Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 101676

Talán pont a legkisebb, Mátraháza ;)

Előzmény: trizs77 (101675)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 101675

A mostani, kb. 100-130 autóbusz állomás között van e legalább 1=egy olyan, mely ma is ennyire rendezett, tiszta ?

 

 

Előzmény: pumukli89 (101671)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.16 0 2 101674

Ez az egyetlen kép ami fellelhető róla a neten, úgylátszik mindenki másnak sosemfotózott:

https://img.index.hu/imgfrm/6/7/4/9/IMG_0008916749.jpg

Előzmény: BP-16-63 (101669)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.16 -1 1 101673

Emlékszem ezekre az időkre, amikor itt vártuk a 266-ost, mindig fel volt szépen kenve a padlójuk olajjal.

Előzmény: pumukli89 (101671)
D 20 Creative Commons License 2019.06.16 0 1 101672

Vajon hány laprugót rejthet ez a fénykép? :)

Előzmény: pumukli89 (101671)
pumukli89 Creative Commons License 2019.06.16 0 7 101671

Fehérgyarmat autóbusz állomás 1983. fb kép

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.06.16 -2 0 101670

A jármű forgalomban van, műszaki vizsga 2017. 08. 24-én lejárt.

Előzmény: BP-16-63 (101669)
BP-16-63 Creative Commons License 2019.06.16 0 0 101669

Tudtok valamit az LWD-383-as rendszámú gépről,megvan még egyáltalán? IK 415.19-es kivitel.

trizs77 Creative Commons License 2019.06.16 -1 1 101668

Fordulj Mihál olvtárshoz.

Előzmény: Ren (101667)
Ren Creative Commons License 2019.06.16 0 1 101667

Sziasztok!

 

Kis segítséget kérnék 556 / 180 altípusok és FAÜ/BKV festések terén. Háromféle (FAÜ/BKV) festéssel láttam (1-1 egyedi/prototípust leszámítva): alsó részen teli kék ajtók, teli szürke ajtók és csíkos ajtók. Altípusból (a motorokat/váltókat nem nézve) is hármat sikerült összeszednem a forrásokból: első széria: hátul is viszonylatjelző, az első oldalablakok lefelé kicsit "lógnak", második széria: kis viszonylatjelzős, harmadik sorozat: ismét nagy viszonylatjelző, az ablakok egyvonalban vannak, indexek elöl feljebb kerültek, hátul lökhárító, stb.

 

Ha valaki elmagyarázná, hogy a festések és az altípusok hogyan függnek össze, vagy hogy a festések hogy jönnek időben az megköszönném. Illetve érdekelne, hogy a korai típusokat átépítették a végső változatra vagy maradtak eredeti állapotban? Mi lett a kis viszonylatjelzősekkel?

 

Köszi :)

ikarinátor Creative Commons License 2019.06.14 -6 1 101666
Tywer Creative Commons License 2019.06.13 0 0 101665

Mi a baja? Mennyire kell felújítani?

Előzmény: ujfigura. (101590)
norbee601 Creative Commons License 2019.06.13 -1 0 101664

Ez még létezik? BKV-é volt valaha.

Előzmény: Mandras61 (101663)
Mandras61 Creative Commons License 2019.06.13 0 4 101663

EZZ-574, Ik-256.

 

Tegnap délután jártamban-keltemben a Hősök terén "botlottam bele".

Gondoltam, lekapom nektek. Hirtelennyiben csak így sikerült, bocs.

 

Hungary . Pacific Creative Commons License 2019.06.12 0 0 101662
Richárd lelkiismerete Creative Commons License 2019.06.11 -1 1 101661
Előzmény: trlpx (101659)
trlpx Creative Commons License 2019.06.07 0 5 101660

kép lecsúszott..

Előzmény: trlpx (101659)
trlpx Creative Commons License 2019.06.07 0 0 101659

Ez melyik kocsiból készült?




Buszos imi Creative Commons License 2019.06.06 0 0 101658

Szia.Valószinű hogy eredetileg három ajtós volt,egy ajtót befalaztak.Ezért maradt meg a prága vátó.Gyárilag nemkészült helyközi 260-as,prága váltóval.Bolygó ajtós volt egyébként?

Előzmény: trizs77 (101177)
Buszos imi Creative Commons License 2019.06.06 0 0 101657

A 200 sorozatokon gyakori volt,260-280-as széria.Segédtükörként használták a jobb oldalon.De teherautókon is használták Pl.Zil.

Előzmény: bolhalovas (101599)
Buszos imi Creative Commons License 2019.06.06 0 0 101656

Rába híd.Eredetileg trilexel volt szerelve.

Előzmény: Batti89 (76482)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.06.05 0 1 101655

Pár kiegészítés, számítógép elől:

A D10-nek természetesen a vezérlése is más.

A List motorokból kevesebb mint 500 db készült (D11 és D12 összesen), a Rába honlap szerint. 

 

 

 

Előzmény: Tomsz85 (101654)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.06.05 0 1 101654
1985-ben még ugyanúgy középgömb egesterrel készültek a Rába motorok, egészen a D10 motorok gyártásának megindulásáig, ami olyan 92-93-ban volt, fejből pontosan nemtudom.
A Rába-List motorokban is toroid égéster van, és az volt 85-körül, sőt asszem már 84-ben is készült List motor, szintén meg kéne néznem pontosan. Igazából a D10 úgy jött létre, hogy a 2156-os blokkba belerakták List motor toroid égésterét és hengerfejét, meg hozzá adagolót porlasztót, mivel a List motorból nem lett semmi, a tervezett új motorgyár sem indult be se MAN, se Cummins motorral a reptéri 100ezres csarnokban (ez a csarnok végül félkészen maradt, ezt vette meg és fejezte be az Audi).
Előzmény: Moszkvicsslusszkulllcs (101652)
norbee601 Creative Commons License 2019.06.04 0 2 101653

A kéménnyel is kisérleteztek (a 06-71-en pont)

Előzmény: Moszkvicsslusszkulllcs (101652)
Moszkvicsslusszkulllcs Creative Commons License 2019.06.03 0 10 101652

 

Emlékeim szerint, az Ik 260-asok csak középső kipufogóval készültek 1982-ig.

Kicsit a föld felé irányítva a kipufogógázokat.

A Kármán féle örvénysorok miatt a jármű mögött néhány méterrel már úgyis közel egyenletesen oszlik el a füst, így szerintem semmilyen kipufogógáz-kivezetéssel nem lehet teljesen megvédeni a mögöttünk haladókat a gázoktól.

 

Talán esztétikai okokból tervezték középre a kivezetést.

Talán így kevésbé lehet leütni a kipufogócső-véget.

Talán így kevésbé kormolta be a hátsó lámpabúrákat.

Talán így jutott legkevesebb korom a jármű hátfalára (lásd a Kármán féle örvényeket)

Talán így hosszabb élettartama volt a csőnek azáltal, hogy a gumiabroncsok nem a csőre verték a vizet.

Talán terveztek neki egy vízszintes játékot (emlékezhetünk még az ide-oda ficánkoló kipufogócsőre).

 

Aztán jött a panasz, hogy a busz egyenesen a javítócsarnokok aknáiba fújja a füstöt. Ahol azután megülepszik. A szerelő - aki lemegy az aknába - meg megfullad.

Ezért 1983-tól elfordították a csővéget. Balra, hogy ne a járda irányába fújja a füstöt.

 

1985-től már fejlesztett, toroid égéstérrel készültek a Rába motorok a korábbi hártyás keverékképzésű félgömb égéstér helyett. Ezek már jóval kevésbé füstöltek. Ezen felbátorodva, 1986-tól bevállalták, hogy a szóló buszok is a csuklósok kipufogórendszerét kapják.

 

Érdekességként megjegyzem, hogy anno az Ikarusban voltak külön kipufogórendszerre szakosodott mérnökök is. Akik csak kipufogórendszert terveztek. Ha jött egy egyedi igény (újfajta alváz, újfajta motor), akkor nem jöttek zavarba, hanem évtizedes tapasztalatuk alapján egyből leskiccelték, hogy milyen legyen a kipufogója az új altípusnak. Józsi legyártotta, összehegesztette, és már építették is be. És jó lett. Nem huszadik próbálkozásra, hanem elsőre. Nem tört el, nem esett le, nem csúszott szét, nem rezonált, nem ért hozzá semmihez. Szerelhető volt, javítható (cserélhető) volt, az elemei szállítható méretűek és -tömegűek voltak. Kábé ez volt az a csoda, amivel az Ikarus kiemelkedett a mezőnyből.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.06.02 -2 2 101651

Nagyon jó busz.

Előzmény: Karola82 (101649)
D 20 Creative Commons License 2019.06.02 0 1 101650

Pár éve már ujfitulaja van. ;)

Előzmény: Karola82 (101649)
Karola82 Creative Commons License 2019.06.02 -2 4 101649

Ikarus 250 forgalomban (Kós Károly Kollégium) 2019. 06. 02. 12 óra 09 perc, Hatvan városa, Tesco parkoló. :-)

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.06.02 -1 0 101648

Ezt jó hallani :)

Előzmény: ikarus250/53 (101638)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.02 -1 0 101647

Köszönöm szépen. Az "előbbi" kérdés-válasz engem megzavart.

 

Üdv. :-)

Előzmény: torqmatic (101646)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!