén a menetidőt korrekten kiszámolni lehetetlenség lenne az utasnak). De ha nem, akkor lehetnek kellemes kis "szívások" utas-oldalról. Vagyis nem célszerű - legalábbis szerintem és legalábbis nálunk, Szegeden - 15-18 percesnél hosszabb menetidejű járatokat kreálni, jelen esetben nem ártana ezt a körjáratot "megtörni", vagyis pl. a Tesco-nál, a Mars téren és az Erdélyi téren indulási időpontot meghatározni a Széchenyi térin felül (sőt, még az sem lehetetlenség, lásd pl. Eperjes/Presov, hogy más járatszámmal közlekedik tovább ugyanaz a jármű => több vonalra darabolni a gigantot).

 

Díjszabás. Több variáció lehetséges:

- minden jegy- és bérlet érvényes,

- csak a bérlet érvényes, jegyet a buszon kell venni 180 Ft-ért,

- csak a bérlet érvényes, de kell hozzá venni pl. 10%-ért éjszakai kiegészítő bérletet (lásd BKSZ-bérlet szeptembertől Budapesten), jegyet pedig a buszon kell venni 180 Ft-ért,

- semmi sem érvényes, csak helyszíni 180 Ft-os jeggyel lehet utazni,

- semmi sem érvényes, de a buszon kedvezményes, pl. 100 Ft-os jegyet kell venni,

- stb. (plusz ezek variációja)

 

Mindegyik mellett- és ellen is szól érv, de amitől én leginkább tartok, az az éjjeli utasok magatartása és a buszok ezt követő állapota...

Előzmény: Devosa_Ivan (21988)
braun Creative Commons License 2005.06.29 0 0 21998

DG írta, hogy a fő alkatrészeket a Ganz is külföldről szerzi be, a kaszni külföldi

 

 így van. De abba egykőtök sem gondolt még bele, hogy egy ilyen jármű nem csak abból áll, hogy valaki összehajigálja a dolgokat és kitolja a kapun. Egy aszinkron motoros jármű kapcsolási vázlatát minden könyvben megtalálod, de ettől még Te otthon nem tudsz ilyet bütykölni. A fejlesztés, ami amögött van, hogy a jármű mozgni  tudjon, és hozza az elvárt paramétereket, na az a lényeg. A mérnöki teljesítmény. És az hála az égnek, hogy magyar és GANZ.

Előzmény: 9-143 (21986)
braun Creative Commons License 2005.06.29 0 0 21997

Sajnos ez nem konkret pelda. Ex has en is tudok szamokat mondani, amibol kijon, hogy a fenntartasi koltseg megtakaritasa siman fedezi a torlesztoreszletet, meg olyanokat is, amikbol kijon, hogy egyaltalan nem. En valami miatt az utobbira gyanakszom.

 Szó sem volt arról,  hogy ez konkrét példa lenne. De valahol erre felé kell keresni a boldogságot. Ha valakinek a lehetősége megvan, hogy spóroljon, de nem él vele, akkor az illetőt el kell zavarni még a környékről is. 

 A járműparkot cserélned kell. Ez biztos. Hogyan lapátolod össze a hozzávalót? Saját pénz, fejlesztési alapok, hitel. Itt nem két fillérről van szó, nyilván a hitelező bank is úgy ügyeskedik, hogy neki is meg neked is jó legyen. (kénytelen a Te szempontjaid is figyelembe venni, különben más viszi el a boltot-jobb helyeken a hitelezőt is pályázat útján választják ki).

 

  (Plane mert az uj jarmu elonye, hogy kesobb kell majd lecserelni, mint egy 20 eves, bar felujitott peldanyt. Es ez nyilvan az uj mellett szol, de meg igy is hatareset, hogy mi a jobb, te pedig ezzel egyaltalan nem szamoltal...)

 

 Meg még sok más. Én az új mellett vagyok, főleg akkor, ha van hozzá valamilyen fedezet (mégha hitel is). A régi felújításának korlátot szab az, hogy megtérül-e valaha, ki tudod-e váltani az eddig problémát okozó részegységeket, és milyen áron.

 

Előzmény: ghosty9 (21996)
ghosty9 Creative Commons License 2005.06.29 0 0 21996
" Egy egyszerű kőbaltás példa:"

Sajnos ez nem konkret pelda. Ex has en is tudok szamokat mondani, amibol kijon, hogy a fenntartasi koltseg megtakaritasa siman fedezi a torlesztoreszletet, meg olyanokat is, amikbol kijon, hogy egyaltalan nem. En valami miatt az utobbira gyanakszom.

(Plane mert az uj jarmu elonye, hogy kesobb kell majd lecserelni, mint egy 20 eves, bar felujitott peldanyt. Es ez nyilvan az uj mellett szol, de meg igy is hatareset, hogy mi a jobb, te pedig ezzel egyaltalan nem szamoltal...)
Előzmény: braun (21889)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!