ma délután elugrottam az Ikeába, visszafelé menet Piliscsaba előtt ismerős helyszínre bukkantam, berakok egy-két képet, felismeritek? bocsi a képekért, de csak a mobilom volt nálam :-D
és a megoldás
bocsi az OFFért, de úgy éreztem, hogy ezt meg kell osztanom veletek :-d
Engem rendkívül idegesítene az olajutántöltögetés...
Amúgy a Stiloba kb. 10ezrenként kell, ezt jelzi is a kocsi, méghozzá mikor közel van már a MIN szinthez, akkor keresztbeállós jobbkanyarban LOW OIL PRESSURE üzenetet ír ki. :)
Amúgy érdekes, a turbodízel cdi Smart MAXról MAXig eszi le az olajat 10ezer alatt.!
Urak! Pár napja láttam a kapy úton (rózsdombról lefelé a pasaréti körforgalom felé) egy brutális Stilot. Ezüstmetál 3 ajtós, irdatlanul kiperemezve, 17"-18"as 5 küllős kb. 10cm-es peremű felnikkel, ültetve, fóliázva, módosított hűtőrács (csak jelvény, amúgy mellette méhecskés rács), ha a tükörből jól láttam, nem gyári hátsó lökös, kipuff stb....ejjj..szóval elég ütős volt a gép, de sajnos sok időm nem volt nézelődni, mert hát a diesel főleg hegynek fölfelé él..:)) meg ő sem 5-tel jött lefelé. láttátok már?? tud bárki bármit róla?
az 1.8-okhoz pedig annyi, hogy ha valaki keres, van egy makulátlan sérmentes, 3 ajtós a bestben. Anno a miénk volt, most cseréli le a 2. tulaj (alfa147 jtd). Gyönyörű és nagyon jó autó! most használtauto-n nem találom, nem is tudom miért.
Nekem eddig csak turbós autóm volt, és mind bevált, az 1.8 -as lenne esetleg az alső ami szívómotoros lenne.
A turbó Croma télen elfogadhatóan ette az olajat, 3-4000 km alatt kellett fél litert utánaönteni. Nyáron viszont a dolog szinte kezelhetetlenné vált, a Selénia Racing 10W 60 motorolajjal állt csak meg a fogyás, azzal kb. a téli szintet hozta.
Szóval megfogadtam, ha másikat veszek akkor a klíma és ABS alapdolog lesz, és nem veszek többet olyan autót ahol állandóan az olaj miatt leszek "stresszben".
A családban használt JTD 10.000 km -es olajcsereperiódussal és gyári olajjal használva gyakorlatilag nem igényel utántöltést semmilyen körülmények között (az autóban 90.000 km van). A szívem a benzinesek felé húz (habár régen 6 évig voltam TD tulaj), de félek a pörgős motorok olajfalásától.
A vezérlésmódosító is gyakorlatilag azért hal meg, mert kevés vagy rossz minőségű olajjal megy az autó. Szóval elég nehéz ügy ez, biztosat csak a tulaj tudna mondani, de bolond lenne bevallani eladáskor ha valóban eszi a motor az olajat.
Azért a véleményeteket továbbra is várom fogyasztás és olajfogyás témában.
Lassan búcsút mondok az 1.8-as Stilomnak. Ha valakit érdekelne egy igazán megkímélt, végig szervízelt, garázsban tartott, 5 ajtós, ezüst metál autó, várom jelentkezését a skodas@citromail.hu email címre. Továbbiakat ott megbeszéljük.
Nekem 1.8-as a mocim. Én most tértem át a selenia racing olajra, és azt hiszem, hogy maradok is ennél. Picit nehéz a lábam, ezért a 10w 40-es olajat a kezdeteknél nem, de kb 3000 km után elkezdte fogyasztani. Racingnél a helyzet, hogy 4000 km alatt ment le a nivó szint aljára, majd most 2000 km fél lityi. :( Sajnos ilyen, de még mindig nem 1000 km/1 L. :) Jaaa, és pályán a 160-as sebesség az utazóm, de ha valami "német csoda" -csak azok ilyen elvetemültek- jobról próbál előzni, azt nem engedem...
olajcsere javasolt 10 ezrenként!!! 20 ezernél már nagyon csúnya hangja lesz, és akkor már igaz lesz az 1000 km/ 1L (10w- 40)
Én is megyek a Besthez, több okból sajnos. Majd én is rákérdezek, és megmondom, hogy nem csak az enyém csiálja. Amit én megfigyeltem, hogy csak nagyon melegben csinálja, azaz ha maxon kell mennie. És szerintem ezt egyik szervízben se tudják produkálni... Én amúgy voltam már klímásnál aki azt mondta, hogy picit hallja, hogy kalapál, szerinte újra kéne tölteni. Na most ez meg istörtént, de nekem ezzel nem szünt meg. De mivel nekem most több napig is bent lesz, megmondom nekik, hogy próbálgassák. Sajnos Péntek éjjel egy taxis összetörte a gépem hátulját :( Első ránézésre nem nagy a kár, de ma megnéztem tüzetesebben (még bontás nélkül) és nagyon sok szembetűnő kár van rajta... Másik, hogy 6. hó 6-án lejár a műszakim is. :)
Amúgy a vevő srác azt mondta, jó régóta keres ilyesmi 1.8-ast. igazából szerintem eccerűen keveset vettek újonnan, azért van kevés használt. Kereslet, úgy tűnik, van rá.
A fenét! :) 3 nap alatt elvitték - és adtak volna érte jóval többet is. Én is azt hittem, nem kell senkinek, de még az eladás után is jöttek a telefonok, pedig akkor már leszedtem a hirdetést.
Szia, nézd meg a Good Year HydraGrip-et is. Most vettem 205/55-16 méretben, darabja 24900 volt. Nagyon klassz gumi, fényévekkel javult az autópályás vizesfutása a gyárilag rajta lévő Firestone-hoz képest, amit amugy kb 45000 km alatt sikerült teljesen lekoptatni.
Fúú, mennyit írok. :D A másik oldalról nézve kihagytam a kérdést: a kellő szintet mindkettő megugorja, MINDKETTŐ JÓ, egyik se alulmotorizált vagy rossz választás. Igazából szerintem fontosabb, hogy egy megkimélt példány legyen, jól felszerelve, nem nagyon törve - én ez alapján döntenék szerintem.
Azért a JTD valszeg közepes fordulaton jóval erősebbnek érződik, tehát átlagembernek (nem rövid utakra!!) talán jobb választás, ha elviseli a kultúrálatlan motort.
Újonnan vásárolva persze nem volt anno kérdés, hogy ez a nagy nyomaték +1 millát nem ér meg, de használtan már a piac dönt, talán olcsóbb a dízel. De mivel az 1.8-as alig drágább az 1.6-osnál használtam (ha találni), szerintem megint csak a zsebedben lévő pénz dönt.
8.5 volt a 45ezer km átlaga. 10 fölé városban se sikerült vinnem.
Lehet vidéken (nem pályán, hanem 90 körül) 6-6,5 körülit is csinálni, de a JTD-vel nem fogja felvenni a versenyt fogyasztásban.
JTD-vel sajna nem volt alkalmam menni, de olvastam külföldi teszteket pont ilyenek összehasonlításról asszem stilo.org-on. Ha keményen forgatod, akkor a kettő kb. pariban van - nyomatékból a JTD jobb, pályán nagy sebességnél/állórajtból/versenyezve már az 1.8-as (ehhez redline-ig kell forgatni persze).
Viszont a dízelt relatíve olcsón lehet tuningoltatni, akkor már minden téren legalább pariban van -- kivéve a kultúráltságot (kerregés), ahol mindig elbújhat majd. Valamint a lassú bemelegedés. Ja, és szerintem jobban orrnehéz.
Ha sokat mész, a JTD-t vedd. Ha keveset és inkább városban használod, akkor a benzinest. Örök igazság. (Hacsak nem mindegy a pénz. :) Meg hogy a dízel lassan melegszik be, és hidegindítás után télen jó ideig vissza kell fognod magad, míg a benzines ezen a téren nehezen verhető.) Ha tuningoltatni akarod, akkor erősebbet lehet kihozni a dízelből, de "feelingre" más a kettő, a benzines sokkal kultúráltabb és halkabb.
Más kérdés még, hogy hogyan/honnan és kitől veszed őket. Mennyit "kapott" eddigi élete során a dízel, és mennyire hihető a futott km. Egy 1.8-as benzinest nehéz kinyírni (max. a vezérlésmódosítót cseréled), ellentétben a kályhával, amit alaposan meg kell nézni. A váltót vagy a kuplungot mindkettővel ki lehet nyírni, mert erős motorok azért, de ez más user-függő.
Meg kell őket nézni alaposan, mert lehet bennük buktató - de mindeképp legalább 2002 őszi, vagy inkább 2003-as modellt válassz, azokkal jóval kevesebb baj szokott lenni - ne sajnáld erre a pénzt, és később kevesebbet kell rá költeni.
Konkrétan egy példát ismertem eddig, az a gyári határokat feszegette, de szerintem azt a motort megfőzték ( a tulaj nem ismerte be, a felesége használta).
Nem használtál véletlenül JTD -t is? Kíváncsi lennék valaki véleményére, aki mindkettőt gyakran használta, hogy a valós menettulajdonságok hogy viszonyulnak egymáshoz.
Mostanra vált aktuálissá hogy lecseréljem a jó öreg Cromát egy Stilora.
Igazából csak két motor jöhet szóba, 5 ajtós változatban a JTD vagy az 1.8 16V.
JTD -t elég jól ismerem, van már a családban Alfa 159SW kivitelben és nagyon bevált, az 1.8 -as viszont számomra ismeretlen. Olyan "pletykát" hallottam hogy ez a motor hajlamos enni az olajat, ezt még a szerviz is elismeri, de nem találkoztam még olyan emberrel aki pontosan meg tudta volna mondani hogy mennyi az annyi. A gyár által maximálisan megengedett 1l/1000 km egyszerűen röhelyes. Szóval ha valakinek van konkrét tapasztalata akkor azt ossza meg velem, nagyon nagy szívességet tenne!
"j.e. stabilizátoringa csere (6179Ft + 1848 Ft munkadíj)"
Ez ugyanaz,mint a stab.pálca? Mert akkor szerintem egy hangyányit sokba került. Nekem valami 1.300 Ft körül volt, és szintén márkaszervízben. Van egy olyan érzésem, hogy ezt az ingyenes átvizsgálást megpróbálják ezzel-azzal kompenzálni maguknak... :-/
ZOLOKA: Egyébként meg az utólag szerelt "gyári Meta" riasztó nem villantja fel az irányjelzőket, se ki-,se bekapcsoláskor. Azt mondták normális, meghogy valami újfajta európai szabvány,nehogy valaki kifigyelje a jó szándékú fogyasztót,hogy mikor élesít,aztán meg a gengszter lemásolja a kódot.
Süket duma. :-/ (Ráadásul baromság is, a "kód lemásolásához" semmi köze a villogásnak, illetve hogy látja-e vagy sem.)
Egyszerűen annyiról van szó, hogy csak a gyári riasztóval szerelt autóknak van bekapcsolva ez a funckió alapból (tehát amit úgy toltak ki a gyárból, nem pedig itthon raktak be "garantáltan gyárit" utólag - de igazából csak egy a gyár által ajánlottat (ami attól még jó!) -> a különbség onnan látszik kapásból, hogy van-e a belsőtér világítás fölött egy kis "szemüvegtartó" rés - van nincs, akkor gyári riasztód van, az foglalja el).
Minden más autónál inaktív ez a funkcó alapból, de könnyen bekapcsolható a szervizben, csak az Examinert kell rákötni és beállítani:
Body computer / Aktív diagnózis / Irányjelző vezérlés ki-bekapcs. "
Na szóval, nálam is a fent leírt helyzet áll fenn: 2002.04-havi 1,8-as Stilo, Meta M782us utólag (0km-rel) bépített riasztó. Most hogy szervízben voltam, kértem, hogy csinálják meg ezt a villogtatási művelet-aktiválást (papíron megkapták a fenti leírást). Szalon válasz: examinerrel rálápve az jött vissza a body computertől, hogy nem támogatott funkció ill. a fenti "Irányjelző vezérlés ki-bekapcs" opció meg sem jelenik. Valószínűsítik, hogy ez csak a gyárilag riasztóval szerelt változatoknál létező/elérhető funkció.
Van valakinek már ezirányú tapasztalata, ahol működik a dolog? Ha igen, hol csináltatta, milyen autóra? Egyszer arra jártamban biztos beugranék arra a pár percre, amíg átállítják nekem is. Persze, ha tényleg lehet!
Tegnapelőtt voltam a szervízben: j.e. stabilizátoringa csere (6179Ft + 1848 Ft munkadíj) --> tökéletesen hangtalan. Ami szomorú: 20E km-enként várható a ropogás megint. (Ajándékba kaptam egy széthajtogatható napellenzőt + megvolt a tavaszi átvizsgálás akcióban: gond egy szál se :) ).