Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fgabor27 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 63

Sziasztok.

Kis segítségre lenne szűkségem. 

gsx750f motoron szeretnék kompresszió mérni a kérdésem az lenne hogy mérés előtt levegyem a levegőszűrőt és a mérésközbe húzzam a gázt? ezen kívül már csak a gyertyákat kell kivennem és mehet is a mérés igaz? 

 

köszi előre is

jerika1958 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 62

A Fiat Bravóval kapcsolatban kifelejtettem, hogy egy hónapja volt olajcsere, de szűrő nem.

jerika1958 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 61

Van egy 1998-as Fiat Bravóm. Egyszer menet közben megállt az autó és utána nem tudtam már elindítani. Szerelő azt mondja, hogy nincs benne kompresszió és olaj sem és a javítás elég drága lesz. Nem értem az olaj hova tűnt el, mert a motortérben sehol nincs olajfolyás és nem is füstölt. Sokan azt mondják, hogy motort kell cserélni, vagy felújítani. Ez már egészen biztos??? Előtte időnként morgó hangot adott az elejéből, de ez nem volt folyamatos. Volt amikor lehetett hallani, és volt mikor telsejen csendes volt az autó. Már biztos, hogy a motor a rossz????Szeretném megkérdezni a véleményüket, köszönöm. 

Petrol34 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 60
Nem Pest, hanem Érd, kicsit menni kell, ellenben jó cég. Címe: http://www.injektor.hu/
Előzmény: konyak_ad (59)
konyak_ad Creative Commons License 2005.10.03 0 0 59
Felhozom ezt a topikot, mert aktuális:

Nem tud valaki olyan helyet, ahol hengernyomás veszteségmérést végeznek? (Bp)

Köszi
XJ6 Creative Commons License 2001.10.27 0 0 58

'reggelt! ;)

Előzmény: géeles (57)
géeles Creative Commons License 2001.10.27 0 0 57
Megnéztem valoban annyira zárnak-e a pillangószelepek...
És tényleg!
Előzmény: XJ6 (56)
XJ6 Creative Commons License 2001.10.27 0 0 56

?????? mit csinaltal???? ;)))
Előzmény: géeles (55)
géeles Creative Commons License 2001.10.26 0 0 55
Nem hittem mikor irtad, hogy a pillangoszelep megfoghatja a nyomást...Erre megöntöttem egy karbit alulrol és csodálkozva láttam ,hogy tényleg tömör....
Előzmény: XJ6 (54)
XJ6 Creative Commons License 2001.10.09 0 0 54

Viccelsz??? Most nem megyek reszletekbe, maradjunk annyiban, hogy NAGY lehet a kulonbseg... ;)

Előzmény: Geonic (53)
Geonic Creative Commons License 2001.10.06 0 0 53
Ezek szerint tényleg így kell?? Különbség?
Előzmény: XJ6 (52)
XJ6 Creative Commons License 2001.10.06 0 0 52
es engem baszogattatok amikor emlitettem, hogy nem art ha kompressziomeresnel nyitott a pillangoszelep... ;)))

Előzmény: Geonic (51)
Geonic Creative Commons License 2001.10.05 0 0 51
Lehet, hogy hülyeséget csináltunk, de amikor a kompressziót mértük nem nyomtuk a gázt padlóig ahogy elvileg kéne. Most majd megismétlem vmikor így is. Állítólag így kell...nem tudtam. Ezt a motorfelújjítós szereló mondta amikor mentem reklamálni. Kíváncsi leszek. Ja a nyomásveszteség mérésnél többször mértünk mert voltak érdekes eltérések. De amit itt leírtam az úgy tűnik a végleges felállás.
XJ6 Creative Commons License 2001.10.05 0 0 50
Mar ha egyaltalan van valami bibi... de az is lehet, hogy vaklarma volt... en kinezem a szervizekbol, hogy nem teljesen zart szelepeknel mertek nyomasveszteseget... ;)))

a kompresszio ismet mas dolog... azt ma' nehezebb elb@szni... ;) de persze soha ne ertekeljuk ala a szerelok kepessegeit... ;) az a 3 baros kulonbseg valoban nem fasza....

Előzmény: qutsider (49)
qutsider Creative Commons License 2001.10.05 0 0 49
XJ6!Csak a szükséges off volt... :-)

Geonic,azért ha megnézeted a mocit,oszdd meg már velünk mi (volt) az ok.

qutsider

Előzmény: XJ6 (48)
XJ6 Creative Commons License 2001.10.04 0 0 48
> És azért írtam le,mert találkoztam ilyennel olyan autón ami "szakszervízben" lett felújítva... <

;)))))) Nekem mondod??? Megfordultam mar egy par szervizben... velemeny? szerintem jobb ha nem irom... iszonyu az a hozza nem ertes ami jellemzi oket... de itt nincs olyan, hogy markaszerviz, meg nem markaszerviz... stb... jartam (elvileg) eleg rangos markaszervizben is es a szakertelem ugyanott volt mint az utsarki kis kerekcetrirozonal... en komolyan mondom, hogy sokszor gondolkodtam mar azon, hogy nincs valami szervezet ami cegeknel a szakmai folkeszultseget kellene ellenorizze? Mitomen.. pl. olyasmi mint a fogyasztasvedelmisek... bazeg gyakorlatilag olyan emberekre bizza ra a kuncsaft az autojat javitas celjabol, akiknek a legjobb indulattal sincs kozuk az egeszhez... meg jo barkacsmunkanak sem lehet nevezni azt amit csinalnak... arrol nem is beszelve, hogy egyenesen hanyni tudok azoktol az "oreg szakiktol" akik "mar 20 eve uzik a szakmat es nekik csak ne magyarazzon senki semmit, naluk jobban ugysem ert hozza senki"... egyszeruen beszaras... gozuk nincs az olyan szavak jelenteserol mint forgatonyomatek, teljesitmeny, aram, feszultseg... stb... ott dobaloznak a szavakkal de halvany fingjuk sincs a jelenteserol... nem ERZIK hogy mi is az valojaban... persze azert tisztelet a kivetelnek... en oszinten szolva meg nem talalkoztam olyannal, de hinni akarom, hogy azert vannak hozzaertok is... a szo igazi ertelmeben...

Apropo... egyszer egy muhelyben egy ilyen "szaki" elkezdett dumalni arrol valtofolujitas kozben, hogy az egyik lamella meg van serulve es igy nem lehet osszerakni, mert ha majd raszabadul a 200 LE akkor szet fog szakadni... en barom, meg mertem jegyezni, hogy a valtora max. 200 Nm szabadulhat ra, de LE eleg nehezen... majd' leharapta a fejem... egyszeruen hiaba probaltam megertetni vele, hogy egy valto meretezesenel az elsodleges szempont az a FORGATONYOMATEK, az istennek sem fogta fol.. ami nem is lett vona baj, ha kozben nem allitja olyan meggyozodessel, hogy hulyeseget beszelek... eppen ott allt a muhely elott egy 140 LE-s CBR 900 Fire Blade... a muhelyben meg egy 120 lovas Dodge... kerdeztem, hogy ha mar annyira a teljesitmeny szamit, nem zavarja, hogy a 140 lovas Honda valtoja tizedakkora mint az Dodge-e'? Szerintetek folfogta? lofaszt... es nem is lenne semmi ha ez egy rendhagyo eset lett volna.... de sajnos majdhogynem azt kell mondjam, hogy ez jellemzi az egesz "szakmat"... olyasmit mar reg nem probalok megertetni ilyen szerelokkel, hogy a dupla szekunderkivezetesu trafoknal ha leveszi az egyik kabelt, a masik gyertya sem fog mukodni, mert sorba vannak kotve ellentetes polaritassal... meg ilyen abszolut alap dolgok... hadd ne folytassam... szerintem siralmas... es olyan penzeket nyulnak le a kuncsaftoktol, hogy sokszor nem tudtam sirjak-e vagy kacagjak...

bocs az off-ert...

Előzmény: qutsider (47)
qutsider Creative Commons License 2001.10.04 0 0 47
XJ6!

AZ,hogy emberek vagyunk,nem azt jelenti hogy én ilyet vétenék, vagy védem azt aki ilyet hibázik!
Írónikusan szántam...És azért írtam le,mert találkoztam ilyennel olyan autón ami "szakszervízben" lett felújítva...

Én nem szakszervízben dolgoztam(már nem vagyok aktív a szakmában,csak héba-hóba).Most nem a szakszervízeket akarom leszólni,ne értsd félre!Csak sokan azthiszik ha szakszervíz akkor tuti.
;-)

qutsider

Előzmény: XJ6 (44)
eszgab Creative Commons License 2001.10.03 0 0 46
Én is igy hallottam valahol.
Előzmény: elf (45)
elf Creative Commons License 2001.10.03 0 0 45
"egy meres nem meres, ket meres egy meres.... "
Én ezt úgy tudtam:
egy mérés nem mérés
két mérés fél mérés
három mérés egy mérés
Előzmény: AstraF16v (34)
XJ6 Creative Commons License 2001.10.03 0 0 44
> Ha igen, akkor lehet hogy a beszereléskor véletlenül a gyűrűk hasítékja "összefordult",azaz egymás alá esnek.Előferdül az ilyen,emberek vagyunk. <

pfuuuuuj.... ez az igazan "autoszerelo duma"... ;)) Bazeg tevedni lehet, de nem ilyet... ;) ez szerintem nem eppen a bocsanatos bunok koze tartozik... ;) de nem is tartom valoszinunek, hogy ez okozza a "problemat"... ha van egyaltalan ilyen... meg abban sem vagyok biztos...

markaszervizben melozol? ugy ertem mire vagytok szakosodva?

Előzmény: qutsider (43)
qutsider Creative Commons License 2001.10.03 0 0 43
Hi Geonic.

Scorpio 2.0i?Az király!;-)
Ha most lett felújítva a motor akkor ez elég érdekes(de nem túl gázos,nem kell megijedni(szvsz)).
A dugattyúk lettek cserélve vagy csak a gyűrűk?
Ha igen, akkor lehet hogy a beszereléskor véletlenül a gyűrűk hasítékja "összefordult",azaz egymás alá esnek.Előferdül az ilyen,emberek vagyunk.
Ha nem volt cserélve,akkor lehet hogy nem lett a koksztól rendesen kitisztítva a gyűrűhorony és az új gyűrű "beragadt".
Persze csak hangosan gondolkodtam...Hogy érdemes e megbontani?Nem tudom.Ha az enyém lenne a gép,magamnak megnézném,de amúgy nem tudom érdemes e.Ha nincs gond akkor minek...{tipikus autószerelő hozzáállás mi? :-) }

üdv.:qutsider

Előzmény: Geonic (42)
Geonic Creative Commons License 2001.10.03 0 0 42
Scorpio 2.0i, és ford 10w-40-es az olaj. Tényleg elégedett vagyok, 2-ben viszi a 100-at, 190 körül van a vége, nem fogyasz olajat és benzint sem sokat. De azért mégis zavar, főleg mert 130 ezrembe került a motorfelújjítás.
eszgab Creative Commons License 2001.10.02 0 0 41
Hali Geonic!
Végül is ha minden rendben az auto körül /nincs olaj fogyasztás és jol megy a gép/ akkor inkább megkellene ismételni a méréseket mint neki esni a motornak és szétszedni.Probáld meg máshol másik műhelyben megméretni.Bár ha tényleg nincs panaszod az autora akkor fölös kiadás lessz már ez a mérés.
Üdv!
qutsider Creative Commons License 2001.10.02 0 0 40
Hi.

Milyen típusú a gépsárkány?
Milyen olajjal hajtod-hajtottad eddig?(már csak azért,mert a nem megfelelő olajtól "letapadhatnak" a gyűrűk,tehát a motor kopás nélkül is produkálhat "kopott motor jellemzőket").

qutsider

Előzmény: Geonic (39)
Geonic Creative Commons License 2001.10.01 0 0 39
Érdekes amit írtok. Az olajat tényleg nem eszi. De arra még nem mondtatok semmit, hogy nem durva-e a 3 bar nyomáseltérés a 3-as 4-es hengernél. Engem ez zavart ezért vittem el nyomáspróbára.
qutsider Creative Commons License 2001.10.01 0 0 38
Nem feltétlen kell zabálnia az olajat...Elég ha csipegeti... :-)
Azt hogy "sok fér oda" nem szó szerint kell érteni.Inkább úgy hogy több mint amennyi kéne.
Hol "gyakorolgatok"?Egy autószerelő-műhelyben ;-)

qutsider

Előzmény: XJ6 (37)
XJ6 Creative Commons License 2001.10.01 0 0 37
jol beszelsz....

es hol "gyakorolgatsz" ha gyakorlati tapasztalataid vannak? ;)

csak annyi megjegyzest, hogy ha egy viszonylag kopott motorban van kompresszio mukodes kozben (az olaj tomit) akkor annak fustolnie kell es zabalnia az olajat.... ami ebben az esetben allitolag nem all fenn...

Előzmény: qutsider (35)
XJ6 Creative Commons License 2001.10.01 0 0 36

khm.... izeeeeee.... en nem vegeztem... ;))))

Előzmény: AstraF16v (34)
qutsider Creative Commons License 2001.10.01 0 0 35
Üdv Mindenki!

Pont abból adódóan,hogy a veszteségmérés "pontossága" függ a mérendő henger méreteitől,nem lényeg, hogy 22,625...% vagy 20% a veszteség.Nem az a lényeg,hogy mennyi,hanem hogy miért.

Azért a legnagyobb kompressziójú hengerben a legnagyobb a mért vesteség,mert az van a legjobban megkopva!Mégpedig:
Kompresszióméréskor a motor állítja elő a nyomást azzal hogy forog->van olajnyomás->olaj szépen felpumpálódik a henger mellé a gyűrűkhöz(mivel kopott ezért "sok fér" oda)->viszonylag nagy nyomást produkál.
Veszteségméréskor FHP-ra hajtod a motort, ~2bar nyomás ráenged,(és most figyelem:)ami LEFÚJJA AZ OLAJAT a hengefalról!Vagyis nincs ami tömítse a kopást!
Ezért én a veszteségmérést hibamegállapításra korrektebbnek tartom.Legjobb meleg motornál:karterszellőzés lehúz(vagy akár olajsapka levesz)és ha jön a gőz és a hang akkor hengerkopás.Ha kipufogóbból jön a hang akkor kipuf.szelep ha a szívótorokból akkor szívószelep.
Ez az én véleményme a saját gyakorlati tapasztalataim alapján.

Üdv:qutsider

AstraF16v Creative Commons License 2001.09.30 0 0 34
"egyebkent a meres pontatlansaganak lehetosegevel egyetertek.... nem vagy te veletlenul mernok?? tudod... egy meres nem meres, ket meres egy meres.... ;))))) "

:))) (Marosfalvy idézet?) Te mikor végeztél?

Előzmény: XJ6 (33)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!