Én azt tudom, hogy Kuwait vett belőle nagyobb számban és ha egy 280-asra is hasonlít de attól még nem az, a 216-ot én egy különálló típusnak tartom nem levágott 280-nak. A 216-ok sajnos ott rohadnak Irakban:( pedig ha lenne rá keretem hazahozatnám őket és felújítva kisebb befogadó képességű buszokat igénylő vonalakon járhatnának bárhol az országban szerintem. Elég egyedi IKARUS veszett már oda ezeknek nem kéne.
Talán taxx Úr írta le valamikor a történetet: Az arabusok ai Ikarus gyárban tett látogatásuk során böktek rá egy buszra: "Ilyenből kell nekünk x darab!"
A szóban forgó busz egy 280-as féligkész gépesrésze volt.
A 216 iraknak készült elsősorban lengyeleknek nincs belőle tudomásom szerint a 280A meg magyarul egy befalzott hátú 280-as elsőrésze. Itt van mindkettőre a példa. Látszik az is, hogy a 216-nak kisebbek az ajtajai meg stb. különbségek lelhetők fel rajta. 1. kép 280A 2. kép 216-os
A lengyelek előszeretettel használják az IKARUS-280A típúsnévre hallgató buszt de főleg szervízbusznak használják őket ez tényleg ritka eset, hogy utasszállítónak van kialakítva. De szerintem nagyjából hasonlít a 280A a BKV-s "csacsikra".