Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Az első kép az új siló tetejéről készült. Az épületek innenső végénél lehet látni egy szerelvény trágyás csillét. A kisvasúti sínek a kifutók közé is bementek. Itt vitték be a pulmann kocsikon a zsákos takarmányt és hozták ki a trágyát. Középen látható az épületek között egy fasor, ott volt a főutca. A kép felső részén az épületek mellett a kerítésen kívül volt a 6-os főút.
A második kép szintén a siló tetejéről készült és az előző képhez illeszthetően balra a Duna felé eső területet mutatja. Sajnos a magyarázó szöveg a kép mellett téve. A képen a víztorony látható és a MÁV iparvágányai.
Na és most én is kérdezek (tkp. ezért néztem be ide): tudja valaki, hogy miért kerítették el egy plusz drótkerítéssel az M0-ra felvezető bicikliutat a meglévő korlát mögött? Plusz még a másik oldalon (az aluljárótól balra) szintén egy darabon felállítottak hasonló kerítést.
Igazság szerint magánügy miatt érdekelnének a képek.De ha jobban kifejtem akkor tegnap elkapott egy kis nosztalgiázos hangulat. 2000 előtt ott lakott az első szerelmem.
Én is régóta keresek képeket az egykori sertéstelepről, nagyon érdekelne! Részben azért, mert nem láttam belőle semmit annak idején, másfelől pedig azért, mert hallottam arról (amit aztán a fentrol.hu-n látható felvételek meg is erősítettek), hogy a telepen kiterjedt, mozdonyos, belső kisvasúti hálózat is létezett. Erről (vagy bármilyen, akkor még látható nyomáról) is nagyon érdekelnének felvételek. :)
Most ennyire futotta az időből meg a napfényből. A Nyél utca vége felé van egy rész, ahol ilyenkor ősszel különösen fel tudnak dúsulni a színek (egyébként tavasszal is). Elvileg az lett volna az úticél, csak ott éppen nagy volt a majomhőbörgés, úgyhogy mentem inkább tovább a Termó (sic) utca felé. Nem bántam meg, legfeljebb azt, hogy állványt nem vittem.
A Bíbic utcában nézek új építésű házat, és azt azt információt kaptam, hogy "gombapincék" vannak a terület alatt. Ez is már a kivitelező tulajdonában van, és később talán raktározási célra fogja használni. Ez szerintetek ok? Illetve a nem messze lévő gázmassza szennyezés felszámolása után már biztonságos a környék?
Hát nézze, hát nem csak úsztatott beton van, hanem úsztatott acél is. Mer' ha van anyag, akkor azt erővel, energiával át tudjuk alakítani a szükségletünknek, csak úgy kell gondulkodni, hogy, szóval hosszútávon kell gondulkodni, ma már másképp nem lehet. Szerintem.
Első képed (http://galaxy.impulzus.com/tmp/200823/a_munkasosztaly_vezeto_szerepe.jpg) hátterében, az acélgyártó kivitelező csepeli előszerelő telepe előtti partszakasz folyamán (vagyis a Duna Aszfalt Duna vizén) álló 40 illetve 80 m hosszú TS-uszályokra rakodva, az összességében 493,60 m teljes hídhosszú Déli összekötő vasúti Duna-híd három új önálló acélhídja: alsópályás, ortotróp pályalemezű, hatnyílású, felső szélráccsal merevített, párhuzamos övű, szimmetrikus rácsozású, folytatólagos többtámaszú, rácsos acél felszerkezete, elsőként elkészülő és elsőként a helyére (a Rákóczi híd és a meglévő, majd elbontandó É-i vasúti híd közé) beemelendő I. felszerkezete, pesti első és második nyílásának szállítási, pontosabban úsztatási egységei láthatók...
Egy történelmi pályázathoz keresek bármit (leírás, képek) a budafoki legszentebb üdvözítő leányairól, a kistétényi kaszinóról, a Taub kereskedésről, a kocsmáról és a gyermekotthonról.
Sziasztok! Hatanbátormakszardzsav olvtárshoz tud valaki publikus email címet adni? s z p t r (kukac) y a h o o (pont) c o (pont) u k címre el tudná küldeni? Gyanítom, hogy az itteni topicot csak szökőévente olvassa.. Előre is köszi.
...és gondolom azért tetted fel éppen vasárnap a képet, mert másnap, vagyis tegnap, azaz június 8-án múlt kereken 53 éve és 7 hónapja, hogy az egy év alatt elkészült Leányka utcai közúti felüljárót 1966. október 8-án, szombat délelőtt ünnepélyesen átadták a forgalomnak, a hídon átkötött nemzetiszínű szalagot Sarlós István, Budapest főváros tanácselnöke vágta át, jobbján büszkeségtől dagadó kebellel Tőzsér Józseffel, a XXII. kerületi Tanács végrehajtó bizottságának elnökével, balján pedig a harmadik ötéves tervbe vetett bizakodással telve dr. Péter Jánossal, az MSZMP kerületi párbizottságának első titkárával, az ünnepélyes aktust követően, a vörös és nemzetiszínű zászlókkal fellobogózott hidat elsőként: a félelmet nem ismerő bátorsággal masírozó úttörők vették birtokukba, legalábbis egy lépéssel a felvirágoztatott elvtársak előtt járva...
...helytörténeti szempontból érdekes lenne megtudni: ki volt ama öt úttörő Leányka?...