Keresés

Részletes keresés

Dr.V.ker. Creative Commons License 2 napja 0 0 110705

A BSN-835-öt én is rendszeresen látom az Árpád híd környékén mozogni, elvileg a Laktanya utcában, Óbudán honos. Azt nem tudom, milyen rendszeres járatai vannak, legutóbb a múlt héten botlottam bele munkanap délelőtt.

Előzmény: timetable (110704)
timetable Creative Commons License 2 napja 0 1 110704

Ma reggel Csepelen bukkant elő a ködből ez a jármű:

https://fotobus.msk.ru/vehicle/617602/?lang=en

 

Nem mondom, meglepett, annyira ritkán látni már 256-ost az utakon, főleg ha az ország másik részéből keveredik ide. Nagyságrendileg mennyi lehet még szerte az országban magánoknál, aktív üzemben (külön/szerződéses járatokat teljesítve)?

 

Időnként látom a Katasztrófavédelem kocsiját is még gurulni, Dél-Buda felől szokott jönni Csepelre reggelente. Az egyébként honnan-hová teljesít járatot?

 

D 20 Creative Commons License 5 napja 0 1 110703

Az 1999-es Napfogyatkozásról szóló, dújv-i tv felvételén még megvolt...

Előzmény: D 20 (106610)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.27 0 0 110702

Van kimondottan ilyen csoport a facebookon, szerintem ott biztos lesz rá jelentkező:

 

https://www.facebook.com/groups/3126223087658206

 

(De amúgy kb akármelyik Ikarusos csoportban meghirdetheted szerintem, csak tényleg jó lenne róluk néhány kép és infó.)

Előzmény: H54 (110700)
nemeza Creative Commons License 2024.11.26 0 0 110701

Típusra van tipped? Gondolom 200as lehet. Én nem vagyok érdekelt. Esetleg Béke Tónit megkeresheted

Előzmény: H54 (110700)
H54 Creative Commons License 2024.11.26 0 2 110700

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni, egy műhely kiürítésekor találtunk a 80-as évek közepéről-végéről a fehérvári Ikarus gyárból származó buszüvegekre kb. 12 db. Ha tudnátok ajánlani valakit aki hasznosítani tudná őket, megköszönném.

LLaurent Creative Commons License 2024.11.25 0 2 110699

OFF

 

Valamelyik Emperor lehetett az....:

 

http://fotobus.msk.ru/list.php?did=2926&mid=2638

 

Néha Szabadkára is járt '93-94 körül, amikor az akkori ON "fordakocsi" 396-osnak más dolga akadt. Rendszámot sem a Berkhof-hoz, sem a 396-oshoz nem tudok, melyik is járta a Szabadkát, rég volt már....

(Kb. '98-tól pedig ilyen kocsi járt a Budapest-Gyula járaton, úgy kb. 2002-ig.)

Imádtam, hogy a hátsó ajtót csak kézzel lehetett nyitni, mindig szólt a sofőr a "lent" ülőknek, hogy belülről zárják be az ajtót a kallantyúval, nehogy valaki ott lógjon fel a buszra....

 

ON

Előzmény: Alexander Pistoletov (110691)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.25 0 1 110698

A bolgár-török határon ( Kapitán Andrreevo) szolgált egy magyarul kíválóan beszélő határőr.

Ha magyar busz ért oda, általában őt küldték a buszhoz.

A Berkhof-nál a hátsó, földszinti klub részben ültek a fő csempészek.

 

A srác többször elsütötte azt az ismert poént, hogy :

 

  Ha 20 évvel megkínálom azt a 6-8 embert szerintetek tiltakozni fognak?

 

 

 

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (110696)
D 20 Creative Commons License 2024.11.25 0 1 110697

A Žuk melletti 250(?)-s tetemére tipp, melyik, mikor hol? 🤓

https://img02.platesmania.com/241116/u/f1icr47sgs1pbqfc4iur8ap1naqd.jpg

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.11.24 0 1 110696

Így van, a 397-essel ellentétben a középre elhelyezett motor miatt az alsó rész hátra került - mint pl. itt: https://fotobus.msk.ru/photo/2031738/

Előzmény: trizs77 (110692)
Köny Creative Commons License 2024.11.23 -1 7 110695

Az előbb fotóztam Dorogon, szépen felújított 280-as:

 

Caladee Creative Commons License 2024.11.23 0 1 110694

Talán Gödre helyi járatra (KOY-735).

Előzmény: torqmatic (110688)
riezaK Creative Commons License 2024.11.23 0 1 110693

Talán Gyömrőn volt helyijárat? 

 

És azt hiszem valakinél most is megvan. 

Előzmény: torqmatic (110688)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.23 0 1 110692

Hátul, alul  volt egy talán 8 üléses klub rész.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110691)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.11.23 0 0 110691

Berkhof lesz az, Everest vagy Emperor.

A Volvo csak az alja - viszont nem faros, hanem középre helyezett motorral.

Előzmény: trizs77 (110690)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.23 0 4 110690

Nekem tetszett.

Nagyon.

Különösen az, hogy az utasok el vannak különítve a vezetőtől.

Azon kívül az maradt meg, hogy nagyon halk volt.

 

Amúgy ez olyan "majdnem" állandó másodrész volt.

A járatot (mert menetrendszerinti járat volt) a Volánbusz VOLVO B10M típusú busza járta.

Ahhoz adták másodrésznek ezt a kocsit.

 

Rendkívül zűrös politikai/katonai időszakban, még zűrösebb utasokkal jártuk a vonalat.

Sok - addig elkényeztetett - kolléga nem is vállalta.

Így fordulhatott elő, hogy "egyéni szerződéssel) többen is mellék állású szereplők lehettünk akkoriban.

 

Hasonlóak mint a BKV-nál a forgalmi besegítő.

Előzmény: triplaharom (110689)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.23 -1 0 110689

Elég precíz volt a gép ?

Előzmény: trizs77 (110687)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.23 0 1 110688

A 405-ös később hova került?

Előzmény: Scatty29 (110686)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.23 0 2 110687

Nem ezzel de hasonló 397-tel volt pár utam Isztambulba.

 

A csencselős időszak csúcspontján.

 

Előzmény: Scatty29 (110686)
Scatty29 Creative Commons License 2024.11.22 0 4 110686

GMIomsi Creative Commons License 2024.11.18 0 0 110685

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nincs-e valakinek esetleg képe a sárga kapcsolón látható szimbólumról.
Sajnos csak ezt az egyetlen képet találtam eddig, de sajnos nem kivehető.
C56/C80-asokban a kasszát nyitotta.

riezaK Creative Commons License 2024.11.16 0 0 110684

Ez is már csak minta, sok eredeti anyag nem fog benne maradni :D 

Előzmény: D 20 (110678)
bi-02 Creative Commons License 2024.11.15 0 4 110683

Az Euro2-es az LL motor, vagyis a töltőlevegő visszahűtős (intercooler) motor. Teljesítményben annak is több változata van.

 

 a .52D verzió lényegében megegyezik a 97-es .40A kocsikkal (Alba és Agria).

 


Az pontosan az. 

Ezeket a fiktív típusszámokat ezért nem szeretem. Ezt jól kitalálták, de nem az igazi típust mutatja. Az ajtók számából és a váltóból képezték. Azóta minden négyajtós , automata váltós 280-as .40A. 

Ilyet bárki tud képezni, ha ránéz egy Ikarusra, és tudja, hogy milyen kapcsolású sebességváltóval szerelték. Akár még igaza is lehet, de mégsem tudja a pontos típust.

 

Pl. 250.20M = 250.59, vagy 405.20A = 405.06

 

Úgyhogy a volános .40A, az valójában .50D. A békávés .40A meg valójában .49, vagy inkább lehetne .49A, hogy világos legyen, hogy nem egyforma az eredetivel. De az, hogy mind a kettő .40A és ordít a különbség, az nem igazán jó. 

Előzmény: EAG E95 (110682)
EAG E95 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 110682

Köszi az infót. A 190kw-os D10 az nem az eu2-es verzió? Ezeknél még nem a 180as volt? , akkor viszont a .52D verzió lényegében megegyezik a 97-es .40A kocsikkal (Alba és Agria).

Előzmény: bi-02 (110680)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.11.15 0 3 110681

Úgy néz ki megmenekül a bútorszállító Ikarus 30-as, legalábbis tulajdonost váltott, és elszállították eddigi helyéről. 

bi-02 Creative Commons License 2024.11.14 0 5 110680

Szia!

 

Néhány pontosítás:

A D2356-nak nincs feltöltött változata. 

 

280.52 D2356U + P2M70.18

280.52A D2156UT + P2M70.28

280.52B D2156UT + Voith-DIWA 851.2

280.52C D10UTS-184 + ZF-Ecomat HP500

280.52D D10UTSLL-190 + Voith-DIWA 863.3

280.52E D10UTSLL-190 + ZF S6-120U-285

280.52F G10TE-165 + Voith-DIWA 863.3

280.52G G10DE-190 + Voith-DIWA 863.3

 

280.54 D2356U + ZF S6-90U-734.4

280.54A D2156UT + ZF S6-90U-734.4

280.54E D10UTSLL-190 + ZF S6-120U-366

 

Én ennyit tudok 

Előzmény: EAG E95 (110679)
EAG E95 Creative Commons License 2024.11.14 0 0 110679

Sziasztok! Nem tudom volt-e már róla szó,hogy a 280.52-es és .54 altípusoknál mit jelöltek a betűk, valamint kérdezném ,hogy helyes-e az én elgondolásom?

280.52: D2356 + PRAGA 

280.52A: D2356 Turbo + Praga

280.52B: D2356 Turbo + Voith

280.52C: D10 + ?

280.52D: D10 + Voith

280.52E: D10 + Kézi váltó? 

 

280.54: 2356

280.54A: 2356 Turbo

280.54B: ?

280.54C: ?

280.54D: ?

D 20 Creative Commons License 2024.11.12 0 1 110678

A szentpétervári 556-osnak talán nekikezdtek, hogy legyen belőle valami...

https://fotobus.msk.ru/vehicle/254738/#n268124 

D 20 Creative Commons License 2024.11.09 0 2 110677

Ezt a GF-11-51 fotót is hogy' a vérbe rakták fel...

https://mediabirodalom.hu/wp-content/uploads/2024/03/Graur_Csaba-520x245.jpg

D 20 Creative Commons License 2024.11.09 0 3 110676

On:

ACG-770: https://platesmania.com/hu/foto10800782

Ezt is megpróbáltam hozzászólásban linkelni, de nem fűzök hozzá sok reményt.

 

Archív fotó feltöltésnél azt szoktam írni, hogy Minden bizonnyal elárvult felvétel.

 

Sok rendszámnál simán fel vannak töltve újságfotók is, ott nem hiszem, hogy lett volna nyíglődés...

 

Na mindegy is, vmi bug van...

Előzmény: Alexander Pistoletov (110674)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!