A BSN-835-öt én is rendszeresen látom az Árpád híd környékén mozogni, elvileg a Laktanya utcában, Óbudán honos. Azt nem tudom, milyen rendszeres járatai vannak, legutóbb a múlt héten botlottam bele munkanap délelőtt.
Nem mondom, meglepett, annyira ritkán látni már 256-ost az utakon, főleg ha az ország másik részéből keveredik ide. Nagyságrendileg mennyi lehet még szerte az országban magánoknál, aktív üzemben (külön/szerződéses járatokat teljesítve)?
Időnként látom a Katasztrófavédelem kocsiját is még gurulni, Dél-Buda felől szokott jönni Csepelre reggelente. Az egyébként honnan-hová teljesít járatot?
A segítségeteket szeretném kérni, egy műhely kiürítésekor találtunk a 80-as évek közepéről-végéről a fehérvári Ikarus gyárból származó buszüvegekre kb. 12 db. Ha tudnátok ajánlani valakit aki hasznosítani tudná őket, megköszönném.
Néha Szabadkára is járt '93-94 körül, amikor az akkori ON "fordakocsi" 396-osnak más dolga akadt. Rendszámot sem a Berkhof-hoz, sem a 396-oshoz nem tudok, melyik is járta a Szabadkát, rég volt már....
(Kb. '98-tól pedig ilyen kocsi járt a Budapest-Gyula járaton, úgy kb. 2002-ig.)
Imádtam, hogy a hátsó ajtót csak kézzel lehetett nyitni, mindig szólt a sofőr a "lent" ülőknek, hogy belülről zárják be az ajtót a kallantyúval, nehogy valaki ott lógjon fel a buszra....
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy nincs-e valakinek esetleg képe a sárga kapcsolón látható szimbólumról. Sajnos csak ezt az egyetlen képet találtam eddig, de sajnos nem kivehető. C56/C80-asokban a kasszát nyitotta.
Az Euro2-es az LL motor, vagyis a töltőlevegő visszahűtős (intercooler) motor. Teljesítményben annak is több változata van.
a .52D verzió lényegében megegyezik a 97-es .40A kocsikkal (Alba és Agria).
Az pontosan az.
Ezeket a fiktív típusszámokat ezért nem szeretem. Ezt jól kitalálták, de nem az igazi típust mutatja. Az ajtók számából és a váltóból képezték. Azóta minden négyajtós , automata váltós 280-as .40A.
Ilyet bárki tud képezni, ha ránéz egy Ikarusra, és tudja, hogy milyen kapcsolású sebességváltóval szerelték. Akár még igaza is lehet, de mégsem tudja a pontos típust.
Pl. 250.20M = 250.59, vagy 405.20A = 405.06
Úgyhogy a volános .40A, az valójában .50D. A békávés .40A meg valójában .49, vagy inkább lehetne .49A, hogy világos legyen, hogy nem egyforma az eredetivel. De az, hogy mind a kettő .40A és ordít a különbség, az nem igazán jó.
Köszi az infót. A 190kw-os D10 az nem az eu2-es verzió? Ezeknél még nem a 180as volt? , akkor viszont a .52D verzió lényegében megegyezik a 97-es .40A kocsikkal (Alba és Agria).
Sziasztok! Nem tudom volt-e már róla szó,hogy a 280.52-es és .54 altípusoknál mit jelöltek a betűk, valamint kérdezném ,hogy helyes-e az én elgondolásom?