Keresés

Részletes keresés

Balee15 Creative Commons License 7 órája 0 1 63512

Szigetelik az irodaépületeket, és ott depózzák az anyagokat, állványokat, meg gondolom a törmelék, bontott anyag egy részét is, valszeg az az a nagy rumli ott.

A 707-ből szerintem ebben a tempóban jó 2 éven belül saját erőből mozgó, utasokat szállító busz biztosan nem lesz... Se pénz, se kapacitás, még tavaly óta mindig a váz és lemezmunkák zajlanak, a többihez hozzá se kezdtek. Szegény 590-et meg már ne is említsük... Nem sokkal néz ki máshogy mint egy évvel ezelőtt, a lépcsők és környékük, illetve az alsó szoknyalemezek már úgy ahogy állnak, na de hol van még a lényeg, meg a gázosabb részek... Viszont örömteli, hogy addig legalább lesz végre valami kárpótlás, amivel néha lehet menni.

Előzmény: DMR busz (63510)
Isubusz Creative Commons License 10 órája 0 2 63511

A 707 jelenleg is a műhelyben van; szépen-lassan csinálgatják egyszer majd elkészül. Nyilván amíg mindennap 2 busz kerül újabb javításra, addig nem nagyon tudnak foglalkozni a 707-el.

Előzmény: DMR busz (63510)
DMR busz Creative Commons License 12 órája 0 1 63510

Ha már a BKV-tól ajándékba kapott 280-as levizsgázott, ennek apropóján megkérdezem, a 707-et lehet tudni, hogy áll a felújítása? Ugye tavaly a Muzéjen eléggé mutogatták, és azt mondták, hogy még kb. fél év - nyilván ebből nem lett semmi - viszont azóta megint elég nagy a csend róla. Haladnak vele, vagy az akkori állapotán abbamaradt megint egyelőre a projekt?

 

Továbbá másik ami eszembe jutott, hogy a telepen mit építenek? Ma láttam kintről, hogy a bejárat után nem sokkal (azon tárolónál ahol a BYD-k meg a csuklós CNG-k állnak) elég sok építőanyag le volt pakolva, meg kordon, szerszámok, stb. Tehát mint egy rendes építkezés. Mi készül ott? 

HBweb hu Creative Commons License 16 órája 0 1 63509

Köszi!

Előzmény: Isubusz (63508)
Isubusz Creative Commons License 16 órája 0 1 63508

AAFB-790

Előzmény: HBweb hu (63507)
HBweb hu Creative Commons License 17 órája 0 1 63507

T. Szakemberek!

 

A BPO-881 új rendszámát meg tudnátok mondani?

Előre is köszönöm!

N-core Creative Commons License 20 órája -2 0 63506

Dehogy 1 darab hidrogénbusz kedvéért. Emlékszünk még arra a 10-15 éves távlati tervre, amit itt a fórumon is kitárgyaltunk? Abban benne volt, hogy évente X mennyiségű busz cseréjével számolnak, és abban az is benne volt, hogy melyik évben mekkora beszerzést terveznek, és milyen típusból. 

Előzmény: Trilexhu (63493)
Trilexhu Creative Commons License 24 órája 0 2 63505

Hogy valami pozitívum is legyen: Az Újgyőrin kicserélték a nagy kijelzőket, így végre jól láthatóak. Viszont a Vasas előtt megálló buszokat (1, 53, 54, 21, 101B) a továbbiakban sem írja ki.

rednalhgih Creative Commons License 1 napja 0 1 63504

Ész nélkül kátyúznak mert jujujuujjuj jön a választás és látni kell a népnek hogy foglalkoznak a várossal :)

Hétvégén ilyet?Ugyan már ahhoz gondolkodni is kellene.

 

Mióta 9es megy digép felé meglehetősen jó kihasználtsággal indul főtérről.Azt nem tudom mennyire örül ennek a vár környéke de 29es utasaitól (eddig) csak azt hallottam hogy végre nem kell végighullámozni azt a negyedet.

Előzmény: Trilexhu (63502)
rednalhgih Creative Commons License 1 napja 0 2 63503

Csak arra akartam kitérni ha elméleted szerint esőfogónak használják őket a telepen akkor bukik a nehezen összeollózott menetrend.Avasra többnyire cng jut (már amennyit látok belőle)

Ha kukázzuk a cng-t akkor alternatíva hiányában onnan se le se fel nem jut senki sehova.

Hajtják őket amíg lehet és bírják ameddig bírják.

 

Az már érdekesebb kérdés hogy 2026ig kell fizetni utánuk és addig nem a cég tulajdona (ha jól értelmezem)

Mire kifizetik talán egyik sem lesz mozdítható állapotban.

Előzmény: Farmerlegend (63500)
Trilexhu Creative Commons License 2 napja 0 5 63502

Igen, valaki jó ötletnek tartotta ma, hogy az Újgyőrin a villamosmegálló mellett kifelé a belső sávot hétköznap bontsák fel, ezzel egy sávra szűkítve az utat, ahol ugye sok busz is megáll. Én a Reptérről 16:25-kor induló 54-essel az Autóklub - Újgyőri távot 32 perc alatt tettem meg. Most megnéztem, a Google maps gyalogosan erre a szakaszra kerek 30 percet ír, nem csalt az érzésem, hogy gyalog gyorsabb lettem volna. Igazából csak laza 30 percet késett az 54-es, a Reptér-Majláth távot kereken egy óra alatt tette meg. Nyilván így Majláthról is 10 perc késéssel indult vissza. De természetesen az 1-es és a 29-es is hasonlóan járt.

 

Mondjuk a 29-es reggel is tud érdekes lenni. Az Újgyőriről 6:45-kor induló járat tervezetten 7:20-ra ér körbe, és 7:25-kor indul 29A-ként. Persze a gyakorlatban ritkán ér vissza úgy, hogy időben el tudjon indulni, pár percet általában késik. Két hete viszont 7:37-kor állt be az indítóra. Percre pontosan akkor, amikor a következő 29-es indul, ami 9-esről forog át, így ugye az nem igazán találkozik dugóval. Szóval aznap 7:37-kor két busz indult el egyszerre, és vonatozott végig az Avasig. De tényleg mintha egy felvonulás lett volna, még az Egyetemen is egymás mögött álltak meg :)

Előzmény: rednalhgih (63496)
Farmerlegend Creative Commons License 2 napja -4 0 63501

Kipróbáltam autóval. A Vízügyitől nem, viszont az OTP-től végig zöld van, ha nincs dugó. Azaz egy sunggal végig lehet menni a Kiss Ernőig. Legalább ennyit csináltak. 

Előzmény: Farmerlegend (63482)
Farmerlegend Creative Commons License 2 napja -6 1 63500

Bizonyára jelenleg nem egyformán hulladék az összes még forgalomban lévő csuklós CNG, így valószínűleg éppen egy olyat láthattál ami még bírja. 

Azonban legutóbb talán pont a 1660 volt ami földönkívüli hangokat adott előttem és lazán húzta a konvojt...

Verekedés, vagy netán a gázosok hosszabb kihúzott élettartama? 

Előzmény: rednalhgih (63496)
diamond way Creative Commons License 2 napja 0 2 63499

😂🤣😆

Előzmény: diamond way (63498)
diamond way Creative Commons License 2 napja 0 3 63498
rednalhgih Creative Commons License 2 napja 0 1 63497

Hát nem sokkal lett rövidebb a zeneiskola várakozás de tény hogy most már nincs 70-80 másodperc álldogálás.Cserébe malomszög lámpa megfogja és a két idő nagyjából annyi mint a buherálás előtti korszakban.Ergo városháztér-malomszög ugyanolyan idegtépő most is,csak két részletben.

 

Ahogy sejtettük egyszerűen nem tudják összehangolni villamos-autós-gyalogos triót ennyi lámpával.A tervezőasztalon megbukott az egész agymenés.Kenegetik de csak kevésbé szar lesz.

Most is azt írom hogy sínekhez nem kell lámpa.Nincs akkora keresztirányú forgalom hogy indokolná.

A többit pedig nyomógombos megoldással kell ellátni mert agyvérzést kapnak a semmi közepén várakozó autósok.Egy lélek nincs a zebra 80 méteres körzetében de várnak mert a program ezt adja ki.

Előzmény: jinjang (63484)
rednalhgih Creative Commons License 2 napja 0 4 63496

Ma avason láttam 35ös csuklós cng-t felmenni (talán 1673) de különösebb visítás nélkül fordult a platán kereszteződésnél.Nem volt rajta teltház igaz és még nincs hőség.Bírta az emelkedőt kilátó felé.

Csúnya verekedés lenne ha cng-t letiltanának minden dombról mert akkor jön a csináld magad korszak.Komlósra is megpakolták főtéren a szólót.

Jahh....igennn.....főtér....a választási útjavítás kombinálva választási krumplival kiszínezte a mai napot :) 

 

Főtéren a bérletpénztárnál lévő kukát át kell pakolni a másik oldalra mert mindenkinek útban van.Sikerült a lehető legszarabb pozíciót kiválasztani.Helyes hogy gondoltak rá de mióta ott van már annyian nekimentek hogy számolni nem tudom.Gyerek is lefejelte simán (ugye nekik szemmagasságban van)

Előzmény: Farmerlegend (63494)
Farmerlegend Creative Commons License 2 napja -2 4 63495

Ja igen, a 145-147 db buszt honnan vette? Még mindig ezt kamuzzák? Jó ha van 100...

Előzmény: Farmerlegend (63494)
Farmerlegend Creative Commons License 2 napja -5 1 63494

Ehhez már nem kell Vargahegy se, sík terepen ugyanez. Az összes csuklós kb kuka. Már most. Ordít a motorjuk, menni nem bírnak, dugót okoznak. Mindezt a még nem is nyári 40 fokban ahol klímázni se ártana. És ha belegondolunk, ezek a szarok még kifizetve sincsenek... Jó kis frankó szerződést kötött az előd. 

Ezeknek a CNG buszoknak idén kapufa ahogy már előre jeleztem. 

Talán maximum a szólók azok amik még elbírnak futni nagyon max 2-3 évet, persze azokból is hónapról hónapra egyre kevesebb lesz mert azok is hullanak, bár 1 fokkal jobbak mint a csuklósok amik már mind S kategória.

Amíg nem érkeznek minőségi új dízelek és elektromosok, addig is a CNG-ket egy az egybe le kell tiltani a dombról. Sajnos le kell nyelni a békát és többek között az Avasra nyáron egy db csuklós CNG-t sem kiadni...

 

Egyébként maga a cím is megtévesztő. A flotta nem bővül, hiszen a dekarbonizációs terv világosan fogalmaz. 1 új busz után 1 régit selejtezni kell. Ha szóló elektromos jön 9 db, az 9 csuklós dízel kukázását jelenti. Ha csak nem dobja ki azt a 2 rom szólót előtte aminek már régen ideje lenne. 

Összességében pedig a flottát valóban bővíteni kéne és ha ez realizálódik, utána kivonni a romokat... Amíg mindennapi jelentős buszhiány van, addig értelmetlen a selejtezés bármennyire is romok vannak forgalomba.

Előzmény: Trilexhu (63493)
Trilexhu Creative Commons License 2 napja 0 6 63493

https://www.facebook.com/share/p/gVgfioWqk8rDdgfG/

 

Hogyha feltételelezzük, hogy megvalósul ez, akkor megint szemtanúi leszünk egy újabb agymenésnek. Egy darab hidrogénbuszt akarnak beszerezni. Tehát egy darab szaros szóló busz miatt építenék ki a komplett hidrogén infrastruktúrát, ami nagyon nem két forint. Egy darab szólóbusz miatt! Ez csak szimpla magamutogatás, értelme semmi, soha az életben nem térül meg. Arról nem is beszélve, hogy egy teljesen különálló típus egyetlen példányát üzemeltetni mennyire nem hatékony.

9 szóló elektromosat akarnak venni. Mi helyére? A 2 SL kell a 8-asra, ha a veszprémiek valaha búcsúznak, tehát gondolom az SG-ket akarják váltani. Ne felejtsük el, hogy arról a debil cégről beszélünk, akik 2022-ben a szóló BYD-kkal a csuklós SG-ket váltották, olyanokat is, amik konkrétan forgalomban voltak, és onnan szedték ki őket, mindezt a legnagyobb csuklóshiány közben. Aztán pár hónap múlva meg hozták Pestről a PXZ-ket, mert nem volt elég csuklós... Mondjuk az Iveco furgonok is normál szólókat váltottak. Szép jövő, minden beszerzésben egy kategóriával lejjel adunk, és idővel csak midibuszok lesznek Miskolcon...

4 darab csuklós elektromosról is szó van. Abból kéne inkább minél több, a szólók helyett is. Bár inkább az egész összegből csuklós dízeleket kéne venni, azzal előrébb lennénk. Először szépen feltölteni a kényszerszólós fordákat, aztán kidobni az összes CNG-t a francba. Mert az, hogy a Vargahegyre (ami közel sem a legmeredekebb szakasz) 10 km/h-val vánszorog fel, ezzel komplett dugókat eredményezve, ráadásul mindezt még a hideg novemberi időben, az közel sem normális. És ha valaki még nem élte ezt át, akkor ajánlom megtekinteni a róla készült videót, igazán kellemes élmény: https://youtu.be/YJgC4rPEN9k

diamond way Creative Commons License 2 napja 0 2 63492

Vehetnének részletre vagy bérlehetnének mint a BKV a conectok egy részét!

Előzmény: rednalhgih (63485)
rednalhgih Creative Commons License 2 napja 0 1 63491

Ehhez a 63%-hoz még azt is hozzá kell számolni hogy donor lett némelyikből.Tehát a fillérkúrás mellett kannibalizmus is "segíti" az eredményt.Ha nem berhelnének leállított csuklóst ennyi sem lenne.

Érti mindenki hogy nincs szaki és arra a megmaradt brigádra hárul minden,de ez csak egy része az egésznek.Csodát háromszor ennyi ember se tudna tenni ha nincs miből meríteni.

 

Okosságok mennek a holdingnál ez a napnál is világosabb.Pacsiznak egyet és röhögnek a markukba,ezek meg tátott szájjal a bréerdőbe bolyonganak.Nem látni 5 év alatt hogy odaléptek volna beszerzés ügyben,csak a leállított csuklós ami biztos.Érdekes dolgok lehetnek a háttérben....

Előzmény: Atis57 (63490)
Atis57 Creative Commons License 2 napja 0 2 63490

Szia!

 

 

"Ez testvérek között is 63%-os rendelkezésre állást feltételez. Most ez nyilván csak egy szám önmagában,"

 

Amig ezt eltudják adni kiválónak, világszinvonalúnak stb....Mit vársz?

 

A másik--az a fillérb@...ó hozzállás.Emiatt minden leromlik, tönkre megy.!

Tehát a Holdingot m meg az MVK vezetést is röptetni kéne!

Előzmény: Balee15 (63489)
Balee15 Creative Commons License 3 napja 0 2 63489

Számoljunk kicsit: csuklós állomány 35 darabból áll. A jártasabbak, akik napi szinten követik majd kijavítanak, de számításaim szerint javító csuklós darabszám: 13. Ez testvérek között is 63%-os rendelkezésre állást feltételez. Most ez nyilván csak egy szám önmagában, tudnunk kéne más városok adatait, vagy a cégen belüli többi állománycsoport hasonló számát és ahhoz viszonyítani. Viszont azért nem túlzás kijelenteni, hogy 8 éves járműállomány csoportnál ez kissé alacsony. :(

És ehhez a számhoz jönnek hozzá azok a példányok, amik majdnem napi szinten lerobbannak, vagy épp ordítanak 15 fokban is, az Avasra alig bírnak felmenni stb.

A szóló állomány egyébként jobb számot hoz, ott csak pár autó áll jelenleg, és azokból is csak egy tartósan.

Előzmény: Farmerlegend (63483)
Balee15 Creative Commons License 4 napja 0 3 63488

Azon az utcán idáig összesen nem járt annyi busz szerintem, mint most kb. egy óra leforgása alatt, egész szép kavalkád jött létre. :) Lévén a Zsolcai kaput érintő Volánbusz járatok is ezt a kerülő útvonalat vették igénybe.

Előzmény: Trilexhu (63487)
Trilexhu Creative Commons License 4 napja 0 6 63487

Itt nem volt említve, hogy tegnap délután negyed 3 körül kitört az őskáosz a Búzán, miután a Ki irányú Zsolcai kapu megállónál egy teherautó balesetezett, és elállta az utat. A Zsolcai kapu keleti irányban így le lett zárva. A 3-as, 4-es, 7-es buszok a Szeles utca - Hatvanötösök útja útvonalon jutottak ki a Zsolcai kapuba, a 32-esek a Gömöri felé is a Szeles utcán mentek, az 1-es Be irányba kénytelen volt a Szinvapark - Vörösmarty felé kerülni, de valamiért kifelé is kikerülte a Búzát. Ez természetesen mindenfelé hatalmas dugókat és káoszt okozott. Mire én odaértem, már pont megnyitották az utat, így sajnos csak pár screenshottal tudtam ezt valamelyest dokumentálni :/

rednalhgih Creative Commons License 4 napja -2 2 63486

A 29es pár évtizede is így működött körjárattól függetlenül.

Amit októbertől írunk az érdemben nem sokat változott:nincs akkora érdeklődés a körjáratra mint amire számítottak.

Utaztam vele párszor (eltérő időpontokban) és láttam belőle bőven sokat főtéren,avason,győri kapuban.Ez az elképzelés itt megállt,ennyit tud,ennyire van igény.Sajnos késtek vele 40-42 évet mert a lakótelep felépítése után azonnal el kellett volna indítani.

Hidegsor putrisainak jól jön mert nem kell villamostól hegyen felgyalogolni két megállót.Ha nem lenne ott a calcuttai negyed akkor ennyien se használnák.Városgazda után is már csak lézengenek rajta főtérig,másik irányba győri kapuban sem telik meg ,leginkább aldinál szállnak fel diákok,nyuggerek,putrisok.

 

Kénytelen vagyok egyetérteni.Hiányzik nyugatról a gyorsjárat.Egy autós nem fogja megemelni a hátsóját mert a kelet-nyugat járatok minden bokornál megállnak (adott esetben 1-2 utas miatt).

Fel kell fogni a városházának hogy majlát-főtér között lakó rengeteg ember nem kiliánba,bulgárföldre,lyukóba,perecesre,komlósra,győri kapuba igyekezne hanem a belvárosba. 

Előzmény: jinjang (63484)
rednalhgih Creative Commons License 4 napja -1 2 63485

Már 4-5 éve hallottam ilyen földöntúli kakafóniát főleg szabadságharcon felfelé.

Brutál hőségben jelentkezett a hangerő,de most már 23-26 celsiusnál is tapasztalom.

Rendesen bevásároltak ebből is.Plusz a műhely sincs a helyzet magaslatán jelek szerint.

Nem tudom a 100 buszt hogy gondoltad mert itt a pénztárcába nincs 10-15 milliárd ilyen nyalánkságokra.

Uniós adományból vagy kínai hitelből?

 

Tiszai-selyemrét között az utóbbi 1 évben sokat romlott a állapot.Nemrég csak a baross kanyarban látszott erős kopás de a kilengés mostanra az egész szakaszon érezhető. 

Ezek már nem az lkm által gyártott sínek :)

Minőséget már ne is keressünk.

Előzmény: Farmerlegend (63483)
jinjang Creative Commons License 5 napja 0 3 63484

Valamit piszkálhattak a Daykánál, mert eddig az volt, hogy a város felől jövet iszonyú hosszan ácsorgott ott a villamos, de aztán a Malomszögnél nem fogta meg a lámpa. Ma viszont rövidebb ideig álltunk a Daykánál, cserébe a Malomszögnél is álltunk egy sort. Tehát időben kb. ugyanott tartunk, csak két részletben áll ugyanannyi ideig a villamos.

Persze lehet, hogy ez csak egy egyedi alkalom volt most, majd figyelgetem még.

 

 

Egyébként január óta a Népkert felé járok nap mint nap és továbbra is azt látom, hogy a Csabai kapu-Nyugat-Miskolc közvetlen összeköttetés nagyon hiányzik a rendszerből.

 

Pár hete viszont az Egyetemvárosból a 29-essel mentem haza, előtte beszéltem az exkolléganőimmel, és mindenki nagyon szereti a műszak végi betérős 29-est (mondjuk a Főtéren túl lakók egy betérős 53-ast szeretnének ugyanebben az időpontban).

Ami a 29-est illeti, megint az volt a tapasztalatom, mint anno a 39-essel: az Avas vkp-ig fullra kihasznált, utána gyérül a nép, de az Aba utcáig még vannak rajta. Utána már csak mutatóban pár ember, egyrészt mert közeledik a végállomáshoz, másrészt mert a Thökölytől kezdve kutyára belassul, ahogy araszol a dugóban.

 

Egyszerűen a villamossal párhuzamos buszközlekedés (pedig igény lenne rá), nem működik addig, amíg ennyi autó jár azon az útvonalon.

Ellenben az autók száma nem fog csökkenni, ha nincs gyorsjárat a nyugati végek és a belváros között, mert sem a villamos, se a dugóban araszoló busz nem szóba jöhető alternatíva a völgyben is kb. fél órás menetidejével, a plebsz között tipródva. Tudom, a gyorsjáratot nem szeressük, de egyszerűen ez az egyetlen, talán működőképes ötlet arra, hogy némileg visszaszorítsuk az autóhasználatot. Ez utóbbit viszont nem látom célként megjelölve egyik döntési helyzetben lévő ember felől sem.

Előzmény: Farmerlegend (63477)
Farmerlegend Creative Commons License 5 napja -3 7 63483

A héten munkámból kifolyólag sokat kellett autóval járnom a várost, és teljesen ledöbbentett az amit a CNG buszokkal kapcsolatban tapasztaltam. Üvölt, ordít mindegyik. Ha előttem ment nem haladt a sor, nem bírt menni. Valamelyiknek csikorgó(!) hangja volt. Nagyon durva. Ezek már most így ezen a langyos 15 fok környékén ennyire melegednek? Mi lesz ezekkel nyáron a tartós 40 fokban amikor neadj isten klímát se ártana használni? Brutális mennyire lepusztult az egész CNG flotta. Ezeket mielőbb cserélni kell teljes egészében, ezek ennyit bírtak úgy fest.

Másik topicban olvastam az egyik konkrétan füstölt. 

Az meg ha tényleg igaz, hogy a csuklósok 40%-a tartósan üzemképtelen és áll az igen komoly teljesítmény!

Ha itt sürgősen (értsd, az éven!) nem dobják ki és cserélik le az egész buszflottát itt már szeptemberben ismét komoly gondok lesznek.

Brutális pénzek ezek, de hát eljött az idő. Alaphangon 100 új busz kellene már tegnapra. 

Egyébként azt is olvastam talán itt, az elektromosok viszont egész jól bírják. Mármint nem az akkuk kapacitása mert az vélhetően karcsú, hanem a megbízhatóságuk. 

 

Volt szerencsém pár villamost is látni. Az szerintetek normális jelenség ha full egyenes szakaszon (Károly utca környéke és Tiszai-Selyemrét között) kileng és himbálózik a szerelvény? De magában a pályában is olyan görbületeket látni ami nem túl pozitív...

Végülis a pálya már 10 éves ahogy a Skodák is... Nem kizárt érdemes lenne figyelni a nagyobb volumenű pályázatokat az esetleges villamosprojekt okán, amivel mondjuk a Majális-parkig ki is lehetne húzni a pályát (egy félmegoldással kevesebb)... 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!