Keresés

Részletes keresés

aaron_mark Creative Commons License 2006.07.04 0 0 128
Az a gyanúm, hogy mivel igen erős múltbéli kötelék fűz engem az ügyfélorientációhoz (8 éven át egy hazai multi-szolgáltató belső trénereként képeztem erre ügyfélszolgálati munkatársakat) ezért csípi a szemem jobban az átlagnál a nem megfelelő kommunikáció.

Ha egy fejlődési görbe mentén kellene elhelyeznünk azokat a szakembereket, akiknek ügyfélkapcsolat is a munkakörük része, akkor az alábbi állomásokra lehet bontani a folyamatot.

1. fázis:
Elsősorban a (be)tanulás időszaka. Ekkor a munkatárs még inkább laikus, mint szakember, ez megfigyelhető a kommunikációjában is, mert még emlékszik arra, hogy ő sem "távbeszélő állomás"-nak nevezte otthon a telefonját. Bár hiányzik még a szakmai ismeret döntő többsége, ám ennek ellenére ügyesen tud ügyfélnyelven beszélni, hiszen ő maga is "lefordítja" még a szakmai szófordulatokat köznyelvre, hogy megértse. A pontos szakmaiság kivételével még remek az ügyfél-kommunikációja.
Jelzői: empátia, bizonytalanság, alkalmazkodás, túlzott készségeskedés.

2. fázis:
Egyre otthonosabban mozog a munkatárs a szakmai kérdésekben, érezhetően szaporodik a kifejezőeszközeiben a szakzsargon. Előszeretettel használja is azokat, hiszen úgy érzi: a szakmai hozzáértésének ékes bizonyítékai ezek. Még érti az ügyfélnyelv helyenként megmosolyogtató pontatlanságait, de ő tudatosan igyekszik az akvizíciójában kerülni ezeket. Ügyfél-kommunikációja már sokat romlik, hiszen beépíti a szaknyelvet, de még igazán elmagyarázni nem tudja.
Jelzői: túl gyors, körültekintő, készséges, hibákra hajlamos.

3. fázis:
A gyakorlott munkatárs, aki fejből nyomja a feltétel-rendszereket, a tipikus szakmai fordulatokat. A kommunikációja döntően szakzsargonokra épül, és érzékelhetően megmosolyogja a laikus nyelvezetet. Tisztában van a tudásával, viszont a kommunikációjában erősebb prioritást kap a profizmusának állandó bizonyítása, mint a tényleges segítségnyújtás. Ezt a kellemetlen interakciót az is tetézi, hogy már nem is emlékszik arra az időre, amikor fingja sem volt a szakmáról, és nem is mulasztja el azokat a ziccereket, amikor a laikus kárára szakmai atyaúristen szerepet formálhat meg.
Jelzöi: türelmetlen, kissé érzéketlen, munkamániás, keveset hibázik.

4. fázis:
A profi. Ő már annyira ismeri a szakma csínját-bínját, hogy van ideje némi empatikus késztetésre, és kezdi elfogadni újra megtanulni és ÉRTENI a laikus ügyfélnyelvet.
Biztos a szakmai tudásában, számos elismerés birtokosa, így nincs szüksége a folyamatos önigazolásra. Megengedheti magának, hogy a szakmai szóhasználatot érthető nyelvezetre cserélje fel, vagy ha kikerülhetetlen a szakmaiság, akkor türelemmel elmagyarázza azt.
Gyakori, hogy ezt a fázist úgy érik el a munkatársak, hogy 3. fázisúként részt vesznek egy jó minőségű ügyfélorientációs, kommunikációs és önismereti tréningen.
Ekkor rendszerint rádöbben pl.:a profi távközlési szakember, hogy neki is a torkán akadhat a viszontleszámítolási kamatláb, vagy a Boole-algebra - vagyis hogy ő maga is laikus más szakmai területen, ő maga is "hülye ügyfél" más környezetben. :-)
Jelzői: türelmes, empatikus, stabil önkontrollja van, természetes.


E hosszú okoskodás arra kellett csupán, hogy plasztikusan meg tudjam mutatni miért kardoskodok a helyes kommunikáció mellett minden ügyfél-helyzetben.
Úgy sejtem, Te is és Rainman is a 3. fázisnál tartotok. Te már érzed a "hülye ügyfelet", de kezelni még nem tudod hibátlanul, Rainman még nem tart itt. Nyilván profi szakember, de még nem hiszi el azt, hogy ezt a laikusok sem fogadják el feltétel nélkül, ha ráspolyos a kommunikációja. Erre remek példa az volt, amikor többen a stílusát kifogásoltuk, erre válaszként a szakmaiságon töményített.

No, de hogy Rainman se érezze megszólítva magát leszögezem: ezzel a gondolattal nem a jószándékát, a segíteni akarását kérdőjelezem meg, a szakmaiságát meg pláne nem.
Azt kellene csak látnia, hogy a fenti ismérveket tudni kell elhitetni másokkal - és ezért CSAKIS a kommunikáció a felelős! Ha ezek a szándékok nem mennek át a másik félhez, akkor ebben soha nem a partner a hibás!

Írok erre egy fiktív példát - a valósággal való bárminemű megegyezése (természetesen) NEM a véletlen műve.

------ 1 ------
"Na persze hogy nem olvassák el a szerződési feltételeket, minek azt...!"

Ez így flegma és nagyképű, a megszólított semmiképp nem érzi a segítő szándékot.
---------------

------2-------
"Úgy sejtem, már nem emlékszel arra, hogy mi van a szerződési feltételekben..."

Ez egy fokkal jobb, mert bár nem lekezelő, de rejtve beleérezni azt a leheletnyi dorgálást, hogy biza emlékeznem kéne rá.
--------------

------3------
Az alábbi segít is, nemcsak helyes retorikájú:

"Keresd elő a szerződési feltételeket, abban a 2.4.8-as alpont alatt azt találod, hogy..."
--------------

Ez utóbbi módszer időt és adrenalint is megtakarít...;-)))
Előzmény: Törölt nick (124)
aaron_mark Creative Commons License 2006.07.03 0 0 127
Kedves Mikimaus!

Előrebocsájtom, már csak a vita kedvéért ragadok le az alap problémámnál, mert a konstruktív vitákat (nem a konfliktusokat!) felettébb kedvelem.

Kedves gesztus a részedről, ahogyan igyekezted rendbe tenni a fórumcsörtét, szeretnélek is megnyugtatni abban, hogy az önszabályozó mechanizmus is célt ért...;-)

No, de térjünk vissza a témánkhoz.

Minden polgárjogi szerződés a szerződő felek közös megegyezése alapján jön létre - ilyen szerződés az Axelero szolgáltatási szerződése is.
E szerződésben lehet a szolgáltatás felmondására vonatkozó kitételeket tenni, de csak olyat, amit a PTK. szerződésről szóló fejezete másképpen nem szabályoz.
Ez történt az én esetemben is, elfogadtam a két éves kötelmet a felmondás korlátozásáról. Ez a két év lejárt, ezt követően ez a korlátozás érvényét vesztette.
A PTK. szabályozza azt is, hogy az írásban kötött polgárjogi szerződéseket csak írásban lehet felmondani. A felmondás akkor lép érvénybe, ha a szerződő fél (jelen esetben az Axelero) kézhez kapja a felmondást (beleértve a PTK által megengedett felmondási időnél nem hosszabb terminust!) tehát NEM akkor, ha erre a beleegyezését adja, vagy erre utaló magatartást tanusít.

Ebből tényszerűen következik, hogy szolgáltatás felmondására irányuló levelemet ajánlva postára adtam, ezzel én mint szerződő fél eleget tettem a PTK. által előírt, a szerződés felbontására vonatkozó előírásának.
Az Axelero ennél többet nem is kívánhat tőlem sem jogi, sem erkölcsi értelemben!

Az, hogy a jogszerűen időzített és elküldött felmondásomat semmilyen intézkedés nem követte, egyértelmű szolgáltatói hiba, s mint ilyenért én semmilyen logikai és belső ügyviteli-szakmai alapon nem vagyok felelős. Ez az Axelero sara továbbra is.

Azzal, hogy nem vesznek tudomást a jogszerű felmondásról, és rendre küldözgetik a csekket, nem én kerülök lépéskényszerbe, hanem saját maguk keletkeztetnek maguknak felesleges problémát. A csekk kiküldése nem helyezi újra érvénybe a felmondott szerződést még akkor sem, ha a szolgáltatónak a saját belső anomáliái miatt a gyakorlatban nincs is tudomása a megszűnésről.

Az, hogy én voltam oly kedves újfent jelezni nekik, hogy két hónapja felmondtam a szerződést (levél másolata, feladóvevény másolata, kísérőlevél) ez tőlem cseppet sem elvárható cselekedet, inkább kedves gesztus.

Mindeme ismérvek birtokában a hab a tortán a behajtó cég bevonása volt...:-(

Összefoglalom tehát: jogszerű felmondás ignorálásának eredménye volt a probléma, amit persze tudtam volna orvosolni, ha több levelet írok, még többször felhívom az ügyfélszolgálatot (csak négy alkalommal tettem meg!) esetleg személyesen be is megyek, hogy felhívjam a figyelmüket a postázóban elfekvő felmondásomra.

Hát tudod, nyugdíjas édesapám szokta volt mondani az ilyen esetekre (aki véletlenül jogász...;-) ): "hát a f***om nem kéne? :-D

Gondolom érzed, ezek már nem az adrenalin diktálta gondolatok, hanem a higgadt tényszerű elemzéseké. Sem a jog, sem hétköznapi gyakorlat nem vár el (és nem is várhat!) többet a szerződés megszűntetésére vonatkozóan, mint amit megtettem.
Ha akár az Axelero, akár a T-csoport, vagy akár ezek bármelyikének önkéntes és karitatív képviselője, szakembere (Rainman, vagy Te) a jogszerűségnél többre szólít fel, azt arroganciának könyvelem el, vagy finomabb változatának, ami a "hülye ügyfél" terminológia.

Az OFF témában is jövök mindjárt...:-)))
Előzmény: Törölt nick (121)
rainman Creative Commons License 2006.07.03 0 0 126

lazításképpen: 

 

4004

 

 

(tuttira nem 4004 tranyó szolgál benne, a névadás szerintem nem ennek köszönhető)

 

Ja háttérkép nálam a "bill-sux", de az ugye urban-legend, mégha jól is néz ki...

 

De van még néhány chip-grafikám, mintahogyan pl bontásraítélt telefonközpontról készült fotóm is. mert bármi híreszteléssel ellentétben az alapszolgáltaó fejlesztéseket végez, pl. technológiaváltást, beruházásokat..

Hogy azok mekkora átverések.....    :-)

Előzmény: aaron_mark (118)
rainman Creative Commons License 2006.07.03 0 0 125

Robi!

 

Megvallom, sokkal erősebb ledorongolásra számítottam tőled a részemre.

 

Persze sejtem, hogy átérzed: a hőguta itt is bejátszott, mintahogyan az általam látogatott topikok közül további legalább kettőbe is, ahol eleddig normálisan társalgók estek egymásnak.

És átláttad: egy alapvetően halódó topikot pörgettek fel 06.17-én egy 01.04-i hozzászólásra hivatkozva mégpedig személyes megtámasással. Ja! ha egy hozzászólásra való hivatkozásra 5 hónapnál is több kellhet, az akkor egy pörgős topik lehet, csupa-csupa naponta beírt megoldatlan átveréssel...   :-) hát nem...

 

Az eseményeket kívülállóként (márha "kollégaként" tudsz kívülálló lenni) elemezted, olyat is felhoztál megfontolásra, amivel én nem éltem....

 

Na kösz a csitítást, a kvázi-moderációt :-))).

 

Tudod: azért kíváncsi lennék az itt előzőleg felvetett dolgok kimenetelére. Mármint hogy akiknek megajánlottad a segítségedet, azok megkerestek-e, és hogy le tudtátok-é alázni az ellenfelet, de totálisan, engedmény nélkül?

 

Mellesleg nézz át egy szomszéd topikba, ott tuttira találsz megoldandó feladatot, ami testhezálló lesz. Azzem ott fogsz tudni segítséget nyújtani.

Az ügy a konkrét esettől elvonatkoztatottan is kezelhető, szerintem lehet eredménye annak, ha mozdulsz....

Előzmény: Törölt nick (124)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.03 0 0 124
Középen állóként levonom a konklúzióimat:

'MITS Altair 8800; Tandy Radio Shack TRS-80 (4K RAM, 4K ROM...!!!); Intel 4004 proci (ez még 4 bites volt, 4004 tranzisztorral!) valamint a Neumann-i alapelvek - ez az igazi hőskor.' (Aaron)

Szvsz nekem valahol még lesz 4004-esem ;-D
[Pedig csak épp a 39-ediket töltöttem bé ;-D]



"Az Axelero pedig továbbra is tehet egy szívességet, és mivel ez kis részben érzelmi kérdés is, minden meggyőzés hiábavaló...! ;-)))" (Aaron)

Nocsak: akkor jól éreztem ezt is? De akkor nem kellene a mésikoldalnak (magánzóként) is megengedni a lelki hozzáállást?



"Felettébb csodálkozom azon, hogy te, mint vérprofi (?) összekeversz engem, egy hülye ügyfelet, aki a másiknak segíteni akar, egy szakmai barbárral. Ennél azért több eszed lehetne! Az, hogy Aaron rájött, mit írtam, te pedig nem," (Philip)

Nofene! ;-D
Hisz amilyen vehemensen mentetek neki, én is összekevertelek Benneteket! ;-DDD



"DE nem én vagyok a szentírás, napról napra jómagam is tanulok... Sokszor a zügyfelektől, lopva.... ezt kompenzálandó, sokszor bevetem a "parasztvakítást" is...." (Rainman)

*Látjátok feleim szömtükkel mik vogymuk, isa por és hamu vogymuk* vagyis igenis lehet kutyából szalonna, és ha megfelelően kezeltétek volna Raniman-t (azaz nem mentek bele ezerrel személyeskedve), akkor is ugyanez az eredmény jöhetett volna ki - szerintem.


A most már pedig Isten sem tudja melyikötöknek az ano Axeleróval kapcsolatban zajló ??!!) ügyében pedig e-mail-ben várom a szves megkeresést és igyekszem mindent (ötleteimet, képességeimet és tapasztalatomat) latba vetve segíteni akár anonímségét is megtartva! Várom szeretettel a jelentkezést!


Üdvözlettel és emberbaráti szeretettel
mindhármotoknak és nagyon örülök, hogy
valahol azért megnyugodtak a kedélyek!

Maus Robi



Törölt nick Creative Commons License 2006.07.03 0 0 123
Kedves Aaron_mark!
(Na most ár igyekszem figyelni ki kicsoda is..)

Tudod, attól függetlenül, hogy Rainman nemfogja vissza magát, Te is belemész abba az általános hibába, hogy attól, hogy valaki anoním, kapásból a Neked megfelelő jellemzőkkel helyettesíted be (kifiús, taknyos...), azt hiszed, hogy ő tényleg egy fiatal ksi taknyos aki még most azonosítja önmagát a társadalomban.

Pedig bizony aki letett az asztalra a szakmájában évtizedeken keresztül sok értékes munkát és akkor is gürizett, amikor másnak valóban a szocialista pocsojában vagy miben elég volt lubickolni, azaz épp pl. Rainman kollégámnak --- itt és most az a "dolga", hogy a másik oldalt képviselje, hiszen a topik címe végső soron a Matáv (T-Com) és az Axeleró (T-Online) átveréseinek megszellőztetésére utal!
Azaz ha valaki ama másik oldalról úgy ítéli meg, hogy nem feltétlenül átverésről szól egy hozzászólás (és itt a kettővel korábban írott soraimra hivatkozom vissza, mert nem csak az Axelero tehet a dologról, bár a fő bűnös persze ő!), akkor a kétkedés jogát nem szabadna korlátozni.


Visszaolvastam Loreena hsz-át, és bizony valóban karcos amit ír: a piaci vreseny alapján akkor lett volna igaza, ha azt kérdezte volna, miért kell 3 hónapid ADSL mentesnek lennie a vonalának, hog yakciós áron jusson hozzá, de ő nem ezt kérdezte. A LELKI hozzáállásával nagyon is szimpatizálok, de azt amit leír, nem nevezheti csalásnak, kész. És erre Rainman-nek és azoknak, akik más szemszögből (nem csak feltétlenül a lojalitás, hanem külső empátia vagy a piaci módszerek ismerete is lehet ez) nézi, bizon yki is akadhat a mutató...


És ha belegondolsz, az is ingerlő, ha valaki feltűnő naivitással nyilatkozik. Nem csak a stílus minden: hiszem, hogy értelmes ember a másik (akár oktalan) stílusából is le tudja szűrni alényeget és nem a stílusába, hanem a lényegébe köt bele, ha már beleköt.


Itt most megpróbálok nem minden egyes - elég hosszadalmasan zajlott - csetepaté-elemre reagáni, majd a vége után összefoglalom keserű (?) tapasztalataimat.

Üdvözöl
Maus Robi


Előzmény: aaron_mark (89)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.03 0 0 122
No szóval összekeveredtetek nekem, kedves Philip és Aaron_mark!
Mindenki azt vegye belőle ami a magáé, de bocs a keverésért!
Az lehetett az oka (figyelmetlenségemen felül), hogy mindketten "rászálltatok" Rainman-re..
A lényeg hogy harmadszor is: mea culpa!
RObi
Előzmény: Törölt nick (121)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.03 0 0 121
Kedves Philip!

(Menet közben és időben előre reagálok, így ha okafogyottnak tűnne, ezt ne vesse senkia szememre!)

Azért Te is nézhetnél ám tükörbe, amikor - ahogy Te írod! - " irtó nagy balek az, aki ugyan nem ismer egy esetet, de találgat, véleményt alkot" módon Rainman-ről olyanokat feltételezel, hogy ő ügyfélszolgálatos lenne, vagy T-Online alkalmazott lenne!

Elárulom, mivel itt már szerepelt: egyebek között ISDN-es, a T-Com közvetlen alkalmazottja BAZ megyében és főképp "hardveres" (ez nem sértés akar lenni!) , mi több: valóban nagy tudású kolléga!


És mielőtt megint engem is a T-Com (Magyar Telekom) csapatához integrálnál a "kolléga" jelző okán, jelzem, hogy jómagam független távközlő fejlesztőként "ugatom" ugyanúgy a Magyar Telekom-ot (mostanában versenyhivatali és NHH bekeményítéssel), ahogy a GSM szolgáltatókat vagy a KTV szolgáltatókat is (illetve ami jön, a szolgáltatási szektorból)...



És abban egyet kell értsek Rainman-nel (attól függetlenül, hogy ingerültségét én is szoktam itt jelezni, csilapítani, de erről később), hogy igenis addig nincs joga (sajnos!) ÁLTALÁBAN az előfizetőknek (vevőknek) korrektséget elvárni (újra csak sajnos!), amíg az előfizetők (vevők) NEM készülnek fel kellően az "intézményesített multikkal" szemben, és ebbe bizony nagyon is beletartozik, hogy kifejezetten és üzembiztosan tudni kell8ene!), hogy mit ír alá a T. Előfizető (Vevő)!


Ahogy azt sem tudom Tőled (sem) elfogadni, hogy - általában a fórumokon - megengedhetetlen módon sértegess akárkit is. Lehetsz ideges, és lehetnek kifogásaid természetesen akár Rainman, akár az én válaszommal is, de az ingerlő (és mégsem élek ezzel vissza!), hogy egy feltételezésre (!) így reagálj:

"Akkoriban ugyanis nem volt még jelen a T-csoport - no persze ezzel a névhasználattal mikimaus-nak hamar eszébe jutott, hogy csakis egy fröcsögő paraszt lehetek, aki nem vesz tudomást a dolgok változóságáról, és a mai napig a Tanácsra jár és a párttitkár elvtársat keresi."

Mint Te is láthatod, olyan vádakkal illetsz (és olyanokat adsz a számba), ami még közvetve vagy ráutalóan sem hangzott el tőlem! Épp amiatt kérdeztem ugyanis vissza, mert nem értettem, miért húzódik ilyen hosszan az ügyed!


Tudod, kedves ismeretlen emberbarátom: ahelyett, hogy Rainmen-en töltötted volna ki (szvsz tökéletesen feleslegesen, inadekvátan és talán még kontraproduktívan) az Önmagad szemszögéből mindenképp jogos, de általános értelembenis is jogosnak tűnő felháborodásod, és az abból fakadó gyarló gyűlölettel teli mérgedet - talán egyszerűbb lett volna CSAK az esetedet de sokkal összeszedettebben leírni: tényszerűen ekkor meg ekkor itt és itt ennek és ennek ilyen meg ilyen levél/fax/e-mail ment, vagy onnan jött,ez és ez a következménye volt.

Ehelyett több oldalas bunkósozások közül kell pl. nekem is kihámoznom, hogy kb. egy éve húzódik az ügyed, és azt a szomorú tényt, hogy egy - ha jól értem - rosszul kiszámlázott számla stornirozása nélkül nyugodtan ültél a babérjaidon....


Akármennyire is mormogsz (bár a jogod persze megvan hozzá ;-D), ha úgfy van ahogy írod

"Ennek ellenére még hónapokig számláztak, mindezt úgy, hogy a felmondást követően nagyjából a harmadik héten egy amúgy rendkívül udvarias úriember elvitte a modemet, és megerősítette, hogy azért viszi el, mert a szerződés megszűnt. Szerinte. Nem így a számlázó részleg szerint.
Egy rövid (és míly meglepő, de udvarias!) levél kíséretében újra elküldtem a felmondást az előzőleg elküldött levelem feladóvevényével egyetemben.
Megjegyzem sem erre, sem az előző levelemre egy böffenés válasz sem érkezett, így válaszként értelmeztem a mintegy háromnegyed évvel később érkezett dörgedelmes behajtói fenyegetést."

akkor bizony nem jártál el megfelelően (a Ptk. szerint az elvárható gondosság elve).

Ugyanis amíg nem kaptál ellenkező értelmű értesítést, addig azok a számlák "életben voltak" (vannak?) és bizony Neked elemi érdeked lett volna addig baszogatni (Sic!) a szolgáltatót, amíg jogtiszta helyzetet Részedre nem produkál.

Abban pedig különösképp Neked nem lenne szabad megkülönböztetned a cég egyes részlegeit, azaz itt a "számlázó rlészleget" és azt akinek a leveleidet küldted (üsz?)!
És különösen nem értem ezek után azt a "naívságot" (és itt most csak azért kötök ám Beléd, mert ott megkülönböztetsz részlegeket, ahol pedig nem kellene!), hogy a valóban különböző cégeket nem különbözteted meg - saját előnyödre, érdekeid érvényesítése céljából!
Ugyanis míg az egyik leszerel, és az nem a T-Online, hanem a T-Com - amely pl. esetleg valóban le sem jelentette a leszerelést és az "account"-od esetleg valóban sokkal tovább élt még! - míga másik társszolgáltatóként (partnerként) szolgáltat, attól függetlenül, hogy közös-e a tulajndonosuk. Ugyanez a szituáció ugyanis (azaz ha a T-Com nem jelent le) előfordulhat bármel ymás ISP esetén is!



Kicsit visszatérve Rainman "stílusára": amikor még nekem sem (na ez nagyképű, de meg fogod érteni ;-D) volt világos, hogy végülis mi a túró történt az esetedben, és miért számláztak ki (az első ügyismertetésedre utalok itt!), akkor neki bizony jobban "eljárt a keze", mint nekem, de ettől még nem kellett volna őt "T-pufajkásnak" minősítened és elkezdeni személyeskedni vele!


Ahelyett ugyanis, hogy rajta töltöd ki a dühödet - és ezt állítom - a késlekedésed és (igaz, csak a magyar rendszerek ismeretében) életszerűtlen "várakozásod a csodára" eredménye képpen beállt helyzet miatt, inkább egyértelmű ügyleírás után kértél volna tanácsot, és ha nem tetszik a stílus, hagytad volna a fenébe, vagy például velem (akár magánban) kezdtél volna eszmecserébe és már sokkal előrébb lennél...



Aláírom, elismerem, hogy fogalmazási pontosságod, stilásris műveltséged alapján biztos jó fej és nagy koponya vagy, de ettől még úgy érzem jogos, hogy a Te hibádat is emlegetem az ügyben. É settől még én (de más sem) azt állítja Rólad, hogy hülye és kellemetlenkedő ügyfél lennél (sőt épp nemvoltál elég kellemetlenkedő..)!


Üdvözöl
Maus Róbert


.



Előzmény: Philip.d.k. (85)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.03 0 0 120
HÚÚÚ!
Hogy mi ment itt a front miatt!

És épp az én születésnapomon (július 2.) estetek a legjobban egymásnak!

EJNYE-BEJNYE!

Érezzétekl Magatokat letolva ;-)


De most komolyan: kell ez, érdemes?!

(Amúgy csak most fogom elolvasni az egészet, de beleolvasva is szomorú..)

Üdv nektek!
Maus Robi
Philip.d.k. Creative Commons License 2006.07.02 0 0 119
A viszontválaszt lásd lejjebb, Aaron és az én válaszomban! Szerintem te még mindig nem érted, de ne kérd, hogy elmagyarázzam, hiszen nem vagyok szakember, és bármennyire is bele akarod magyarázni, nem adtam ki magam szakmaiként egy szaktopikon. Aki nagy ásznak mutatja magát, aztán pedig behódol, az te vagy, ha visszaolvasol, ez is világossá válik számodra!

A téma pedig továbbra is a matáv és az axelero, nem pedig a szvics, a hub és társai. ;-) Azt pedig már végképp nem értem, hogy miért fikázol vagy kezelsz le bárkit is, de ha neked nagyobb lesz a mellényed attól, hogy gúnyosan lenézel egy hülye ügyfelet és az igazadat bizonygatod, ám tedd! Ez jellemez téged, de ezt már kifejtettem egy korábbi hozzászólásomban.

Felettébb csodálkozom azon, hogy te, mint vérprofi (?) összekeversz engem, egy hülye ügyfelet, aki a másiknak segíteni akar, egy szakmai barbárral. Ennél azért több eszed lehetne! Az, hogy Aaron rájött, mit írtam, te pedig nem, az megint csak téged minősít! Olvasatomban ő akar segíteni, te pedig az agressziódat éled ki a fórumon. Megtisztel azonban, hogy a hozzászólásomat szakmai hozzászólásnak minősíted, és a stílusod körüli cirkuszba egy, a témától teljesen eltérő, általad kreált vitát vonsz be, mintegy elterelve a figyelmet a lekezelő, gunyoros, mindentudó, agresszív, kioktató, de persze nagyász személyiségedről.
Előzmény: rainman (116)
aaron_mark Creative Commons License 2006.07.02 0 0 118
MITS Altair 8800; Tandy Radio Shack TRS-80 (4K RAM, 4K ROM...!!!); Intel 4004 proci (ez még 4 bites volt, 4004 tranzisztorral!) valamint a Neumann-i alapelvek - ez az igazi hőskor.
Ezek persze már akkoriban is múzeális darabok voltak, de az informatikai tanulmányokban helyet kaptak, ahogyan az elektroncsöves ősök is, mint az ENIAC. ;-)

Látom, lassan elásod a csatabárdot, ez jó!
Ha még a "hülye ügyfél" effektus is alábbhagy, én leszek az egyik leglelkesebb drukkered, mert amúgy nagyra becsülöm az önzetlen segítők tevékenységét!;-)

Segíteni, megoldást keresni örömmel állok neked is és bárkinek a rendelkezésére, különösen alkalmazásfejlesztés téren, hisz ez az én igazi terepem.

ON topic:
Az Axelero pedig továbbra is tehet egy szívességet, és mivel ez kis részben érzelmi kérdés is, minden meggyőzés hiábavaló...! ;-)))

Előzmény: rainman (115)
rainman Creative Commons License 2006.07.02 0 0 117

"Gyakorta az az igazi szakember ismérve, hogy félszavakból, vagy helytelenül használt szakkifejezésekből is kihámozza a lényeget."

 

 

Tudod: ha használó mond félszavakat, hülyeségeket, tuttira ráhangolódom, és megértem mit akar... De ha egy szaktopikon nyilatkozik ki valaki szakmaiként, azt szakmai hozzászólásként értelmezem, és ha nem értem, nem értek vele egyet, akkor nem tudok ráhangolódni, mert  nem butuska ügyfél.....

 

"Magam is informatikus mérnök vagyok immár 15 éve, de nem merném tévedhetetlennek vallani magam, holott iszonyú sokat képzem magam. Igyekszem igazi szakemberré válni, még ha ez egy sírig tartó tanulási folyamat lesz is."

A rádiótechnika folyóiratban mikor is jelent meg az első cikk az intel 8080 processzoráról? Na én kb azóta követem az eseményeket....



"A frissen képződött informatikus palántákra jellemző, hogy habzó szájjal esnek másnak, de úgy, hogy közben mit sem tudnak az informatika hőskoráról. (Ide vág a switch kontra hub eset is.)
Egyelőre egyikbe sem tudlak belehelyezni, a stílusból és a sokszor indokolatlan szakszavakból inkább egy érdeklődő (és fejlődő) hobbistának gondollak."

 

Na én magam mérnök ugyan nem vagyok, csak tán technikus, vagy mifene, de megéltem már sokmindent....

 viszont van annyi előnyőm a szimpla informatikusokkal szemben hogy van rálátásom eredendő szakmám okán a távközlésre, kezdve a dugdosós telefonközpontoktól, a forgógépes, majdan a krosszbár gépes központokig, az átviteltecnikáról a légvezetékestól a kábelesen , mikrón át az üvegkábelig, telefonilag az analógtól az ISDN-ig, netileg meg az 1200 bps-es analóg kapcsolattól kezdve a hatmegás DSL-ig, hamarvást az IPTV-ig.... és mellesleg a konkurens UPC ügyfélnyűgjét is orvosoltam már....

 

DE nem én vagyok a szentírás, napról napra jómagam is tanulok...

Sokszor a zügyfelektől, lopva....

ezt kompenzálandó, sokszor bevetem a "parasztvakítást" is....

 

 

látványos dolgokat, amik egyúttal hasznosak, érdekesek lehetnek...
ragozhatnám, de ásítok, tehát kikapcs lesz lészen....

Előzmény: Philip.d.k. (113)
rainman Creative Commons License 2006.07.02 0 0 116

van egy topikmodink.....  :-)

 

 

éppen itt felvetődött egy dolog, tán kifuttattuk, egyelőre egy viszontválaszt várok, aztán esetleg átmegyünk máshová, vagy privátba.... vagy ignoráljuk egymást...

 

 

Aztán megkérdezném, van-é a topik címéhez igazodó aktuális bármi is...

Amit ezen topikon belül kéne megvitatnunk, oda-vissza leanyáznunk.... :-)

Előzmény: Philip.d.k. (113)
rainman Creative Commons License 2006.07.02 0 0 115

Na ha azt mondom, ZX spectrum, Commorore VIC20, XT  borostyánsárga hercules monitorral, 256 kilo rammal vincsi nélkül, meg hasonlók, akkor tán megtudod, hogy nem tennapvégzett kivagyok vagyok majdmegmondom majdanasszonnyal.

tényleg nem fingatni akarom a zügyfelet, de a provokativ hozzászólásokat lereagálom...

 

 

a szélessávú netek alapból megoszthatóak, bármit is mond az ISP.

Ha másképpen nem, hát MAC-klónozással a routerben (és nem switchben, HUB-ban....) egyébb eszköz híjján meg a windóz internet-megosztás funkciójával...

DSL esetére mondhatni alapértelmezett a broadband router használatának lehetősége, persze megfelelő router-programozás után.

Persze napi rutin nálam, hogy pl. a DSL vonal mögötti router mögötti hálózat egyik switch-elt szegmense nem ment... hibahatárolás kb. 5-10 perc,  megoldás a routeren portcsere, meg switch-csere, mert elhalt, meg a switch mögötti részen egy gépben hálókártya-cseere... Oszt megy minden, mert magam vagyok, nem kell vitatkoznom nickekkel részletkérdés-mellékes hülyeségekről....

A hálózat-megbízott meg köszönte szépen, de tényleg....

 

Ha feladat van, tényleg tudok hatékony lenni. De komolyan....Ha szabadidőmben fikázással szembesülök, akkor kibúlyik belőlem a kisördög.

Ha ezt elfogadod, tudunk majd jókat vitatkozni, meg szitukat elemezni,,,

 

Ha nem tudod elfogadni, akkor hanyagoljuk egymást, vagy egymásnak esünk...

 

Mellesleg vannak dolgok, amiknek a megtoldása nincs a kisújjamban! kereshetlek tanácsért?

Előzmény: aaron_mark (114)
aaron_mark Creative Commons License 2006.07.02 0 0 114
Még egyszer, de most már utoljára.

A te megoldásod helyes, ha routerről van szó - vagyis pl.: ha az ügyfél a szolgáltató engedélye nélkül mégis két vagy több gépen akar otthon netezni.

Philip megoldása akkor helyes, ha az ügyfél (és nem én!!!) összekeveri a switch-et a routerrel. Ettől még az ügyfél nem hülye, csupán laikus. Persze az is tény, hogy ha valaki otthoni használatra routert fog be, akkor azt nem véletlenül teszi, tehát valószínű, hogy legalább nagyjából világos a számára a router lényege.
Switch alkalmazása esetén pedig valóban segít a modem lekapcsolása, tehát Philip nem írt rosszat.

Újfent mégegyszer:
Philip hozzászólását a router esetében magam sem tartottam helyesnek, de nem azzal kezdtem, hogy lefikázom a szaktudását, hanem igyekeztem megfejteni, hogy miért ezt a tippet írta be.

Ezen elmélkedésem eredménye volt az a megállapításom, hogy vélhetően a switch-es konfigurációban gondolkodhatott. És segíteni akart...



Gyakorta az az igazi szakember ismérve, hogy félszavakból, vagy helytelenül használt szakkifejezésekből is kihámozza a lényeget.
Magam is informatikus mérnök vagyok immár 15 éve, de nem merném tévedhetetlennek vallani magam, holott iszonyú sokat képzem magam. Igyekszem igazi szakemberré válni, még ha ez egy sírig tartó tanulási folyamat lesz is.

A frissen képződött informatikus palántákra jellemző, hogy habzó szájjal esnek másnak, de úgy, hogy közben mit sem tudnak az informatika hőskoráról. (Ide vág a switch kontra hub eset is.)
Egyelőre egyikbe sem tudlak belehelyezni, a stílusból és a sokszor indokolatlan szakszavakból inkább egy érdeklődő (és fejlődő) hobbistának gondollak.

Ez persze nem bűn, sőt, erény is lehetne egy kis szerénységgel párosítva...;-)
Előzmény: rainman (111)
Philip.d.k. Creative Commons License 2006.07.02 0 0 113
Csak félve jegyzem meg ismét, hogy egy másik topik témája nem biztos, hogy érdekfeszítő azok számára, akik a matáv és az axelero legújabb átveréséről szeretnének olvasni. Merthogy a téma még mindig az... :-P
Philip.d.k. Creative Commons License 2006.07.02 0 0 112
Most megint másról beszélsz, mint az előző hozzászólásodnál... Én ugyan csak egy tisztahülye ügyfél vagyok, aki összekeveri a hubot a routerrel, de azt azért felfogtam, hogy a lealázással való próbálkozásod befuccsolt, lévén nem azt magyarázod, amiről Aaron beszélt, hanem azt, amit tudsz. Amúgy egyenesebb dolog lenne engem lealáznod, hiszen az enyém volt a hozzászólás. Ugyan hasonló problémára hasonló eljárással megoldásra jutottam, de gondolom, hogy ez számodra teljességgel érdektelen. De elhiszem, hogy engem, akinek Aaronhoz képest fingja nincs az Internetről, lealázni nem olyan édes, mint Őt, akinek kiforgattad a szavait és a szájába adtál olyat, amiről nem beszélt. Gratulálok, nagyon intelligensen intézted el a problémát és én, mint ügyfél, nyilvánvalóan hozzád fogok fordulni, ha problémám akad.

Vedd már észre, hogy lebőgtél a lojalitásoddal és a segítőkészségeddel

Abból is látszik, hogy fröcsögni, fikázni jársz ide, hogy teljesen mindegy, ki a hozzászóló, valakit muszáj lealáznod. No comment!
Előzmény: rainman (109)
rainman Creative Commons License 2006.07.02 0 0 111

na akor kézdezzél mán meg egy általad autentikusnak vélt informatikust arról, hogy egyenlélőség tehető-é egy HUB és egy SWITCH közé... De komolyan.....

 

Szerinted igen. DE Ha tényleg szakember adja majd a választ, hát porbaaláz a válasszal...

 

Ha kéred, csinálkok neked külön kurzust a HUB és a SWITCH közötti különbségekről,

 

ÉS esetleg elmagyarázom, hogy a fenti kettőt mi különbözteti meg egy broadband routeről....

Előzmény: aaron_mark (99)
rainman Creative Commons License 2006.07.01 0 0 110

"Idézek önmagamtól:
"(Az egyik szolgáltató engedi a többgépes net-használatot, a másik nem. Gondolom a t-onlány engedi, de csak business-csomagban csillióért - vagy tévedek? :-D )""

 

önmagát az önmagát idézve igazolni szándékohzó hozzászólás tipikus esete...

:

 

magyarázom:

a hozzáférés egyetlen bejelentkezést tesz lehetővé.

 

Na akkor ezt a kitételt légyszíves értelmezni... Úgy technológiailag,  stb, hamár olyannyira a topon vagy a témában, hogy itt holmi csilliókat emlegetszt.....

 

 


 

Előzmény: aaron_mark (99)
rainman Creative Commons License 2006.07.01 0 0 109

na most van egy talán kábelmodemes net, router mögötti két géppel, ami router mögött az egyik gép megy, a másik meg nem.

 

 

Egyik oldarlól volt kábelmodem, meg gépkikapcsolási javaslat.

 

Részemről meg nemműködő gép ellenőrzése és router ellenőrzése javaslat....

 

Na elemezd a fennforgást, és alkoss véleményt csakcsupán szakmailag, és ha szakmaiság okán következtetésre jutsz, onnan már az ügyfélcentrikusság egy lépés, hogy mely megoldás van közelebb....

 

Kapcsoltassuk ki ezerszer a kábelmodemet, vsgy cseréltessük ki egyetlenegyszer a hálókártyát?....

 

Előzmény: Philip.d.k. (105)
aaron_mark Creative Commons License 2006.07.01 0 0 108
Nincs mit magyarázni. Ez nem szakmai vita, hanem a sértett önérzeted miatti alázási kényszered.
Nem olvasod rendesen a hozzászólásom, vagy ha elolvasod, akkor nem érted.
Ez nem vitaalap, így sosem fogjuk érteni egymást, amíg idegbeteg vagy.

Előzmény: rainman (104)
Philip.d.k. Creative Commons License 2006.07.01 0 0 107
Szerintem hagyd, mert nem akar, talán nem is tud lealázni, ezen kívül baromira nem arról beszél, amiről Te! A nőket megszégyenítő alapossággal kezd másról beszélni, amikor forró lesz a lába alatt a talaj, lásd az alábbi összes hozzászólást! Aztán, amikor arról van szó, hogy nagyszájúan lealázással fenyeget, akkor nem teszi meg, hanem azt várja, hogy Te vedd fel a kesztyűt, és kezdd elmesélni, amiről nem is szóltál. Ravasz... Igazán elegánsan akarja elterelni a figyelmet arról, amikre rávilágítottál! :-)
Előzmény: aaron_mark (101)
aaron_mark Creative Commons License 2006.07.01 0 0 106
Gondolom, aki érti is amit olvas, az látja, hogy milyen ívet vesz a mi kis konfliktusunk.
Minden necces témáról bekussolsz, de amiben janinak érzed magad, azt is előbb átköltöd, majd habzó szájjal igyekszel alázni.

Ennyi az intelligenciád töki, forgass sok informatikával, magyar nyelvvel, kommunikációval foglalkozó könyvet, hasznosítstd, aztán gyere vissza.

Ledöbbensz, hogy mennyien elhiszik, hogy jó fej vagy...;-D
Előzmény: rainman (102)
Philip.d.k. Creative Commons License 2006.07.01 0 0 105
Te egy nagy HMCS lehetsz, mert nemcsak értesz (?) valamihez, de még lealázni is tudod az illetőt! Ez aztán a segítő szándék!

Hiába bizonygatod, hogy:

"És kéretik elhinni rólam: bármennyire gecinek tűnök első olvasatra, nem vagyok ám az... De tényleg....



Higgyétek el: én, és mondjuk mikimaus egy térfélen játszunk, az ügyfelek érdekében. (és mellesleg jó szakmai barátságban vagyunk)

Ő civil mezben - olykor a T-t szívatva a hatóságoknál, én magenta színűben, kispályásan, aprócsprő ügyek megoldásában, az ügyfelek portáján.

És higgyétek el, tényleg kapom rendre a visszaigazolást.--"


Bizonyítsd be, és akkor el fogják hinni, de ha csak bizonygatod, akkor nem. Ennyire egyszerű ember az a köcsög ügyfél, aki a kenyeret adja neked! Tudod, ha tényleg lojális vagy, az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy a tonline ugyanilyen arrogáns, lekezelő, kioktató, kommunikáció terén teljességgel tapasztalatlan, agresszív, fikázó, magát felsőbbrendűnek gondoló, de nem túl magas intelligenciával megáldott, gunyoros multicég. Nos, akkor köszönöm szépen, nem kérnék belőle... Jól sejtem, hogy ha a melód során ilyen lennél, nagyjából néhány óra alatt repülnél a cégtől?
Előzmény: rainman (95)
rainman Creative Commons License 2006.07.01 0 0 104

szerintem kezdjed te az elméleteddel....

 

Ugye ismert a fennforgás: valami broadband router, tán kábelmodem mögött. egyik gép megy, másik nem.  hibás gép helyi kapcsolat javításnál IP cím kérésnél megakad...

Szerinted kábelmodem áramtalanítás, meg gépkikapcsolás, routerről említést sem tettél....

 

Magyarázzad hát a bizonyítványod.....

Előzmény: aaron_mark (101)
aaron_mark Creative Commons License 2006.07.01 0 0 103
Nem érti...
Olvass újra, de most told fel a szemüvegedet okostóni...!
Előzmény: rainman (100)
rainman Creative Commons License 2006.07.01 0 0 102

na akor kézdezzél mán meg egy általad autentikusnak vélt informatikust arról, hogy egyenlélőség tehető-é egy HUB és egy SWITCH közé... De komolyan.....

 

Szerinted igen. DE Ha tényleg szakember adja majd a választ, hát porbaaláz a válasszal...

 

Ha kéred, csinálkok neked külön kurzust a HUB és a SWITCH közötti különbségekről,

 

ÉS esetleg elmagyarázom, hogy a fenti kettőt mi különbözteti meg egy broadband routeről....

Előzmény: aaron_mark (99)
aaron_mark Creative Commons License 2006.07.01 0 0 101
Idézet:
"Egy broadband routerben, ha be van kapcsolva a DHCP funkció, akkor ad IP-t a kérésekre, kezdjem itt ragozni, hogy lealázzalak?"
Idézet vége.

Igen, kezdd ragozni, és tegyél kísérletet a lealázásra...:-D

Ha gondolod, írj e-mail-be, hátha nem mindenki vevő a zsenialitásodra és az OFF-olásunkra.
Előzmény: rainman (95)
rainman Creative Commons License 2006.07.01 0 0 100

mondjuk ha igényességről beszélünk, akkor elsőkörben nem kéne keverni a HUB-ot a routerrel....

 

Előzmény: aaron_mark (96)
aaron_mark Creative Commons License 2006.07.01 0 0 99
Idézek önmagamtól:
"(Az egyik szolgáltató engedi a többgépes net-használatot, a másik nem. Gondolom a t-onlány engedi, de csak business-csomagban csillióért - vagy tévedek? :-D )"

Egy valódi hozzáértő számára világosan benne van a felelet a buta kérdésedre.
Nem várom el tőled, hogy lásd a különbséget két eset között, amelyben az egyiknél nem engedi a szolgáltató a net-megosztást egy előfizetés keretén belül - ide kell a router, vagy egy helyi webszerver - valamint a másik esetben, ahol elegendő egy switch (másik neve hub!!!) mert a szolgáltató engedi a 2 vagy több géppel való kapcsolódást egy előfizetés keretén belül.

Mindezt egy átlagos felhasználó nem mindig látja át, ráadásul olykor valóban összekeverik a routert a hub-bal. Nem állítom, hogy ez a "Segítség!" topikban is fennáll, de ha még nem hatalmasodott el a dühöd vezérelte amnéziád, tán emlékszel, hogy a "JÓSZÁNDÉK" kapcsán kezdtem bele e témába, és nem a szakmai helyesség miatt!

Sok tapasztalatod mégsincs az ügyben, vajmi keveset tudsz a felhasználókról, így a levelezőpartnereid kiokosításán felbuzdulva habzó szájjal akarsz szakmai kérdésekben lehengerlő lenni.

Csak éppen túlszaladsz a problémán, és újfent versenyezni akarsz...:-DD
Ezt megint benézted, öcsi...
Előzmény: rainman (95)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!