A 18884 tért vissza, az a múzeum tulajdona. Utánanéztem, valóban azt került a talpfatelítő bezárása után a parkba. Ezt a kocsit 2015-ben újtrafesttette az MVP, mert már lekopott róla a festék. Hiába a a 10 év fór ennek a másikkal szemben
Na várjál, a 100 éves vonatba a 19332 (illetve tudom, hogy ehelyett rossz pályaszám került rá először) lett felújítva. A 18884 is volt Dombóváron, de azt csak a Park megnyitásakor újították fel, a nagy különbség az, hogy azon semmilyen fék nincsen - meg persze az a 10 év különbség a felújításuk között, így most egy fokkal kevésbé néz ki rosszul, mint az előtte minden nyáron járatott 19332. Most akkor tényleg az 18884 tért vissza?
(A teherkocsiknak meg máshol sincs jobb sorsa, talán a Wim Pater féle gyűjtemény az egyetlen kivétel, de még a "bezzegvasutakon" is fellángolásnak érzem szokszor, ha néa felújítanak egyet-egyet).
Micsoda sajátos valóságértelmezés megy a riportban.
A StEG kocsi azért volt ott, mert a fatelítő kis kézi fordítókorongjámra más nem fért fel. Ezért maradhatott fenn. StEG kocsiként ott sosem lözlekedett arrafelé. A kocsi elszállításáról eredetileg szó sem volt. A kocsi 1987-ben(!) került a 100 éves vonatra, a HB gyártatott helyette egy KALÁKA forgóvázra Es kocsi darabokból applikált cserejárművet, mert a fatelítő követelte a cserejárművet. Természetesen össze-vissza volt ütve-verve a kocsi, és teljesen rozsdás volt, festéket évtizedek óta nem látott. No ennyire vigyáztak rá...
Ez sajnos így szokott lenni! A visszaemlékezők mindíg megemlítik, mennyire szerették az adott tárgyat és mennyire vigyáztak rá, hogy óvták, valójában meg felé sem néztek, mikor náluk volt. Szegény mozdonyka ezek szerint éppen annyira volt Muki, mint a 242-es Szellem. :(
Nekem más kérdésem van: sok szépen felújított kis gőzös között nem láttam a tűznélkülit. Vele mi a helyzet? Nincs neki hely?
>>
Nemzetpolitikai és vidékfejlesztési okokból visszavitték Dombóvárra, a StEG 18884-es kocsival együtt, a Duna-Dráva Vasút jubileumára. Most hazatért a "Muki" - igaz soha így nem hívták, és az állítólag "mindig gondozott" és "jóállapotú" mozdonyról elhanyagolt-lerabolt állapotú fényképeket találni 1998-ból.
Köznyilvános adat mögé álmodsz be olyan dolgokat, amikből csak egy dolog látszik: rád egy zsák krumplit se bízna az ember, de a fórum nyilvánossága előtt rosszhiszemű sejtetésekbe kezdesz....
A rezsiköltség és a dolgozók fizetése hol szemfényvesztés? Ez a baj a "külsősökkel": legyen minden csilivili, a dolgozók meg egyenek fényt, az áram úgyis ingyé' van :-D
És ráadásul a "barátunk" azt sem tudja, hogy a támogatás összegét minden évben 10 százalékkal csökkentik az előző évi összeghez képest.
Tehát 2021-es év támogatása a 2020-as év támogatásából -10%, a 2022-es év támogatása a 2021-es év támogatásából -10%, a 2023-as év támogatása a 2022-es támogatásból -10%.
És közben rakéta sebességgel lőtt ki az infláció, ez év elején már 35% feletti is volt.
Amit a MÁV Csoport tagjai egyenként adnak össze, és a nagy része áramdíjra, fűtésre, vízdíjra, csatornadjra, a terület örzésére megy el. És a mi munkabérünkre és az ezekre rakódó járulékokra megy el.
Ügyes hangulatkeltö próbálkozás volt, de NEM JÖTT BE