Keresés

Részletes keresés

zsig Creative Commons License 1 napja 0 0 110706

Valszeg egy fan megvette. Kb. 1-1,5 évig Kápolnásnyéken lakott, egy ottani fószer megvette hobbibusznak, de a feleségének nem tetszett a projekt, és el kellett adnia a buszt. 

Előzmény: timetable (110704)
Dr.V.ker. Creative Commons License 5 napja 0 0 110705

A BSN-835-öt én is rendszeresen látom az Árpád híd környékén mozogni, elvileg a Laktanya utcában, Óbudán honos. Azt nem tudom, milyen rendszeres járatai vannak, legutóbb a múlt héten botlottam bele munkanap délelőtt.

Előzmény: timetable (110704)
timetable Creative Commons License 5 napja 0 1 110704

Ma reggel Csepelen bukkant elő a ködből ez a jármű:

https://fotobus.msk.ru/vehicle/617602/?lang=en

 

Nem mondom, meglepett, annyira ritkán látni már 256-ost az utakon, főleg ha az ország másik részéből keveredik ide. Nagyságrendileg mennyi lehet még szerte az országban magánoknál, aktív üzemben (külön/szerződéses járatokat teljesítve)?

 

Időnként látom a Katasztrófavédelem kocsiját is még gurulni, Dél-Buda felől szokott jönni Csepelre reggelente. Az egyébként honnan-hová teljesít járatot?

 

D 20 Creative Commons License 2024.11.30 0 1 110703

Az 1999-es Napfogyatkozásról szóló, dújv-i tv felvételén még megvolt...

Előzmény: D 20 (106610)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.27 0 0 110702

Van kimondottan ilyen csoport a facebookon, szerintem ott biztos lesz rá jelentkező:

 

https://www.facebook.com/groups/3126223087658206

 

(De amúgy kb akármelyik Ikarusos csoportban meghirdetheted szerintem, csak tényleg jó lenne róluk néhány kép és infó.)

Előzmény: H54 (110700)
nemeza Creative Commons License 2024.11.26 0 0 110701

Típusra van tipped? Gondolom 200as lehet. Én nem vagyok érdekelt. Esetleg Béke Tónit megkeresheted

Előzmény: H54 (110700)
H54 Creative Commons License 2024.11.26 0 2 110700

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni, egy műhely kiürítésekor találtunk a 80-as évek közepéről-végéről a fehérvári Ikarus gyárból származó buszüvegekre kb. 12 db. Ha tudnátok ajánlani valakit aki hasznosítani tudná őket, megköszönném.

LLaurent Creative Commons License 2024.11.25 0 2 110699

OFF

 

Valamelyik Emperor lehetett az....:

 

http://fotobus.msk.ru/list.php?did=2926&mid=2638

 

Néha Szabadkára is járt '93-94 körül, amikor az akkori ON "fordakocsi" 396-osnak más dolga akadt. Rendszámot sem a Berkhof-hoz, sem a 396-oshoz nem tudok, melyik is járta a Szabadkát, rég volt már....

(Kb. '98-tól pedig ilyen kocsi járt a Budapest-Gyula járaton, úgy kb. 2002-ig.)

Imádtam, hogy a hátsó ajtót csak kézzel lehetett nyitni, mindig szólt a sofőr a "lent" ülőknek, hogy belülről zárják be az ajtót a kallantyúval, nehogy valaki ott lógjon fel a buszra....

 

ON

Előzmény: Alexander Pistoletov (110691)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.25 0 1 110698

A bolgár-török határon ( Kapitán Andrreevo) szolgált egy magyarul kíválóan beszélő határőr.

Ha magyar busz ért oda, általában őt küldték a buszhoz.

A Berkhof-nál a hátsó, földszinti klub részben ültek a fő csempészek.

 

A srác többször elsütötte azt az ismert poént, hogy :

 

  Ha 20 évvel megkínálom azt a 6-8 embert szerintetek tiltakozni fognak?

 

 

 

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (110696)
D 20 Creative Commons License 2024.11.25 0 1 110697

A Žuk melletti 250(?)-s tetemére tipp, melyik, mikor hol? 🤓

https://img02.platesmania.com/241116/u/f1icr47sgs1pbqfc4iur8ap1naqd.jpg

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.11.24 0 1 110696

Így van, a 397-essel ellentétben a középre elhelyezett motor miatt az alsó rész hátra került - mint pl. itt: https://fotobus.msk.ru/photo/2031738/

Előzmény: trizs77 (110692)
Köny Creative Commons License 2024.11.23 -1 7 110695

Az előbb fotóztam Dorogon, szépen felújított 280-as:

 

Caladee Creative Commons License 2024.11.23 0 1 110694

Talán Gödre helyi járatra (KOY-735).

Előzmény: torqmatic (110688)
riezaK Creative Commons License 2024.11.23 0 1 110693

Talán Gyömrőn volt helyijárat? 

 

És azt hiszem valakinél most is megvan. 

Előzmény: torqmatic (110688)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.23 0 1 110692

Hátul, alul  volt egy talán 8 üléses klub rész.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110691)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.11.23 0 0 110691

Berkhof lesz az, Everest vagy Emperor.

A Volvo csak az alja - viszont nem faros, hanem középre helyezett motorral.

Előzmény: trizs77 (110690)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.23 0 4 110690

Nekem tetszett.

Nagyon.

Különösen az, hogy az utasok el vannak különítve a vezetőtől.

Azon kívül az maradt meg, hogy nagyon halk volt.

 

Amúgy ez olyan "majdnem" állandó másodrész volt.

A járatot (mert menetrendszerinti járat volt) a Volánbusz VOLVO B10M típusú busza járta.

Ahhoz adták másodrésznek ezt a kocsit.

 

Rendkívül zűrös politikai/katonai időszakban, még zűrösebb utasokkal jártuk a vonalat.

Sok - addig elkényeztetett - kolléga nem is vállalta.

Így fordulhatott elő, hogy "egyéni szerződéssel) többen is mellék állású szereplők lehettünk akkoriban.

 

Hasonlóak mint a BKV-nál a forgalmi besegítő.

Előzmény: triplaharom (110689)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.23 -1 0 110689

Elég precíz volt a gép ?

Előzmény: trizs77 (110687)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.23 0 1 110688

A 405-ös később hova került?

Előzmény: Scatty29 (110686)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.23 0 2 110687

Nem ezzel de hasonló 397-tel volt pár utam Isztambulba.

 

A csencselős időszak csúcspontján.

 

Előzmény: Scatty29 (110686)
Scatty29 Creative Commons License 2024.11.22 0 4 110686

GMIomsi Creative Commons License 2024.11.18 0 0 110685

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nincs-e valakinek esetleg képe a sárga kapcsolón látható szimbólumról.
Sajnos csak ezt az egyetlen képet találtam eddig, de sajnos nem kivehető.
C56/C80-asokban a kasszát nyitotta.

riezaK Creative Commons License 2024.11.16 0 0 110684

Ez is már csak minta, sok eredeti anyag nem fog benne maradni :D 

Előzmény: D 20 (110678)
bi-02 Creative Commons License 2024.11.15 0 4 110683

Az Euro2-es az LL motor, vagyis a töltőlevegő visszahűtős (intercooler) motor. Teljesítményben annak is több változata van.

 

 a .52D verzió lényegében megegyezik a 97-es .40A kocsikkal (Alba és Agria).

 


Az pontosan az. 

Ezeket a fiktív típusszámokat ezért nem szeretem. Ezt jól kitalálták, de nem az igazi típust mutatja. Az ajtók számából és a váltóból képezték. Azóta minden négyajtós , automata váltós 280-as .40A. 

Ilyet bárki tud képezni, ha ránéz egy Ikarusra, és tudja, hogy milyen kapcsolású sebességváltóval szerelték. Akár még igaza is lehet, de mégsem tudja a pontos típust.

 

Pl. 250.20M = 250.59, vagy 405.20A = 405.06

 

Úgyhogy a volános .40A, az valójában .50D. A békávés .40A meg valójában .49, vagy inkább lehetne .49A, hogy világos legyen, hogy nem egyforma az eredetivel. De az, hogy mind a kettő .40A és ordít a különbség, az nem igazán jó. 

Előzmény: EAG E95 (110682)
EAG E95 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 110682

Köszi az infót. A 190kw-os D10 az nem az eu2-es verzió? Ezeknél még nem a 180as volt? , akkor viszont a .52D verzió lényegében megegyezik a 97-es .40A kocsikkal (Alba és Agria).

Előzmény: bi-02 (110680)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.11.15 0 3 110681

Úgy néz ki megmenekül a bútorszállító Ikarus 30-as, legalábbis tulajdonost váltott, és elszállították eddigi helyéről. 

bi-02 Creative Commons License 2024.11.14 0 5 110680

Szia!

 

Néhány pontosítás:

A D2356-nak nincs feltöltött változata. 

 

280.52 D2356U + P2M70.18

280.52A D2156UT + P2M70.28

280.52B D2156UT + Voith-DIWA 851.2

280.52C D10UTS-184 + ZF-Ecomat HP500

280.52D D10UTSLL-190 + Voith-DIWA 863.3

280.52E D10UTSLL-190 + ZF S6-120U-285

280.52F G10TE-165 + Voith-DIWA 863.3

280.52G G10DE-190 + Voith-DIWA 863.3

 

280.54 D2356U + ZF S6-90U-734.4

280.54A D2156UT + ZF S6-90U-734.4

280.54E D10UTSLL-190 + ZF S6-120U-366

 

Én ennyit tudok 

Előzmény: EAG E95 (110679)
EAG E95 Creative Commons License 2024.11.14 0 0 110679

Sziasztok! Nem tudom volt-e már róla szó,hogy a 280.52-es és .54 altípusoknál mit jelöltek a betűk, valamint kérdezném ,hogy helyes-e az én elgondolásom?

280.52: D2356 + PRAGA 

280.52A: D2356 Turbo + Praga

280.52B: D2356 Turbo + Voith

280.52C: D10 + ?

280.52D: D10 + Voith

280.52E: D10 + Kézi váltó? 

 

280.54: 2356

280.54A: 2356 Turbo

280.54B: ?

280.54C: ?

280.54D: ?

D 20 Creative Commons License 2024.11.12 0 1 110678

A szentpétervári 556-osnak talán nekikezdtek, hogy legyen belőle valami...

https://fotobus.msk.ru/vehicle/254738/#n268124 

D 20 Creative Commons License 2024.11.09 0 2 110677

Ezt a GF-11-51 fotót is hogy' a vérbe rakták fel...

https://mediabirodalom.hu/wp-content/uploads/2024/03/Graur_Csaba-520x245.jpg

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!