Keresés

Részletes keresés

ívfény Creative Commons License 2024.06.22 0 0 14701

sziasztok!, van 60ccm-es romet hengerem, furva, honolva uj dugattyuval, ha érdekel, irj!

roncsfelújító Creative Commons License 2024.05.14 0 0 14698

Ha jól emlékszem, akkor a boltokban 12 és 13 fogasat lehet kapni Komar és Romet motorokhoz. Viszont szélességben eltérőek. Van a keskeny és a széles. A váltótengelytől függ, hogy melyik kell rá. A fogszám gyárilag nem tudom mennyi volt egyiknél és a másiknál. Logikusan a Rometnek kisebb a kereke, ezért ugyanolyan sebesség eléréséhez többet kell fordulnia mint a Komar kerekének, ezért a hosszabb áttételt biztosító 13-as lánckereket választanám hozzá. A hátsólánckerékkel természetesen lehet még befolyásolni a áttételt, de én hátra mindig a típushoz ajánlott legkisebbet szoktam rakni.

Előzmény: powee (14697)
powee Creative Commons License 2024.05.13 0 0 14697

Sziasztok!

 

Romet kadet  gyári első lánckereke hány fogas?

 

koszonom 

roncsfelújító Creative Commons License 2024.05.04 0 0 14696

Igen, nem csak külsőre tér el egymástól a kettő csap. Komar tankra viszont a lengyel csap mindenféle átalakítás nélkül felmegy.

Előzmény: powee (14695)
powee Creative Commons License 2024.05.03 0 0 14695

Szia ezen pont fordítva van a menet mint a komáron. ott belső menet van ez meg külső menetes.

Előzmény: roncsfelújító (14693)
niklec Creative Commons License 2024.04.10 0 0 14694

Sziasztok!

 

Azt tudja-e valaki, hogy hol, honnan lehet szerezni Romet Komar-hoz szerszámtartó műanyag idomokat?

roncsfelújító Creative Commons License 2024.04.03 0 0 14693

Szia!

 

Jikov csap az csehszlovák motorok tartozéka, de feltenni fel lehet közdarabokkal kb mindenféle csapot. Az általam ismert Jikov csapokban lévő gumin 5 furat van, bár ebből csak 3 szolgálja az üzemanyag ellátást. Nagyjából bármelyik szoci motorok alkatrészeivel foglalkozó motorosboltba belépve ha kérsz egy Babettához való benzincsaptömítést akkor az jó lesz hozzá.

A Komar gyári csapja viszont ilyen: https://jaszmotor.hu/termek/16089/benzincsap-rometwsk125-power-force?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw_LOwBhBFEiwAmSEQAT9neeDXybdrIw5c0kdl4FDqbFkrPU4IZPO4R75-BCLoThmuwSWNtBoCDe4QAvD_BwE

Ha be tudod szerezni akkor én inkább ezt ajánlom, már csak az ülepítős megoldása miatt is. Kinézetre meg nagyon más a kettő csap ha számít az eredetiség.

Előzmény: powee (14692)
powee Creative Commons License 2024.04.03 0 0 14692

Sziasztok!

 

Komár 3-as benzin csap tömítést, hol lehet venni?

Amennyiben a gyári benzin csapja egy jikov csap.

ami benne volt tömítés azon 2 lyuk volt, de csak 1 másodpercig jött át rajta a benzin.

esetleg egy másik rá való új csap?

 

koszi

roncsfelújító Creative Commons License 2024.03.31 0 0 14691

Szikrát megnézhetnéd közben, hogy változik-e. Indítás előtt milyen, majd lefulladás után milyen. Ha nem változik ránézésre az erőssége akkor valami üzemanyag hiba. Látom tavaly júliusban írtál először, úgyhogy azóta a benzincsapod is eldugulhatott részlegesen a tél folyamán. Nézd át az egész üzemanyagrendszert is ,ha még idén nem tetted meg. A benne lévő gumiban a furatok maguktól is összeszűkülhetnek, nem kell ahhoz a tankból jövő iszap.

Előzmény: TóthGábor98 (14690)
TóthGábor98 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 14690

Az előző hiba mellé jött egy újabb: beindítom, megy 2-3 másodpercig aztán magától leáll. Várok fél-1 órát, közben nem nyúlok hozzá, újra beindítom, újra megy 2-3 mp-et majd leáll. Tapasztaltatok már ilyet?

Előzmény: roncsfelújító (14685)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.09.07 0 0 14689

Nagyon szívesen!

Előzmény: kkbarnakk (14688)
kkbarnakk Creative Commons License 2023.09.06 0 0 14688

Köszönöm a segítséget.

roncsfelújító Creative Commons License 2023.09.05 0 0 14687

Szervusz Barna!

Szerencsére egyszerű dolog a kiszerelése, bár nem árt ismerni a fortélyát. Kiveszed az első kereket, utána a sárvédő pálcákkal együtt az első sárvédőt, majd mintha egy csavart szeretnél kihajtani elkezded tekerni a teleszkóp alsó szárát. Rugóval együtt vagy rugó nélkül attól függően, hogy melyik oldala enged, de ki kell csúsznia a krómos szárnak a villacsőből, ezután pedig cserélhető a porvédő. Egy kicsit takarítsd majd meg, és zsírozd is ha már ennyire szét van szedve. Ha jól sejtem vagy 30-35 éve nem kapott zsírt, még a gyári lehet rajta.

Előzmény: kkbarnakk (14686)
kkbarnakk Creative Commons License 2023.09.05 0 0 14686

Sziasztok!

Egy barátom örökölt egy Kadet 780-as motort(470 km van benne).

Leszeretném cserélni az első teleszkópon a porvédő gumi harmónikát, de nem tudom, hogyan jön ki az első teleszkóp.

Megtudnátok írni, hogy hogyan tudom kicserélni.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel

Kása Barna

roncsfelújító Creative Commons License 2023.07.05 0 0 14685

A slussz kábel alapesetben egy kék színű vezeték, a blokkból indul a gyújtókábel kivezetése mellőlt a gyújtáskapcsolóra. Ha kihúzod akkor mindig kap szikrát a gyertya. Persze ha a gyújtáslapon minden alkatrész rendben van(megszakító, gyújtótekercs).

Előzmény: TóthGábor98 (14684)
TóthGábor98 Creative Commons License 2023.07.04 0 0 14684

Én a kontakthibát kizártam, mert 2 órán keresztül nem volt vele gond. A slusszkábelt hol találom, vagy az mi? :D

8 perc alatt felvettem a sisakot, kényelmesen felültem a motorra és romet tempóban mentem.

Előzmény: roncsfelújító (14683)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.07.03 0 0 14683

Amikor nem indul milyen a szikrája? Nem lehet valami kontakthibád? A slusszkábelt lehúzva változik a helyzet?

1-2 km 8 perc alatt nagyon lassú menet lehet, hegyen motorozol egyesben?:)

Előzmény: TóthGábor98 (14682)
TóthGábor98 Creative Commons License 2023.07.03 0 0 14682

Sziasztok! Van egy romet kadetem, ami a következőket produkálja: Egyszer beindul, egyszer nem. Ahogy észrevettem nem számít neki, hogy üzem meleg, vagy nem.

 

- Beindítom, megyek vele 1-2 km-t, leállítom és amikor indítanám újra 1-2 perc múlva már nem indul(ezt a távot körülbelül 8 perc alatt tettem meg, szerintem nem melegedhet túl). 2 km betolás után újra elindult, hazamentem vele... éppen csak sikerült.

- Másnap délután ugyan olyan állapotban ahogy hagytam, első rugásra beindult. Egyből leállítottam. Mivel régi gyertya van benne és gondoltam hátha az okozza, cseréltem benne egy újra. Próbáltam indítani, de megint nem szerette volna. Vissza a régi gyertya, rugdosás, szenvedés, továbbra sem indul be. Hagytam aznap, mert már kezdett kikészíteni.

- Következő nap délutánján minden gond nélkül beindult az új gyertával.

 

- Legutóbb 2 órán keresztül nem állítottam le, még akkor sem ha amúgy megálltam mert féltem hogy utána nem tudok vele újra elindulni. Hazaértem, csak a kíváncsiság kedvéért leállítás után újra berugtam. Elsőre indult egyből.

- Másnap délután indultam volna motorozni, be is indult 1 percre, de mire kitoltam a ház elé meggondolta magát. Fél óra futkározás és rugdosás után abbahagytam.

 

Azóta nem próbáltam... Valami ötlet? Gyertya új, karburátort 2x kitakarítottam. Tudom, hogy lelke van... mivel tudnám kiengesztelni?

frakciós Creative Commons License 2023.06.20 0 1 14681

Sziasztok!

Az idei találkozó időpontja és helyszíne. https://www.facebook.com/events/3335219756731462

dawidus Creative Commons License 2023.03.29 0 0 14680

A léptető villa oké azt tudom hogy különbözik,  labvaltos blokkokat szedtem már szét, raktam össze ,de rugoval nem találkoztam még, közben leesett H a kézi valtosnal a bowdennel nem tudnád 2be rakni normálisan.

 

Akkor a kuplung igazi ereklye 😃😃

nick name74 Creative Commons License 2023.03.29 0 0 14679

Sasszegfurat

Előzmény: nick name74 (14678)
nick name74 Creative Commons License 2023.03.29 0 0 14678

Másik léptető kell, ha a tied nem menetes végű,csak egy sadszegfurat van rajta. A rugó sincs a lábváltósban, nem kapcsolná jól, kidobná az egyest.

A kuplungtárcsa eredeti régi, ilyet nem is kapsz már.

 

Előzmény: dawidus (14676)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.03.28 0 0 14677

Szia!

Én nem csináltam még ilyet, de lehet nem is egyezik a lábváltós és kéziváltós léptetővilla. Webáruházak kínálatában látszik valami különbség a kettő között? A rugó mindenesetre biztos, hogy nem fog kelleni a lábváltós blokkba.

Előzmény: dawidus (14676)
dawidus Creative Commons License 2023.03.28 0 0 14676

Sziasztok. Egy ideje "sunyiba" olvasgatom a csoport bejegyzéseit, most szeretnék bekapcsolódni ill kérdezni. Van egy igen jó állapotú kézi váltós Komár 3 blokkom (a blokkból kitört egy jókora darab így csak a belső jó) amiből a főtengely és a bensőségek átkerülnek egy másik blokkhazba ami láb váltós lesz. Széthúzás után vettem észre (tulajdonképpen már előtte is) a kézi váltós léptető villa tengelyén van egy rugó ami ugye a 2 fokozat felé tolja el a váltó fogaskereket. Kérdésem az lenne attol aki rakott már össze ilyet, hogy át rakhatom e ezt a rugot a labvaltos léptető villa tengelyére?

 

A blokkban amúgy mas fajta kuplung tárcsa van, nem tudtam H ilyet is lehetett v lehet hozzá kapni 

 

 

roncsfelújító Creative Commons License 2023.03.25 0 0 14675

Szervusz!

A legegyszerűbb megoldás egy újabb fajta Riga K60B porlasztó. A légtorka nem biztos, hogy 16 mm, de teljesítményre többet tud, mint a gyári porlasztó. A tűszelepének a gumi hegye szokott elporladni, ezért a tűszelep kompletten cserélendő, vagy létezik utángyártott is belőle.

Előzmény: Rometbandita (14674)
Rometbandita Creative Commons License 2023.03.24 0 0 14674

Sziasztok!

Van egy romet kadet-em 60as hengerrel, szeretném kicsit felturbózni és nem akarom tovább fojtani a gyári karburátorral, milyen 16-os karburátort ajánlanátok hozzá? Ezenkivül bármilyen tippet, tanácsot elfogadok a tunningolással kapcsolatban.

 

Válaszokat és a segítséget előre is köszönöm.

roncsfelújító Creative Commons License 2023.01.15 0 0 14673

Szerintem sikerülhetett a Kollégának a javítás, mert láttam a jófogáson a gépet.

Veled mi újság? Én még novemberben téliesítettem a gépet, aztán még mindig a télre várok.

Előzmény: frakciós (14672)
frakciós Creative Commons License 2023.01.06 0 0 14672

Szia! Az ék kiállására figyelni kell. Ha túl kilóg akkor nem tud a kúpos felület illeszkedni mert kitámaszt az ék. Ez a leggyakoribb ok. Ha lepörgött a lendkerék és rongálódott a kúpos felület akkor csökken a tapadás és nem biztos, hogy fent marad a lendkerék tartósan.

Előzmény: Balázs2488 (14670)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.01.04 0 0 14671

Bosszantó dolog. Annál többet, hogy erősebben meghúzod csak azt lehetne tenni, hogy mint a szelepeknél hogy egymáson forgatva összecsiszolod a két felületet.

Előzmény: Balázs2488 (14670)
Balázs2488 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 14670

Az ék törött el megint a lendkeréknél. De hogy miért nemtudom. Kicseréltem, 1 rugásra indul. 

Előzmény: roncsfelújító (14668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!