A topikot tegnap indítottam, erre ma reggelre a mellettem álló autónak benyomták az oldalablakát és kiszedték belőle a hifit. (20 éves Mitsubishi Colt)
Este már lusta voltam levinni a garázsba az autómat, ezért a ház előtt hagytam. Reggel meg voltam lepődve rendesen a történteken és hálálkodtam, hogy az én autómat nem törték föl!
Ja... az eset pikantériája, hogy az autófeltörés a körzeti rendőr ablaka alatt történt. A parkolóban összesen 3 autó állt...
Hozzászólnék a témához énis.
Apám wartburgjában(353) a köv. lopásgátló rencer üzemel:
Név: elektromos sokkoló.
alkatrészigény: 1 db gyújtótrafó, 1 db kétállású kapcsoló, 2 m. vezeték, fém váltómarkolat(rozsdamentes acél, nagyon dizájnos).
Megvalósítás:
A motortérben felszereljük a gyújtótrafót, és valamelyik henger gyújtótrafójáról levesszük a primer oldali fáziskábelt. Ezt a kábelt belekötjük a kapcsolóba, majd a kapcsoló két szélére az eredeti trafót és a most beszereltet rákötjük (nem madzaggal, hanem elektromosan). Ez a kapcsoló dönti el, melyik trafó kapja a primer áramot. Kell még egy darab gyújtókábel, amivel a trafó szekunder oldalát a váltórudazattal összekötjük. (a W353-ban a váltó műanyag csapágyazású, a váltóműhöz a rudazat gumi silenten keresztül kapcsolódik, tehát elektronikusan szigetelt a karosszéria többi fémalkatrészétől)
A kapcsolót el kell rejteni valahol, és kész.
Működési elv: Normál üzemmód esetén a kapcsolót kapcsoljuk olyan állásba, hogy a henger gyújtótrafója kapjon áramot. Lopásgátló üzemmód eléréséhez a kapcsolót átpöccintjük 2. állásba. A jelenség a következő: A tolvaj beül a kocsiba, kiiktatja a kormányzárat, beindítja a motort. 2 henger el is indul, ami lehet, hogy önmagában is elég az elrettentéshez, mivel IQbajnok tolvajunkrájön, hogy ezzel így macerás közlekedni, lévén a ménes fele szabadságon van, a kasztni meg mégiscsak 1 tonna. Ha nem jön rá erre, sebességbe teszi a vasat :o)))))))))))
ja kérem, 12000 V azért 12000 V
Nem egy bonyolult megoldás, de a semminél jobb, és nem kerül a waresz árának duplájába (1000 ft-ból megvalósítható)
Másik elrettentés csupán pszichológiai: egy darab piros led + egy megszakító, ami villogtatja, + az ablakok körberagasztása protected by "riasztómárka" matricákkal.
Pár évig birtokoltam 2TWareszt, a szerszámkészletet féltettem benne hagyni estére. Volt mikor benne felejtettem a kamerát, kaptam a páromtól, többet ér mint 2 Wartburg.
ON: A gyujtásfeszültség üléshuzatba vezetésén már gondolkodtam, félek a feledékenységtől, bár szerintem két alkalom után többé nem feledném kikapcsolni.
Vanek
Volt kollegám agyalt két 120 dB-es szirénán amit az utastérbe rejtett volna:
Tolvaj beszáll, kpzár bezáródik, sziréna megszólal, idegrendszer lebénul, agy megreccsen, tolvaj elhalálozik, kb fél perc múlva kpzár kiold.
Elvileg hatásos lehet, és a környéken lakók nyugalmát sem zavarná annyira.
Hogy aztán megcsinálta-e, nem tudom, mert eljöttem arról a helyről, de így első hallásra elég durvának tűnik...
Nekem tuti módszerem van autólopás ellen: járgányom automata beépített lopásgátló rendszerrel rendelkezik, mely igen fejlett biokémiai eljárásokon alapszik.
Működése a következő:
Az izomműködésben résztvevő folyamatokkal kezdődik (a tolvajnak látszó egyén elindul zsákmányszerző útjára).
Bekapcsolódik az agyműködés (prédát kutató tekintete rávetül kocsimra).
Az agy átveszi a fő szerepet. Gyors helyzetértékelés (típus felismerése, költség-, kockázat- és várható haszonelemzés, melynek végén az eredmény: "inkább veszek egy sört, az is jobban megéri").
Újra az izmoké a főszerep (azonnali továbbállás).
Bizonyára a többi Wartburgban is ez a rendszer működik. :-)
Azért készítettem bele házilagos ellophatatlanító gépet is, mely némi hozzáértéssel ugyan megkerülhető, de jócskán időbe és vesződségbe kerül.
A tanksapkát is zárni szoktam, nehogy a többi Wartburgos, Trabantos, ETZ-s és Babettás kilopja belőle a keveréket. Mindössze attól tartok, hogy valaki feltöri, és ellopja belőle a legalapvetőbb felszerelési tárgyaimat (szerszámos láda, balta, ásó, csörlő, spaniferek, drótkötél, benzinkanna, WC-papír...).
evekkel ezelott aramot akartam vezetni a lakason beluli masodik keritesbe mert elotte betortek hozzank...es bar a hazvezetonot fegyverrel kenyszeritve zartak be a wc be a rendorseg hivatalos allaspontja szerint....nem alkalmazhatok ilzen modszert mert az emberi elet ellen elkovetett elore megfontolt szandekelt tortent buncselekmeny...hat errol, ennyit....
azonban nekem errol az a velemenyem ,hogy senkit nem kertem meg ra ,hogy torjon mar be hozzam es raboljon ki....de ha megteszi akkor valalja ennek feleloseget...egyik ismerosom pl alitolag mert errol csak hallottam egy cigany -t miutan az ratamadt a sajat lakasan belul a felesegere a kutzakkal zabaltatta fel majd elegette...igy mar nehez a rendorsegnek barmit is bizonyitani egy bunozovel pedig kevesebb bar ez eleg brutalis es mint mondtam csak hallomasbol .....de a lenyeg az ,hogy senki..ism...senki ne bass...álja a tulajdonomat amiert en dolgoztam meg es ezt ugy latszik amerikaban meg is ertik..nalunk miert nem....
megoldas...ellátni a kocsit belso tervedelemmel...es ha valaki olzan nyitja ki aki erre nem felhatalmazott esetleg csak a magnodat akarta,kinyitni akkor az ecserin beszerezheto konnygázgránát felrobban az ules alatt...ami nem okoz maradando egeszsegkárosodast de az biztos,hogy masnap o fog kotohartya gyulladassal a dokinal elsonek jelentkezni...es biztos ,hogy a kocsidat nem kepes kipakolni...elvinni...mi tobb azt meg lehet oldani ,hogy ekkor marmit a robbantassal egyidoben felhivja a mobilodat vagy egyebb riasztas feled....
mas modszer nincs ezt le merem szogezni..1-mert minden mas megoldas lsd. gps-es rdsz.stb megbutykolheto es ha beállnak a kocsiddal egy femdobozos ifa-ba vagy hasonloba akkor dobhatod a tobb 100ezer forintos riasztoberendezesed....stb....raadasul..ha melygarazsban parkolsz akkor eleve nem mukodik alkalmat adva a tolvajnak arra,hogy akar orakat is pepecselhessen a kocsi inaktiválásával....
és mi van akkor ha a lángszóró begyújtja a tolvajt, de az még kinyitotta az ajtót időben és beugrik az autóba hogy megmeneküljön a lángok elől ezzel fejgyújtva az autót is....
nos?! :)))))
Na igen, de ott bevett szokás, hogy piros lámpánál/kereszteződésben a sofőrt lelövik, kirángatják a kocsiból, hogy ne nagyon vérezze össze a kárpitot, és elhajtanak vele...
Az jó. Egyik ismerősömék olyan "indításgátlókat" szerelnek autókba, ami sokminden kombinációjával működik. Hogy érthető legyen: csak akkor indul el az autó, ha sorrendben megnyomod a hátsóablakfűtést, balra indexelsz meg mondjuk kinyomod a kuplungot. Na, ezt fejts meg...
És mi van az utastérbe helyezett szirénával. Az lehet olyan hangos hogy a tolvaj ne birja dobhártyával. Itt is ugyan az a gond mi van ha pont nálunk aktiválódik valami hiba miatt. Legyen nálunk füldugó ? :o)
Jaja... én is elgondolkodtam azon, hogy ha a délafrikai pasas elfelejti kikapcsolni a "lángszórós" védelmet és úgy próbál beszállni akkor nagyon forró helyzetbe kerülhet. Vagy mi van akkor, ha meghibásodik a rendszer =:O
>valami kárt okozol a tolvajban, hogy megvédd a tulajdonodat, még téged vonnak felelősségre...
Valoban. De mi van, ha hatalmas betukkel kiirom a kocsi ajtajara, hogy "Vigyazat, nagyfeszultseg! A gepjarmuvet hasznalni eletveszelyes es tilos!"
Komolyan!
Mondjuk en felnek ilyen rendszereket beszerelni, mi van ha zarlatos lesz, es engem csap meg az 10000 volt?
Egy barátom ismerőse igen frappánsan oldotta meg a kérdést: megállás után két első kerék mögé/elé (amerre indulni lehet) egy-egy saját készítésű, valami szögvasból heggesztett mini útakadály (olyasmi, amit a rendőrök szórnak az útra az amerikai filmekben). Így legfeljebb két gumit kell vennie, de az autó megmarad. És bizony egszer már előfordult, hogy a kocsiját 50 méterrel odébb találta két lapos első kerékkel.
Ha maszek -rejtettkapcsolós- indításgátlót akarok csinálni az autóra, akkor a kapcsolóval mit kell "letiltani/megszakítani" - befecskendezést ? gyújtást ? ...????
Igen!
Itt nem törvényes, viszont hatásos! A fene se kérte a tolvaj urat, hogy feltörje a kocsimat, ha meg megteszi, számoljon a (persze véletlenül) kiélesített védelmi fegyverzettel. :-)
Gondolom azt tudjátok, hogy egyes dél-afrikai országokban teljesen törvényes az autó küszöbe alá épített lángszóró, amely a zár birizgálására jön működésbe !