Mindegyikkel lehet vitorlázni, csak a siklószám nagyon távol van egy vitorlázó gépétől :)
Ha termikelni szeretnél, arra egy hagyományos motoros sárkány nem igazán alkalmas, mert leállított motorral 2-3 m/s a merülésük.
Én építettem vagy 15 éve egy minimál trájkot egy gyalog szárny alá, még az is 1 m/s felett merült kicsivel, pedig még a légcsavarja is becsuklott, a motorja mindössze 6 kg tömegű volt, az egész trájk nem volt nehezebb 30 kg-nál. Normálisan vitorlázni, termikelni, legfeljebb egy Mosquitoval lehetne, pláne ha mondjuk egy Atos a szárny.
Ha klasszikus trike-t szeretnél, akkor talán egy ilyennel kellene próbálkozni:
Eladnám Thomas sárkányom egyben vagy bontva. A vászon és az abroncsok elértek de egyébként megvan minden tartozéka. Keressetek bizalommal, megegyezünk.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog , van oktatás , 30 óra a kötelező , 15 óra oktatóval a gépen és 15 egyedül de szigorúan oktatói felügyelettel , költségek nekem így állnának össze 21e a gép és az oktató díj / óra + üzemanyag 20 liter / óra + reptérig oda vissza kocsikázás kb. 150km ez kb 30.000 Ft/órára jön ki ami cirkafirka 900.000 Ft
Jövőre pedig a NASA-nál kell vizsgázni , de akkor már 400 óra lesz kötelező és alapfeltétel hogy előtte MIG-29-en legalább 10000 repült órád amiből 4000 éles bevetésben eltöltött legyen ....
C17-re oké a Rotax 503 két személlyel is. C15-re folyamatos két személyre kevés, minimum Rotax 582-es kéne még a Racer trike-hoz is.
Ha a keret megengedi, én az 503-as Rotaxot is cserélném, és vennék egy C15D vagy Sexy szárnyat egy erősebb motorhoz. Ha viszont a motor marad, akkor C17 vagy CXMD.
Racer Gt, Rotax 503, CX-MD szárny - ezzel repülök. A szárnyam ugyan kiváló állapotban (400 óra, első tulaj vagyok), nagyon jól szolgál, de 16 éves már. Újat gondoltam venni. Azt tudni kell, hogy majd mindig utassal repülök (család, rokonok, szomszédok), tehát terheléssel. Szeretném eldönteni, hogy maradjak-e a CX-MD-nél. Azt kérném hát, hogy aki 503-as vagy kisebb teljesítményű motorral repül, és rendszerint utassal, és CX-MD-nél kisebb felületű szárnnyal, írja meg a tapasztalatait. Kaptam már tanácsokat C17-re és C15-re, csak a tanácsadóim mögött nincs hosszabb idejű repülési tapasztalat az általam említett konfigurációra vonatkozóan (503-as). De hátha köztetek!
Jóindulatú, motort az eddigieknél nem jobban terhelő Apolló szárnyat szeretnék. Ha ilyen feltételekkel nincs jobb a CX-MD-nél, akkor maradok annál.
Tavasszal szeretném elkezdeni a motoros sárkányrepülő tanfolyamot.
Beszereztem Bede Tibor könyvét és erősen tanulmányozom ....
Voltam kint reptéren ahol vannak sárkányosok szerettem volna válaszokat a kérdéseimre (képzéssel kapcsolatban) de nem igazán sikerült megtudni szinte semmit ...
- Tanfolyamról érdeklődtem elvileg 10 óra de most lehet jogszabályi változások miatt 35 lesz .... (10 óra 350e 35 óra 1.226e azért ez nem teljesen mellékes)
- Oktatni meg nem is tudják ki oktathat ....
- Elmélet vizsga menetét is megváltoztatják (változtatták)
- "szakszó" kell hozzá vagy nem
szóval teljes a bizonytalanság
valaki meg tudná azt mondani hogy milyen szabályok vannak most pontosan érvényben?
észrevétel: ha nincs oktató ,nincs érdeklődő (fiatalok) , klubban nincs oktatógép stb. ez szép lassan a szakág halálát jelenti .......
Nekem volt egy saját tervezésű minimál motoros sárkányom, abban egy 6 kg tömegű, 118 cm3-is motor volt, aminek elvileg 10 kW a teljesítménye. A légcsavar egy 135 cm átmérőjű becsuklós sróf volt, aminek 2500-as fordulaton kb. 450 N volt a tolóereje. Ezzel a konfigurációval kerékről könnyedén felszállt a gép, és 1,5-1,7 m/s-os varióval tudtam emelkedni.
Itt van egy videó a gépről, de akkor még egy 25 Le-s Honda blokk volt benne, azzal szinte helyből felszállt a gép, és brutálisan lehetett vele emelkedni.
Egy időben elektromos mopedautókat is építgettem, az egyikbe egy könnyű, 5 kW-os HPM-5000B motort szereltem, ami autó hajtásra nem vált be a nagy induló áramok miatt, de egy hajóban jól működött. Ez a motor viszonylag könnyű, csak 11 kg a tömege, szerintem egy sárkányt is elvinne, mert rövid ideig, 10 kW-ot simán ki lehet hozni belőle. A gyári vezérlője elég vacak volt, nagyon hamar leégett, de állítólag az új szinuszos vezérlője már jó. A motor vezérlővel együtt kb. 1000$, plusz szállítás, vám áfa. Persze jobb lenne valami kifejezetten repülős célokra tervezett motor, talán valami nagyméretű drón motorja is beépíthető lenne, az biztosan könnyebb lenne.
Az akkupakkot is a drónokban használt Li-Po cellákból raknám össze, azok elég könnyűek, és jól bírják a gyors kisütést, bár az olcsóbbak 300 töltésnél nem nagyon bírnak ki többet. Gondolom csak felszálló motornak kellene az elektromos hajtás, ahhoz talán elég lehetne 3 db 20 Ah-s 6S1P Multistar akku, az csak 400$ és 7,5 kg. Ezek az akkuk 200A-t le tudnak adni 6 percen keresztül.
Sziasztok, van valakinek infója, hogy itthon esetleg hol és mennyiért lehet venni elektromos rásegítésű pondrót gyalogsárkányhoz? A youtubeon rengeteg videó van fenn, de mind külföldi példák, és nem a mi (bocsánat senkit nem akarok megbántani az én) pénztárcánkhoz szabottak.
Az is érdekelne ha valaki már esetleg foglalkozik régebb óta a "garázsban" elektromos rásegítéssel és vannak tapasztalatai. (hány voltos, milyen motor teljesítmény, milyen fordulatszám, milyen propeller, direkt hajtás, vagy áttétel, mekkora akku kapacitás, hány perc repülés, minden érdekel... :-)
Előre is köszi a válaszokat ha lesznek.
Ha valaki tud használt BLDC villanymotoros pondrót vezérléssel és akkuval kompletten, netán magyarországi árszínvonalon azt külön megköszönöm.
Sziasztok! Tavasszal szeretnék elkezdeni sárkányozni.Többen ajánlották Bede Tibor könyvét de sajnos sehol nem kapható.Minden létező helyen előjegyeztem de elégge reménytelennek tűnik a dolog.Ha valakinek megvan akkor szívesen megvásárolnám utánvéttel vagy előre utalással.De ha csak kölcsönzés lehetseges az is érdekelne.Esetleg ha a szerző elérhetőségét valaki megsúgná... És egy másik, technikai kérdés.Úgy látom motor téren két tábor van.Rotax és bármi más.Én, mint kezdő mi alapján tudok dönteni?Utasként nem hiszem.Beszéltem pár emberrel de nem igazán volt egyezség.Marad a fej vagy írás?Beszívom vagy nem? Nem bánnám ha valaki meggyőzne egyikről vagy másikról. Egyenlőre ennyi, köszönöm ha válaszoltok!
Sziasztok! YAMAHA FZ6 S2 bontódik! 2007-es! 20.000 km van a motorban!
mivel már 3-4 ilyen blokkot adtam el sárkányrepülősöknek ezért jöttem ide hirdetni hátha valaki keres ilyet! Abszolút nem vagyok jártas a sárkányrepülőzésben de akik vittek tőlem ilyet azok aztmondták hogy ez a motor bevált és hogy súly/lóerő arány miatt kedvelik! Szóval ha bárkit érdekel kérem csak telefonon keressen!! 20/223-1420