Keresés

Részletes keresés

e_zsolt Creative Commons License 3 órája 0 0 28550

Én azért szép csendben követtelek! :)

Grat az eredményhez.

Örülök, hogy összejött, dt termékekkel ez eléggé húsbavágó projekt. Nálam 24 váltót és 15 jelzőt kellene vezérelni amire úgy tűnik ez megfelelő megoldás lenne.

Linkek lementve. A felajánlott fájlokat, rajzokat szeretném elkérni.

 

"Akit érdekel, rajzot tudok küldeni, aztán DIY.

Minden más dolog fenn van a neten.

A DCC-t figyelő 16f628-as pic-ekben van még átírva ehhez a beállításhoz az eprom, ha kell azt is átküldöm, akinek kell."

 

Alkatrész lista ugyan az mint a linken lévő rajzon?

Előzmény: diginewl (28544)
Tonio19 Creative Commons License 4 órája -2 0 28549

Igen megoldott

Én is ott gyártatom a NYÅK-okat  6-mils es vonal es 0.3 via . A min vonal távolság 3-mils és a min vonal vastagság is 3-mils

a via  az 0.2 és kisebb azt + ban kell fizetni.

itt egy kép a kétoldalas MYÅK rol

elég jol látszik a képeken a minöség

 

üdv

Előzmény: diginewl (28548)
diginewl Creative Commons License 6 órája 0 0 28548

Én sem :)

Kínában minden megoldott.

Hihetetlen, de pénteken felöltött nyákrajz hétfőn reggel már postán volt. Igaz utána 3 hétig jött - nem kellett a DHL, jó volt a vicinális occóbb posta.

 

Tehát a nyákmunka sem az én érdemem. Ez van... de legalább a forrasztás, az igen! :)

 

Akit érdekel, rajzot tudok küldeni, aztán DIY.

Minden más dolog fenn van a neten.

A DCC-t figyelő 16f628-as pic-ekben van még átírva ehhez a beállításhoz az eprom, ha kell azt is átküldöm, akinek kell.

 

Előzmény: rezgaras (28547)
rezgaras Creative Commons License 7 órája 0 0 28547

Na igen. nem sokan szitázzák a házilag készült NyÁK-ot. (én sem)  :-))

 

Előzmény: csa(101) (28546)
csa(101) Creative Commons License 13 órája 0 1 28546

Az, hogy ASM-ből HEX -be konvertálni, csak program kérdése, ehhez nem szükséges programozói tudás. 

Az viszont a képek alapján megéllapítható, hogy a nyomtatott áramkőr elkészítésében nem vacakoltál, szép igényes munka. Gratulálok! 

Előzmény: diginewl (28544)
fityisz Creative Commons License 14 órája 0 0 28545

“nem nagyon nyerte meg a hallgatóság tetszését...”

 

Építő jelleggel: egyrészt mert előtted már sokan leírták, másrészt mert a visszajelzéskezelést a gyakorlatban kevesen használják. A modernebb DIY projektek meg azért ritkák, mert már sok tervező rájött, hogy vannak akik a publikus ingyenes megoldásokat egyesek megépítik és pénzért árulják - új áron. Vannak ilyenolyan klónok, de végsősoron mindegyik Mike Bolton kétezres évek elejéről (2002) származó ASM-jére épülnek.

 

Egyébként sok sikert, számomra is ez a modellezés egyik legérdekesebb ága, nem mindenki tud Battka színvonalú fákat gyártani, így nekünk marad a maratás meg a forrasztás :)

Előzmény: diginewl (28544)
diginewl Creative Commons License 1 napja 0 4 28544

Érdeklődve néztem, hogy az s88-as busz kiolvasó, és master áramkör nem nagyon nyerte meg a hallgatóság tetszését. Furcsa, mert az áramkört csak meg kellett tervezni, meg összerakni. Meg kellett tanulnom ASM kódból hex-et faragni. Persze aki ebben van benne, annak ez nem gond, de nekem ez csak hobbi, azt sem tudtam addig mi az az asm-kód.... Most sem tudom :) (Azt hittem ez a fórum erre szolgál, hogy bemutassuk ki mire jutott, és tanuljunk egymás melléfogásaiból.)

Az ötlet innen van, de talán nem tilos más dolgát megépíteni. (itt van jelgyűjtő, és a kijelző is.)

http://users.telenet.be/RedDeBist/MBAAN/S88%20terugmelder.htm

 

Analóg megoldásba is szóba jöhet, hiszen 128 állapotot egy 8 eres kábelen el tud juttatni az érzékelőtől, a vezérlőpultig. Anyagszükséglete meg tulajdonképpen a pic, és néhány alkatrész...

 

Szervóvezérlő "projekt"-em utolsó tagja.

Ez is innen van:

http://users.telenet.be/RedDeBist/MBAAN/Servo_aansturen_digitaal_2.htm

És a PACO oldaláról a unisemaf áramkör.

http://usuaris.tinet.cat/fmco/download/UniSemaf648_manual.pdf

Meg egy kis saját munka.

 

Elkészült... Egyenlőre úgy működik, ahogy azt kigondoltam. Ilyen is ritkán van.
Érdekes volt, mert összeraktam, és azonnal ment minden.

Tudom külön-külön kiolvasni olvasni a két 16f628-as pic-ben levő CV-ket (van benne ACK áramkör), ill, külön fel címezni egy-egy gombnyomással új címre őket. Ahogy a képen van, kapcsolható rá visszajelentés az állapotról, vagy relé. (itt most csak relék vannak rajta). Van rajta 4db led, ami szépen világít, és jelzi, ha valami működik, be van kapcsolva.


A 16 szervó külön-külön programozható más-más pozícióba. Manuálisan, egy pillanat alatt.

Itt a vége, fuss el véle :)

 

 

Üdv: newl

Előzmény: diginewl (28373)
tillmannz Creative Commons License 2 napja 0 1 28543

Köszönöm mindenkinek a segítséget,de a mozdony+vagon együtt programozással megoldódott a probléma és talán egyszerűbb is ,mint  szétborítani a kocsit +izzót kötni a panelra,stb.......

Előzmény: szalamander007 (28542)
szalamander007 Creative Commons License 2 napja 0 0 28542

Szia.

Próbáld meg letölteni a honlapjukról az aktuális leirást,ebben a 2 es ábrán mutatja ezt a dolgot.

De a panelen a "-- A " és bármelyik váltakozó áramu (Ac) jel közé egy max 150 mA es rizsszem izzót kössél be. Ezután menni fog a dolog.

Előzmény: tillmannz (28540)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 28541

A mozdonyokban lévő dekóderek magát a motort használják terhelésnek, amikor visszajeleznek a központ felé, vagy kiolvasáskor kiadják az információt. Ezért lehet látni, hallani, hogy kiolvasáskor "röcög" a mozdony. Nyilván a funkció-dekódereknél a kimenet terhelése nem elég ehhez, ezért nem lehet kiolvasni.

Előzmény: V63-017 (28536)
tillmannz Creative Commons License 3 napja 0 3 28540

Igen,csak ezzel az a baj,hogy a cv 1 kijelölése után nem lép tovább a MM.,és nem kéri az értéket,hanem "lefagy"majd hibaüzenet.

De megoldódott,mert becsaptam az egeret ezzel a mozdony párosítással,majd a vagont leszedtem és a mozdony visszakapta az eredeti "címét".

Előzmény: csíkos-háTTú (28538)
tillmannz Creative Commons License 3 napja 0 1 28539

Az nem működik,hogy mozdonnyal együtt kap új címet,majd a mozdonyt visszaírom az eredeti címére!?

csíkos-háTTú Creative Commons License 3 napja 0 0 28538

Köss a kék vezeték, és valamelyik funkció kimenet közé egy sima izzót, és válaszolni fog majd a dekóder.

De én nem foglalkoznék vele, ha beírod neki az új címet, és villognak a LED-k, akkor vette az adást, hiába is ír ki hibát a központ. Simán lépj túl a hibaüzeneten!

Ez azért van, mert a dekóder nem tud adni kis terhelésen (értsd LED-k) akkora nyugtázást a központ felé, amit az elvárna. Nagyrészt minden ilyen funkció dekóder hasonlóan viselkedik, nem csak a Viessmann.

Előzmény: tillmannz (28537)
tillmannz Creative Commons License 3 napja 0 0 28537

Programozásban a cv 1-et "megnyitom",ekkor kellene kérnie az új dekódercímet,de nem teszi.Majd 10 másodperc múlva Err.2 hibaüzenetet ad.

 

 

 

 

V63-017 Creative Commons License 3 napja 0 0 28536

Azt írja, hogy a dekóder alacsony áramfelvétele miatt programozás során nincs "nyugtázó jel", ezért a központ hibaüzenetet ad, valamint az értékek kiolvasása sem lehetséges. A hibaüzenettől függetlenül az írásnak mennie kellene.

Előzmény: tillmannz (28535)
tillmannz Creative Commons License 4 napja 0 0 28535

Sziasztok!

Ma próbáltam egy személyvagon dekóderrel egybeépített belső világítópaneljét(Viessmann) a hármas gyárilag beállított címről átrakni egy másik címre,de nem sikerült,mert error 2 hibaüzenetet jelzett vissza az  egér.Bogarásztam a Viessmann papírját,és v.mi olyat ír,hogy a hibaüzenet elkerülése végett egy lámpát kellene egy bizonyos helyre bekötni,így ezután lehetséges a programozás!Valaki találkozott hasonló problémával?  

.:radarcontakt:. Creative Commons License 4 napja 0 0 28534

Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!

Új dekóder lett (csere), ezzel minden működik.

diginewl Creative Commons License 4 napja 0 0 28533

Olvastad a második sort? :)

Geert Úrtól a hex.

A kapcsolás is onnan van. Én mindössze megrajzoltam nyákot. Meg rátettem egy ULN mezőt, hogy ne a PIC kimenetét terheljem, amikor jelet ad ki. Így az s88 busz tápjáról is le tudom választani a kimeneteket.

Előzmény: rezgaras (28530)
Szakál G. J. Creative Commons License 4 napja 0 0 28532

Sziasztok!

 

Roco MultiMaus-ra próbálnék Viessmann 4558 digitális állítóműveket felprogramozni. Tud esetleg valaki ajánlani magyar nyelvű leírást a lépésekről? Sajnos németül ilyen szinten nem értek.

Köszönöm szépen!

 

Ui.: Ha egyszerűbb, PM: szakal.gergo.janos @ gmail.com

read_me Creative Commons License 4 napja 0 1 28531

Köszi szépen a segítséget, minden flottul ment a leírásod alapján. Szépen váltja a fényeket, dimmelve kapcsolódik stb.

Még egyszer köszönöm!

 

Dávid

Előzmény: dccvillanyos (28529)
rezgaras Creative Commons License 4 napja 0 0 28530

Mulyen nyelven írtad a PIC programját?

Előzmény: diginewl (28526)
dccvillanyos Creative Commons License 4 napja 0 2 28529

A vörös fények a mozdonyon belül nem a első-hátsó világításra van kötve, hanem az aux1-2-re. Tehát az aux1-2 kimeneteknek kell beállítanod az irány függését és a funkciógomb számát. 

Aux1 üzem módja a CV178-ban állítható, az aux2 pedig a CV179-ben. Ezekbe kell majd beírni az irány függést (16 vagy 32).

A funkció gomb pedig aux1-nél CV126=29 (29 az F0-át vagy * gombot jelenti), aux2-nél CV130=29 állítható be.

A vörös fény tiltása aux1-nél a CV127=128+(kiválasztott funkciógomb száma), aux2-nél CV131=128+(kiválasztott funkciógomb száma).

 

A Br101-ben van még 2 tolató fény és fülke világítás is.

 

Tovább lehetne variálni a dolgot, hogy amikor valamelyik tolatófény aktív akkor lekapcsolódjanak a vörös és fehér fő fények.

 

Próbálgatsd végig F1-F4, F7-F9 kapcsolására mi történik és akkor be lehet azonosítani melyik kimenetre mi van kötve.

Előzmény: read_me (28528)
read_me Creative Commons License 4 napja 0 0 28528

Szia!

 

Köszi a részletes választ, a 3. pont szerinti működést szeretném es a tolató br 101-ről van szó. A kézikönyvet tegnap este átnéztem, de nem jöttem rá, milyen cv állítja hátsó fény menetirány szerinti váltását. Pontosabban a cv177 33-as értéken van (1+32) de mégsem világít a zárófény. Az előre fény cv176 17-es értéken van (1+16) és működik. Na meg ezek a gyári beállítások, az pedig menetirány szerinti első hátsó világítást jelentene. 

 

r_m

Előzmény: dccvillanyos (28525)
M63,008 Creative Commons License 4 napja 0 0 28527

Sebességfokozatok számát próbáltad állítani az adott címnél a Maus-on?

Előzmény: .:radarcontakt:. (28518)
diginewl Creative Commons License 4 napja -2 1 28526

Ez is elkészült végre, és úgy ahogy működik is. Újabb agymenésem :)
Geert Úrtól a hex.
Ez egy s88-busz kiolvasó egység. Beállítható, hogy mely 4*8-as egységet figyelje. (ez az átállítás nem megy minidig zökkenőmentesen - egyenlőre nekem egyszerűbb a pic- epromjában átírni, hogy melyik egységet figyelje - egyébként egy jumperrel lehet állítani, de ez rutin nem mindig indul el a pic-nek...).

Ezt a panelt a központ és a jelzésgyűjtők közé lehet tenni.

Van rá egy másik hex-is (még nem próbáltam), ami központként működik, így csak +5V-ra van szüksége, és olvassa az egész s88-as busztra felaggatott gyűjtőket.
A Led helyébe bármi tehető, tehát akár vezérelhetünk is vele relét, stb-t. A panel tápja az s88-tól függetleníthető.

Elsősorban kapcsolópultba terveztem, mert így a led-ek valós foglaltságjelzést tudnak visszaadni adott szakasz foglaltságról, vagy váltóállásról. Egy kábelen eljön minden (max 128 foglaltság, amit az s88 tud kezelni) - ez nem olyan rossz. Együtt tud működni a számítógépes programmal is, nem zavarja azt, valamint hibakereséshez is jó.

 

Newl

Előzmény: diginewl (28517)
dccvillanyos Creative Commons License 4 napja 0 1 28525

Szia!

 

Br101 villanygép vagy a tolató dízel?

Leírásod alapján minden működik. Innentől tőled függ hogyan szeretnéd beállítani a mozdonyod fényeit.

Például:

1: vörös fények menetiránytól függően együtt kapcsolnak a fehér fényekkel.

2: vörös fények külön funkciógombra, menetirány függően kapcsolhatóak.

3: a vörös fények menetirány függően együtt mennek a fehér fényekkel, de külön funkció gombbal lekapcsolhatóak.

4: A vörös és fehér fények menetiránytól függően egyszerre működnek, de oldalanként külön funkciógombbal minden fény lekapcsolható, vagy engedélyezhető (tolt vonat)

5: iránytól független külön kapcsolható fények.

.

.

.

stb.

Dekóder leírás itt: http://www.digitools.hu/kezelesi-leirasok (fűtőkocsi alatt az első).

Találd ki mit szeretnél és ha kell segítek beállítani.

 

Előzmény: read_me (28524)
read_me Creative Commons License 4 napja 0 0 28524

Sziasztok!

 

Piko br 101-be szant Plux22-esdigidrive 4.5 menetirány váltáskor csak a fehér fényt váltja, a piros egyáltalán nem világít. Funkció kimenettel lehet elöl és hátul is kapcsolni a piros fényeket, tehát a LED-ek rendben vannak. Ahogy néztem a kézikönyvet, az irányváltó fények nem beállítás kérdése, simán tudnia kellene és kész. Vigyem vissza a boltba?

 

Köszi:

 

r_m

V63-017 Creative Commons License 2019.02.13 0 0 28523

Ha van az ismerettségi körödben olyan valaki, akinek van ESU LokProgrammere, akkor keresd fel. Lehet valami beállítási gond lesz, amit így látatlanban nem tudunk megmondani, hogy mi.

Előzmény: .:radarcontakt:. (28522)
.:radarcontakt:. Creative Commons License 2019.02.13 0 0 28522

Ez is megvolt. 

Előzmény: V63-017 (28521)
V63-017 Creative Commons License 2019.02.12 0 0 28521

Ha semmilyen hang nem jön belőle, akkor azért a dekóder és a hangszóró közötti vezetéket is ellenőrizném a helyedben.

Előzmény: .:radarcontakt:. (28520)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!