Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.07 0 0 751

Az egyik legszilárdabb Istenérv a linkedben található:

 

"Az avignoni Szent Bénézet híd 1177 és 1185 között épült fel egy Bénézet nevű pásztorfiú irányítása alatt, akinek látomásában Jézus mutatta meg a hídépítés titkát, sőt egy hatalmas kőtömböt is emelt a folyóban, amely a szerkezet alapját képezte."

Előzmény: vörösvári (750)
vörösvári Creative Commons License 2020.10.07 0 0 750
varhonita Creative Commons License 2020.09.15 0 0 749

Kezdünk elkanyarodni a sötét középkortól...

Voxio Creative Commons License 2020.09.15 0 1 748

Civilizált barbárok...

Előzmény: Törölt nick (747)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.12 0 1 747

Ennél is volt vadabb. A Cerealia ünnepségén (Ceres istennő tiszteletére, a bő termésért volt, ez a nem tudom hány napos római fesztivál). Az olasz kulutrtörténeti topikban tárgyaltuk.

 

A Circus Maximusban rókák farkát megolajozták, majd az eleven égű állatokat elengedték szaladgálni a Circus területén.

 

 

 

(Ha nekem nem hiszel, lásd itt: "Blazing torches were tied to the tails of live foxes, who were released into the Circus Maximus. ")

Előzmény: Theorista (746)
Theorista Creative Commons License 2020.09.12 0 0 746

Barbár rómaiak, még embert is áldoztak. Szörnyű.

Előzmény: Törölt nick (745)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.12 0 1 745

Rómában is volt egy fesztivál "Büntessük meg a kutyát" cimszóval. Ugy nevezték Supplicia canum.

 

Ekkor egy eleven kutyát keresztre feszitettek és azt hordozták körbe.

 

A fesztivál jelentése: amikor Kr. e. 390-ben Brenus vezetésével a gallok megtámadták Rómát, csak a Capitoliumi dombot nem voltak képesek elfoglalni, hősiesen védték a rómaiak.

 

Egy éjjel, amikor a gallok be probáltak törni, a kimerült római őrséget a capitoliumi szent libák (Juno templom libái) hangos gágogása figyelmeztette. Azonban a kutyák nem ugattak, hallgattak.

 

Innen ered, hogy évente a rómaiak ezért egy kutyát megbüntettek.

 

 

Előzmény: Theorista (744)
Theorista Creative Commons License 2020.09.12 0 0 744

 

 

Szogd istenségek ábrázolása Kínai Turkesztánból. https://en.wikipedia.org/wiki/Sogdian_Da%C4%93n%C4%81s

 

A bal oldali jó Daēnā a szent kutyát tartja egy tálcán. A jobb oldali rossz Daēnā egy farkason ül, kezében skorpiót és kígyót tart. Ezek az állatok a mazdahitűeknek pusztítandó gonosz lényeknek számítottak. (Xrafstar)

Előzmény: Theorista (743)
Theorista Creative Commons License 2020.09.05 0 0 743

Igen ők. A kutya számukra a két "legszentebb" állat egyike volt. (a másik a tehén)

 

A kutya bizonyos esetekben még az embert is pótolhatta egyes szertartásokban. 

 

 

Ezen a faragványon a halottas szertartást végző központi figura alatt, a tűz felé tekintve, egy apró kutya is látható. A zoroasztriánus halotti rítusban a kutya nélkülözhetetlen volt, ugyanis démonűző varázserőt tulajdonítottak a kutyának.

Előzmény: Voxio (742)
Voxio Creative Commons License 2020.09.05 0 0 742

Kik voltak azok a mágushitűek?

 

Csak nem a zoroasztriánusok?

Előzmény: Theorista (740)
varhonita Creative Commons License 2020.09.04 0 0 741

Ezek végével aztán 1348-al meg is halt a középkor és az antikvitás visszatért a humanizmus és reneszansz formájában." 

Nem a pestis tombolt?

Előzmény: panthera negra (720)
Theorista Creative Commons License 2020.09.03 0 1 740

A mágushitűek híresek voltak pl. kutyaidomító szaktudásukról is, vadászebeket gondoztak, neveltek. Az omajjádok idején a hithű muszlimoknak megtiltották gyakorlatilag, hogy mágushitű ember által gondozott/nevelt vadászkutyákat használjanak, hisz az ilyen eb által érintett vad tisztátalannak, muszlim számára fogyasztásra alkalmatlannak számított. Az abbaszidák idején ez a hátrányos megkülönböztetés annyit enyhült, hogy a mágushitű ebtenyésztő/gondozó által nevelt vadászkutya nem szennyezte be a vadat, ha a kutya tulajdonosa muszlim volt.

Előzmény: Theorista (739)
Theorista Creative Commons License 2020.08.30 0 0 739

https://mult-kor.hu/allattartasi-tanacsok-a-kzepkorbol-avagy-hogyan-neveld-kedvencedet-20200830

 

"A középkori iszlám szerzők fontosnak tartották kiemelni azt is, hogy a kutyák jólétéhez és egészségük megtartásához fontos a testi kontaktus is, azaz a gazdának meg kell érinteni, simogatni és kedvesen vakargatni kell az ebet, hogy az állat érezze a törődést."

 

 

A fundamentalista muszlimok számára a kutya igazából kerülendő állat. A "pogány/tűzimádó" irániak viszont kutyaimádók is voltak eredendően.

vörösvári Creative Commons License 2016.06.24 0 0 738
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.04.20 0 1 737

Közöttünk járó, ártó szándékú és képességű erő amelynek azonosítására és

ártalmatlanítására csak egy arra szakosodott szervezet képes.

 

A boszorkányt vagy a terroristát lehet így deffiniálni?

zöldkomcsi. Creative Commons License 2015.06.11 0 2 736

 A munka ma már több mint maga a termelés, egy fajta jogosítvány a Föld erőforrásaink használatához. Mert a föld, a víz, a levegő, az anyag, az energia az olaj nem lesz több hiába dolgozunk többen csak többfelé kell osztani.

Az a sötét középkor viszont az innovációról szólt, szerintem arról szól majd ez is. Mármint a valódi innovációkról, az internet és más gagyiságok eltűnnek.

Előzmény: panthera negra (735)
panthera negra Creative Commons License 2015.06.11 0 1 735

"nem jövedelemhez hanem munkához való jog."

.

Ez így van és a munkához, vagy főleg a megélhetéshez való jogot egy végletekig túlnépesedett, termőföld, ivóvíz hiányával küzdő jövő generáció hogy bírja érvényesíteni.

 

Vagy

 

A sötétnek mondott középkor helyett egy valóban sötét jövőbe tartunk? 

Előzmény: zöldkomcsi. (734)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2015.06.10 0 0 734

Van némi hasonlóság most az ó-kori rómával igen, ez is, hogy többségbe kerülnek lassan az inaktívak.

De szerintem a sötét(?) középkor felé tartunk, ha valami lesz az nem jövedelemhez hanem munkához való jog.

Előzmény: panthera negra (733)
panthera negra Creative Commons License 2015.06.10 0 1 733

Jogokast az alapjövedelemmel ne keverjük! Nem vezet jóra és a munkához való jog nem a szocializmushoz kötődik: emberi és polgári jogok: szociális biztonsághoz való jog.

 

Az alapjövedelem állampolgári jogon járó közvetlen anyagi juttatás Rómában volt divat. (Munkához való jog Rómában nem létezett: mert alantas tevékenységnek tartották még bizonyos művészi munkákat is! :(, az alapjövedelmet a rabszolgamunka biztosította!).

Rómában az alapjövedelmet kiegészítette az ingyenes szolgáltatás: cirkusz és fürdő: ezek elmaradása forradalmakhoz és lázadásokhoz vezetett.

Előzmény: zöldkomcsi. (732)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2015.06.09 0 0 732

Igen, lehet igazad, ez lényeges körülmény, a "feltétel nélküliség". Hasonlít a kettő, de nem ugyan az, pl a létező szocalizmusban olyan feltétel nélküli alapjövedelem volt a munkához való jog, de az azért nem ugyan az mint a demokráciában pl a rokkantsági nyugdíj.

Előzmény: panthera negra (731)
panthera negra Creative Commons License 2015.06.04 0 1 731

Az alapjövedelem állampolgári (v. római polgári) jogon járt munka nélkül és ez szerény tudomásom szerint a rómaiaknál volt divat. Több részből állt: gabona fejadag és juttatáscsomag (caffeteria): ingyenes gladiátori játékok, ingyenes fürdőbelépő. Akkor volt a baj, ha ezeket megpróbálták korlátozni. 

Előzmény: zöldkomcsi. (730)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2015.06.02 0 1 730

szerintem de igen. nem jövedelmet viszont erőforrást bocsátottak a rendelkezésére amit nem lehetett tőle elvenni (kivéve aki adta, de az meg a láncolaton keresztül az Istenig vezet). Egyik ember se több szorgalmával, se csellel se csalással nem vehette el a másiktól, és ez szerintem társadalmi hatásában nagyon hasonló (csak hasonló) egy alapjövedelemhez.

Előzmény: Disznóföldelő Aggregátor (729)
Disznóföldelő Aggregátor Creative Commons License 2015.06.01 -1 0 729

Nem, mert a jobbágynak nem volt "alapjövedelme".

Előzmény: zöldkomcsi. (728)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2015.05.26 0 1 728

Amit most szeretnének egyesek a feltétel nélküli alapjövedelem, az nem ugyan az mint a jobbágyság?

zöldkomcsi. Creative Commons License 2015.05.09 0 0 727

Szerintem itt van helye, mert egy korszakról lehetetlen úgy beszélni, hogy ne legyenek benne összehasonlítások más korokkal.

Előzmény: Theorista (726)
Theorista Creative Commons License 2015.05.09 0 0 726

Sajnos ismét elhibáztad a topikot. Ha nem tudod, hogy hová kellene vinni a témát akkor nyugodtan érdeklődj a modiktól. Biztosan segítenek. 

Előzmény: zöldkomcsi. (725)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2015.05.09 0 1 725

Nem tudom ebből a szempontból az hogyan működött. Újabban olyasmiket lehet olvasni, hogy nem a rabszolga munkán volt a hangsúly, hanem vállalkozó, jobbágy jellegű státuszban lévő emberekre alapozódott.

Tehát? Akkor...... de ne ezt a topikott offoljuk már ezzel..... vagy belefér ide is? ....na mindegy......

....akkor a frissen gyártott elmélet szerint a rabszolga és joobbágy társadalmak váltogatják egymást? Tehát az ó-kori kelet feudális, amit vált a rabszolga társadalom csúcson a római globalizációval, amit a sötét (?) középkor követ és most megint rabszolga társadalom van, annak is a vége, a pax americana?

Nem tudom, csak hangosan gondolkodok. E szerint a rabszolga lényege nem az, hogy rab nem is az, hogy szolga hanem árútermelő  és minden értéktöbbletet elvonnak tőle. Ellentéte a vállalkozó jellegű jobbágy aki erőforrásokkal maga rendelkezik, ( ami nem feltétlenül földterület ) és magáról kell gondoskodjon.

zöldkomcsi. Creative Commons License 2015.05.04 0 0 724

Melyik a nagyobb innováció? az, hogy középen átfúrják a kézi malomkövet és tengely és körbe körbe lehet hajtani, vagy az, hogy laposabb lesz a telefon? (-:

allaid Creative Commons License 2015.05.02 0 0 723

"Az európai középkor lényegében Európa benépesítéséről, tehát elsősorban mennyiségi fejlődésről szólt."

 

A vízenergia? Szerintem az minőségi változás. Volt az előtte is, de csak úgy mint most a napelemek és a szélerőművek. De olyasmik is mint a szobakályha, kengyel, acél fegyverek, ezek nagyon is minőségi változások.

A 19. században van aztán látványos meglódulás, na de akkor már van matematika, vegyészet alapjai, akkor már csak le kellett rázni a fáról a beérett termést, persze, hogy potyogtak a tudományos eredmények egyik a másik után az atomenergiáig. Ott meg is torpant.

 

Van köze az időjáráshoz is, mondják, szerintem is van köze hozzá.

Előzmény: Itoérambolafoci (722)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2015.05.01 0 1 722

az ó-korban a technika nem fejlődött, a közékor innovatívabb, szerintem az újkornál, a legújabbkornál is

 

Ezt nem tudom, honnan veszed.

 

Az emberiség technikai fejlődése exponenciálisan gyorsuló volt, tehát fel sem merül, hogy a középkor technikai fejlődési üteme felülmúlta volna a későbbi korok fejlődési ütemét.

 

A középkort pedig pont azért nevezték "sötétnek", mivel már eleve egy hatalmas fejlettségbeli visszaeséssel indult, és ennek megfelelően az idő nagy részében csupán a lemaradását hozta be.

 

És mire behozta a lemaradását, akkorra már kb. véget is ért a középkor.

 

- - -

 

Az európai középkor lényegében Európa benépesítéséről, tehát elsősorban mennyiségi fejlődésről szólt.

 

Ezt a "középkori meleg periódus" tette lehetővé, ami rengeteg népet csábított Európába, és egészen a "kis jégkorszak" beköszöntéig a népesség gyors szaporodását tette lehetővé.

 

A "kis jégkorszak" viszont egycsapásra véget vetett a könnyű mennyiség fejlődésnek, ezzel kivégezte a középkort, és kikényszerítette a technikai fejlődés felgyorsítását.

 

Azért is hívjuk újkornak.

Előzmény: allaid (719)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!