Keresés

Részletes keresés

usp Creative Commons License 2001.09.11 0 0 37
Korábban szó volt az alvállalkozói láncoltról. Erre a konzorcium "Autópálya-kommandót" kíván felállítani. Talán legelöl kellene kezdeni. A Vegyépszer után rögtön a MAÚT Kft. található a sorban. Mennyiben tekinthető normális dolgonak, hogy ennek a cégnek a tulajdonosi köre egyértelműen köthető Nagy Elekhez a Vegyépszer korábbi elnök-vezérigazgatójához, jelenlegi igazgatósági elnökéhez.

usp

hackz Creative Commons License 2001.09.06 0 0 36
Kedves Névtelen!

Olvass figyelmesebben, és ne csípőből tüzelj. :-)
A 28-ban azt is írtam, hogy: "Tisztességes tender esetén sincs teljes garancia arra, hogy a dolog abszolút tisztán zajlik majd le. Átláthatatlan mechanizmusok esetében a korrupció veszélye jóval nagyobb."

Felvetésedre, az Antall kormány is alkalmazhatta a "sumák mechanizmusok" egyikét-másikát, de ha loptak is, azt messze nem olyan arcátlanul tették, mint az utánuk jövő két társaság. Ja és legalább tendereztettek. A maiaknak már a látszat sem fontos. :-(

üdv
h.

Előzmény: nevtelen (33)
BandW Creative Commons License 2001.09.06 0 0 35
T. nevtelen

Mielőtt írsz, javaslom te is nézz utána írásod tárgyának.
Koncessziós autópályánál nincs közbeszerzés, mert magáncég építi, az meg azt kér fel, akit akar. Általában a saját kivitelező cégét, plusz olcsó helyi erőket. A magyar adófizetőnek nem ráfizetés, mert gyakorlatilag adópénz nem igen megy bele Ráfizetés a pályahasználónak lehet, Ő viszont dönthet, hogy használja vagy sem. Az m1-et sem "kellett" visszavásárolni. Amúgy csőd szélén álló üzletet olcsón lehet megvenni.
Kártérítést autópálya üzemeltető nem kap az államtól.

Nagyjából ennyi.
Amúgy mindkét koncessziós szerződés az Antall kormány idején íródott alá.
Én sem értek egyet az autópályák koncesszióba adásával, és 94-óta le is vették a napirendről a kérdést.
T. BandW

Előzmény: nevtelen (33)
lerr Creative Commons License 2001.09.06 0 0 34
Lehet, hogy szarul csinálták azokat az építkezéseket, ezt nem vitatom. De az még nem jelenti azt, hogy most is lehet szarul csinálni!
vagy most már innentől kezdve minden autópályaépítésnél lehet szar dolgokat csinálni, mert már régebben is csinált valaki olyat?:))

Tudod, a FIDESZ-es arrogáns megnyilvánulásai után egy ilyen visszautalás elég gáz szerintem.
Nem beszélve arról, hogy ez egyáltalán nem ment semmit és senkit fel a felelősség alól!

Előzmény: nevtelen (33)
nevtelen Creative Commons License 2001.09.06 0 0 33
Esetleg nézz utána, mi van az előzőleg megépített autópályákkal. M1, M5.
Mennyibe kerülnek, milyen minőségűek? Mer' a látszólag szabályosan lefuttatott közbeszerzés után megépített "koncessziós" autópályákban még véletlenül sem fordultak ám elő "sumák mechanizmusok". Hogy is fordulhattak volna elő. Ja, hogy kész ráfizetés volt a magyar adófizetőknek? Ja, hogy a világ legdrágább dijait kérték/kérik? Ja, hogy repedeznek? Ja, hogy volt koncessziós üzemeltető, amelyik már be is csődölt, és vissza kellett tőle az államnak vásárolnia? Ja, hogy a külföldi "beruházó" az nem fizet adót, ellenben tartja a markát az államnak a "szabályosan" kikötött rossz üzletmenet miatti kártéritésért? Hát számít? Fussa...
Előzmény: hackz (28)
BandW Creative Commons License 2001.09.06 0 0 32
T. hackz

A példa jó, de ne hidd hogy Aszfaltgüzü 80%-ot kap. az 50% sokkal reálisabb

T. BandW

Előzmény: hackz (30)
MuERTe Creative Commons License 2001.09.05 0 0 31
Nademárkérlek,ilyet föltételezni a mi nemzeti kormányunkról?Egy balkáni országban megtörténhet ilyen, de nálunk? :))
Előzmény: hackz (30)
hackz Creative Commons License 2001.09.05 0 0 30
Kedves usp!

.....Számomra továbbra is az egyik fő kérdés az, hogy mi indokolja ilyen -effektív munkát nem vagy csak alig végző- alvállalkozói láncolat beiktatását?.......

A dolog olyan egyszerű, mint a pofon.
Vegyél (képletesen) három céget! Az első legyen egy neves, megbízható cég. Az sem baj, ha sosem épített autópályát. A neve legyen mondjuk Kegygépszer (Minden hasonlóság valós cégekkel kizárólag a gonosz véletlen aljas műve:-))). A második legyen egy frissen bejegyzett no-name cég. Ő kapja a megbízást Kegygépszertől. Mivel az autópályaépítésről fingja nincs, kell egy harmadik, a munkát ténylegesen elvégző cég. Neve legyen Aszfaltgüzü Kft. Na ennek már értenie kell az útépítéshez, különben gáz van.
Kegygépszer a 100 fabatkás megbízást 90 fabatkáért továbbadja non-name-nek. Az így nyert 10 fabatkát könyveli és becsülettel leadózik belőle, elvégre neves, tisztességes cég. No-name a megbízást 80 fabatkáért továbbadja Aszfaltgüzünek, aki a melót elvégzi. És most jön a lényeg: No-name a 10 fabatkából nyolcat lead a PÁRT képviselőjének, majd a céget az összes köztartozásával együtt eladja Maya Ibrahim kukutyini illetőségű vállalkozónak. A tranzakció során M.I. útlevelét meg sem nézi, hisz no-name nem okmányszakértő. :-)) Mindenki jól jár. Az út elkészül, Kegygépszer és Aszfaltgüzü tiszta marad, mint a ma született birka, csak no-name nyomát üthetjük bottal. Természetesen PÁRT tisztaságához sem férhet készség. A rendőrség pedig keresi ezerrel az elvetemült Maya Ibrahimot, hogy az elmaradt közterheket behajtsa rajta.
Itt a vége, fuss el véle.
üdv
h.

Előzmény: usp (29)
usp Creative Commons License 2001.09.05 0 0 29
Kedves Mercurius!

Több beírásoddal kapcsolatba:

"Egy leégett vállalkozó"
Egy kis rövid kutakodás a következő képet adja Békésben. T.Csaba nemrég még a helyi sajtó és TV üdvöskéje volt mint békés megye legfiatalabb és egyben sikeres vállalkozója. Ezt támasztja alá, hogy még egyéni vállalkozóként is képes volt előteremteni az anyagi fedezetet ahoz, hogy felvonuljon a pályára, sőt később Rt.-t alapítottak, ami tudjuk nem két fillér. Egy "leégett" fickónak feltehetően nem lett volna erre hitele. Az más kérdés, hogy e közben mindenét fedezetül adta amit legényesen el is bukott a lenti hírek szerint.

Ha elfogadom a logikádat, hogy a fővállalkozó nem tudott a vesztegetésről akor milyen adatok alapján tette szeptember 1.-én a feljelentést. A vizsgálat maxumum a rossz munkavégzést tudja feltárni, de a vesztegetést nem. Továbbá, ha az ellenőrzés tárta fel a vesztegetést -mely az autópályások szerint áprilisba volt- miért nem tettek azonnal feljelentést.
Tehát bármilyen furcsa is Számodra az autópályások magától a vesztegetötől tudtak a dolgoról. Egyeztetés pedig azért folyt mert az egyébként leigazolt részteljesítések miatt nem fizettek a részére. "Ekkor jött rá" a fővállalkozó, hogy több alvállalkozó a munkákat 100%-ban tovább adja és ezt be sem jelenti. Egyes sjtó hírek szerint az érintett KÖRÉP és HOPE BAU az M3-on is jelen van.
Számomra továbbra is az egyik fő kérdés az, hogy mi indokolja ilyen -effektív munkát nem vagy csak alig végző- alvállalkozói láncolat beiktatását?

usp

hackz Creative Commons License 2001.09.05 0 0 28
........Mer' jellemzően a kormány alkalmaz "sumák mechanizmusokat", ugye............

Igen. A közbeszerzési eljárás mellőzése szvsz sumák mechanizmus. Akkor is gyanús, ha nincs mögötte a csókosoknak való osztogatás szándéka.

Tisztességes tender esetén sincs teljes garancia arra, hogy a dolog abszolút tisztán zajlik majd le. Átláthatatlan mechanizmusok esetében a korrupció veszélye jóval nagyobb. Erről volt szó, ha nem is fejtettem ki részletesen.

Az ellenzék azt teszi ami a dolga. Amit a FIDESZ is tett míg ellenzékben volt: Üti-vágja a kormányt. Néha tisztességes, néha nemtelen eszközökkel. Ha ilyen magas labdákat kapnak, mint ez az autópálya ügy, naná, hogy leütik. Ha fordul a kocka, akkor majd a jobboldal teszi ugyanezt. (el is várom tőlük) Javaslom megnézni a FIDESZ parlamenti megnyilatkozásait 90-98 között!!!
üdv
h.

Előzmény: nevtelen (23)
lerr Creative Commons License 2001.09.05 0 0 27
:))
És nem is a szűk Székesfehérvár-érdeket!.

Miért is volt jó az országnak?

Előzmény: Mercurius (26)
Mercurius Creative Commons License 2001.09.05 0 0 26
Az országnak jó volt, hogy nem ment tovább szubvenció. az Ikarusznak rossz volt. Várható volt, hogy ezután Széles el tudja áztatni afIDESZ-t Szfehérváron. A Kormány azonban nem a szük pártérdeket nézte, hanem az országét.
Előzmény: lerr (25)
lerr Creative Commons License 2001.09.05 0 0 25
Az 1. ponttal kapcsolatban (bár nem ismerem a részleteket) élek a gyanúperrel, hogy ez jelentős leegyszerűsítése a dolgoknak.

"Az orosz Ikarusz vásárlásokhoz a FIDESZ kormány nem adott állami szubvenciót. Széles becsattogott a minisztériumba, hogy ez igy nem lesz jó. A kormány mégsem adott állami szubvenciót. Erre az önkormányzati választásokon az addig FIDESZ er?sségnek számitó Szfehérváron a FIDESZ veszitett. "

Hát, akkor lehet, hogy nem cselekedtek helyesen:))) Ugyanis mi is a választott képviselők dolga? Képviselje a választók érdekeit! Namost ebben a szituban úgy ítélték meg a választók, hogy az ő képviselőjük nem képviselte az ő érdekeiket. Másra szavaztak ezután. Így működik a demokrácia! Mi ezzel a baj?
Egyébként szerinted kiszámolták valahol, hogy ez a megtagadás hogy fogja érinteni az IKARUSZ dolgozóit?

Egyébként csak az volt a baj az Ikarusszal, hogy ők nincsenek benne a szűk Fideszes körben ezért aztán nem is számíthatnak semmi jóra!

De nem baj, elveszették Fehérvárt, sosem szerzik meg Dunaújvárost, egy megye kész. Baranya ugyanaz. És még lesz jópár megye!
Nem baj gyűljenek csak!

Előzmény: Mercurius (24)
Mercurius Creative Commons License 2001.09.05 0 0 24
Lerr,

sorban:

1. számitógép közbeszerzés. Nem az Albacomp nyerte. Erre Széles becsattogott a minisztériumba (MSZP/szdsz kormány), hogy igy nem lesz jó. Erre mégis az Albacomp nyerte.

2. Az orosz Ikarusz vásárlásokhoz a FIDESZ kormány nem adott állami szubvenciót. Széles becsattogott a minisztériumba, hogy ez igy nem lesz jó. A kormány mégsem adott állami szubvenciót. Erre az önkormányzati választásokon az addig FIDESZ er?sségnek számitó Szfehérváron a FIDESZ veszitett.

3. Autópálya. Korrupció volt. Két magáncég közt.

4. Természetesen a korrupció igy is zavar.

5. A korrupciót annak rendje módja szerint az ellenörzés leleplezte.

6. Az MSZP viszont csusztatással állami korrupciót akart varázsolni belöle és a tanut pénzügyileg "támogatta". Kérdés csinálhatott-e máskor is hasonló manipulációt az MSZP ? Pót kérdés, tanut manipulálni pénzzel, vajon korrupció vagy nem ?

Előzmény: lerr (22)
nevtelen Creative Commons License 2001.09.05 0 0 23
"a kormány által alkalmazott sumák mechanizmusnak."

"Kiss Péter volt munkaügyi miniszter, MSZP-s honatya lapunknak tegnap elismerte, hogy néhány nappal ezelőtt valóban kapcsolatba lépett a vállalkozóval, aki ismertette vele a korrupciós esetet. A politikus azonban hangsúlyozta, hogy személyes találkozóra nem került sor közöttük.
Kérdésünkre, hogy miért nem tett feljelentést, elmondta: erre nem volt lehetősége.
Értesüléseink szerint éppen Kiss Péter volt az, aki az MSZP országgyűlési frakciójának egyik tagjaként kapcsolatot teremtett a szocialista frakció és Takács Csaba között. Úgy tudjuk, a párt balatonfüredi frakcióülése alatt dőlt el: a szocialisták megszervezik az eladósodott vállalkozó budapesti elszállásolását. A fiatalembert azonban egy másik vállalkozóval, Péter Csabával együtt a Magyar Autópálya-építő Konzorcium múlt szombati feljelentését követően vasárnap őrizetbe vették.
(...)Keller László (MSZP), aki a szocialista frakcióban az autópálya-építés ügyeinek felelőse megkeresésünkre határozottan tagadta, hogy korábban bármilyen formában felvette a kapcsolatot Takács Csabával. Elmondta: frakciótársa, Kiss Péter nem tájékoztatta az ügyről, így arról sincs tudomása, hogy pártja finanszírozta volna a vállalkozó budapesti elszállásolását."
MN

Mer' jellemzően a kormány alkalmaz "sumák mechanizmusokat", ugye...

Előzmény: hackz (17)
lerr Creative Commons License 2001.09.05 0 0 22
Az nem azért volt, mert közbeszerzés volt, hanem mert rossz szerződést kötöttek. Ez elhibázták, elismerem. De ez nem a közbeszerzési eljárás hibája, hanem a rossz szerződés hibája, ami aztán lehet hozzá nem értés miatt, vagy szándékosan. De itt most nem ez a lényeg.
Előzmény: Mercurius (20)
lerr Creative Commons License 2001.09.05 0 0 21
:)))

De nálad még mindig nem számít, hogy tényleg vesztegetés történt?

Mert ezen átsiklassz, ezzel nem is foglalkozol, csak azzal, hogy ezt az MSZP megpróbálja felhasználni (helyesen, vagy helytelenül, ez most mellékes) kampánycélokra.

Ez itt a gáz!!!!!!

Előzmény: Mercurius (19)
Mercurius Creative Commons License 2001.09.05 0 0 20
A közbeszerzett buli, olykor duplájába is belekerül. Lásd az el?z? kormány által bebebtonozott számitógép közbeszerzés.
Előzmény: NEC (18)
Mercurius Creative Commons License 2001.09.05 0 0 19
" Szóval akkor az nem probléma, ha van korrupció, aza probléma, ha ezt valaki valakinek a nyomására nyilvánosságra hozza. és még akkor is az a szemét, aki szorgalmazta a napvilágra kerülést:))
"

Igy kezd?dik az MSZP tipusú hazugság.

1. Az ügyet a maga cég hozat nyilvánosságra.

2. Az MSZP nme hozat nyilvánosságra, hanem jegelte a kampány id?szakra.

3. Kicsit át akarat gömbölyiteni a történetet, ehehz atnut is megvette.

A többi stimmel.

Előzmény: lerr (15)
NEC Creative Commons License 2001.09.05 0 0 18
hát meghívásos pályázat még jobb buli !

Megvan az alvállalkozód, bekéred azt az árat,amelyikben már benne van a szétosztandó 10%. A jövőbeni alvállalkozó besúg neked még 3 céget akit még meghívsz a pályázatra. A sikeres alv. megbeszéli a 3 másikkal, hogy milyen áron kell indulni, hogy ne nyerjenek.

Na ki fog nyerni a pályázaton?

A nyertes aztán osztja a pénzt a fizetés után, majd az utómunkákra is rátesz egy lapáttal. Esetleg a többi pályázó később a győztes alvállalkozója lesz.

Közbeszerzéshez nem kell tanácsadó. Paraméterek adottak, megadod az árat, s a legolcsóbb nyer. A törvény szerint, a hazai vállalkozónak 10%-os árelőnye van, ami azt jelenti, hogy ugyan olyan feltételek mellett az ő ára 10%al nagyobb lehet.

Előzmény: Mercurius (13)
hackz Creative Commons License 2001.09.05 0 0 17
Hát elég gáz.

Mercurius - akit egyébként jobboldali létére becsülök - beleesett abba a hibába amibe jobboldali asztaltársaink oly gyakran; Kritikátlanul elfogadja, amit a kormány autópálya ügyben tesz. Amikor pedig kezd kilógni a csontváz keze a szekrényből, a hibás mindig az ellenzék, meg a hiszteroliberális sajtó.

SZVSZ most már látni illene, hogy az építés körül előforduló anomáliák (borítékolom, nem ez volt az utolsó) természetes következményei a kormány által alkalmazott sumák mechanizmusnak.

Mindazonáltal reménykedjünk, hogy a pálya végül is megépül, nem lopnak el belőle túl sokat és le sem szakad alattunk.
Aki meg lop - legyen ellenzéki, vagy kormánypárti - száradjon le a töke.
üdv
h.

Előzmény: lerr (15)
figyeszes Creative Commons License 2001.09.05 0 0 16

Ha te tudnád, hogy mekkora bunda aközbeszerzés! Szerintem egyenesen arra let kitalálva.

Ez nem így van polgártárs, mert a Happy End is a legjobb ajánlattal, a legolcsóbbként nyert közbeszerzési pályázatot.

Előzmény: Mercurius (13)
lerr Creative Commons License 2001.09.05 0 0 15
Szóval akkor az nem probléma, ha van korrupció, aza probléma, ha ezt valaki valakinek a nyomására nyilvánosságra hozza. és még akkor is az a szemét, aki szorgalmazta a napvilágra kerülést:))

Hát , ez szerintem ez gáz álláspont.

Előzmény: Mercurius (12)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.05 0 0 14
Kedves NEC és Mercurius!

Minkettőtöknek igaza van. Bele is fér, meg nem is.

Ha beadsz egy pályázatot, akkor illik a technológiát és az előírásokat figyelembe véve kalkulálni. Így nem fér bele.

De ki tartja be ma magyarországon a technológiát.

Keresni azon lehet, ha nem várod meg a kötési időt, az árkokat nem dúcolod alá, a munkásoknak nem adsz sisakot, a kijárathoz nem állítasz forgalomirányítót, a kapubejáróhoz nem csinálod meg a "hidat" (korláttal és lábléccel !!!).

Így viszont belefér!

P.S.:

Most az alattam levő emeleten dolgoznak egy rekonstrukció alvállalkozóinak alvállalkozói. Tegnap elvágták (szakították) a szerverek áramellátását. (A szünetmentes hálózatot.) Hiába, mit tesz a felelőtlenül elvállalt határidő!

Előzmény: NEC (9)
Mercurius Creative Commons License 2001.09.05 0 0 13
"A VEGY vagy tudott róla, hogy ez túl magas, vagy mivel nincs ebben tapasztalata és minden pályázat meghívásos ( nem közbeszerzés) ezért csak ilyen irreális ajánlatokkal találkozott.
"

Ha te tudnád, hogy mekkora bunda aközbeszerzés! Szerintem egyenesen arra let kitalálva.

Megy az ürge, hogy pályázna. Kapja a dokumentációt, meg mellé a "jótanácsot". Ismerünk két céget, amelyiknek van tapasztalata a pályázat irásban. Kicsit drága, de megéri. Namost, ha kihagyod, el se jut a pályazatod a minisztériumig, kuratóriumig stb. Az el?z? kormány klienturája jól befészkelte magát ebbe a folyamtba, mi meg tejelünk, ha nem kerüljük ki a közbszerzést.

Előzmény: NEC (9)
Mercurius Creative Commons License 2001.09.05 0 0 12
Akkor legyél ténszerü. Az alváálkoóz alvállakozóját "korumpálta" egy az alvállkozó alvállakozója alá bekredzked? ürge. Már az eredti alvállakozóig sem jutott el a korrupció hire, nem hogy a f? vállakozóig. Viszont amin?ség elelnörzés lebuktata a figurát.

Nem tudom, honnan veszed az egyeztetést.

Továbbra is ál, hogy az MSZP meg vásárolta atanut és nyomja a csuszttaást, hogy az autópálya ügyben korrumpálni kellett.

Előzmény: usp (10)
Mercurius Creative Commons License 2001.09.05 0 0 11
" Azért hagytam ki mert nem érdemes számolni, a különbség olyan nagy.
"

Akkor számolj csak:

négy évig átlagosan 10% körüli inflávió az úgy durván 45-50%-kal drágit. Azért ennél kisebb volt a különbözet.

Előzmény: NEC (9)
usp Creative Commons License 2001.09.05 0 0 10
Kedves Mercurius!

Remélem a "kavarás" elütés volt mivel kevés dolog áll tőlem távolabb. Probálok tényszerű lenni. A feljelentés már pedig nem áprilisi, hanem a napokban született, hiszen április és napjaink között több egyeztetés folyt T.Csaba és az autópályások, többek között Turgyán szóvívő úr között is. A vesztegetés általános megvalósulásáról pedig csak annyit, hogy általában az szokott dokumentálni -itt T.Csaba és üzlettársai- akitől kikényszerítik a pénzt nem pedig az aki kezdeményezi.

usp

Előzmény: Mercurius (4)
NEC Creative Commons License 2001.09.05 0 0 9
Azért hagytam ki mert nem érdemes számolni, a különbség olyan nagy.

Különben meg belefér, mert elvállalták az alvállalkozók a munkát ergó megérte nekik még csúszópénz is fizetni.

A Vegyépszer nem azért vizsgálta meg a szerződéseket, mert az első alvállalkozó túl drágán vállalta el a munkát. tartok tőle a vegyépszernek van róla aláírt szerződése.

A VEGY vagy tudott róla, hogy ez túl magas, vagy mivel nincs ebben tapasztalata és minden pályázat meghívásos ( nem közbeszerzés) ezért csak ilyen irreális ajánlatokkal találkozott.

Előzmény: Mercurius (8)
Mercurius Creative Commons License 2001.09.05 0 0 8
A történet éppen arról szólt (lásd levezetésem), hogy nem fér bele. Ezért bukott meg a be nem jelentett és másik alvállakozót korrumpáló alvállakozó.

(Egy másik beirsádban kihagytad a számitásból a négy éves inflációval való korrekciót).

Előzmény: NEC (7)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!