Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 21 órája 0 0 105712

GB 18-81 rendszámú Ikarus 250 esről van valakinek infója?

A cikk 1971-es...

Maszekbuszos Creative Commons License 3 napja -1 0 105711

Gyári.

Előzmény: riezaK (105710)
riezaK Creative Commons License 3 napja 0 0 105710

Szerintem maszek átalakitásban, de 266-on is volt ilyen. 

Előzmény: ujfigura. (105707)
Tomsz85 Creative Commons License 4 napja 0 0 105709

Igazad lehet. Ugyanaz mint a pótkocsinál, csak itt a járdaszegélytől véd. 

Előzmény: nohab (105701)
Mwin Creative Commons License 4 napja 0 3 105708

Ilyesmi, csak szürke kalapácslakk lemez henger, és a plexit két lemez fogta össze:

Előzmény: paca664 (105703)
ujfigura. Creative Commons License 4 napja 0 0 105707

Ilyen.

Előzmény: Busman (105706)
Busman Creative Commons License 4 napja 0 0 105706

244, 246, 247 (proto), 250.47, 250.48

Előzmény: ujfigura. (105705)
ujfigura. Creative Commons License 4 napja 0 0 105705

Kérdés: melyik 200-ason volt gyárilag a motorháztetőn két oldalt függőlegesen rács?

Maszekbuszos Creative Commons License 4 napja 0 0 105704

Sziasztok.

Érdeklődni szeretnék, hogy melyik típusok kaptak ilyen gépháztetőt?

Sehol nem találok képet de emlékszem élőben láttam ilyent többféle típuson.

 

paca664 Creative Commons License 4 napja 0 1 105703

Ezekről a perselyekről valakinek van fotója?

Csak azért, mert a leírásod teljesen ráillik az Egyesült Királyságban olyan 10 évvel ezelőttig - többek között az Ikarusokon - használt rendszerre is. Nyilván nem ugyanarról a típusról beszélünk, de az elve ugyanaz. Pénz bedob egy átlátszó perselybe, ha az összeg stimmel akkor a vezető adja is a jegyet és a pénz az átlátszó perselyből a gyűjtő kazettába leesik.

 

Előzmény: Mwin (105700)
Gábrisvitéz Creative Commons License 4 napja 0 1 105702

Köszi! Sajnos sosem láttam ezeket a perselyeket. A PPB-75-öt azonban kölyökként még használtam is.

Előzmény: Mwin (105700)
nohab Creative Commons License 4 napja 0 0 105701

Az első felnin vajon mi célt szolgált az a laposacél karika a csavarok körül. 

 

Én csak arra tudok gondolni, hogy a csavarokat védi padkázáskor, hogy ne a csavar legyen a legkülső elem a keréken.

Előzmény: Tomsz85 (105691)
Mwin Creative Commons License 4 napja 0 3 105700

Úgy ellenőrizték, hogy a pénz két plexilap közt csúszott le, de nem tudott leesni addig, amíg a gépkocsivezető egy gombot meg nem nyomott. Egy pillantással felmérte az összeget, gombnyomás, jegytépés. Elég gyorsan ment, emlékeim szerint.

Előzmény: Gábrisvitéz (105695)
Tomsz85 Creative Commons License 5 napja 0 0 105699

Köszönöm a választ, neked is meg a többieknek. :) 

Előzmény: trizs77 (105693)
Tomsz85 Creative Commons License 5 napja 0 1 105698

Köszönöm az információkat. 

Előzmény: Gábrisvitéz (105695)
paca664 Creative Commons License 5 napja 0 1 105697

A SZU-ban volt olyan "automata" típus is, aminél az érmebedobás és a jegykiadás között szerkezeti függés nem volt. Ha jól emlékszem, a gép nagyobb része átlátszó burkolat alatt volt és nyilvánvaló szándékkal láthatóvá volt téve az utolsó 2-3 vásárlás ellenértéke egy gumiszalagon, mielőtt az a perselybe esett. Így a szerkezeti függést az önérzetes utastársak rosszalló tekintete biztosította végső soron.

Előzmény: Gábrisvitéz (105695)
Busman Creative Commons License 5 napja 0 0 105696

Bocsánat, nem néztem figyelmesen a képet, az egy másik kocsi, még jobban át van alakítva (ablakok stb.). De jellegében hasonló és érdekes kísérlet, történet.

Előzmény: Busman (105694)
Gábrisvitéz Creative Commons License 5 napja 0 1 105695

Az AKÖV/Volán a vidéki városokban a helyijáratokon (egy fajtájával egyébként a FAÜ is kísérletezett, sőt Szegeden az SzKV a 7-es számú, dorozsmai villamosvonalon is) a rendkívül bosszantó PPB-75 típusú szovjet jegykiadó automaták alkalmazása előtt használt perselyeket, amikbe felszálláskor be kellett dobni az utasnak a kétforintost vagy 2 db egyforintost. A módszer a kalauzhiány országosan általánossá válása idejében, a '60-as évek elején terjedt el. A perselyes kocsikon nem volt kalauz! Hogy ezt hogy ellenőrizték és mennyire volt hatékony, azt ne kérdezzétek. De az nem lehetett véletlen, hogy a Volán a perselyek helyett még azt a csapnivaló orosz automatát is hatékonyabbnak/jobbnak vélte annyival, hogy országosan bevezette 1975-80. között. A buszokon használt perselyeket a MÁVAUT Béke téri főműhelye készítette - többé-kevésbé időben. (Lásd a salgótarjáni írásom 2. részében: https://www.busworldblog.com/post/salgotarjan2)

Előzmény: Tomsz85 (105690)
Busman Creative Commons License 5 napja 0 0 105694

Igen, lakóbusznak van átalakítva, 2019-ben csináltak egy világkörüli utat vele, ha nem is a szó szoros értelmében, de távoli országokba eljutottak. FB oldaluk is van Steyr-Ikarus Reanimation néven.

Előzmény: trizs77 (105693)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 1 105693

Szerintem ez a Steyr-Ikarus már másod de inkább harmad virágzását éli.

Átalakították valamilyen lakó vagy kemping busszá.

Ahhoz való valami van a tetején.

 

 

Előzmény: Tomsz85 (105691)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 105692

A legmezeibb helyközi járat.

Előzmény: Tomsz85 (105690)
Tomsz85 Creative Commons License 5 napja 0 0 105691

A tetején az a tető gyári, vagy utólagos felszerelés? Tetőcsomagtartó? Bár alulról kinéz napelem táblának is. 

Az első felnin vajon mi célt szolgált az a laposacél karika a csavarok körül. Pótkocsi felnin láttam ilyet, de ott azért volt hogy az oldal ne a csavaroknak csapódjon lenyitáskor, nyilván itt nem azért van. 

Előzmény: trizs77 (105689)
Tomsz85 Creative Commons License 5 napja 0 0 105690

Perselyes járat.

Na ez mi? Trizs77 vagy bárki más. 

Előzmény: Karola82 (105682)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -2 2 105689

1975 :

 

thandrew Creative Commons License 5 napja 0 2 105688

Ezt nem tudom, de simán lehet, hogy a protokollra elmenne a buszért kapott összeg...

Alapvetően készséges volt a kapcsolattartó és nem zárkózott el a magánszemélyeknek való értékesítéstől. Ez alapján én elhittem, hogy valaha lehetne a HM-től buszt vennem :)

 

Előzmény: riezaK (105687)
riezaK Creative Commons License 5 napja 0 0 105687

Nem is fogják, több a munkájuk vele mint amit ér az egész... 

Előzmény: thandrew (105685)
IKARUS 556 Creative Commons License 6 napja 0 0 105686

Akit inkább fotók érdekelnek,mint a betük látogassa ezt a topikot is. https://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9209375

thandrew Creative Commons License 6 napja 0 0 105685

Minap írtam nekik, hivatkozva a lenti videóra és az ott szereplő 211-es modell iránt érdeklődtem.

Azt a választ kaptam, hogy azt egyelőre nem kívánják értékesíteni.

Nagyon készségesen és gyorsan (1 munkanapon belül) válaszoltak. 

Előzmény: trizs77 (104686)
trizs77 Creative Commons License 2021.04.05 -1 1 105684

Az egyik koszorús lány, kísérőjével, megy egy esküvőre.

 

 

Előzmény: Karola82 (105682)
riezaK Creative Commons License 2021.04.05 0 0 105683

Szerintem simán lehet akár rendes Volán járat is :D

Előzmény: Karola82 (105682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!