Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2019.09.13 -1 0 6164

A 204-esre gondolok.

Előzmény: hkv (6159)
C50 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 6163

Így van.

Előzmény: alkotasu (6162)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.05 -3 2 6162

"Egy ideális világban tudna rá alakulni egy egyesület, amely elviszi valahova vidékre - a vasvázasított Bz-kocsikkal együtt, amikhez Az és Dnz is kerül - és ott épít fel bázist, ahol még van a gőzösöket is gondozni tudó fűtőház."

 

A realitások talaján maradva: akkor eredeti állapotba kellene hozni, és az Északiban létrehozandó Közlekedési Múzeumba kéne kiállítani. De nem hagyni szétrohadni egy (több) régi favázas kocsit! A Nosztalicskának, illetve a Parknak pedig kevés a fedett színje, így ott csak a tényleg a minimálisan szükséges járműveket kéne tárolni, mert rendszeresen kiürítik a csarnokot a különböző rendezvények miatt. Akkor pedig áznak-sülnek a régi járművek a szabadban - időjárástól függően.

Előzmény: BahnScorper (6160)
D F T Creative Commons License 2019.09.05 0 1 6161

Annó a 2 állandó kertészen kívül nyáron még volt 4-5 diák munkás a park gondozására.

Előzmény: C50 (6151)
BahnScorper Creative Commons License 2019.09.05 -1 1 6160

A 225 egy kicsit más káposzta, az eleve felújítatlanul került át a nosztalgia járműparkba (pontosabban volt is olyan nézőpont, hogy ugyanúgy nem is tartozott oda az Aa 1078-al és a Bam-okkal együtt, mint a Bz-kocsik), és mivel nem is olyan exkluzív kinézetű, így csak a "másodosztályú" nosztalgiavonatokba sorozták be.

 

Amíg egy kocsi rendszeresen üzemel utasokkal, addig szükség van arra, hogy műszakilag és esztétikailag is rendben legyen, az már más kérdés, hogy mikor ítélik a helyzetét olyannak, hogy azonnal fel kell újítani. (Ez nemcsak a nosztalgia járművekre igaz!) Nem is a 252 az, aminek most elszomorító a helyzete, hanem az 54-es szalonkocsi, meg a háromrészes Kádár-vonat, noha utóbbit állítólag elvitték újrafényezésre.

 

Mindez viszont a körülmények változásából ered. A sebességek és a műszaki elvárások is növekednek, amiben az ilyen régi kocsiknak egyre kevésbé van helyük... meg hát nehezebb is a fenntartásuk, még ha acélvázasok is, mert bontott alkatrész már nemigen akad hozzájuk, az újragyártás pedig jóval több pénz.

 

Német nyelvterületen is egyre inkább az '50-es, '60-as - sőt, akár '70-es, '80-as - évek járművei számítanak nosztalgiának, mert az előbbi műszaki tényezők mellett azok is eleget patinásodtak, és az sem mindegy, hogy közben a kortárs vasút milyen modern irányba ment el.

 

Ezzel viszont nem azt akarom mondani, hogy jó az, ami a 100 éves vonattal történt. Nagyon nem... csak sajnos most nem lehet neki megfelelő feladatot találni. Egy ideális világban tudna rá alakulni egy egyesület, amely elviszi valahova vidékre - a vasvázasított Bz-kocsikkal együtt, amikhez Az és Dnz is kerül - és ott épít fel bázist, ahol még van a gőzösöket is gondozni tudó fűtőház. Már csak egy fedett járműtároló kell, megy egy mellékvonal valami turistalátványossággal, ahol az se baj, hogy csak 60 km/h-val tudnak menni. Na jó, ideje felébredni... :-|

Előzmény: alkotasu (6157)
hkv Creative Commons License 2019.09.05 -1 2 6159

Ha Veresegyházára vitt nosztalgia vonatot, nem tud Szolnokra menni vonattal.

Előzmény: benbe (6158)
benbe Creative Commons License 2019.09.05 -2 0 6158

Attól még vontathatott volna.

Előzmény: hkv (6153)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.05 -3 1 6157

Sajnos a WR252-es egyik ajtaja is csúful néz már ki a bordánál... Kíváncsi vagyok, hogy ezek a kocsik mikor jutnak a WR 225-ös sorsára a "gondos" karbantartás következményeként.

 

2015-ben a KsOd AB 59-es kocsija is így nézett ki belülről, ami elég elszomorító:

 

 

Egy favázas kocsinál azonnal meg kéne szüntetni a beázásokat, különben lehet újra csinálni az egészet.

Előzmény: BahnScorper (6154)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.05 -1 1 6156

Nem világvége hangulatot emlegettem, csak azt, hogy ez így átverés, bohóckodás már. A mezei polgárnak fel sem tűnik, hogy hátulról a Nohab tolja a vonatot. (Mint ahogy a Temofeszten sem tűnik fel a tömegnek, ha - átszámítva - 200-zal rohangásznak a Szilik a drót nélküli modellpályákon.)

 

De még ezzel sem lenne baj, ha bohócvonatként hirdetnék meg. És akkor nem lennének csalódott emberek.

De a másik: miért nem mehetett Veresegyházára a Nohab+204-es páros? Ha már a szolnoki 424-essel lett meghirdetve?

Az unokádnak pedig a 424-es látványa sem lett volna rosszabb.

Előzmény: Tastam (6155)
Tastam Creative Commons License 2019.09.03 -1 2 6155

 Én kimentem az állomásra és egyáltalán nem éreztem, hogy emiatt világvége-hangulat lett volna. Összeszaladtak a várakozók, sokan rohantak előre, hogy a telefonjukkal lekaphassák a gőzöst. Mindenki jobb kedvre derült, pedig az összes vonat késett.
Ez persze nem mentség, hiszen az ígéret szép szó, nyugodtan mehetett volna a 204-es és a Nohab Veresegyházra. A szolnoki médiumok is mind a 424-est harangozták be.
Egyébként ez volt az első lehetőség, hogy a kisunokánknak egy igazi, működő gőzmozdonyt mutassunk, de sajnos nem tetszett neki...

Előzmény: alkotasu (6152)
BahnScorper Creative Commons License 2019.09.03 0 0 6154

Én láttam is ezt reggel a Nyugatiban... azt eddig is tudni lehetett, hogy a gőzöshiány nem akar jobbra fordulni, engem azonban inkább elszomorított a kocsik állapota... a néhány éve új fényezést kapott ABa 2305-ről már pereg le a festék, az ABak még mindig nem jut el odáig, hogy 27 év után rendbe tegyék, de az ülőkocsiként használt 252-es se szép látvány megfosztva az asztalilámpáitól, az asztalokon pedig odaszáradt italfoltokkal...

Előzmény: alkotasu (6152)
hkv Creative Commons License 2019.09.03 -4 1 6153

Tekintettel rá, hogy aznap a 424-es Veresegyházára ment, így csak olyan gőzöst tudtak a Szolnoki menetre kapcsolni, ami után toló gép kell, hogy kerüljön, vagy előfogat.

Előzmény: alkotasu (6152)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.02 -2 2 6152

Úgy látszik, hogy nosztalgiavonat helyett cirkuszvonat ment az idén Szolnokra. Még jó, hogy az idén nem jelentkeztem, mert biztosan megütött volna a guta.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QpsOmwzt3p4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR02Ruc9MK4BhFhVQERNZGFisjDOkGcWOzmMZlPL9Nwb5dVaF1Vnp_xvqCg

 

De tényleg nem értem, hogy miért nem így hirdetik meg a vonatot, hogy a végén Nohab tolja a szerelvényt. Az alkalmazott megoldás kiábrándító, félrevezető. Így akár a 301-es mozdonyt is a vonat elejére lehetne tenni, és egy gumit meggyújtva benne ugyanaz lenne a látvány.

C50 Creative Commons License 2019.07.14 -1 2 6151

Ez a gaztenger nem méltó a Füstihez.

fantal Creative Commons License 2019.06.26 -1 0 6150

És nem Bobo.

Előzmény: 1047 005-2 (6148)
fantal Creative Commons License 2019.06.26 0 1 6149

Alapvetően egy futóképességi után bármi "hurcolászható", de itt az utóbbi eset áll fenn. Persze külsőleg. Ráfér.

Előzmény: 1047 005-2 (6148)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.06.26 -1 0 6148

Ez is szabadon hurcolászható vagy ment "revízióra" a Bobo-hoz?

 

 

http://iho.hu/img/galery/190625-muzej-miskolc_11.jpg

C50 Creative Commons License 2019.06.26 0 0 6147

Már működik.

Előzmény: fantal (6146)
fantal Creative Commons License 2019.06.26 -1 0 6146

Ismétlődő szerver kapcsolati hiba....

Előzmény: C50 (6145)
C50 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 6145

A 2-es megint nem ad képet.

Előzmény: fantal (6142)
fantal Creative Commons License 2019.06.07 -1 3 6144

Igen.

 

A 15-ön lesz a krampácsverseny, a 16-on mögötte kell a szabad hely, hogy ki tudják húzni a régi aljakat, a 17.-en lesznek a mérőjárművek, a 18-on aláverőgép és sínhegesztési bemutató.

 

19-20-21-22. a szokásos interaktív vágányok.

Előzmény: C50 (6143)
C50 Creative Commons License 2019.06.07 -1 0 6143

Rákosrendező tele van a Füstiben lakó háló és kormányzati kocsival. Útban vannak a pályás hétvégéhez?

fantal Creative Commons License 2019.06.02 -2 2 6142

Megvan az.

Előzmény: C50 (6141)
C50 Creative Commons License 2019.06.01 0 0 6141

Hova lett a webkamera a Füsti oldaláról?

C50 Creative Commons License 2019.05.24 0 4 6140

Ideiglenesen jól fotózható helyen volt:

Majd szerencsére fedett helyre került. Közelről nézve nagyon jól sikerült a fényezés.

Előzmény: C50 (6139)
C50 Creative Commons License 2019.05.23 -1 0 6139

A kisgyőri jól fotózható helyen van? Holnap megnézném.

fantal Creative Commons License 2019.04.16 -2 1 6138

Valóban lehetett volna, de oda nem szerették volna, mert "eldugott hely"

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6137)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2019.04.15 -1 0 6137

Rengeteg karos jelző van a Resti mögött, nem hiszem hogy oda nem lehetett volna felállítani...
Itt jelzem meg nagyon szerényen, ahogy az anyagiak meg az idő engedi, nem ártana egy sorral újramázolni őket.

Előzmény: fantal (6134)
fantal Creative Commons License 2019.04.14 -2 1 6136

Több alternatív hely is fel lett ajánlva, de mindegyikkel volt valami kifogás. 2-3 méterrel arrébb nem lehetett volna tenni, mert ahová akarták volna, a vizbekötési terv szerint egy 3x3 méter alapterületű, 2 m-es belmagasságú fogadóakna volt tervezve. 

Előzmény: alkotasu (6135)
alkotasu Creative Commons License 2019.04.14 -1 1 6135

Köszi a választ!

Elég nagy a park, nem lehetett volna másik helyet találni neki? Akár 2-3 m-rel odébb?

Előzmény: fantal (6134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!