Keresés

Részletes keresés

Egyetem busz Creative Commons License 5 perce -1 0 51377

Ő kicsoda is valójában?

Előzmény: diamond way (51375)
Egyetem busz Creative Commons License 5 perce -1 0 51376

Ebben nagyon igazad van.

De ugye az a baj hogy levolt minden szarva amíg a fidesz volt a hatalmon, de most hogy más a polgármester, nem lesz könnyű feladat helyre hozni a tömegközlekedést. 

Előzmény: Kisafka (51373)
diamond way Creative Commons License 1,5 órája 0 2 51375

Bárcsak Szilágyi Isván lenne most az Mvk vezérigazgatója!

dyz Creative Commons License 1,5 órája -4 1 51374

Látom egyeseknél nagyon beakadt ez a lemez. Sajnos a világ nem ennyire fekete-fehér. Engem nem vigasztalnak a nagy nekibuzdulások, a nagy mellényű "majd mi" szónoklatok, én az érdemi tetteket várom. Nézzük meg, tudunk-e jobbat. Ne csak dumáljunk róla, hanem csináljuk (emlékeztek: Tudjuk, merjük, tesszük), aztán majd nézzük meg, hogy sikerült-e jobbat alkotni. Addig lehet akár naponta is írni ilyen cikkeket, csak lássuk mindannyian, hogy azzal még nem vagyunk előrébb.

Előzmény: Kisafka (51373)
Kisafka Creative Commons License 3 órája -1 4 51373

ennek a cikknek minden egyes szava igaz, mi ebben a probaganda???

Igen, tönkre lett téve a miskolci tömegközlekedés, nem kicsit, nagyon. De most 1 hónap alatt mit lehet ezzel csinálni? ez egy hosszú távú folyamat lesz.

Mi meg most legalább nem azt olvassuk napról napra, mint az előző utaságnál, hogy fejlődünk, szép a villamos, sőt mi több, Ádámot és Évát valójában nem is a Paradicsomból űzették ki, hanem Miskolcról, olyan zseniálisak vagyunk.

 

Szembe kell nézni a kérésű valósággal, és lássa csak mindenki, hogy micsoda pusztítás folyt itt az elmúlt években a tömegközlekedés terén.

 

Előzmény: dyz (51362)
Racilaci Creative Commons License 24 órája -13 1 51372

Hát ami leírsz, az egész más, mint egy utasszámlálás. Hála istennek.

Előzmény: Balee15 (51371)
Balee15 Creative Commons License 24 órája -2 6 51371

Számszerű adatokra szükség van. Addig kár is bármilyen átszervezésről beszélni, mindenféle légbőlkapott gondolatmenet alapján nem szabad belepiszkálni. Tudnunk kell honnan indultunk, hol tartunk, és majd mikor eltelik egy kis idő, lesz kész koncepció, azt is meg kell vizsgálni hová jutottunk. Ezek alapvető dolgok egy vállalat életében. Természetesen hozzá kell tegyem, ez valóban lemaradt, emellett meg kell hallgatni az emberek véleményét is, szervezett formában, ezt ki sem kellene külön emelni, de megteszem. Mindezt nem úgy tenni ahogy eddig történt, politikusokon és az ők képzeleteik alapján, hanem közvetlen módon. Így jöhet majd ki a kerek egész. Ahogy írod is, eddig valóban semmiféle utat nem engedtek a nyilvános igények cégen belülre szivárgásának, ez a burok most megtörhet. Aki azt hiszi, ez egy hét alatt megtörténik, az téves képzetekkel él.

Előzmény: dyz (51367)
Racilaci Creative Commons License 24 órája -17 0 51370

És akkor ezen jól megszervezett eljárás alapján kivesznek az 54-es 30 perces üteméből még egy buszt, cserébe besűrítik még egy 14-esbe, ami így szerencsés esetben az egész útvonalán vonatozhat a 44-es - 12-es kombóval.

 

Kb. ennyit lehet elérni egy hagyományos utasszámlálással.

Előzmény: unatkozó55 (51369)
unatkozó55 Creative Commons License 24 órája -15 9 51369

Egyetértek. Egy átfogó utasszámlálást kell tartani több napon keresztül ugyanazokon a járatokon. Természetesen csak az arra ildomos számlálóval, olyannal aki legalább a nevét letudja írni és komolyan veszi ezt a nem túl bonyolult munkát. Tartson több napig (úgy is abból tudunk leginkább adatokat kinyerni) mintsem 1 napon csupán amitől nem leszünk beljebb.

Utasszámi adatok nélkül meg igazából úgysem lehet változtatni mert egy értelmetlen katyvaszt kapnál. Így viszont tudni lehet hol kell beavatkozni (sűríteni, ritkítani) illetve tudsz kalkulálni egy esetleges változtatásnál.

Pontos utasszámok ismerete nélkül meg inkább ne is nyúljon senki semmihez mert abból minden kijön csak jó nem. De gondolom ez alap. Főként a jövőre nézve.

Előzmény: Balee15 (51366)
Racilaci Creative Commons License 25 órája -18 1 51368

Egyetértek. Nem lehet megszámolni azt az utast, aki azon szeretne utazni, ami nincs. Azt lehet megszámolni, aki azon utazik, ami van, azt meg nagyjából minek. 

Előzmény: dyz (51367)
dyz Creative Commons License 25 órája -19 2 51367

Ezekkel az utasszámlálásokkal az a baj, hogy nem azt méri fel, hogy mire lenne igény, hanem azt, hogy a jelenlegi szolgáltatásra mennyien vevők. Inkább azon az úton kellene elindulni, amit Racilaci elkezdett. De ha ezt olyan nyilvánosságtól elzárt módon próbálják majd, ahogy leírtad, akkor azzal nagyon mellé lehet nyúlni.

Előzmény: Balee15 (51366)
Balee15 Creative Commons License 25 órája -7 9 51366

Szerintem felesleges lenne bármit is közreadni a jelenleg folyó háttérmunkákról, mert annak meg az lenne a vége, hogy ha netalántán nem úgy valósul meg ahogy kikommunikálják, akkor mindenkinek az lenne a baja. Nagyobb volumenű átalakítást, megoldást meg szerintem felesleges várni idén, ennyi idő alatt nem lehet átgondolt, jövőre vonatkozóan pozitív hozadékú intézkedéseket meghozni. Eddig így is sokkal több minden kapott nyilvánosságot mint az elmúlt sok évben - sajnos vagy nem sajnos. De mindenki saját meggyőződése, hogy mit hisz el és mit nem.

 

Más: nekem az a véleményem, hogy jövő tavasszal nyugodtan lehetne újabb utasszámlálást tartani. Mert ha az ideire szeretnénk építeni, abból nagy bajok lennének. Az okokat akkor ki is tárgyaltuk, itt is. Valamekkora támpontot biztosan nyújtanak, csak sok benne a fals adat, ami veszélyes lehet. Nem is feltétlen lenne szükséges az összes vonalat lemérni újra, inkább csak a K-NY, É-D tengelyeket, a gerincjáratokat, a fontosabb célpontokat összekötő viszonylatokat. Meg amikhez nagyon hozzá szeretnének nyúlni az illetékesek. Ezeket viszont legalább 2-3 munkanap, úgy tudna valós képet adni. Azt már inkább hozzá sem teszem, hogy egy hétfő(-szerda)-péntek napi leosztás lenne a legjobb, a jövőben hasonló módon megalkotni a menetrendet is, mert ez álom kategória. :)

Előzmény: dyz (51365)
dyz Creative Commons License 25 órája -18 5 51365

Ugyanezek az emberek 2007-ben benyeltek ennél nagyobb megszorítást is (jókora díjemeléssel súlyosbítva). Nekem ez a cikk ugyanúgy fentről indított, témafenntartó kommunikációnak tűnik. Én szívesebben olvasnék az alcím által sugallt témáról ("Nagy erőkkel igyekeznek kezelni a kialakult helyzetet"), illetve arról, hogy a jövő évi költségvetésben milyen módon tükröződik majd ez a nagy erő.

Előzmény: Balee15 (51363)
dyz Creative Commons License 26 órája -16 5 51364

Ez is érdekes: "csak ha ez biztosítva van". Mi annak az ismertetőjele, hogy "biztosítva van"? A jelenlegi miskolcira, sőt a legrosszabb volános szolgáltatásra is rá lehet mondani, hogy "biztosítva van", hiszen el lehet jutni a városon belül midenhova akkor is, ha csak napi egy járat van, oda-vissza. Szerintem át fogják ezt még gondolni.

Balee15 Creative Commons License 26 órája -6 7 51363

Legalább végre az emberek hallatják a hangjukat minden nap a médiumokban (én is szívesebben olvasnék dicsérő és pozitívumokról szóló cikkeket, de ha a valóság nem ez...), nem pedig a politikusok hazudják minden cikkben ugyanazt.

Előzmény: dyz (51362)
dyz Creative Commons License 26 órája -19 5 51362

Nagyon beindult a propaganda gépezet. Ebben a cikkben egy szó új információ nem volt, de azért megírták.

Előzmény: Egyetem busz (51360)
Racilaci Creative Commons License 26 órája -7 1 51361
Egyetem busz Creative Commons License 1 napja -3 0 51360
unatkozó55 Creative Commons License 2 napja -3 5 51359

Tapolcai elágazásnál miért kellett a lámpaprogramot állítani? Eddiginél is nagyobb dugó a környéken. Vissza lehet ezt is csinálni meg az egyetemi elágazást is.

Woodyka Creative Commons License 2 napja -12 0 51358

Ütemes menetrend: 11-12 percből legyen ütemesen 15-20. Ügyes módja sokszor a burkolt megszorításnak.

Előzmény: Egyetem busz (51357)
Egyetem busz Creative Commons License 3 napja 0 0 51357
czola86 Creative Commons License 4 napja 0 0 51356
2012 novembere után
Előzmény: Grimbusz (51352)
Egyetem busz Creative Commons License 5 napja 0 0 51355
unatkozó55 Creative Commons License 5 napja -1 4 51354

Pontos dátumot nem tudok, de az előző városvezetés alatt.

Előzmény: Grimbusz (51352)
Grimbusz Creative Commons License 5 napja 0 0 51352

Mikor vették el az ingyenes utazást a családtagoktól?

Előzmény: unatkozó55 (51346)
unatkozó55 Creative Commons License 5 napja 0 2 51351

Baleset van/volt az SZTK-nál (822 érintett részben) emiatt van kavar.

Szoló 35, na az marha vagon. Persze ettől még sok minden más is az.

Előzmény: grandmasta (51349)
Racilaci Creative Commons License 5 napja -10 0 51350

Én örülök neki, ha nem feleslegesen tépjük a szánkat. 

Előzmény: Balee15 (51342)
grandmasta Creative Commons License 5 napja 0 0 51349

sajnos 14-esre sem jut sofőr, legalábbis valószínű, hiszen 30 percig nem jött egy sem BE irányba. mondjuk ilyenkor a villanynál a kijelző nem kéne hogy hitegesse minden kimaradt busz után, hogy 5 percen belül jön a másik.

 

miután 15 perc ázás után megnéztem, hogy csak a Cementgyárnál jár a legközelebbi, átmentem a Centrumhoz, ahova 5-6 perc késéssel, de beért a 12-es marhavagon. nem irigyeltem azt, aki 25 percet utazott rajta.

 

Balee15 Creative Commons License 5 napja 0 0 51348

A 12-es valóban nem a legjobbkor indult a bevezetett csonkát illetően, a héten mikor láttam nem voltak rajta kiemelkedően sokan, sőt az Egyetemre érve bőven be is érte az előtte menőt. Laza félházzal.

A mostani megoldás annyiból jó, hogy a szinte mindig zsúfolt 7:20-as elől el fogja tudni vinni a népet, ami ilyenkor jelentősen felhalmozódik a 8-10 perces (késésektől függően) lyukban. Így némiképp több értelme lesz, mint a 7:17es indulásban.

Előzmény: jinjang (51344)
Balee15 Creative Commons License 5 napja 0 1 51347

Itt van a cégen belül szervezett csuklós oktatás bizonyos időközönként, amikor egyszerre 10-12 vagy több, már legalább 1-1,5 éve vezető sofőrt "leoktatnak". X óra vagy kilométer gyakorlás (telepi technikai és forgalmi) kapják meg csak a papírt és mehetnek csuklósra. Ha jól emlékszem tavaly volt legutóbb ilyen nagyobb volumenű oktatás, ahol legalább 12-en megkapták a papírt róla.

Előzmény: Cpt.Dave (51338)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!