Nekem mondjuk az a rejtély, hogy Prágában (tavalyi adat) az átruházható hetijegy került nagyjából annyiba mint itt a személyre szóló, a sima jegy 12 korona (45 perces kvázi vonaljegy, ez nagyjából 90 Ft, de volt 15 perces is 8 koronáért /60 Ft/ is) és ehhez képest a közlekedés jobb mint itt. pl. ott feleennyi lakosra van szintén 3 metróvonal...Ja és a fizetés is másfélszeres...
Pedig ők is ex-szocialisták....szal vannak itt még nagy rejtélyek...
Hogy az ördögbe van, hogy Bécs egész területére érvényes bérlet (ami nem személyre szól, átadható) 10.000 Ft, tehát a hazainak nagyjából a duplája. Az energia és üzemeltetési költségek hasonlóak lehetnek, de a bérek az itthoniak ötszöröse. És minden rendesen jár. És van egy rahedli új villamos és új busz. És babakocsival mg tolókocsival is mindenhol leghet közlekedni. Hogy a bús Bélába hoznak ki dupla annyiból egy ötször jobb rendszert? És a BKV nál mikor lesz bármiféle szerkezetátalakítás? Mikor rugják seggbe a BKV mamelukokat, mikor vizsgálják meg a cég költséghatékonyságát, és mikor változtatnak rajta? Hány adminisztrátor mami és hivatalnoknéni jut egy sofőrre? Mikor lesz már végre Budapesti tarifaszövetség, amit tíz éve nem bírnak összehozni? Hol a francba lehet tiltakozni ez ellen az egész ellen? Menjek az Akácfa utcába tüntetni?
Amúgy tán szívesen fizetnék dupla ennyit is a bérletért, ha valamit kapnék cserébe. Betartott menetrendet, nem hónaljszagot, tömeget, széteső autóbuszt, nem fél órás ácsorgást a megállóban, stb. Hét végén olyan sz*rok a járatok, hogy elindulni sem érdemes sehova, csak kocsival vagy bicajjal, vagy mocival, vagy gyalog, vagy helikopterrel.
Baromira nyomja szerett BKVénk a zónás rendszert. Egy kerületen belüli bérlet a jelenlegi árának 85%-a, a teljes városra érvényes több, mint 120%-a lenne.
Nagyon jó PR fogással a cég irgalmas szamaritániusnak álcázza magát, úgymond azok érdekében cselekszik, akik csak egy kerületen belül használják a közlekedési eszközöket. EZ EGY BAROMSÁG. Felmérések szerint max 12% használja egy kerületen belül. A többi szív. Arról nem is beszélve, hogy csak a metrón utazik napi 2millió ember. Itt elég egy megállót menni, s máris egy kerülettel arréb vagy. Berlinnel és Amszterdammal példálóznak, én meg azt mondom: Prágában nincs zóna, Bécsben csak a jegyeknél van zóna, Madridban, Lisszabonban, Zürichben (itt még vonaton is utazhatsz), Moszkvában NINCS ZÓNA.