Kedves Rőnónégyes barátok, amint erről már megy a szóbeszéd, idén, 2009. augusztus 30.-án tartunk egy kis R4-s hepeninget:-)
Többen már biztosítottak arról, hogy hozzák a kedvencek kedvencét az R4-t.
Javasolt helyszín Budapest, Hősök tere, utána egy kis városi gurulás, majd egy jó kis kerthelyiségben, talán a Hűvösvölgyben valahol, buli, haverok, no meg Bakkacsozás!
Jelentkezéseket lehet email-ben, személyesen, akárhogy.
Addig is Nagy üdvözlet mindenkinek! Simán (ahogy az R4-s is megy az úton! :) András andreesimaan@gmail.com
Lágyan ringatón, mintha folyton csak tengerparton menne :)
refresh: http://r4hu.blogspot.com/ és hogy sírjatok is egy kicsit, látván a világ legnagyobb R4 találkozóját: http://www.4ltrophy.com/revivez-ledition-2008.html höhö, ennyit az összetartásról..
Ellentétben a www.r4hu.fw.hu oldalon lévő információval, miszerint 2008-ban nem várható R4 "tali", közölném az errefele böngésző rönónégyesekkel, hogy a VERDANAPOK elnevezésű TOTALCAR által szervezett rendezvényen be vagyunk regisztrálva (www.verdanapok.hu), tehát a bejutás ingyenes, minden "klubtagnak" (tudjátok, az a kis pecsétes, fényképes papír, amire megkötöttétek a kedvezményes kötelezőt, az a tagsági...). Igaz ez nem "valódi" R4 tali, de jó helyen van, jó (?) időben, talán túléljük....
mivel elvileg klub vagyunk, tíz rönósnak ingyenes a beállás, aki megy, aki nem, mehet. regisztrálom a klubot, bírnék én is ott lenni... lejutás fakultatív
Renault 4-est keresek. 1961-1974-ig gyártottat, az aluminiun hútőmaszkos fajtából. Sajnos nem igazán találtam eddig megfelelőt, de biztos vagyok benne hogy valakinek áll otthon egy az udvaron, vagy jobb esetben a garázsban. A lényeg hogy típustiszta legyen, tehát eredeti, és lehetőleg egyben. Tavaly elvittek egyet a Szigethalmi bontóból, na az a darab például nagyon megfelelne. Szóval ha valaki tudja hol van, vagy másikról tud, esetleg nekivan, HÍVJATOK: 30/519-70-69
Erről a topicról egy régi haverom jutott az eszembe az Ő kis rönó 4esével:-)
Annó 95 körül vette a gépet 30k-ért. Az első úton megvétel után beállt a motorja(olajnyomás nyaralni ment) Sebaj, 15k-ért vett egy másik mocit bontóból. Szépen lassan felújította a gépet, teljes lakatolás+fényezés, futőmú, fék stb... Elég pofás lett a kicsike, szép kék színt kapott+fóliát az ablakokra, előre lökhárító gyanánt pedig egy krómcsövet:-)) Ment bele komoly hifi is meg egy hatalmas NO Fear matrica ami majdnem elfoglalta a szélvédő felét:)
És most jön a leglényegesebb: A haverom 196 centi magassággal használta ezt az autót vagy 3 évig:DDD
Feeling abban a gépben rengeteg volt, főleg hogy törődött is az autóval nameg sikerült pár nagy arcot meglepnie amikor a lámpánál álldogálva behörrentette a hifit(a hangszórós, inkább "ládás"? övezet az első ülések támlájától a csomitartó végéig terjedt:DDD)
Egy igazi legóautó volt. Ezután megvette élete "szerelmét" egy MANTÁT, de ezt már nem újította fel, lehet elszállt a régi feelingautó hangulata?
Én csak irigyelni tudom, akinek R4-ese van. Már régóta álmodozom én is egy ilyen járműről. De igaza Petákos kollégának, hogy ehhez egy életforma kell. Ha nem száguldozni akarsz és a luxust élvezni, hanem az autózás örömét keresed, akkor ez a Te autód. Az alkatrészről meg annyit, hogy ha kimész régi jugókhoz, ott úton-útfélen találsz bármit zhozzá. Személyes tapasztalat, hogy, ott még mindig rengeteg fut belőle. Magyaro-n is találni sok bontót ahol kapni hozzá mindent.
Ha tutdok egy R4-t olcsón eladót szóljatok, érdekel engem is. Lehet apróbb hibái, majd felujítgaom magam.
Ej má Te kis TE...
Hát azért csak tudjuk ,hogy miről beszélünk?????
NEEEEEM???
Pont egy Rapidot említesz ami ugyancsak fogalom?
És most csak provokálásból jönnek az elmarasztaló írások a Zaporozsecesektől,Moszkvicsosoktól,1000MB-sektől,Warsavásoktól , stb , stb , stb, stb???????p.á.
Ne szűkítsük már le szerintem a "kult autó" körre ezt!
Én soxor üdvözlök, akár ismeretlen emberkéket is (és viszont) ha látom hogy ugyanolyan az autója mint az enyém. pedig nem bogár,kacsa,stb, hanem "csak" egy Skoda(Rapid)
Az angoloknak van jó szavuk erre: -életérzés-
De a legjobb ha beülsz egy ilyen autóba , mész vele,érzed és látod , hogy az emberek veled éreznek.Ha két ilyen autós találkozik, valamilyen szinten legalább csak akkor nem üdvözlik egymást ha éppen alszanak ! Próbálj beülni egy pl.?????????????? bármilyen más típusba-ha az nem VW bogár,CV2,MINI,FIAT 500 és még 1-2 NAGY ÖREG-annak vezetőjének az életérzése csak a tőzsde,a politika,és a hogyanb@szukátegymásthamármegfojtanilelóninemlehet
Ha neked ez az autózás tetszik fáradj el a legközelebbi szalonba és rendeld meg a tuttit.
Ha nem , válassssz !
De egy kis ízelitőként olvass bele a NÉPAUTÓ fórumba R4,VW,Cv2,MINI,hogy az egy ívású emberek gondolatait megismerd, ott az első találkozóról képeket is láthatsz.
Ha akarod küldök 1-2 képet R4-esekről,mert van egy pár féle...
Nekem pl. R4 F6-osom van.
p.á.
ha az a tipusú ember vagy aki szereti a praktikus dolgokat, nem szeret szerelőnek fizetni, kicsit ért az autóhoz, nem ilyed meg az első gyanus hangtól, rozsdafolttól, szereti a RHCP-t, (esetleg a led zeppelint, brechtet, weilt, de nem muszájjj!!), bírod a bulis autóvezetést -röhögsz a kicsi ablaktörlőn, a pumpás priccelőn, fura ajtónyitón, esernyőváltón stb.- nem várod el szegény öregtől amit egy újtól, elég a 90-100-as utazó, 4-4.5-ös fogyasztás, olcsó biztosítás, nem nyúzod a motort felesleges pörgetéssel,
DE! elvárod, hogy elvigyen mindenhová, spéci alatrészek helyett óccsóval beérje, beférjen minden, amit akarsz, a "homokban lehessen szerelni", ő legyen érted, és ne teérte, akkor szerintem ez a te autód.
ha imádsz előzni, nem érdekel, mennyit eszik, mennyi a biztosítás, mennyi a gumi, mennyi az alkatrész, nem akarsz sok cuccot cipelni, imádod a "tuningolást", metálfényt, sportkormányt, tuningcsövet, és érzed a monoton "ritmust", akkor ez nem a te autód. ne vedd meg, így jársz jól te is és az autó is.
kár lenne szaporítani a kicsinált r4-eket, és az r4 gyűlölők táborát.
remélem ez kb. objektív rálátás, persze a teljesség igénye nélkül...