Keresés

Részletes keresés

rednalhgih Creative Commons License 10 órája 0 3 63456

Amennyit a tiszain láttam belőle az az hogy pár ember leszáll és a többiek unott pofával mennek vagy hazafelé vagy városba.Ugye egy kertvárosi övezet szélső pereméről beszélünk ahol nincsenek panelsorok.A villamosra átszállást centrumnál is meg tudják oldani lényegében 150 méter az egész egy zebrával.Igen a tiszai kényelmesebb mert csak fele annyit kell gyalogolni.

 

A tiszai-kórház igényt csuklós 23as is el tudja látni megfelelő sűrűséggel ami alapból kényelmesebbé teszi az utazást mint felnyomakodni szólóra és végignézni kassai csodás lakótelepét.

Midizést meg hagyjuk,agyrém.Fel se fog férni martintanya fele és a kórházba tartó falusi létszám.Marad nekik a gyűjtőjegy (vagy napijegy) villamosról átszállás.

 

Írtuk már (ki tudja hányszor) hogy 3as szirmait ki kell piszkálni búzáról és továbbvinni reptérre.Az egy dolog hogy felcseréled az útvonalat de hogy fog megállni búzán 23as csuklós?Mert az elképzelésed szerint vörösmarty-szinvapark útvonalon megy a szirmai kórház felé.Kassaira nem mehet csuklós ezt már kiboncoltuk,eládi sporttárs világosan megírta hogy felejtős.Paprikánál nem állhat meg,marad a macropolis megálló.A szinvaparktól aluljáró és zebra,a macropolistól vissza és zebra a templomnál.

Kölcsönözzük ki a sajóvámosi vagy ózdi indítót?:)

Adjuk oda cserébe a 11es indítót?Árucsere kgst módra?

Vagy átalakítani a 3as indítót csak az északi irány kedvéért?Mondjuk ezt már írtam.

 

Kórház irányból megint nem jó a 3as indító mert az selyemrét felé tud fordulni balra,neked meg szinvapark/plazma megálló kellene az útvonalcsere miatt.Ezt a 20A indítóból sem tudod arra vinni mert át kellene gázolni a busznak a belső sávba hogy balra tudjon fordulni szinvapark felé.Jobb híján az árucsarnok mellett létesítesz egy megállót.Akkor meg azért sírnak hogy le és fel kell lépcsőzni.

Szirmai lakosság biztos örülne a szinvapark útvonalnak de a búza bonyolítja a helyzetet,meg a kassai csuklósmentessége.

 

Nem hiszem hogy a KO tervez ilyen félbevágott járatokat hogy martintelep-búza és középszer-búza mert éppenhogy ezeket akarják elkerülni.Generalinál megvágott 33as ,vagy berekalja 69es intő példa a múltból.

Középszeren nem segítenél ha csak búzáig vinnéd mert ott az igény reptérig.Nem csak műszakos hanem egész napos igény.

Martintelep szélén se segítenél ha búzáig vinnéd és onnan átszállás valamire.

Előzmény: pasazer (63455)
pasazer Creative Commons License 13 órája -3 1 63455

Szerintem sokan használják a Tiszait átszállásra a villamosra a Szirma/Martinkertváros felől érkezők közül. 

A 3A-s másik fontos feladata a Tiszai -Megyei kórház közötti kapcsolat.

Aki ezt a kisbusz dolgot felvetette a cég részéről az nincs tisztában se az utasforgalommal se a járműállománnyal.

 

Szerintem nagyobb sérelem nélkül csak úgy oldható meg a probléma ha átszervezik a járatokat. 

 

Talán megoldás lehet ha a 3-as és 3A-s járatok útvonalát megcserélnék a Tiszai és a Búza tér/Repülőtér között.

Mivel a 3-as valamivel gyakrabban jár a 24-est is érdemes lehet visszavágni a Búza térig.

 

Tehát : 3-as Repülőtér-Szirma között a jelenlegi menetrend szerint.

3A-s Búza tér- Martinkertváros között a jelenlegi járatszámmal de egyenletesebben.

24-es Búza tér- Középszer u. egy egyenletes menetrenddel.

 

Előnyök:

megmarad a Megyei kórház Tiszai kapcsolat,

a 3A-s utasforgalma csökkeni fog illetve a rövidebb fordulóidők miatt elég lenne rá 3 kisbusz

A 3A-s egyenletesebb követés.

A Repülőtér Búza tér között is egyenletesebb követési idők.

Hátrányok:

A Középszer Repülőtér közvetlen kapcsolat elvesztése ( bár ahogy most a 3-as esetén van,  1-1 járatott meg lehet hagyni a BOSCH-ig műszakváltáskor)

Előzmény: rednalhgih (63452)
rednalhgih Creative Commons License 1 napja 0 2 63454

Semmi gondom vele,tőlem mindegyik jármű fedélzetén lebzselhetnek.

Viszont ennek van személyi,anyagi,jogi vonzata.Ezt azért érdemes átgondolni mielőtt TSZJ ígérget mindenfélét választások előtt.Mondjuk mindegyik ígérget nem csak az a banda.

 

1-Ki lesz az aki vállalja?A múltban láttuk már az utcán a "seriff" egyenruhákat.Az is elkopott ki tudja milyen okok miatt.Vénembertől kezdve a kihízott portásig benevezett mindenki a jelmezbálba,a járókelők röhögtek nagyokat.

2-Jelenleg a rendészek létszáma is édeskevés.Elvileg anyagi okai vannak de valójában nem tudjuk miért nincs létszám.Nemrég két ötvenkilós csitri "járőrözött" a főutcán,azt hittem vígjátékot forgatnak kerestem az operatőrt.

3-Milyen jogköre lesz a seriffnek?Ezt nem ártana tisztázni.Büntethet vagy csak felszólíthat hogy szálljak le a villamosról?Odaverhet vagy csak rendőrt hívhat?Ha legépelik akkor jár a gyanúsítottnak a 3 év letöltendő vagy nem is számít közfeladatot ellátó személynek?

Mert ha semmiféle "hatalom" nem lesz a kezébe akkor körbe fogják röhögni lyukósiak (is)

4-Miből fogják fizetni és meddig tart a projekt?

Mert a városban vannak ettől fontosabb problémák is (különösen a cégnél) amire költeni kellene.Százmilliárdokat lehet szórni sok területen,megvannak a feladatok évtizedekre előre.

5-Párban fognak flangálni vagy egyedül mert ha utóbbi akkor abból még box is lehet.

 

Szép ez hogy szívükön viselik az utasok biztonságát (juniusig) de láttuk milyen hatékony volt a 4 ellenőr 2 rendész kombó is a főtéren.Bedobnak mindent kampány alatt,jól hangzik de realitása kevés,hatékonysága kérdéses.

 

A 3A primer utasai martintelepről szeretnének városba jutni és vissza.Szentpéteri kapuból tiszaira utazást meg lehetne oldani 23as járattal ami működött anno.Reptértől tiszaira nem akarják végignézni a kassai környékét csak most éppen kénytelenek.Mivel 3A soha nem lesz csuklós így a terjeszkedő martintelepre kellene koncentrálni.A jövőben azok is használhatják akik most költöznek oda.A falusinak vonathoz jobb is lenne 23 (vagy 3) csuklósa mint nyomorogni mindenkivel szóló 3A fedélzetén.Ehhez még jön a midi ötlet amit terveznek és husss fel sem fér a martintelep lakossága.

Szinvaparknál felszáll az is akinek semmi köze martintelephez de soltészig megteszi bevásárlás után.

 

Előzmény: diamond way (63453)
diamond way Creative Commons License 1 napja -4 3 63453

És ezel mi a gond,hogy újra lesznek seriffek nem értem!🤦🤦‍♂️ kiváncsi vagyok 3a-s rendszeres utazoközönsegének hánny %-át zavarja Tiszaira való betérés?

Előzmény: rednalhgih (63452)
rednalhgih Creative Commons License 2 napja -3 4 63452

Hétvégi menetrendnél ezen nem kell csodálkozni.Hétközben azért vannak bőven olyanok akik nem szeretnék megnézni a tiszait mert minél hamarabb haza akarnak jutni.Mintha erről is írtunk volna pár alkalommal.

 

Most éppen "seriff" bevetésével kábítják a népet :)

Lesz ám itt a villamoson cowboykalap és hatlövetű.Talán még spagettiwestern hazája is lehetünk,a filmgyártás fellegvára.

Előzmény: diamond way (63450)
diamond way Creative Commons License 3 napja 0 3 63451

Gondolom a jelenlévők 90%-a nyugdíjas volt!!

Előzmény: Farmerlegend (63438)
diamond way Creative Commons License 3 napja -1 3 63450

Pedig hétvégén sok utast látok aki Tiszainál száll fel a 3A-ra!

Előzmény: rednalhgih (63446)
rednalhgih Creative Commons License 5 napja -1 2 63449

Mindkettőt igénylik.

Búzáról is mennek 3A útvonalon haza és szinvaparktól is.

 

Nyugatról villamosról leszállva tulipán tömbnél számukra előnyösebb ha nem kell a búza felé gyalogolni.Volánosok miatt az ady híd gyalogosforgalma nagyobb eleve mint a vörösmarty felé.Mellettük még a soltész-szinva abc környéke is kedveli.

Ugyanannak a tömegnek egy része átkerült szinvaparkhoz a búzáról így hogy megáll 3A a plazmánál.Attól persze búza célpont martintelepről csak azok nem nézik meg naponta akik egyből hazamennek vagy sparba bevásárolnak.

Volán még mindig ott van szóval ha falura akar menni akkor búzára indul.

Előzmény: Racilaci (63448)
Racilaci Creative Commons License 5 napja -6 1 63448

Sajnos valamiért oda koncentrálódott át a felszállási igény.

 

 

Jujj-jujj, még kiderül, hogy a szent Búza tér nem is annyira fontos.

Előzmény: Farmerlegend (63444)
aleex18 Creative Commons License 5 napja -2 0 63447

Ha a mostani rendelkezésre állással akarják a midiket a 3A-son járatni, akkor jó lesz a Tiszain elvágni, mert ahhoz elegendő lesz 2-3 db midi, ha sűrűbben fog valamennyivel is járni, annyit meg talán kitudnak izzadni. Ha a Búza térig menne ahhoz már lehet nem tudna elég buszt kiállítani az MVK (látva a midibuszok csodálatos rendelkezésre állását).
Vagy ott van a másik lehetőség, hogy a hangadók hatására egyszer csak eltörlik az egész viszonylatot és a maradék teljesítményt bedolgozzák a 3-as és 24-es viszonylatokra és így a Martintelep csak a főút mentén lesz feltárva.

Előzmény: rednalhgih (63446)
rednalhgih Creative Commons License 5 napja -1 1 63446

A lakossági fórumon (gondolom én) az nem hangzott el hogy a föld alatt milyen állapotban van a vezetékhálózat.

Megint kihagyták az egyenletből azt az apróságot hogy ha csoda történik és nyernek a lottón 200-250 millát akkor az út rendbetétele után bonthatják is fel megint-sok pénzért-a környéket mert átlag 50-60 % ivóvíz elfolyik a rendszerből.Van ahol 100 literből 71 liter is eltűnik.

Nyugtatgatják a megjelent reménykedőket de erre senki nem gondol,vagy mégis akkor elsunnyogják.

Érthető a lakossági panasz martintanyán,de ha ebben a sorrendben valósul meg akkor duplán fog fájni.Egyszerűbb és olcsóbb egy lerongyolódot szőlőutat szétütni mint tönkrevágni az új aszfaltot.

Volt kolléga szerint a esővíz elvezetés sincs megoldva minden utcában.Nagy eső után strand a környék ahol lakik.

 

Nem tudom a KO (és a cég) hogy gondolta ezt a midi 3A történetet de szóló is meg van pakolva fullra esetenként.Nagyon népszerű lett mert a főútról 1500 métert is lehet gyalogolni szirmairól hazáig.

Martintanya vasút felé nyilván nem tud terjeszkedni,marad a kukoricás keleti és déli irányba.Csokonai végén is épült egy új utca,majd minden telken ház van már.Látható jövője 3A-nak de a midizést ott el kell felejteni.

Szinvaparknál szállnak fel mert ott lehet bevásárolni,nem véletlen.Mindig is lett volna igény abba a megállóba felszállni mert csak egy zebra az egész.Ha visszapakolnád aluljáróhoz akkor azért panaszkodnának hogy ady hídnál végig kell mászni.A tiszai keringővel nincs kibékülve jópár utas.

 

 

 

 

Előzmény: Farmerlegend (63444)
Farmerlegend Creative Commons License 5 napja -2 2 63445

A terelt 3-3A lefedte az új Csokonai részt. Ma sajnos ellátatlan, pedig sokan használták. Megoldás lehet egy gyorsan épített buszforduló amíg be nem építik az egész területet. Így a 3A egy kis betéréssel lefedheti újra.

Előzmény: Balee15 (63443)
Farmerlegend Creative Commons License 5 napja -2 4 63444

Értelmes midiket kell mielőbb beszerezni vagy ezeket kell normálisan használhatóvá tenni. Ha nem megy, szét kell a céget perelni mert szart adtak el... 

 

Remélem ha midizésre kerül a sor azt egy jelentős sűrítés előzi meg. Ugyanis most is sokszor probléma, főként délelőtt a 60 perces követésnél a szóló dugig van. De ugyanúgy csúcsban is rengetegen vannak, szombat délelőttről megint csak nem beszélve. 

Látni kell, amióta a Búzán a közös indulóhely megszünt a 3-3A-val, azóta a 3-as kihasználtsága jócskán megcsappant, míg a 3A-nak megnőtt. Nagyon sokan szállnak fel a Szinvaparknál. Sajnos valamiért oda koncentrálódott át a felszállási igény. Bevallom, én az egészet visszapakolnám a Búzára, s a 3A Y híd - Tiszai oda vissza körét is iktatnám azzal a megoldással, hogy újra a Bajcsy - Selyemrét - Tiszai vonalon megy.

 

Egy a lényeg, sűrítés nélkül jelen pillanatban midit tenni a 3A-ra orbitális szakmai hibáról tenne tanúsítványt. Bízom benne erre nem kerül sor.

Előzmény: Balee15 (63443)
Balee15 Creative Commons License 6 napja 0 5 63443

Igen? És mégis ki fogja végezni a járatokat? Merthogy a 6-ból éppcsak szenvedve ki tudunk köhögni 1, maximum 2 darab midit az állományból, az szerintem annyira nem buli.

Pedig a Martinkertváros kiterjedése is rohamosan bővül, folyamatosan húzzák fel a házakat, jönnek létre az új utcák, szóval pont a nagyobb lefedésen kellene gondolkodni lassan.

Előzmény: Farmerlegend (63438)
rednalhgih Creative Commons License 6 napja 0 2 63442

Szerintem leírtuk már többször hogy a népkert narancsos majális,a csanyik pedig a klasszikus szoci majális helyszíne.Mindegy milyen a városvezetés,nem fognak keveredni mert megrendezik maguknak a nyugati végeken,ha kell akkor szponzorokkal.

 

Azért azt látni hogy rendszerint a csanyik felé ömlik a tengernyi autó és a tömeg.Érti mindenki hogy a kriza féle "polgári piknik" a középosztálynak készült erős hátszéllel de azt nem fogták fel hogy ilyenkor a vadasparkba is bemásznak kölykökkel a szülők,utána esznek-isznak,megnézik a végállomásnál az új látnivalót,esetleg kimennek lillára,molnár szikla,vízesés,kisvasút végig,vissza gyalog a síneken,őskohó,hámori tó csónakázás...stb.

 

A népkert önmagában semmi ehhez a kínálathoz képest,hiába a hátszél,a vurstli,a búcsúfia meg amit intéznek.Soha nem fog vonzani annyi embert mint a nyugati rész mert ilyenkor összekötik a helyszíneket és sötétedésig flangálnak.Nem véletlenül pofázzuk 5/15 járatok tuningját,ha nincs mivel kijutni a végekre akkor marad a kényelmes kocsi.

Nem jutott el még mindig a városháza tudatáig hogy hétvégén és ünnepnap tudnak kirándulni az emberek,ergo ha turizmust akarnak akkor 10 percező villamos alap és el kell felejteni az óránkénti járatokat (főleg szólóval)

Megnézi egy dunántúli a hétvégi menetrendet és sírvafakad majd elmegy tankolni hogy végig tudják járni a panziótól az összes kinézett helyszínt.Eszébe nem jut negyedórás villamosra felnyomkodni a kölykét lyukósiak és bevásárlók mellé.Turisták nélkül is vicc a hétvége,általában fullon van a villamos.

Előzmény: jbaal (63441)
jbaal Creative Commons License 6 napja 0 5 63441

Először kell a normális kínálat, és majd utána fogják letenni az autót, nem fordítva. Hiába pattog a rendőr, ha közben meg a 15 percenkénti viccvillamosra nem lehet felférni. Akkor mi a francnak kell ilyen rendezvényt tenni a város szélére, ha nem lehet sehogy megközelíteni? Őszintén szólva a nÉpkert egy nagyon is jó ötlet volt, sokkal egyszerűbben megközelíthető a város minden pontjáról, nem kell emelkedőn gyalogolni egy csomót. De csak azértis meg kellett mutatni, hogy mi nem ott tartjuk, ahol az elődök.

 

Sajnos elég erőteljesen tett a városvezetés azért az elmúlt kb. 10 évben, hogy csak nagyon indokolt esetben tegyék le az autót az emebrek. Nem megy egyik pillanatról a másikra a visszaszoktatás, először ki kéne alakítani a megfelelő kínálatot, aztán irdatlan módon kéne reklámozni plakátokon, neten, midnenhol, hogy gyertek vissza, mert újra 7-8-10 percenként jár a villamos hétvégén, 20-30 percenként az 5-ös, a 35-ös reggeli csúcsban 4-5 percenként jár csuklóssal, fel lehet férni rá. Na ez az, ami a büdös életben nem fog már megvalósulni sajnos.

Előzmény: Eládi (63436)
rednalhgih Creative Commons License 6 napja 0 2 63440

Aranyosak ezek a lakossági fórumok.

Megígérnek mindent és annak négyzetét aztán évekig nem történik semmi.

Már 20 éve is undorító volt a 3A útvonala,mostanra teljesedett ki a probléma annyira hogy zavar mindenkit.

Midivel arra?Na az szép lesz mert 3A eléggé kihasznált,már amennyire az utóbbi időben láttam búzán vagy szinvaparknál.

 

Előzmény: Farmerlegend (63438)
rednalhgih Creative Commons License 6 napja 0 2 63439

Ez így is van,a csorda nem teszi le a kocsit csak ha erősen korlátozzák a mozgásterét.

Valamint adnak valamilyen alternatívát mondjuk villamos formájában.

Azt érdemes megjegyezni hogy bárhol bármikor le tudnak zárni teljes utcákat és városrészeket akár politikusok látogatása miatt,méghozzá úgy hogy a helyben lakó is kínlódva tud hazajutni.Tehát meg tudnák oldani ha akarnák,de nem akarják.A választások előtt nem kekeckednek az autós szavazókkal inkább beállítják az egész nyugati részt.

 

Szerinted mennyiből tart ellenőrizni a mai világban egy kis utcában álló autó üzembentartójának kilétét?Seperc alatt kiderül hogy nem a háztulaj parkol a háza előtt.Komolyabb eseményeknél felpakolják trélerre és elszállítják,nem szarakodnak vele.Persze ezt nem fogják erőltetni.

 

Nem csak majlát környékével tolnak ki állandóan hanem lilla,ómassa,hámor,répáshuta,bükkszent lakosaival is.Arról nem beszélve hogy történhet bármi aznap és mentő,tűzoltó akadályozva van a sínek után.Minden perc számít ilyenkor ez gondolom világos.

Meg tudnák oldani ezt az egy szerencsétlen ünnepnapot ha akarnák de nem akarják.Június 9-ig biztos nem nyúlnak semmiféle darázsfészekbe.

Előzmény: Eládi (63436)
Farmerlegend Creative Commons License 6 napja -5 3 63438
Eládi Creative Commons License 2024.04.18 0 15 63437

Ha már Majális, gondoltam hozok egy pár képet színesíteni a topikot a 2010-es Majálisról :

Eládi Creative Commons License 2024.04.18 -2 2 63436

Igazság szerint én azt gondolom hogy lehet bármilyen sűrű közlekedés jönne létre a majális rendezvényekre, az emberek többsége nem tenné le a kocsikat. Előző éven is hiába ment a rendőrautó már a Táncsics térnél, és figyelmeztette az autósokat hogy nem engedik fel őket és forduljanak vissza, sokan nem fogadták meg a tanácsot. Látható eredménye lett a Felső-Majláthi kis utcák állapota. Hiába minden lezárás, ha kell tökön paszulyon keresztül mennek az autósok, csak mutasson nekik nekik útvonalat a waze.Úgyis megkeresnék azokat a kis utcákat amelyeken kijuthatnak valameddig. 

Igen, tök jó lenne ha letennék az autókat és a sűrű járatokkal utaznának, de lássuk be hogy ez nem lesz így. 

Előzmény: rednalhgih (63434)
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.17 -2 1 63435

Tavaly mindent leírtunk .)

Abból egy mondatot nem fognak megvalósítani.

Lesz megint face posztolás egész nap és anyázás utána egy hétig.

 

A villamosok pedig ne koptassák a síneket mert már így is tábla több helyen.Jóvanaz a telepen,kímélni kell a festést.Az hiányzik hogy a tömeg autó helyett villamossal utazzon majlátra.Még mit nem...

 

Előzmény: jeek (63431)
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.17 -1 2 63434

Úgy gondolom ha megerőltetné magát az önkormányzat akkor nem ismétlődne évről-évre a kiliánig tartó araszolás.

Vissza lehet olvasni a tavalyi bejegyzéseket.

 

Persze..tudom..választások előtt nehogy megfingassuk az autósokat mert junius 9-ig simogatni kell őket a szavazatuk miatt.Jó lesz a villamos negyedóránként és a többi hétvégi "szolgáltatás" aminek egy ilyen rendezvényre kellene elvinni némi tömeget.

Igazad van,csodát nem várok,a mintázat ismétlődik idén is.

 

Akarat kérdése minden.Ha világosan figyelmeztetik az autósokat hogy nem fogják felengedni egyik irányból sem akkor nem indul el a nagy része csak a kurucos próbálkozók.Azok is pofára esnek mert visszafordítanák őket.Inkább bevállalnak ez éven is egy káoszt.Annak ellenére hogy a földrajz lehetővé teszi azt is hogy keletebbre állítsák meg a forgalmat.

Majd mesélj az élményekről (ha megnyered az ünnepnapot)

Előzmény: Eládi (63430)
DMR busz Creative Commons License 2024.04.17 0 2 63433

A Szentgyörgy út és a Csermőkei út közötti szakaszon csattant össze két autó, és a roncsok elfoglalták teljesen az utat. 

Előzmény: Trilexhu (63432)
Trilexhu Creative Commons License 2024.04.17 0 4 63432

A Miskolctapolcai úton történt valami, a 2-12 Hejőcsaba felé terelve, a Futó utcán közlekedik.

jeek Creative Commons License 2024.04.17 0 4 63431

Egy DVTK-FTC meccs miatt le tudják zárni a negyed várost úgy, hogy bizonyos területekre csak lakcímkártyával vagy tömegközlekedéssel mehetsz be bizonyos időszakokban.
Meg kell csinálni május 1-jén is. Autóforgalom Diósgyőr vk-ig mehet. Onnantól csak célforgalom átengedve... Villamost sűríteni legalább 7-10 perc követésre.

Előzmény: rednalhgih (63429)
Eládi Creative Commons License 2024.04.17 -2 4 63430

Úgy gondolod hogyha percenként mennének a buszok a Majálisra akkor nem kocsival menne mindenki? Kétlem...

És már most borítékolható a káosz és a dugó.

Előzmény: rednalhgih (63429)
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.17 -1 1 63429

Ugye hétvégi/ünnepnapi menetrendet hanyagolják elsejére (?)

Jah persze...milyen jól sikerült koptatni eddig is a kocsisorokat.Végül is csak a zenta utcáig áll a dugó.

Előzmény: Trilexhu (63428)
Trilexhu Creative Commons License 2024.04.17 0 5 63428

Megjelentek az appban a május 1-i járatok. Az AMP és az RMP változatlan, érdekes viszont, hogy egyszerre lesz FMV és MPV is, ugye előbbi tavaly, utóbbi tavaly előtt közlekedett.

Balee15 Creative Commons License 2024.04.17 -1 6 63427

Szép számok, kár, hogy 31 darab villamosunk van. :( A hétvége egyenesen szégyen. Vasárnap tulajdonképpen elég lenne kiadni a nosztalgia flottát, ezt a teljesítményt azok is elviszik - a férőhelyet figyelmen kívül hagyva...

Előzmény: pasazer (63426)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!