Szerencsére egyszerű dolog a kiszerelése, bár nem árt ismerni a fortélyát. Kiveszed az első kereket, utána a sárvédő pálcákkal együtt az első sárvédőt, majd mintha egy csavart szeretnél kihajtani elkezded tekerni a teleszkóp alsó szárát. Rugóval együtt vagy rugó nélkül attól függően, hogy melyik oldala enged, de ki kell csúsznia a krómos szárnak a villacsőből, ezután pedig cserélhető a porvédő. Egy kicsit takarítsd majd meg, és zsírozd is ha már ennyire szét van szedve. Ha jól sejtem vagy 30-35 éve nem kapott zsírt, még a gyári lehet rajta.
A slussz kábel alapesetben egy kék színű vezeték, a blokkból indul a gyújtókábel kivezetése mellőlt a gyújtáskapcsolóra. Ha kihúzod akkor mindig kap szikrát a gyertya. Persze ha a gyújtáslapon minden alkatrész rendben van(megszakító, gyújtótekercs).
Sziasztok! Van egy romet kadetem, ami a következőket produkálja: Egyszer beindul, egyszer nem. Ahogy észrevettem nem számít neki, hogy üzem meleg, vagy nem.
- Beindítom, megyek vele 1-2 km-t, leállítom és amikor indítanám újra 1-2 perc múlva már nem indul(ezt a távot körülbelül 8 perc alatt tettem meg, szerintem nem melegedhet túl). 2 km betolás után újra elindult, hazamentem vele... éppen csak sikerült.
- Másnap délután ugyan olyan állapotban ahogy hagytam, első rugásra beindult. Egyből leállítottam. Mivel régi gyertya van benne és gondoltam hátha az okozza, cseréltem benne egy újra. Próbáltam indítani, de megint nem szerette volna. Vissza a régi gyertya, rugdosás, szenvedés, továbbra sem indul be. Hagytam aznap, mert már kezdett kikészíteni.
- Következő nap délutánján minden gond nélkül beindult az új gyertával.
- Legutóbb 2 órán keresztül nem állítottam le, még akkor sem ha amúgy megálltam mert féltem hogy utána nem tudok vele újra elindulni. Hazaértem, csak a kíváncsiság kedvéért leállítás után újra berugtam. Elsőre indult egyből.
- Másnap délután indultam volna motorozni, be is indult 1 percre, de mire kitoltam a ház elé meggondolta magát. Fél óra futkározás és rugdosás után abbahagytam.
Azóta nem próbáltam... Valami ötlet? Gyertya új, karburátort 2x kitakarítottam. Tudom, hogy lelke van... mivel tudnám kiengesztelni?
A léptető villa oké azt tudom hogy különbözik, labvaltos blokkokat szedtem már szét, raktam össze ,de rugoval nem találkoztam még, közben leesett H a kézi valtosnal a bowdennel nem tudnád 2be rakni normálisan.
Én nem csináltam még ilyet, de lehet nem is egyezik a lábváltós és kéziváltós léptetővilla. Webáruházak kínálatában látszik valami különbség a kettő között? A rugó mindenesetre biztos, hogy nem fog kelleni a lábváltós blokkba.
Sziasztok. Egy ideje "sunyiba" olvasgatom a csoport bejegyzéseit, most szeretnék bekapcsolódni ill kérdezni. Van egy igen jó állapotú kézi váltós Komár 3 blokkom (a blokkból kitört egy jókora darab így csak a belső jó) amiből a főtengely és a bensőségek átkerülnek egy másik blokkhazba ami láb váltós lesz. Széthúzás után vettem észre (tulajdonképpen már előtte is) a kézi váltós léptető villa tengelyén van egy rugó ami ugye a 2 fokozat felé tolja el a váltó fogaskereket. Kérdésem az lenne attol aki rakott már össze ilyet, hogy át rakhatom e ezt a rugot a labvaltos léptető villa tengelyére?
A blokkban amúgy mas fajta kuplung tárcsa van, nem tudtam H ilyet is lehetett v lehet hozzá kapni
A legegyszerűbb megoldás egy újabb fajta Riga K60B porlasztó. A légtorka nem biztos, hogy 16 mm, de teljesítményre többet tud, mint a gyári porlasztó. A tűszelepének a gumi hegye szokott elporladni, ezért a tűszelep kompletten cserélendő, vagy létezik utángyártott is belőle.
Van egy romet kadet-em 60as hengerrel, szeretném kicsit felturbózni és nem akarom tovább fojtani a gyári karburátorral, milyen 16-os karburátort ajánlanátok hozzá? Ezenkivül bármilyen tippet, tanácsot elfogadok a tunningolással kapcsolatban.
Szia! Az ék kiállására figyelni kell. Ha túl kilóg akkor nem tud a kúpos felület illeszkedni mert kitámaszt az ék. Ez a leggyakoribb ok. Ha lepörgött a lendkerék és rongálódott a kúpos felület akkor csökken a tapadás és nem biztos, hogy fent marad a lendkerék tartósan.
Bosszantó dolog. Annál többet, hogy erősebben meghúzod csak azt lehetne tenni, hogy mint a szelepeknél hogy egymáson forgatva összecsiszolod a két felületet.
Köszönöm. Így a képek alapján mennyi lehet a reális ára? 90-100?A benzincsap eddig még jó viszont a karburátor fúvóka alatti csavarjainál a tömítés ami szivárog, pedig minden új.
Jól néz ki, sok hibamentes km-t kívánok hozzá! Az új benzincsappal nem volt semmi problémád? Mert én is vettem egyet még ősszel, de az szivárgott a kar alatti gumitömítésnél. Ki akartam cserélni, de boltban nem tudtak hozzá valót adni. Végső esetben vágok hozzá parafából.
Igen, kiveszed belőle a villát és utána lehet állítani rajta. A leírásodban nem volt benne a 11-es számú alkatrész, ami egy acél golyó. Az is kell a szerkezet működéséhez, ugyanis az reteszel. Remélem megvan. A rugó amiről írtál a 8-as számmal jelölt alkatrész lenne?