RU-1 Sötétkamrában használatos , nagyító fényképezógép. Ideális 5x7-es filmről 30x40-es papírkép készítésre. A gép ritkán használt manuálisan állítható , éveket állt egy fűtött , irodai szobában Szinte uj állapotúnak mondható, rozsda egyáltalán nincs rajta, mechanika hibátlan, az elektromos kapcsolók és az elektromos expóóra jól működik. Az alsó asztal 30x40cm, ebből 24x30cm átvilágítódik, Pl. egy 13X18cm negatívról 30x40-es képet lehet nagyítani. A nyers fotópapír a beállító matt fólia alá kerül, és leszorított tetővel exponálunk.
Speciális objektívek: 9/ 210mm Staelde Utragon 4,5/105 mm Will. Wetzlar Az objektíveknek nincs gyári száma. A tipusa Repro-Sprin RU-1 Nr: 1639 Méretei 62x62sz. 115 cm magas. a maschina súlya kb. 30-40 kg Ára megegyezés szerint. T: harminc 6117451
Eladó fotó nagyító előhívó szettem, mely tartalmazza: - Meopta Magnifax nagyítólámpa, 2 Meopta Belar optikával, 4,5F/105 és 4,5F/75 - 3db 20x24cm-es tálca csipeszekkel és 1 db 50x60cm-es tálca - 13x18cm-es és 30x40cm-es fotópapír tálcák - 35-ös és rollfilm előhívótankok - fotópapírok többféle méretben, kb 200db, van ami bontatlan! - vörös lámpa, csipeszek, 5 doboz üveges diakeret Ára: 20.000Ft, Helyileg Bp 12.kerületben van, megtekinteni, megvásárolni itt lehet, nem postázom.
Segítségeteket szeretném kérni, hátha tudja itt valaki, hogy ki az a fotográfus, aki csinálta azokat a (fekete-fehér) képeket, ahol férfiak kerülnek bajba mert csinos hölgyek vonják el a figyelmüket?
Emlékszem olyan képre, ahol sportkocsi tart a híd korlátja felé (vagy talán már neki is ütközött), meg egy olyanra, hogy valami vasúti munkás (kalauz?) vagy metróban dolgozó személy rossz felé (a nő utan) néz, és jön egy tábla a feje felé, vagy a megálló vége vagy ilyesmi.
Keresgéltem neten már több alkalommal, és sehogy sem találok rá.
Keresek megvételre 40-es nagylátószögű nagyító objektívet kisfilmhez - márkához nem ragaszkodom, lehet Nikkor, Rodenstock vagy Schneider is. Ha valaki eladna egy ilyet, keressetek!
Valaki, aki nagyon vágja a régi technikával kapcsolatos témákat, kielemezné az alábbi videót? Filmanyag típusa/gyártója (ORWO?), optikai trükkök (tükrök?) a feliratokkal kapcsolatban, egyebek, amik így megállapíthatók róla, stb...
Apróságokat ürítek a szekrényből, így eladó lett egy Citiwide 67mm narancs szűrő, újszerű állapot, dobozzal 1000 forintért! Érdeklődni a juhaszmarton6@gmail.com címen lehet. Köszönöm!
Üdv.: Igaz megkésve válaszolok, de hátha érdekel valakit. A régi Forte kazettáknak az volt az előnyük, hogy újrahasználhatóak voltak, mert szét lehetett úgy szedni, hogy nem ment tönkre. Ezért gyűjtöm őket én is, már sokszor kazettáztam beléjük méterfilmet. Természetesen nem használhatók korlátlan ideig, mert a filc bekoszolódik és karcolja a filmet. Valószínűleg ezért tehették el. Javaslom, ha még nem dobtad ki, akkor ne dobd ki, mert ha mást nem is sokat meg lehet tudni a kazetták külső matricáiról. Például egy Fortepan 30 kazettáról lejött félig a felirat és alatta is volt egy Agfa-Gevaert színes napfény diafilm matricája.
Amúgy kézzel simán kinyithatók a kazetták, csak ügyelni kell, hogy ne deformáljuk közben. Csak a felső fém zárógyűrűt kell megfogni, vagy egy késsel, ollóval óvatosan fel lehet nyitni. Világosban természetesen csak akkor, ha nincs benne film.
- a képen látható kazetta még a kipattintható/visszacsukható fajta. Hüvelykujj körömmel érdemes a gyűrűnek aláfeszíteni, úgy, hogy a körmöt ne törje hátra - de csakis teljes sötétben; ha van a spulnin film, akkor ezt még mindig teljes sötétben kell /szorosra tekerve, hogy beférjen/ a kazettába visszatenni és így a kazettát visszacsukni. (Kattannia kell.)
-- Ha véletlenül még meglennének a kazetták, engem (film nélkül is) érdekelnének, használnám őket.
Ne akad kinyitni. Réges-régen voltak nyitható-zárható kazetták, később csak olyanok, amik csak bonthatóak. Nem bonyolult dolog, megismerni, de az elsőt könnyű elb@szni a filmmel együtt. Vidd el a laborba, kérj egy hívást, majd szólnak ha nincs benne semmi.
A sörnyitóval valóban nem vagyunk olyan nagy barátságban :). Mindenkinek köszönöm a részletes infókat. Ígérem, nagyon gondosan fogom kezelni a kazettákat.
Ha kinyitottad, kábé annyira lehet visszazárni, mint egy kinyitott üveg sört.
Ha van valami benne és fényt kap, akkor vége.
Javaslom hogy menj el a Digilabba, ha üresek a kazetták azonnal meg tudják mondani, ha meg van benne film, a te döntésed hogy mi legyen vele.
Egyszer a kezembe került pont egy ilyen tekercs exponált Forte film (családi darab), és bár elég fekete-fehér filmet hívtam, ezt mégis a Digilabra bíztam, mert itt nincs második lehetőség.
Saccperkábé 40 évet állt egy garázsban a film, -20 és 40 fok között kapott hideget-meleget.
Tökéletes papírképeket kaptam, bár már az elején figyelmeztettek, hogy nincs garancia a sikerre.
A háborút, meg az '50-es éveket megélt korosztály sok mindent eltett, merthogy jó lesz az még valamire. Ezen kívül ezeket a kazettákat - bár nem arra tervezték - egyszer-kétszer utána lehetett tölteni. Létezett olyan kiszerelés, ami méretre volt vágva, illetve ki volt alakítva a befűző és a rögzítő rész is. Ezt sötétkamra töltésűnek hívták, csak kazettázni kellett. Illetve létezett film 15-30 méteres tekercsben is, ezt neked kellett felvágni, és megnyesni az elejét, meg a végét. Egynél többször nem volt érdemes használni az ilyesféle kazettákat, mert a fényzárást biztosító filcréteg tönkrement, illetve beporosodhatott, aztán karcolta a filmet.
Sörnyitóval felpattinthatod, de aztán kuka, mert deformálódik. Ha elég erős a kezed, akkor úgy is ki tudod nyitni, hogy az orsó kilógó végét odanyomod valamihez, és a kazetta testét fogod, aztán ha szerencséd van, leugrik a másik kupak. Ez még csak hagyján, visszatenni babrásabb.
Jó kérdés :(. Gondolom, rögtön visszacsuknám, már ha lehet ilyet. Csak a szétfeszítés a módszer a kinyitásra? Vagy csavarni kell valahogy, esetleg megnyomni valami rejtett pöcköt?
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, meg fogom próbálni, amit javasoltatok. Apu nagyon precízen rendszerezte, naplózta és tárolta a negatívokat, szóval én is csodálkoznék, ha lenne a kazettákban valami, csak annyira sokat találtam, nem tudom, miért tette el őket, ha üresek, mit lehet ezekkel kezdeni... Amúgy kinyitni hogyan kell?
szegyen es gyalazat, nekem van 4-5 roll 120-as filmem, amit mar jo ideje elo kellene hivnom, de sokkal jobban szeretek fotozni, mint hivni, de hivni meg jobban szeretek, mint szkennelni. Amiota becsoppentem a (digitalis) kanaanba, minden idomet elveszi a fotozas.