Mondjuk ezzel az információval nem sokra megy, ha nem akarja leszedni a kasztnit. :-((
A Zimónál (CV 8 = 145) a dekóder típusa kiolvasható a CV 250-253 helyekről. Ez érvényes az új (MS, MN) és a korábbi MX dekóderekre, de úgy emlékszem, az egész régi dekóderekben nem volt ilyen.
A firmware verziót ki lehet olvasni a CV 7-ből, az esetleges alverziót a CV 65-ből. De ez nem adja meg automatikusan a dekóder típusát, mert (legalábbis korábban így volt) különböző, de hasonló dekóderek is kaphatnak azonos firmware-t.
Addig értem, hogy egy darab ilyen dekódernél a címek a: 20, 21, 22, 23 és 102, 103, 104, 105. De nekem van még egy ilyen dekóderem akkor annál minek kell lennie a 8 darab váltó címnek?
Ezek a Bluetooth dekóderek működnek DCC üzemben is, de a CV-k állítása és a hangföltöltés a legegyszerűbb a saját Bluetooth kapcsolatukon keresztül, az HMDCC alkalmazásból. Innen vezetni is lehet őket, így a digitális rendszerek egyszerű, mozdonyonként külön vonattovábbítását kaphatjuk akár egy analóg tápegységgel szerelt asztalon is. Nem kell parancsközpont, nem kell kézivezérlő, csak egy tápegység, a dekóder, és az app.
Persze, ez sem megváltás, küzdök kicsit a hangföltöltéssel is, utána azzal, hogy nem egyértelmű a vonat minimális ívsugara, és nem jó a terhelésszabályozás sem, így pár CV-t is át kell állítanom. A vonat egyik vonófeje dummy, motor nélküli, itt a világítás fog ki majdnem rajtam, és egy jószándékú fórumozónak köszönhetően majdnem föl is gyújtom a modellvasutam. Ez egy fordulatos videó, ha nem hallottál még ezekről a rendszerekről, mindeképp ajánlom figyelmedbe!
igen. az hogy lekapcsolod a terepasztalt, vagy a vagon éppen nem kap a kerekén keresztül tápot a sínről, a vagonban levő elektronika szemszögéből édes mindegy. Ha nincs puffer, akkor sötét lesz. Ugyanez van a mozdony powerpack-nál is. Egy hattengelyes szergelybe, vagy egy v43 szilibe fölösleges, ott van sok kerék, de egy két/három tengelyes pici gőzösbe nagyot lendít a powerpack. Ennek a gyengébb, és lassúbb verzióját építettem meg kocsivilágításba.
Az állandó fényt úgy kell érteni, hogy a feszültségforrás megszűnése után? tehát ennek az egésznek a villogásmentesség a "fő" lényege? ha esetleg "kikapcsolom" a terepasztalt, otthagyom. akkor még tizenhuszon másodpercig világít? vagy honnan tudja, hogy most játszok, most befejeztem?
Tud valaki valami közelebbit mondani a MTB MAV Bh-002 vagon kocsivilágításáról?
Nem a MÁV az érdeklődésem a vasútmodellben, így ilyenem nem lesz. Annyi infó már jött innen-onnan, hogy hosszan világít, valami puffer van benne. Valamint a dekóder CV-je is megvannak a gyártó honlapján.
A belső kapcsolásról lehet tudni valamit?
Végre elkészültem a kocsivilágítás puffer kapcsolással. Ez jól működik. Tesztelve egy napon át, nem melegszik, induláskor sem. 100mA az indulási igénye, aztán persze csökken, hideg induláskor kb 5-6 másodperc után már pufferel. Nagy előnye lett, hogy nem kell áramgenerátor, mert állandó a belső feszültség (4,6V). Így "bármilyen" LED-el hajtható, nem kell hozzá speckó LED. A step-up IC egy 2,7V-os 1F-os kondiból nyeri a visszatáplálást, mint a mozdony power-packnál. Igénytől függően 20-10 másodpercig ad azonos fényerőt, aztán lekapcsol. Az áramkör összetettebb lett, de így sokkal jobban tetszik, hogy van egy pont amíg működik, aztán kész, lekapcsol.
(Sajnos száműznöm kell vagonjaimból a nagy ígéretes, de csak 1-2 óráig jól működő 5,5V-os 0,2F-os kondikat...)
Lesz egy lapkán minden, most még így kicsit konfúz a step-down+konditöltő+step-up egység.
Ja, és nem zizeg :)
A képen látható kocsivilágítást (11 LED) 21 másodpercig tartja életben. Ha mellé be van kapcsolva végzár, akkor 17 másodperc az állandó fény.
Ha elkészült az egy lapka áramkör, akkor majd készítek róla videót.
Írtam a Trix/Maerklin cégnek, hogy hibás a Trix 66861 korong használati leírása.
Valószínű, hogy senki nem használja DCC-ben, mert akkor már feltűnt volna a hiba. A leírásban úgy szerepel, hogy az 1-es kiállás a 229 váltócím (zöld) egyenes aspect(-)-tól indul, holott NEM.
És így nem is jön ki a 15 kiállás, csak 14.
A valóságban a korong a 229 (piros) kitérő állás (aspect+) -tól indul, és így megvan a 15 végpont.
Kíváncsi vagyok, mit válaszolnak.
Közben találtam videót a szétszedéséről, így megpróbálom ebbe is berakni a forgolódó tolatásjelzőt.
Tényleg ne foglalkozz már többet a mínuszokkal! Ezerszer értékesebbek a bejegyzéseid, mint amire a mínuszolók egész életük során valaha is képesek lesznek!
Ebben jobbra látszik az épület alatt a lineáris szervó. Végülis egy motor, ami egy fogaslécet hajt így egy egyirányú mozgást végez a körkörös helyett. Azért ez lett odatéve, mert picike volt, így elfért.
Valami ugyanilyen hangú cucc van/lehet a mostani trix korongban, ezért gondolkodom az átalakításban.
A videón is jól látszik, hogy nagyon sokat dob a látványon ez a forgolódó tolatásjelző.
Ha elkészül a klubasztal - ahova került - és kiállításra megy, akkor mások is láthatják majd élőben a fordítókorongot, és rajta a mozgó tolatásjelzőt...
A "lineáris szervó" az egy motor, menetes tengellyel? Jó ötlet a tolatásjező vezérlése. Azért nem láttam hozzá az én korongomon, mert azon a reteszelést húzómágnes végzi és az nem bírta volna a tolatásjelzőt is mozgatni.
Lineáris szervó van benne a hídon, az végzi a reteszelést. A mechanika nagyon lötyög, de ez fixálja, és pontosítja. Már azon töröm a fejem, hogy ennek a lin.szervónak a mozgását fel lehetne használni a kettő árbóc mozgatására a hídon. Akkor ezen a korongon is lenne forgi-morgi tolatásjelző. :)
Röviden ennyit szeretnék lezárásképp írni a korongról:
Sikerült kéz alól vennem egy teljesen új, Trix 66861-es DCC kétsínes korongot. Az eladó jelezte, hogy nem tudja használni dcc-ben meg sem mozdul, azaz semmi garanciát nem ad rá, cserébe occó volt.
Megérkezett. A leírás alapján tényleg nem lehet használni... Ilyen könnyen nem adom fel.
Elindultam a 225-ös váltócímtől lefelé, és bíztam abban, hogy valahol a korongvilágítás bekapcsol.
Ez meg is történt, így áttéve a címkiosztást a táblázatra, az jött ki, hogy a 9-es váltócím, kitérő állása (piros szám) az első parancs a táblázatban.
Nem tudom milyen megfelelés/számmisztika van a 9/225 címek között, de így már minden működött.
Piros MultiMaus vezérlő váltócímeivel, és NanoX-S88 központtal a korong minden funkciója vezérlehető!!! Minden kiállás elérhető. Van hang, ki/be kapcsolható, végállás előtt a korong szépen lassít, a hang is követi a lassulást, megállást.
El lehet indítani az 1-es kiállás címet, és az inicializálást is, azaz át lehet programozni a korongot.
Nagyon szívesen! Bár piszokul megizzasztott az írás, örülök hogy végül nem egy összeomlott dekóder lett belőle. Nem értem miért kellett frissíteni egy új dekóder firmware programját, aztán lehetett beleírni a hangot... de sikerült!
Tillig TT T334-esbe (ilyen jelent meg Rába ipari mozdonyként is nemrég) szereltem speciális dekódert belső világítással. Igen komoly küzdelem volt, de végül ingyen lett a dekóder. Hogyan? Tudd meg a videómból!