Keresés

Részletes keresés

Car Agro Creative Commons License 22 órája 0 1 109784

Köszönöm. Egy hólánc garnitúra méret be azonositáshoz kérdeztem. Mert semmi méret nincs meg hozzá,de tudom hogy az E15 höz vették annó.

Előzmény: retek2 (109783)
retek2 Creative Commons License 1 napja 0 0 109783

19,5 coll

Előzmény: Car Agro (109782)
Car Agro Creative Commons License 1 napja 0 1 109782

Sziasztok!

Esetleg van e valakinek arra vonatkozó információja hogy az E15 -s szériát mekkora méretű kerekekkel szerelték?

Tudom a Google a barátom, de most nem segitett!

Káun Creative Commons License 3 napja -1 1 109781

Ok, de szerinted ma érdeklik az utasokat a buszok? Jó, inkább tarjánt mondom, de országban bárhol így lehet.

A 200 asokat sokan körberajongták,(ahogy most mi is, )de szerintem a mostani buszokra ez nem jellemző.Romlott az emberek befogadási képessége, nem csak a világban zajló dolgok miatt, hanem pl amit írtál, a sok informació miatt is, de úgy látom, mára beszűkült sok ember érdeklődése nagyon alapon is.Ez se pénzkérdés.

Előzmény: nohab (109780)
nohab Creative Commons License 3 napja 0 5 109780

Ez 50+ éve volt, amikor pl. volt egyetlen tévécsatorna, és hétfőnként még az sem. Egy kicsit más volt akkor az információmennyiség ami az embert érte, sokaknak kb. az jutott, amit a saját két szemével látott, meg amit a Mari néni a gangon összefoglalt neki.

Előzmény: Káun (109779)
Káun Creative Commons License 3 napja 0 0 109779

Nálunk Salgótarjánban az utazóközönség le se szarja a buszokat,total érdektelen iránta.(mi iránt nem) üditő ilyet olvasni.

Mondjuk ez inkább a sofőrökre is igaz 

Előzmény: f_k (109774)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.26 0 0 109778

Köszönöm.

Előzmény: 18-09 (109777)
18-09 Creative Commons License 2023.11.26 0 1 109777
Előzmény: Gordon Zsigmond (109776)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.26 0 0 109776

Volna egy kérdésem.

Volt valamikor régen a Halassy (vagy Halassi) Olivér SC-nek egy Ikarus 242 típusú autóbusza.

Milyen rendszámot hordott az (GB-??-??)?

D 20 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 109775

Végre egy videó egy 3 ajtóssá átépített BVG-s 280-as belteréből, látható a harmadik ajtó helye:

https://m.youtube.com/watch?v=gzPkaWRKcqs

f_k Creative Commons License 2023.11.25 0 8 109774

1972

 

 

Tetszik, nagyon tetszik az utazóközönségnek. Miből lehet ezt megállapítani? Abból, hogy nemcsak az történik, hogy az egész útvonalon sokan szemlélik a panorámást, hanem a megállóban is számosan erre várnak, a másik 107-est elengedik, mert szeretnének ezzel utazni. Tehát a járókelők többsége egyelőre kíváncsian nézegeti, az utasok meg már barátságot is kötöttek vele. S a buszvezetők, a szaktársak? Alig várják, hogy több legyen belőle. Mert tőlünk tudják: fele akkora erőkifejtéssel vezethetjük, mint az eddigi pusokat. V. Balogh Vinceakit éppen szolgálata közben a Baross téri megállóban fényképezett le fotósunk, Nagy Gábornem győzi dicsérni az Ikarus 280-ascsuklós buszt, pedig csak ezt év eleje óta vezeti. Délelőtt Fehér József, a Fürst üzemegység párttitkára ül a panorámás busz volánjához, délután meg rendszerint V. Balogh Vince jár vele. Ha szabadnapot kap, Tóth János vagy valaki más megy 280-assal Kelenföldtől a zuglói öv utcáig. Mind többen és többen megismerkednek vele, megtanulják kezelését, hiszen sérleti üzemelése befejeztének eredményétől függőenmeg az anyagi lehetőségek arányábanvásárol belőlük és állít forgalomba a Budapesti Közlekedési Vállalat. Kísérleti üzemelés... Az egyik legfontosabb szerkezeti elemét, az automatikus sebességváltóját én már korábban kipróbáltam. A GA 8531-es kocsiba építették be a „Prága-váltót”, s társammal,Évi Gézával nem kevesebb,mint hatvanezer kilométert megtettünk vele. A próbaidőlejárt, a szerkezet jól vizsgázottén meg ezzel a másik kocsival kénytelen vagyok újra kuplungolni. A bal lábam azóta is siratja az automatátmondja,magyarázza nagy hévvel, találóan Hangyái József az öv utcai végállomáson, miközben indulni készül a GA 8727-essel. A volán mögül még visszaszól: Nem szálltam ám le tavalytélen egyszer sem homokozni síkos utat. Lassan, érzéssel adtam a gázt, s az én kocsim,mint valami hernyó, valósággal rátapadt a márvány sima jégre, és kipörgés nélkül kezdtek forogni a kerekei... A „Prága-váltó” tehát megtette a magáéthosszú ideig tartó állandó használat közben kiállta a gyakorlat próbáját.Nyugodtan beépíthették hát ezt a hidromechanikus sebességváltót az új típusú, városi buszba az Ikarus-gyár szakemberei. Ezáltal feleslegessé válik kuplung használata. Már pedig a kuplung működtetése egyszer-egyszer húsz-harminc kilogramm erőkifejtésre kényszeríti a gépkocsi vezetőjét. S naponta ezt százszor és ezerszer megtenni! Nem csoda, ha belefájdul a bal láb. Teljesen érthető, hogy a járművezetők most az Ikarus 200-as család legújabb tagjainál a maguk részéről ezt a műszaki megoldást tartják a legjelentősebb szerkezeti változásnak. Nyolc éve vezetek autóbuszt, de munkánk ilyen jelentős könnyítésére még nem emlékszem, mint a szervokormány után ennek az automata sebességváltónak az alkalmazásamondja V. Balogh Vince. Tapasztalatai kedvezőek. nyárra elérik a panorámás busszal az ötvenezer kilométert. Az érdeklődő utasok méltán hiányolják, hogy egyelőre szombat-vasárnaponként nem szállhatnak fel rá. De ezeken napokon az Ikarus-gyár mérnökei, szerelői alaposan átvizsgálják a 280-ast, csakúgy, mintaszóló változatban készített társát, a 260-ast, amellyel először a 144-es vonal utasai ismerkedhettek meg. Szép, tetszetős az ú j típusú Ikarus, tágas, világos az utastere. Megkedvelték, szeretik járművezetők és az utasok egyaránt , akinek már módjában állt megismerni. A új, városi autóbuszát kedvelik benne.. (Kutas)

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.25 0 0 109773

A nagyjának már hamar kicserélték az ajtajait, gondolom azért, mert elég durván elkezdhettek rohadni.

Előzmény: D 20 (109772)
D 20 Creative Commons License 2023.11.25 0 1 109772

Néhai görög 260-as -szerintem- nem gyári ajtókkal: https://fotobus.msk.ru/photo/2564623/?vid=1640007

torqmatic Creative Commons License 2023.11.23 0 2 109770

A mai buszoknak már sokkal erősebb a váza, nem kell külön "bukókeret". Persze ha egy városi busz felborul, az régen rossz, mert tele van álló utassal és az ülők sincsenek lekötve, így repülnének össze-vissza. Egy sima ütközésnél se abból adódnak a sérülések, hogy deformálódik a karosszéria, hanem, hogy elesnek az utasok...

Előzmény: Káun (109769)
Káun Creative Commons License 2023.11.23 -4 0 109769

Azért helyi buszokon is volt olyan hogy borulastól féltem.Altalaban egy 280 as volt, helyi kivitelű de helyköziben járt (nem mondom meg melyik meg hol) az egyébként is szét volt hullva .30 évig ment így is.

Biztonság kedvéért lehetne helyi buszokon is.

 

Előzmény: trizs77 (109762)
Káun Creative Commons License 2023.11.23 -2 0 109768

Valóban tőle kérdezem inkább amit kérdeztem

Ennek oka hogy ő annyi mindent átélt, látott a buszos szakmaból hogy addig örülök, míg van(71 évesen ..)igyekszem hát kérdezni tőle , mert szerintem generációjaból ő az egyik utolsó

Akit kérdezni lehet róla.

Titeket is olvaslak, sokmindent tőletek is tudni

De kérdéseim (amiket ő nem nevez hülyének)inkább neki cimzem.

Hogy mért nem email ban, mert nem szeretném .Ide alkalmasint ha akarok valamit megkérdeztem.

 

 

 

Előzmény: torqmatic (109767)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.23 0 9 109767

Bocsi, de ha már úgyis neki címzed az összes hülye kérdésedet, akkor nem lehetne, hogy inkább e-mailben beszéld meg vele? 

Előzmény: Káun (109761)
retek2 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 109766

Előzmény: retek2 (109765)
retek2 Creative Commons License 2023.11.22 0 1 109765

Néhai 477 se volt hajlandó még az autómentő húzására se fejre állni ,az ékeket is benyomta maga alá a tető sarka és csak húzták a füvön 

Előzmény: riezaK (109763)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 109764

Így van.

Helyi, városi busznál ez igen ritka.

Ha van ilyen akkor ott az esetek 90plusz százalékában valahonnan lezuhan a busz a városban.

 

Nagyon szerencsétlenül kell eltalálni egy városi/helyi buszt ahhoz, hogy ne az oldalára boruljon hanem a tetejére.

 

Ütközés nélkül, buszvezetői hibából kis sebességnél, vízszintesen meg szinte lehetetlen 50 km/h alatt.

Biztosan volt már a világon akinek még ez is sikerült, de nagyon ritka lehet az ilyen.

 

 

Előzmény: riezaK (109763)
riezaK Creative Commons License 2023.11.22 0 0 109763

ha zuhanás is van a dologban, akkor úgyis tökmindegy. 

 

Simán felborítani viszont szerintem max az oldalára lehet egy buszt, az szinte kizárt hogy tetőre rakja.... 

Előzmény: trizs77 (109762)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 109762

Nagyon ritka, hogy helyi busz boruljon.

 

Idehaza is volt pár ilyen:

 - reptéri gyorsjárat (IK-60) felüljáróról bukfenc a vasúti pályára,

 - Ik-30-as csavart szaltó a Margit hídról a Margit sziget Déli csücskére.

 - stb.

 

De igen ritka.

 

Amúgy szerintem a bukó keret helyettesíthető vázépítési trükkökkel.

Részleteket ne kérdezz mert amikor Toldi ezt lelkesen és hosszan magyarázta már akkor sem értettem.

 

Mondjuk Ő eredetileg Gyártástechnológus gépész mérnök volt.

 

Legutoljára most (okt.4-én) nem régen volt ilyen Mestre és Velence között.

 

 

Előzmény: Káun (109761)
Káun Creative Commons License 2023.11.22 -4 0 109761

trizs77: a helyi buszokon miért nem kötelező a bukókeret?sokszor jól jártunk volna vele..

Blindmouse Creative Commons License 2023.11.20 0 0 109760

Szerintem valahol meg is van az itthon. :)

Előzmény: pitz75 (109754)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.20 0 4 109759

Az Ikarus 255 és az Ikarus-256 között alig volt különbség.

 

Az Ikarus 255 késői sorozatai, például GC 93-tól már elöl rugószemes csillapítással jöttek a csúszólapos csillapítás helyett.

Ezek már pattogtak az úton mint a 266-os.

 

A 256-os légrugózása valamit javított komforton, de az első szériás úgynevezett hosszú váltós, 42 ülőhelyes 2555-höz képest nem sokat.

 

A 256-nál eleinte sok baj volt az ajtó működtetéssel.

Sem a kétszárnyú, sem az egyszárnyú ajtó működtető szerkezet nem működtek jól.

 

Nagyon rossz, meg nagyon égő is úgy hazajönni a Müncheni járattal, hogy német-osztrák határtól a kolléga fogja az ajtószárnyat mert a mozgató mechanika az Istennek se akarja se összehúzni, se bezárni.

GF 19-06

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (109758)
Racilaci Creative Commons License 2023.11.20 0 0 109758

És az Ik255 és 256 által kínált munkakörülmények között nagy volt a különbség?

Előzmény: trizs77 (109756)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2023.11.20 -2 0 109757

Összekeveredetek a buszos topicok, próbáljunk mindent ismét a megfelelő topicba írni, köszi!

trizs77 Creative Commons License 2023.11.20 0 6 109756

Túl fárasztó volt a hosszú távolsági,  inkább könnyebb munkát keresték akkoriban a buszvezetők?

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Minden szakmán belül a munkavállaló a kisebb ellenállás irányába mozdul.

 

A távolsági  buszvezetés nem könnyű kenyér.

Napi 400-500 km, kb a felénél 60-80 perc szünet.

 

Igen szépen kell öltözködni, viselkedni, beszélni.

Több a személyi konfliktus forrás mint a sárga borzasztókon.

 

Olyan dolgokkal is kell foglalkozni, felismerni ami a sárgákon elő se fordul.

Fehér igazolványosok, két aranycsíkos felügyeleti igazolványosok és családtagjaik, más jogosítások, amivel egy sárga borzasztós 35 év buszvezetés közben nem is találkozik.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Egy megyében volt 250-350 volán busz (egy-két megyében több) és akkor volt 5-15 távolsági járatuk.

Volt természetes kiválasztódás.

 

A fővárosban és az 50 km-es agglomerációban sok volt a konkurencia.

Jól fizettek a fehér rendszámos buszok.

Kb. kicsivel több mint a felét kapták ott a kollégák mint nálunk, cserébe 1 ember = egy busz, havi kb. 800-1000 km és számtalan nálunk alig ismert kedvezmény, juttatás, plusz pénz.

 

Az Andor utca távolságis csapata, kb. 200-250 fő jól elkülönülten két külünböző csapatra oszlott.

Az egyikben voltak a mindennap lázadók, morgók, elégedetlenkedők:

 - Budapest-Mohács,

 - Budapest-Beremend,

 - Budapest - Ózd,

 - Budapest Kerekegyház

- és hasonlók.

 

Nekik a cukor is keserű volt.

 

A másikban volt a menő távolságis csapat.

Érdekelt, hogy hová járunk.

Eltaláltunk az országba bárhová legtöbbször térkép nélkül.

Utasaink is jobbak voltak.

Mi is jobbak voltunk.

Buszaink nem biztos, hogy jobbak voltak de mindíg tisztábbak.

Volt pár járat (nem sok) ami kimondva is a nemzetközi előszobája volt, amolyan vizsga út mielőtt szolgálati útlevelet kapsz.

Ilyen volt a nappalos Soproni.

aki ott jól szerepelt 4-8 hónapon át ritkán nem kapott szolgálati útlevelet.

Mégis elég nagy volt rajta a fluktuáció az utazó közönsége miatt.

Sokak gyomra ezt nem vette be.

 

 

 

Előzmény: f_k (109755)
f_k Creative Commons License 2023.11.20 0 2 109755

Akkoriban miért volt gépkocsivezető hiány az Andorban, távolságiban?

Jól fizetett, mégse jöttek ide dolgozni?

Ezek a plusz " soproni" utak is ezt jelentették, hogy kevesen voltatok....

Túl fárasztó volt a hosszú távolsági,  inkább könnyebb munkát keresték akkoriban a buszvezetők?

ik- 255 el sokat jártál, mennyivel volt fárasztóbb vezetni, mint a 256 sokat?

Előzmény: trizs77 (109752)
pitz75 Creative Commons License 2023.11.20 0 2 109754

Ezt az "IFA-val külföldre" témát Moldova alaposan körüljárta a Pénz szagában.

Ott is akadtak az alvás körül extrém helyzetek, volt olyan, hogy a dobozos IFA rakterében aludt nyitott ajtó mellett.

Akit érdekel, olvassa el a "Vidéki kamion", az "Irány Moszkva" vagy a "Lenyel fuvar" című fejezeteket!

https://konyvtar.dia.hu/html/muvek/MOLDOVA/moldova00524_kv.html

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!