- Amikor beindítom hidegen a motort, akkor van az az állapot, amikor dúsított keverékkel megy a motor. Ekkor jó minden. - elmúlik ez a szakasz, de a motor még nem meleg. Ekkor ingadozik az alapjárati forulatszám nagyon magasra felkúszva. - bemelegszik, leesik a normális 800 körülre, itt is jó minden. - megyek vele sokat, és ekkor a motor (látszólag) a gázpedál út első szakaszában akkorákat ránt, mintha kezdő lennék és leugranék a kuplungról. Először azt hittem, hogy gázbowden, de akkor is csinálja, ha a motorban nyomkodom a pöcköt, amit a gáwbowden mozgat.
Tehát nem a gázpedál út eleje a problémás, hanem a fordulatszám alsó, alapjárat feletti szakasza.
Kiderült, higy az előző szerelő rossz gyertyát rakott bele (nem zavarszűrőset). Ennek belevalóra cserélése és a légtömegmérő kipucolása megoldotta a bemelegedés utáni rángatást.
Hátravan még az a gond, hogy az alapjárati fordulatszám hidegen nagyon magas és néha ingadozik.
Van, hogy 1500-2000 körül fix, de van, hogy olyan, mintha pumpálnám a gázpedált, és ilyenkor 3000-is is elpörög.
A szomszédok totál hülyének néznek, hogy mit szórakozok. :D
Jól sejtem, hogy alapjárati motor pucolás kell neki?
Olvasgattam fórumokat, és többen tapasztaltak ennél a típusnál ugyanilyen jelenséget, amit én, és volt, akinél valami "zöld hűgomba" cseréje oldotta meg a bajt (ahogy olvasom, valami hómérő), mások nem jeleztek vissza.
Volt olyan, aki azt mondta, hogy valamit az alapjárati motornál kell kipucolni, és volt, aki injektor tisztítást javasolt. :U Mondjuk a gyári 75 LE 100%, hogy távolról sem volt meg, rángatásmentes időszakokban sem.
Hogy tudom megállapítani, hogy tényleg a vezérlő-e a hibás, vagy ilyen kisebb gond van, mint pl. a hőgomba?
Feszültséget tudok mérni, oszcilloszkópom is van, ha elég a hangfrekis. :D
Szevasztok! 99-s 1,4-s saint tropez kombim van. Az irányjelzőm elnémult. Először kapcsoláskor a relé, egy erős zúgással kezdte, aztán már az is megszünt. A kapcsoló jó, a relét kicseréltem, az izzók jók . A vészvillogóval is ugyanez a helyzet. Nem tudom találkozott e már valaki hasonló problémával?
Józsi vagyok, egy éve van egy 306 1.4 mistral a birtokomban. Van benne minden (és működik is) ami nekem kell. Eddig minden gond nélkül használtam de pár napja egy Pesti araszolás közben felvillant a STOP lámpa, majd kis idő múlva elaludt. Mikor bekapcsolt a ventilátor akkor újra. Lecseréltem a fagyállót, termosztátot, két hőgombát, hűtőventi fedele alatt a reléket is. Biztik jók kontakt van de olyan mintha későn kapcsolna a venti. Légtelenítés is volt természetesen. Manuális klímás. Mi lehet a hiba oka? Előre is köszi a választ
Nálam is gyanús, hogy némileg átereszt, ámbár most kicseréltem a repedt házú olajnyomás-érzékelőt, és egyből megszűnk az olajszivárgás a környéken. Nekem ugyan KFW (1.4) motorom van, de ez a tömítés talán ugyanaz. Unixnál néztem: csak gyári van, 6.000 Ft feletti áron, a cikkszáma: 1103 J7
Amíg érdemi szivárgást nem észlelek, hagyom a régit. Négy darab M6-os csavar tartja, és szerintem a négyből egy olyannyira bent van, hogy emelő vagy akna kell a cseréhez.
Olajcsere előtt állok, körbenéztem a verdát. Az olajszűrőház környékén láttam némi szívalgást, gondolom a ház tömítése engedhet át. Ennek a cseréje mennyire macerás?
Adj meg egy email-címet, ahova a csatlakozó kamra-kiosztását el tudom küldeni. De ez saját gyűjtés, nem egy hivatalos oldalról van.
Az autód mikori gyártású?
A központizár elektromos bekötése 2000 augusztusában nagyon megváltozott. Kellene tudnom, hogy ennél korábbi gyártású-e?
Véleményem szerint H...es-féle könyv a villamosságra nézve rettenetesen szegényes, hiányos, primitív. Például arról is mélyen hallgat, hogy vannak ajtócsatlakozók is...
Van a függőleges a gombhoz. Azt sikerült kiakasztanom.
Van a belsőhöz a vízszintes. Azt is sikerült kiakasztanom.
És a fő gond a külső kilincshez. Az van legbelül. Hozzáférhetetlen. Alatta meg a hengerzár füle. Nem sikerült a zárat annyira elfordítanom,hogy kitudjam akasztani. :(
A jobboldali zár mikrokapcsolójának melyik lehet a vezetéke? Rászeretnék mérni, hátha csak vezetéktörés.
A tünet a következő. Rányomom a központi zárat,lezár visszanyit. A jobb oldali ajtónál a kulcsot elfordítva csak azt az ajtót zárja le. Ha visszanyitom és újra bezárom akkor meg lezár mindent.
Létezik valahol leírás rajzokkal?
Peugeot 306 Berline, Sedan, Break javítási könyv (1993-2002) Haynes
Egyszer nekem szakember cserélte a vezetőoldali ajtómban a zárszerkezetet. Biztosan emlékszem, hogy akkor ő a kilincset nem távolította el.
Emlékeim szerint két rudazat is indul a zárszerkezettől, egyik a belső kilincshez, másik a nyomógombhoz. Sajnos a szerelés sorrendjére már nem emlékszem, de arra igen, hogy némileg aprólékos a munka, igen szűk a hely.
A kilincsed nem kell leszerelni a zárcseréhez, A kis U alakú rögzítőlemez kikocogtatható, de létezik egy csavarmenetes célszerszám is a ki-be szereléséhez.