Keresés

Részletes keresés

légishow Creative Commons License 2004.09.14 0 0 3
Besenyei a világ legjobb mürepülője!
Ez sajnos nem biztos!
V Z is az ! ez egy egészséges vetélkedő keretében eldőlhet. V Z eredményei és tudása a megállapítást erősen megkérdőjelezi.
Lásd az utóbbi időben történt eredményeit. B P légishow szervezései nagyon látványosak ( pl: az augusztus 20.-ai verseny a Dunán) de ennek műrepülő tudás értéke sajnos nem sok. Ezt a versenyt bármelyik kezdő műrepülő elvállalja. Látványosságnak viszont és üzleti vállakozásnak a nagyközönség számára viszont igen látványos és szórakoztató. Üzleti szempontból az ötlet kíváló.
DE!!b próbáljon meg valaki 306 orsót csinálni egy folytában. !!!!!!!!
Vgyuri Creative Commons License 2004.09.06 0 0 2

Nekünk, magyaroknak természetesen Besenyei Péter a világ legjobb műrepülője.

 

De azért nem árt némi szerénység is. A legjobb címet nem mi ajándékozzuk, hanem a tények. A "legjobb" cím mércéje a világbajnokság összetett győzelme, mert ott mindenki indul, nem csak akit meghívnak (mint a világkupára és pláne az AirRace-ra) és a műrepülősport minden ágából (a nemszeretem és nemmutatós részeiből) számot kell adni a tudásukról. Ez sajnos Péternek még nem sikerült (bár 1994-ben Debrecenben igen közel állt hozzá), viszont több ma is aktív versenyzőnek többször is.

 

Hogy a fociból vegyem a hasonlatot (ahhoz mindenki ért :-), van bajnokság, van kupa és vannak meghívásos tornák. A bajnok az, aki a bajnokságot nyeri, és nemzetközi szinten is őt jegyzik.

 

Tehát jobb lenne, ha a BP-vel kapcsolatos információkat véleményeket inkább a már megleő topicokban csoportosítanánk.

 

Előzmény: Szabados András (-)
bertapi Creative Commons License 2004.09.05 0 0 1

Képek a Red Bull Air Race versenyről a www.fotogaleria.hu oldalon.

Azon belül is az R.B Air Race "rovatban"

r_bendegúz Creative Commons License 2001.11.09 0 0 0
Az a bizonyos kilenc gépes híd alatti hussanás: http://www.aviators-studio.com/int/press/release2001Jilin1.htm

BP oldalak, hátha vkinek még nincsenek meg:
- honlap itthon: http://xtrame.hu/besenyei/
- honlap külföldön: http://www.worldaerobatics.com/Besenyei/
- videó, fotók (másé is): http://www.haute-voltige.com/fr/haute_voltige/snapshots.htm
- ki kicsoda? (angolul): http://www.budpocketguide.com/TouristInfo/Famous_Hungarians13.asp
http://www.malev-airlines.com/justforfun/besi.htm (adatok 96-ig)
- a lánchídi "csata": http://www.aviators-studio.com/int/photos/besenyei.htm
http://telnet.hu/hamster/repules/lanchid.html (Hamster!)
http://index.hu/pilota/motoros/lanchid2/
http://k2.jozsef.kando.hu/~guczi/FOTO/besenyei.htm
http://www.prof.hu/besenyei/
http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/europe/newsid_1428000/1428972.stm
- tevének a tű fokán, BP-nek az Ég Kapuján: http://www.aviators-studio.com/int/photos/besenyei_1.htm
- masinák: http://telnet.hu/hamster/repules/redbull.html (ez is HamPage)
http://www.airshows.de/2000/ila/ila2.htm
- a fotográfus: http://fotomuveszet.elender.hu/9912/991206.html
http://www.worldaerobatics.com/Besenyei/PB.htm

Szabados András Creative Commons License 2001.11.09 0 0 topiknyitó
Saját hozzászólásom: Úgy gondolom Péter igazán megérdemli, hogy legyen egy "új téma" ami az ő eredményeiről szól!

A világ legjobb műrepülője
Besenyei három aranyérmet hozott
Most már tagadhatatlan, hogy Besenyei Péter a világ legjobb műrepülő pilótája. A Motegiben (Japán) nemrég lezajlott Műrepülő Világkupa-futam mindhárom versenyszámát megnyerte. Ja, és második Guinness-rekordját is felállította.

daka
2001. november 8., csütörtök 13:37

Bár a Távol-Keletre tervezett futamok első színhelyén, a kínai Jilinben anyagi okokból nem jött össze a verseny, azért az öt szóló és öt kötelék-pilóta megmutatta a többszázezres közönségnek, mit tud. Azt tervezték, hogy mind a tízen, kötelékben átrepülnek egy híd alatt. A híd 6 méter magasan ívelt át a víz felett, 14 pillére között egyenként 25 méter volt a távolság. Péter, bár a Lánchíd alatt már gyakorolta ezt, nem hitte, hogy ez sikerülhet. Tízen egymás mellett, egymást, a vizet, a hidat is egyszerre figyelve... ez lehetetlen vállalkozásnak tűnt, annál is inkább, mert a többiek még sosem próbáltak ilyet.
Hiába tudja az ember, hogy széltében-hosszában el kell férnie a szűk nyílásban, az életösztönei mégis vadul tiltakoznak, miközben 250 kilométeres sebességgel a híd alá száguld tizedmagával. Kijelölték a vezért, a többiek kissé lemaradva, tágas ék-alakban követték, hogy jobban lássák. A szárazföldön egy 6 méter magas acélkapu átrepülésével gyakorolták a pontos célzást, majd rárepültek a hídra, de még csak elhúztak felette. A nagy napra már csak kilencen maradtak, mert az amerikai Kirby Chambliss repülőgépe gyakorlatilag megsemmisült: híd felé száguldva a szárnya beleért a vízbe, a gép több bukfenc után szerencsésen talpra csapódott, de használhatatlanná vált. A pilóta szerencsésen megúszta néhány karcolással.

Péter nemcsak a gépe szárnyaira szerelt két kamerát kezelte, de a saját fényképezőgépét is kezében szorongatta, hogy megörökítse ennek a Guinness-rekord kötelékrepülésnek lehető legtöbb mozzanatát. Sikerült. Biztos benne, hogy ezt a rekordot senki nem fogja megdönteni.

A világkupát több színhelyen is tervezték az idén: Szlovákiában, Magyarországon, Vilniusban, de végül csak Motegi maradt Japánban, immár negyedszer. A Twin Ring Motegi autóverseny-pályán kinyíltak az istállók ajtói, és előgördültek a színes műrepülő gépek az 50-60 ezer néző ovációja közepette. A többszörös győztes, Jurgisz Kairisz nem lehetett ott, ő nem sokkal ezelőtt egy koreai fellépése során törte apróra a repülőgépét, akárcsak most Chambliss.
A szóló pilóták három gyakorlatot hajtanak végre, az első 2,5-3 perces lehet, ez egy rövid, zenés légi balett. A következő kicsit hosszabb, 2-3,5 percig tarthat, ezt már egy más zenére kell repülni. A pilóták rádión kérik a zene indítását, amit a közönség - különösen Japánban - hifi-minőségben hall, ők pedig a rádión keresztül. Péter mindkettőt megnyerte, mégpedig úgy, hogy minden bíró szerint ő volt a legjobb. Már kezdett megnyugodni, hogy minden rendben, de most először egy úgynevezett Super Final gyakorlatot is beiktattak, amelyben az első három pilóta vehetett részt, hogy egymás között döntsék el, ki a legjobb.
Péter kapta ismét mindenkitől a legtöbb pontot. Így az orosz Nyikolaj Tyimofejev és osztrák Klaus Schrott előtt (akinek a gépét kölcsön vette) felállhatott a dobogó tetejére pezsgőt locsolni. Ezzel most már a World Grand Prix of Aviation ranglistáján is ő az abszolút első. Úgy is mondhatnám, egyszerűen nincs nála jobb a világon. Gratulálunk!
Péter nem adja fel, hogy az idei hiábavaló küzdelem után jövőre végre Magyarországra hozza a világkupát. Ebben Jean-Louis Monnet, a világkupa igazgatója is tökéletesen egyetért vele.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!