Utolsó probléma megoldva, szereztem bontottan egy keresztstabilizátort, új szilentekkel, most már jó a kanyarstabilitás. (Helye megvolt, csak be kellett épiteni)
Nissan SUNNY 1.4 LX 16V TWIM-CAM
-Valami zörög a futoműben de már minden ki van cserélve még a félt csukló is (rejtély)
-Füteni sem nagyon szeret (még jó hogy van itthon egy céges autó is)
-állandó elektromos herotok mint egy otvaros FIAT TIPON
-A szine ugyan szép és jol is áll a kis 3 ajtosnak de mosás után 5 csepp esö és vége a csillogásnak (fekete metál)
-Ami sajna javithatatlan rajta az az hogy veterán 1992 ezért meg is szabadulnék tölle,vagy joval fiatalabra cserélném.
-Hamutartó elöl (ez a legabnormálisabb): mélyen lent van legalul, a váltókar előtti szűk "résben". Éjszaka, nagyobb sebességnél /vagy egyszerüen nagy forgalomban/ életveszély használni, mert mindig le kell nézni, hogy egyáltalán eltalálja az ember. Pont felette van a ferdén beépitett autórádió, nekem általában abba sikerül hamuzni...:)))
- gyári központizár + immobiliser : nem rádiós, hanem infrás, igy pontosan a belső tükör talpára kell célozni, közvetlen közelről, különben nem nyilik ki. Ha az ajtót kulccsal nyitom, akkor a többi ajtót nem nyitja ki, sőt az autót sem engedi elinditani. Ha nem indulsz el azonnal, akkor kb. egy perc után újra be kell zárni és ki kell nyitni a kocsit a távvezérlővel, mert letilja a gyújtást.
- kanyarstabilitás: a kisköbcis modellekből hiányzik elölről a keresztstabilizátor, tempósabb kanyarokban életveszélyes is lehet.
Nagyjából ennyi, a többi résszel egyelőre semmi bajom.
ezert nem szeretem a 4 ajtos autokat. A Tipoba (Tempra 3/5 ajtos valtozata) biztosan befert volna. Es ezert nem vettem Alfa 156-ot, eppen a TV miatt (ki kellett csomagolni, dobozt otthagyni, hatso ulesen hintaztatni). Szeretem, ha az autom univerzalis tud lenni.
- alapjaraton kerreg, zorog (a motor)
- 140-150 felett elgyengul, 160-at siman tartja, de 180-at mar csak padlogazzal tudok tartosan autozni
- nehez raszokni a max 4000-es fordulatra, de altalaban 2500-nal mar felvaltok; konnyu raszokni viszont a 950-1000 km utani tankolasokra
- tankolaskor budos a nafta es undorito is
- minden bukkanon leer az alja
Akkorát szoptam az indítóval, hogy még, bár nem az autót kéne utáljam érte! Történt, hogy alkalomszerűen nem indult, kis kopácsolás az indítón és minden ok, egyszer megun indító ki két szénkefe "cs" rosszul rakhattam össze (aztán apám is) és valamiért nem tolta ki rendesen a fogaskerekecskét kb 5ször ki be a végén szétszed csutkára és összerak, azóta megy... De úgy néz már ki a kezem, mintha kaktusszba boxoltam volna! :/
1. hideg reggeleken 5 perc dizelmelegités -ára van az 5 literes fogyinak!:-)
2 olaj folyik a motorból nemtom honnan egy szerelö megnézte elkérte az árát, semmi változás.
3. mivel dizel mindig zörög valami szar alapjáratban már egy kazit sem tudok tartani a kesztyütartóban!:-))
4. kuplung olaj folyik, hütöviz is hajlamos melegedni
1. varosban (Bp.) elegge szomjas.
2. hideginditaskor fel-egy percig kifejezetten fulladekony.
3. vezethetoseg: 150 felett mintha elszallna az utrol, csuszos uton fekezve hajlamos kidobni a segget.
4. QRVÁRA nem érezni a hátulját! Egy év alatt sem tudtam megszokni. A hátsó kilincsek mögötti rész abszolút beláthatatlan az ülésből, a hátsó szélvédő nagyon magasan van - akkora holttér hátul mint egy ház.
5. Silany elektromos csatlakozok, télen néha kontakthiba hegyek.
6. a 4 ajtos kivitel miatt a negy csomagtér ellenére pakolhatosag eleg gyenge: Egy 55 centis TV dobozostol nem fert be se elore, se hatra, se a csomagtartoba. Apukam pici 5-ajtos Corsajaba belefert!
Hinnye, hat ez a topik meg mikor lett?:))
Na elobb leirom en a tenyeimet, aztan vegigolvasom az egeszet.
Cordoba 2000-es kupe
- a szar uleseit->oldaltartas semmi
- a szar gyari magnot, infocenterestul (ebben egyedul az a jo, hogy aki eloszor lat ilyet, az majd elajul, hogy hu de kafa, ami el nem magyarazom, hogy nem, ezen nem lehet filmet nezni.
- a mellbimbonyi gombokat amik a futesvezerlest hivatottak kezelni. Rendesen celozni kell. 100 folott kesz elmeny.
- a csoszorgo vmit amire tok random rajon par perces muanyagnyikorgas minden heten.
- a hulye kicsi kesztyutartot.
- azt hogy a Sportline nev par darab plusz spoilert jelent csak
- a loresnyi hatso ablakot, ami a mikorbelsotukorrel parositva a hatso szempar kifejleszetesere kenyszeriti a soforkodni vagyot
na ennyit utalok ezzel kapcsolatban
Vectra B Caravan:
- az 1.6 16V motort, ami 3000 alatt olyan mintha nem is lenne benne. (a 200 kiloval konnyebb Cordobaba sok is az 1,6 motor, ebbe sajna keves)
- az elobbi pont miatti 11 literes fogyasztasat
- a szar valtot
- az alacsony olajdeknit, amit kib***tt konnyu odakoppintani a fekvorendorrol lejovet
- nincs klasszikus csomagtere, ha 8-an ülünk benne, akkor pláne
- 4. henger gyertyájához lehetetlen hozzáférni
- olajcentri takarításához le kell bontanom az alsó lemezeket, alátámasztani a blokkot, leszedni a hátfalat
- műbörök az ülések mind a nyolc, télen fagyalló, nyáron égető
- szinte teljesen fém a belseje, így ugyan az a szitú, mint a műbőr ülésekkel
- szélérzékeny, mert dobozos és farmotoros
- körbe üveges és nem UV szürős
- az ajtók gumihevederrel határóltak, így nem lehet rögzíteni
- minden hatóságna bizonyítanom kell állandóan, hogy 8 személyes és csak 903 ccm-es moci van benne
- jó lenne egy 5. fokozat bele mert 100-nál már üveg hang van benne
- nincs hangszigetelve a motortértől
Általában nem a csapágy ciripel, hanem egy beszívott szemétdarabon "zenélnek" a lamellák. Általában 3-4 csavarral van ögzítve a ventillátor burkolata, érdemes egy-két évente kiporszívózni.
csak 1.6-os motorral van, ami en bloc gyenge ehhez a kasznihoz. Városban és országúton elég, de autópályán sírás-rívás.
a színe :-) forgalmi szerint "banánzöld", de használtan vettem és egyéb racionális okokból sürgetett a vétel (cégautó), a színét leszámítva minden más stimmelt, így "nem vagyok én nő, hogy a színével baxakodjak" felkiáltással megve(te)ttem
nincs és nem is rendelhető hozzá rendes gyári rádió, amilyen pl. a Renault-kban van, az előző tulaj által beszereltet meg el akarják belőle lopni a lakótelep parkolójából (ha nem akarták volna, nem lopták volna el)
nincs külön zöld fényű visszajelzője a tompítottnak, csak az, hogy világít a műszerfal, azzal meg nappal sokra megyek
hátsó ablakfűtés kapcsolója nem nyomógomb, ami egy idő után kikapcsolna, hanem ki-be kapcsoló, amit jól rajtafelejtek egész úton (az előző kocsin - Hyundai - nyomógomb volt)
a ködzárófény kapcsolója egyszerűen katasztrófa, ugyanis nem látható helyen van (az indexkar és a kormányküllő mindenképpen kitakarja), ráadásul nyomógomb (ez amúgy jó lenne), de a visszajelzője nem a műszerfalon van, hanem a kapcsolón, ami - mint már említettem - nem látható, így egyszerűen semmilyen visszajelzés nincs a ködlámpáról, sem vizualice, sem tapintásügyileg. Ez annyira hihetetlenül szarul van megcsinálva, hogy a igazából szavak sincsenek rá, ezek szerint egyszer sem ültek bele a kocsiba a sorozatgyártás előtt. Javukra legyen írva, hogy az újabb (2000-2001 utáni) HR-V-ken ezt javították, áthelyezték a kapcsolót.
a klíma és a belső keringetés visszajelző LED-je, valamint a LED-es óra sötétben okos módon halványabban világít. A gond, hogy a sushievők szerint akkor van sötét, amikor felkapcsolom a tompítottat, nem pedig akkor, amikor egy kb. 50 Ft-ba kerülő fototranzisztor azt mondja. Egy 5M-s autónál ez igazán érthető, spórolni kell. Akkor már inkább lenne fix fényerejű.
4 személyes, ez alapvetően korrekt, de néha jó lenne öten bezsúfolódni, azért el lehet férni és jó lenne, ha ilyenkor nem kéne a röndért lesni
Lehet kapni (hogy hol, azt ne kérdezd, én 3 éve kaptam valakitôl) egy GLEITMO nevú sprayt, ami színtelen-szagtalan filmet képez a felületen és megszünteti a nyikorgásokat. Valami molibdén tartalmú cucc, állítólag repülôgépszerelôk (is) használják a gépek ellenôrzésénél hogy a nemkívánatos zajokat megszüntessék. Egészségre ártalmatlan, nem látszik, ha felviszed, narancssárga flakonban van/volt...
Akkor is figyelmeztetni fog a rohadt:))
Megaztán miután beszállok mindig elööb indulok azt közbe kötöm be magam...hiába a megszokás..:))
jahhh...és ha rajta hagyom lámpát akkor is ...bimm..bamm...bimmm...:)
hu, főleg reggel! Minden műanyag nyekereg apám! Aztán később általában elkussal. Pedig nem fogom annyiba hagyni. Igaz már szétszedegettem múltkor jópár dolgot rajta és átzsíroztam az érintkező felületeket de úgy látszik valami profibb megoldást kell kitalálni. Az autó alapzaja nem is érdekelne annyira, de ezek a nyiszergések, hát ezek megőrjítenek! Egyszer frankón belemegyek majd valakibe hátulról, mert mindig azt lesen, hogy éppen mi a szar zörög. Még a rádiót sem hallgatom - pedig az elnyomná a zörejeket - direkt, hogy fülelhessek. :)
Velem is azt szúrt ki valamelyik nap! Benzinkútnál tankolok minden, ülök be, dugom az immobiliser - nekem a műszerfalon van - bizbaszt az aljzatba, erre semmi csipogás. Na vazeee...tipródtam egyből 1000-rel, hogy mi lehet, már láttam lelki szemeim előtt, hogy ripityára kell szedni a műszerfelet, immobiliser kiiktatás vagy mittudomén mi, piszkálgatom alulról a műszerfalat hátha valami csoda történik, egyszercsak el kezd csipogni a cucc! Na egyből visszaállta vérnyomáson rendesbe, nézem mi van, hát az egyik bizti volt kontakthibás baeg! Gyorsan megfújkáltam szprével, aztán azóta is jó. Még jó, hogy nem tettem félre a kocsit 1 hónapra, mint te! :))