Hátha még aktuális, és veszi valaki hasznát az infóknak. Mindig ford párti voltam, de most épp xsarám van, sajnos nem egyszerű a használtautó piacon korrekt autót találni, így került hozzám rokonom újonnan vásárolt, ismert előéletű citroenje. Féltem a kocsitól, mert mindgi csak a rosszat hallani franciákról, igaz még nem találkoztam olyannal, aki tapasztalatból mondta volna, csak "hallotta". Mint ahogy itt a hozzászólásokban is olvasható. Focusban nem ültem olyan sokat, mint a xsaraban, így főleg a xsara tulajdonságait írnám le.
- Motorban lehet kételkedni, de egyértelműen, erősebb a xsara. Ezáltal könnyebben mozgatja a kasztnit, érezhetően rugalmasabb, és kevesebbet fogyaszt. (1.6-os focushoz képest, elképzelhető hogy az 1.8as már hasonló dinamizmussal mozgatná, mint a xsarát az 1.6)
- Zajosság szempontjából a xsarában a motor hangosabb nagy sebességnél, futómű és szél viszont halkabb.
- Belső tér katasztrófa a xsarában, ebben a ford egyértelműen jobban összerakott, és igényesebb. Habár az első ülésekkel nincs gond, de a lábtér/pedálkiosztás 150 km után kicsit fárasztó. Hátsó helyek büntetések, de a focusban sem sokkal jobb a helyzet az első/hátsó ülések eltéréséhez képest.
- Nem elhanyagolható szempont, hogy a xsara szervízintervalluma 20ezer km!!!
- Automata dolgok: Ezek minden kocsiban kikapcsolhatóak, és manuálisan is használhatóak. Szóval ezt hagyjuk, hogy ezért nem kell. Automata klíma tökéletesen működik, állandóan 22 fokon áll a kapcsoló, soha nincs gond a belső légállapotokkal. Automata ablaktörlő viszont nincs, ami számomra szintén hasznos extra lenne, épp elég esőben a szar látási viszonyokra figyelni, nemhogy még kapcsolgatni a törlőt. Szóval ezek hasznos/kényelmes dolgok, de emelett ugyanúgy megvannak a manuális funkciók is.
- Hátsó futómű franciában 150ezret bír ki, utánna húzós a javítása. Ford futóműhibáról még nem hallottam, családban nem tapasztaltunk ilyet a fordon.
- Gyári zenecuccon én nem vettem volna észre, hogy a ford jobb lenne, xsarában külön vannak a magasak és a mélyek, ezt azért észre lehet venni.
Nyilván kellene kapnom egy focust egy hónapra, hogy arról is tudjak pontos véleményt adni, de ettől függetlenül nem kell lenézni a másik tipust tapasztalat nélkül.
Meg kell nézni mindkét tipust, kipróbálni, és amelyik jobban tetszik azt választani.
Egyenlőre nincs bajom a franciával, rengeteg felhasználóbarát, hasznos ötlet van benne, egyértelműen modernebb, a német viszont konzervatívabb, kiforrottabb tervezés. Egyszóval a focus biztosan komolyabb autó, de sajnos ez az árán is látszik. Ugyanolyan felszereltséggel jóval többe kerül, el kell dönteni, kinek mi éri meg. Ha nem lesz komolyabb bajom a xsarával, akkor gazdaságossági és kényelmi szempontokból vizsgálva nem fogom megbánni egy alapabb focussal szemben, de ha lett volna több pénzem, akkor valószínűleg jobban felszerelt focust választottam volna. De nem bánom a xsarát, csak kellemes tapasztalataim vannak, ha most kellene cserélnem, nem adnám oda egy bizonytalanért...
Halkan jegyzem meg hogy az 1,4-1,6-2,0 TDCi motorok azok HDi motorok; ezért éledeznek ;).
Jah, fogyasztást nem tudom hogy eszik a Xsara 1,6, azt tudom hogy nekünk (prolonggal) az 1,8as ha én megyek vele sokat akkor 6,0-6,2, ha fater akkor 6,4-6,8, én közelebb vagyok a szabályos vezetéshez, fater inkább a lakott 60, alkotton kívűl 120-130, pályán 150-160al megy. Légkondival elsősorban, bár télen csak 2-3 decit megy le a fogyi, téli gumik lehetnek a ludasak, meg nyáron töbebt megyünk messzebbre. Fele (kis)város, fele lakotton kívűl van használva az autó. Prolong nélküli ismerősnek 7-7,5 átlag, 2 HDi-s (2.0) szintén 6-7 liter között, ami szerintem sok, de legalább chippelve sem eszik többet :).
Akkor nézd meg a rallyt, dakart. De sztem az utóbbi pár évben tudod ki nyerte a WRC-knél a konstruktőrit.
Fordból főleg az 1,8asokkal van baj (mind benzinessel mind dízellel), a mostaniak jók (nem hódejók, de korrektek, igaz, drága gyertya is kell ehhez az átlagosan jó teljesítményhez).
Megnézheted! ZX 1,4 kombink volt, most 1,8 16V Picasonk van, ZXel nagyon gyorsan, Picassoval tűrhető gyorsan lehet váltani, de ez a magasra rakott váltókar miatt van; és úgyis könyöklőről csuklóból vált ezzel az ember. Tény hogy mozog fokozatban oldalra ey kicsit, de ettől még lehet gyorsan váltani. Kettes facelift elötti Xsarában ültem, abban is nagyon gyorsan pakolgattta a srác a fokozatokat, szal ettől ne félj.
Jah, vki unalmasnak mondta a műszerfalát: Ez egyénenként változik, nekem a kettes modelfrissített Xsara műszerfala sokkal jobban tetszik minta Focusé, és ezzel nem vagyok egyedül ismerősök körében. (Faceliftesben a fekete hátlap, új betűk, króm keret, a műszerfalun az ezüst színű betét sokat dobott; meg az alu váltógomb is szép.)
Focusoknál hátsó futómű gyengesége (itthoni utakat nem bírják, 50-70 ezrenként hozz kell nyúlni) ill rohadás hátul ami típushiba; mert Xsara-Leon-Focus közt áll haverom, én Leon kivételével ugyanezeket nézem. Benzines Xsarra nem tudtak semmit a szerelők, a HDi-k eszik az ékszíjtárcsákat 80-100 ezrenként (persze ha ezt tudja az ember/szerelő meglepetést ez sem okoz). Jah, elég húzós gyertyák kellenek a Ford mocikba. (Autósboltunk van, jár pár szerelő hozzánk, elsősorban őket inerjúvoltam meg idáig.)
Még egyiket sem vezettem, mindkettőben ültem, kényelemre kicsit a Xsara jobb, hátul tényleg nagyobb picit a Focus, elöl nem tűnt fel nekem különbség... Szal egyelőre a szerelőktől hallott infók mérvadóak.
Ismereteim szerint is átaludták a fordnál az utóbbi pár évet a dízelmotor fejlesztés helyett, de talán most kezdenek ébredezni. Tapasztalataim nekem csak benzinesek vannak, de nekem ez 2.0i DOHC megy úgy ahogy szeretném, majd ha nem félek már kipróbálni a végsebességet (nem kifutópályán, csak közönséges úton), ráérek akkor komolyabb motor után nézni.
Vanek
Az ahogy kell, az am a relativ...:))
Kerdezd csak meg Bihust, hogy mifele velemenye volt a 90 loeros dizelmotorokrol, amig csak a fordet ismerte, es milyen velemenye van most, amikor mar nem csak azt ismeri. Persze o ettol meg szereti a fordot.
Am itt a vita benzines ugyben folyt, es benzines ugyben a PSA-nak is csak keves dicsekednivaloja akad az utobbi 15 evben....(es azokat raadasul itthon nem forgalmazzak)
Egy szoval sem allitottam, hogy csak a franciak tudnanak autot gyartani. Csak annyit allitottam, hogy a ford motorjai nem kulonoskeppen kiemelkedoek, egyetlen szegmensben sem.
"A fordnak meg sohasem volt egyetlen ertelmes motorja sem. "
Nincs elegendő lexikális tudásom ahhoz, hogy leálljak vitatkozni, és nem is célom ez, de ismerősnek hangzik ez a márkajelzés. Talán mégis alkottak valami maradandót az autógyártás, autósport területén. Talán annyit, mint az összes francia együtt, ők is hozzáadtak ehhez a területhez (pl. az F1 eddig legtöbb győzelmet elért motorján egy kék színű, négy betűs embléma van). Ezzel nem állítom azt, hogy a franciák nem tudnak autót gyártani, de más is tud.
Vanek
Mennyit nevettem.:)))
Francia loero....:))
A fordnak meg sohasem volt egyetlen ertelmes motorja sem. Foleg dizelbol, abbol van vagy 100 ev lemaradasuk.
Viszont belul vitathatatlanul jobb, mint a Xsara.
Ugyhogy vegyen mindenki fordot!:)
Voltam ma egy Ford márkakereskedésbe, mert anyagi okok miatt el kellett volna adni a 4 hónapos szeretett, imádott Focusomat.
De hogy mit láttam én ott?!?!
Egy olyan Focust, amely 50 km/h sebességgel frontálisan ütközött a vele szembe 100 km/h sebességgel közlekedő furgonnal. Az autó eleje (a szélvédő alsó pereméig) csontig szétszakadva.
Na ez még semmi. Az utastér annyira épp maradt, hogy az első ajtók úgy nyilnak mint újkorában, de még az ablakkoszorún sem látható deformálódás. Az utastérben semmi meg sem mozdult - a légzsákot kivéve.
Ezek után úgy döntöttem, hogy Focus marad, próbléma máshogy old meg.
Amúgy nagyon, de nagyon meg vagyok vele elégedve, igazán jól sikerült konstrukció. Futómű király, stabilítás szintén. A 100 LE?? Végülis elég.
Próbáltam a Xsarát is vásárlás előtt, de az nagyon kicsinek és bóvlinak tűnt a Focushoz képest. A Xsara próbaútján az autó egy lestrapált félmillio km-t futott autó érzését keltette bennem, annyira lötyögött a váltó, annyira szorult az állítható kormány, annyira labilis volt az úton. Rá is kérdeztem, hogy annyi van az autóban amit az óra mutat? Mondták igen, 4000 km.
Nos ma alaposan megnezegettem egy Focus-t es nekem eldolt a kerdes: Focus!
Sokkal jobb a belso tere, meg az egesz auto meggyozobb. A topic alapjan is ugy veszem eszre: ha teheted inkabb Focus :)
A 2002-es modellekrol meg nem sokat tudtak mondani. A kereskedo is csak annyi kulonbseget tudott mondani a ket evjarat kozott ami a kepeken latszik. Allitolag 2 het mulva erkeznek az elsok az orszagba.
A 2001-eseket viszont el akarjak adni, szoval azok jo vetelek lehetnek.
Az a 9.7-es gyorsulás jó lesz a 2.0-ás motornak is. Az 1.6-os gyorsulása 11 körüli. A Citroen hazai weboldalai előszeretettel írnak jobb eredményeket. Ez igaz a Picassora is. Ott is +2 sec. a valós érték.
Akkor konkrétan a Focusról:
Baj volt az autó elsô futómüvével, nem bírta a sz@r utakat (pl.: magyar), de ezt hammar orvosolták, nem a mostani frissítésnél hanem már korábban. Az enyémben (mostani frissítés elôtti) már ez nem gond. Így már jó.:))))
Azért a japánoknál ne felejtsük el, hogy pár hónapig (talán 1-2 évig is) az új fejlesztések nem hagyják el a szigeteket. Amikor előjött az összes gyermekbetegség, akkor viszik a mindenféle piacokra... (legalábbis régebben így volt...)
C16SE válasz erre | adatok | e-mail 2001.10.22 18:46 (19)
Arra gondolog, hogy eddig szinte mindegyik új autót szépen ellátták típushibákkal. Most hadd ne emlitsek ilyeneket semmi kedvem sincs valakivel itt vitatkozni. Ezért jó bármilyen új konstrukciójú autónál megvárni az elsô frissítést. Az új, sok esetben szinte nem is tér el a külsôségekben, de belül ki szokták javítani a hibákat. Ez alól szinte csak a japánok lógnak ki, mert nekik nagyon magasszintü a minôségbiztosításuk és ezért ôk sokkal kevesebb szinte 0 hibával hozzák ki az új modelleket.
Nos azzal tisztában vagyok hogy új modellel nem érdemes kezdeni, ez alól kicsit kivétel a japán autó, de manapság az se teljesen.(meg eleve: persze hogy jobb lesz egy idő után, ez természetes). Éppen ezért Pl: 307 szóba se jött.
De, én konkrétan a Focus modellfrissítésére gondoltam, ugyanis a 2002-es modell kívülről tényleg más (lökhárító, index, fényszóró). Ez vajon a teljes modellfrissítés, vagy csak egy kis dizájn.
Még valami. A japánok állandóan változtatnak az autóikon, folyamatosan.(persze nem nagy dolgokat, mert arra nincs szükség :) Azt ők is nagyrész marketing okokból vették át szerintem, hogy egy idő után megkülönböztethetően :) frissítenek a kocsin.
"+ elasztikus, és kulturált 1,6-os motor (fogyasztás 6,9-8,4 város, vegyes, ebben van minden flotta fogyasztás, azt mellékelném még!:) "
Hello!
Pontosan milyen körülmények között jottek ki ezek a fogyasztási értékek?
Pl: ha valaki betartja a :) 60-100-130-at :) és nyugisan használja az autót, akkor főleg helyközi(ált nem autópálya) forgalomban mire lehet számítani?
- talán picit drákácska lett főleg a frisitett modell, hogy lecsupaszitották (nemtom ennek mi értelme volt 1 biztos a marketingesüket nem alkalmaznám...)
Te tudod hogy mit változtattak a 2002-es modellen?
Mit hagytak ki?
Gondoltam, hogy az autós újságok, akik tesztelték, csak belekötöttek volna, ha annyira nagyon a közelébe se ér az írott értéknek. (Na jó, legalább talán céloztak volna rá...:) Persze lehet, hogy tévedek, tévednek, mindenki tévedett, és Neked van igazad.
> Ugyan mi a franctól gyorsulna egy 1200+ kg
> autó 9,7-et százra 107 francia lóerővel?
Ejj, hát mondjuk részben a váltó áttételezésétől. Bevallom, azért nekem is hihetetlen az az érték, azért mondom, hogy "részben". Csak hát ha még senki nem kötött bele...?? :)
Egyébként nincs az 1200 kiló, emlékeim szerint legalábbis, de ha a 103 pacis Stilo hozni tudja egy hónap múlva a 10.5-öt, akkor miért ne? Ja, hogy az olaszok is tévednek... mindenki téved.
Na jó, vegyük bele a költői túlzást, és az 5%-os mérési hibát, és máris egy hihetőbb 10.2 felé járunk. 110 paciból. Kerekítsünk 10.5-re.
Na??
Ismétlem, ezt olvasni. Így kezdtem...
Persze, ha te próbátad, tesztelted, akkor meghajlok az érveid előtt, de addig is maradjunk annyiban, hogy "lehet, hogy túloztak", jó?
:)
"A Focusnal milyen frissitesre gondolsz? A 2001-2002-es modellvaltasra celzol?? En csak par nem utan vettem eszre hogy a 2002-es modell mar mas egy kicsit, de semmit nem tudok rola mit valtoztathattak?!"
Arra gondolog, hogy eddig szinte mindegyik új autót szépen ellátták típushibákkal. Most hadd ne emlitsek ilyeneket semmi kedvem sincs valakivel itt vitatkozni. Ezért jó bármilyen új konstrukciójú autónál megvárni az elsô frissítést. Az új, sok esetben szinte nem is tér el a külsôségekben, de belül ki szokták javítani a hibákat. Ez alól szinte csak a japánok lógnak ki, mert nekik nagyon magasszintü a minôségbiztosításuk és ezért ôk sokkal kevesebb szinte 0 hibával hozzák ki az új modelleket.
Hát igen, a megadott gyorsulási adatokról már vitatkoztunk egy másik topicban :) Csak én ott Fordot emlegettem...
Szóval néha elírogatják őket rendesen...
Hát, nemjtom miben mérik, de a cégemnél van Megane Classic 1,6i 16v cégauto is (számszerint 2Db) amnek álltolag 9,9s a gyorsulása!
De semmivel nem tud többet mint a Focus!
Rugalmasnak rugalmasabb, mert a Focus hosszabra van áttételezve, ugyanakkor többet fogyasztanak, és hangosabbak!
A válto ott is Francia...
SZVSZ 1 szinten vannak menetteljesitményekben, csak nme mindegy hogy nyujtják ezt...
9,7 tényleg kevésnek tűnik, az 2,0 literes műfaj. De a francia lóerőt miben mérik? :)
Az autóikról mondanak rosszakat, de a motorjaikat csak dícsérni szokták...
"Tudtommal a Xsara 1.6 16V 9.7-et gyorsul százra, bár egy valahol olvastam 9.9-et is... "
:))) Be kell a seggnek szarnia! Ehhez nyugodtan hozzáadhatod azt az 1 mp-t, azzal közelebb áll az igazsághoz. Már vagy 2 éve nyúz anyám egy ilyen szemétládát (igaz az csak 1.4-es), de az is 1200kg. Ugyan mi a franctól gyorsulna egy 1200+ kg autó 9,7-et százra 107 francia lóerővel?