Ki mit szól ahhoz, hogy a kisgépes repülést letiltották a főváros bizonyos zónái felett ?? és vajon milyen gépekkel, kik és milyen célpontokra "repülnének" itt ??
Sajnos tul keson, de probaljak orvosolni az eddigi hianyossagokat. Megszigoritottak a csomagok feladasanak rendjet, a gepre felviheto kezipoggyaszt sokkal alaposabban ellenorzik..nem engednek meg egy koromvago ollot sem fel..fokozatosan novelni fogjak a civilben utazo, de felfegyverzett legi marshallok szamat bizonyos jaratokon. A jovoben biztos, hogy meg fogjak erositeni a pilotafulkehez vezeto ajtot. Eredmeny, egy-masfel oras sorbanallas es termeszetesen a tortentek miatt a legi utazasi kedv jelentos csokkenese. A jovoben hasonlo eset(ek) valoszinusege szerintem kisebb lesz, valoszinuleg az utasok is "beleszolnak" az elteritesbe, ahogy ez mar az utolso gepen meg is tortent, amely nem erte el a terroristak altal tervezett celt es nem azert, mert az elfogo vadaszok leszedtek (habar a parancs ki volt adva erre ha elerte volna Washington legteret).
Jelenleg az egesz eszakkeleti amerikai legter AWACS ellenorzes es vadaszgepek rendszeres orjarata alatt all.
Először is elnézést mindenkitől, a téma tényleg nem idevaló, de ez lesz az utolsó.
NYC
Nem erzem magam liberalisnak egyaltalan mert nagyon is remelem es tamogatom a kemeny visszavagast.
Sajnos ez a legrosszabb amit Amerika tehet.Eltekintve a morális résztől (vajon hány tízezer ártatlan afgán fog meghalni amerikai fegyverek által? de az már nem számít ugye..)
Azért rossz lépés visszatámadni, mert az arabok erre már felkészültek.Még a terroakció előtt.Tudták hogy ezt a reakciót fogják kiváltani az USA-ból, és várják őket.
Repülőből nincs mit bombázni.Nincsenek látványos bázisok, lőszertárak, repülőterek.Földi bevetés nagyon rizikós lenne, a szovjeteknek sem sikerült, pedig ők sokkal nagyobb energiát fektettek bele.
Tehát én nem látom ezt megoldásnak.Meg amúgy is, nem bizonyított, hogy az egész ország bűnös, márpedig Amerika egy egész országnak (sőt, országoknak) üzen hadat.Ez pont olyan , hogy téged elgázol egy yellow cab, és utána te fogsz egy pisztolyt, majd kimész az utcára és egyenként lepuffantasz minden taxisofőrt.
Ezek után dönthetsz hogy ki a primitív.
Zárom Bush szavaival:
"We gonna hunt those folks down"
Egy utolsó redneck ohio-i wanker paraszt sem tudta volna ezt primitívebben kifejezni.Ennyit az USA elnökéről.
p.s. kit fog Bush levadászni? Még most sem tudják ki a tettes? :))
A magyar megfelelője"válaszjel-adó". Nem különösebben nehéz kikapcsolni, feltéve, ha az ember tudja, hogy hol van a szükséges kapcsoló. Ezért volt fontos a műszerfal és a pilóta fülke megfelelő ismeret.
Vissza a temahoz....
A tamadast elkoveto pilotak egy resze Floridaban szerzett josositvanyt eloszor kisebb gepeken azutan fizettek be utasszalito szimulatoros kepzesre...az USA kulonbozo pontjain vettek reszt kepzesben azt allitva hogy a szaudi legitarsasagnal kivannak dolgozni kesobb. Egyik helyen az oktato gyanut fogott mikor a "tanitvanyok" egyike nem tulzottan erdeklodott a leszallas ill. felszallas megtanulasa/gyakorlasa irant csak a vizszintes repules erdekelte. Ugy tunik eppen annyit probaltak megtanulni amennyi okvetlenul szukseges volt a terv vegrehajtasahoz. Annyit tudtak azonban peldaul, hogy kepesek voltak kikapcsolni a gepek transzpondereit( ha jol tudom a gep azonositasat biztosito berendezes)..laikus leven nem tudom a magyar megfelelojet..elnezest.
Drotmalac,
Neked fogalmad nincs olyan szavak jelenteserol mint demokrata vagy liberalis...Madarjosnak igaza van, ez nemi intellingenciat feltetelezne.... En nem kivanom a te halalodat...ez egy ujabb felreertes reszedrol...csak egy talan eleg tavoli es nagyon rossz peldaval probaltam megvilagitani azon szerencsetlenek helyzetet akik aldozatul estek ennek a terrortamadasnak. Sajnos az en szememben olyan valaki nem tul soknak szamit, aki olcso viccek faragasaval es gusztustalan poenkodassal szorakozik mas EMBEREK tragikus sorsan. Nem erzem magam liberalisnak egyaltalan mert nagyon is remelem es tamogatom a kemeny visszavagast.
N.Y.C
A "Pilóta" topicokon ez a fajta hangnem és stílus eddig nem volt elfogadott.
Elképzelhető, hogy politikai topicokban ez elmegy, sőt ennél keményebb dolgok is, de itt véleményem szerint nem.
Kérem a Moderátort ennek átgondolására.
Jóbarát!
A rossz dumákat sajnos Te kezted, hát ne csodálkozz ! és az, hogy más véleményed van, az egy kissé túlzás. Tudniillik a vélemény alkotáshoz némi inteligencia is szükségeltetik ...
Te ugye demokrata vagy.Liberális.Toleráns.Amerikai?
Persze egyik jelző sem illik rád.Először is, TE kivánod a halálomat.Elég ellentmondásos.Másodszor is, nem vagy toleráns :) Nekem egyszerűen más a véleményem.Erre meg rámtámadsz.Ahelyett hogy érvelnél.
Harmadszor pedig, sértegetsz.Én nem személyeskedtem senkivel.
Bado
Kinek is van mocskos dumája? Hadd idézzek valakit:
"Hat drotmalac te igazan egy nagy s***fej vagy"
Khm.Még egyszer:
"Remelem egyszer kerulsz valami hasonlo helyzetbe..pl. valaki bezar egy sufniba, beszoritja a farkad egy satuba, es radgyujtja a keglit...;/i>"
Én azon filóztam, mit gondolhatott a főgóré, mikor látta a fiai által elért eredményt. Mit csinálhatott? Ült és verte a micsodáját örömében?
Nem érzett bármilyen lelkifurdalást?
Off volt, bocs.
Azok a gépek nagyon pontosak voltak...
nagyon tudták irányítani őket a benne ülők...
Hat drotmalac te igazan egy nagy s***fej vagy!Remelem egyszer kerulsz valami hasonlo helyzetbe..pl. valaki bezar egy sufniba, beszoritja a farkad egy satuba, es radgyujtja a keglit...meg kesed sem lesz hogy legalabb a satubol kiszabadulj...akkor szeretnem latni a kajan vigyort.....
meg jo nehany ketsegbeesett ember kialtozasa,sikitas es konyorges hogy barcsak valaki es valahogy segitsen rajtunk!
miér van az hogy ez a nyálas sikítozás meg könyörgés helyett nekem jobban tetszett az afgán pilóták gúnyos vigyora, mielőtt egy ünnepélyes szárnybillentéssel kipöcköltek a toronyból párezer takarítónénit :)
Drotmalac!
Nem hiszem hogy igy fognad fel ezt ha peldaul a te kozeli hozzatartozod(szulo,testver ,feleseg stb.)eppen azokon az emeleteken lett volna(pl. afolott ahol a gepek becsapodtak) azon a bizonyos gyonyoru,felhotlen reggelen es te probalod elerni pl.mobilon es csak annyit tud neked mondani,hogy szeret teged de nem tud sehova menekulni, mindenutt fust van es a hatterbol hallatszik meg jo nehany ketsegbeesett ember kialtozasa,sikitas es konyorges hogy barcsak valaki es valahogy segitsen rajtunk!
En nem vagyok sem repulesi sem epiteszeti szakerto.Itt annyit kozoltek hogy mindket arab "pilota" sajnalatosan az USA-ban fizetett be repulesi kepzesre,egyik kb. 6 orat vett egy 676-oshoz hasonlo szimulatorban hozzavetolegesen egy evvel ezelott Floridaban $1500 keszpenzert.Egyebkent itt kereskedelmi forgalomban van egy Microsoft altal keszitett szamitogepes program amely kisertetiesen elethuen utanozza,szimulalja pl. ezen repulogepek muszerfalat/pilotafulkejet plusz bemutat tobbek kozott egy tesztrepulesi szcenariot Manhattan folott, meg a WTC tornyainak komplett foldrajzi koordinatai is pontosan szerepelnek benne.Sok pilota megvette a programot mert nagyon kozeli a valosagos elethez,szeretnek vele jatszani,kiprobalhatnak olyan szituaciokat amit nem probalnanak a realis eletben.Elkepzelheto hogy a "pilotak" meg ezen is "gyakoroltak" nehany orat hogy "tokeletesithessek" ebbeli tudomanyukat.A fene essen belejuk es a kuldoikbe!
Én nem is értem gyerekek milyen terrorakcióról beszéltek, amikor egyszerűen csak arról van szó, hogy Besenyei Péter műrepülő világbajnok fogadott Oszama bin Ladennel, hogy a tálibok nem tudnak a WTC ikertornyai között egy böhöm utasszállítóval átrepülni.
Besenyei nyert. Pedig az afgánok kétszer is megpróbálták...
Aki nem jártas a repülésben, csak csodálja azt (plö én), viszont látott már egyszer is Jumbo-t, az hajlamos a Boeing márkanév hallatán eleve arra asszociálni - nyilván hibásan. Persze, láttam már a hetes közepű kivételével én is a teljes hétszázas garnitúrát, mégis...
Tiszteletben tartom a véleményedet, sok szempontból megalapozott.
Bár a Jumbonak itt nincs helye. :-))
Mivel a híradások szerint az egyik gép B-757-es míg a másik B-767-es volt a híradások szerint !! Az is igaz, hogy a második gép az ominózus felvételen valódan "púposnak" látszik, ezért elsőre én is B-747-esre gondoltam, de a híradások mást mondtak. És remélem, hogy Ők tudják mit beszélnek.
Én már azt a gondolatomat eldobtam, tedd azt Te is!
1ébiránt a két torony keskenyebbnek 6ott a valóságosnál, ráadásul a Jumbo böhömsége is hajlamosít az ilyen tévedésekre.
Nos, azt a felvételt nem láttam. Ám amennyiben kísérletet teszek a rosszfiúk fejével való gondolkodásra, akkor mindenképp számítok a szárnyak leszakadására. Is. Meg arra is, hogy az épület szerkezetében hogyan tudom a legnagyobb kárt tenni. Ez pedig egy 30..45 fok közötti bedöntésnél tűnik számomra "ideális"-nak. Le7, persze, hogy csak belemagyarázom. Nekem mindenesetre nagyonis tudatosnak tűnt, és logiqsnak is. Tévedtem? Na, bumm! Sajnos nem javít a helyzeten.
Nos a szárnyleszakadásról annyit, hogy egy B757-es fesztávja 38.5 m. Azb épületek teljes szélessége ezt jóval meghaladta. Tehát egy horizontális telitalálat esetén nem lógott volna túl a szárnyvég !!
És ha láttad a videó felvételt, ami az épület alól, az utcáról készült, akkor láthattad, hogy az orr-rész becsapódásakor az ütközés ereje nem tudta tetörni a szárnyakat. Legfeljebb, néhány (ebből a szempontból jelentéktelen) alkatrész válhatott le a teljes becsapódás előtt .
Én is gondoltam már arra, hogy megoldható lett vona egy alacsonyabb becsapódás, hiszen kb. az 50. emeletig nem sok zavaró objektum esett volna útba. A második gép az elsőhöz képest jó pár emelettel lejjebb csapódott be, ami az épületek azonos struktúráját figyelembe véve, nem lehetett okszerű tervezés eredménye.
Csak nehany szoval szolnek hozza. Szerintem igazuk van abban, hogy nem kell tul nagy tudas a 767es vezetesehez.Tenyleg nem kell. Eleg sokat eltoltottem a 767es cockpitban, es hat nem tul nehez annyit megtenni, hogy koppra nyomom a gazkart es ott tartom (A/T disc), nameg elfordulok vele delnek, es meglatom a varost -onnantol meg mar latas alapjan "long final"en bele lehet vezetni a repulot a toronyba.Siman.Nagy, messzirol jol latszik - kesz...
Ami nekem feltunt a masodik gepnel, hogy tenyleg eleg rendes bedontessel kapta el a tornyot, valamint a bolintasa is eleg nagy volt - ugy nezett ki, mintha mar nem lettek volna teljesen urai a gepnek - amit nem is csodalok a radarkep alapjan. Ha valaki latta, es ismeri a szimbolumokat, az lathatta, hogy a gep fold feletti sebessege (GS) 503 kts volt a becsapodas elott... Ez kopp gazt es eleg huzos sikloszoget feltetelez. Szoval nem kellett hozza zseninek lenni - ha valaki szakszeruen akarta volna elkapni, szerintem lejjebb kapja el - de ez maganvelemeny, nem vagyok epitesz.
Na, meg a nagyonnagymarha szagértők, azok!...
Tegnap estve a televigyorban (nemtom, melllikben, mert sokfelé kapcsolgattam) Terror Pista szagembere ilyet szól: "Nem lehetett gyakorlott pilóta a második gép vezetője, sőt, valószínűleg ezt megelőzően csak szimulátorjátékot használt. Ez abból látszik, hogy az utolsó pillanatban hatalmasat kellett fordulnia a géppel, el ne tévessze a célt." Le7, hogy Pistáékból tudor a móqs, de oszt' ennyi. Ha messziről rádrótol a célra, és csak minimális korrekciókkal közel vízszintesen rárepül, akkor egy telitalálat esetén az üzemanyag jelentős része a leszakadó szárnyakkal együtt elzúg a torony két oldalán, és "csak" az utcát gyújtja fel, meg a szomszéd épületek külsejét. A mechaniqs károkozás pedig pár emeletre korlátozódik.
Míg így a gép teljes tömegét belevitte az épületbe, az összes el nem égett üzemanyaggal együtt, és a mechanikus rombolás is legalább 15 emeletre terjedt ki. Mestermunka volt, hogy meg se született volna az állatja! Az utolsó pillanatban, számottévő magasságvesztés nélkül, éles fordulóban, meredeken döntve egy ekkora madárral max 10 méterrel vétette el az épület tengelyét.
Itt kell McKérdőjeleznem "szakértő"nk hozzáértését még terrorista-viszonylatban is.