Szerintem ez hülyeség! Akkor a Szintetizátor sem hangszer! Mert végül is az is egy sempler! Itt azon van a hangsúly, hogy ki-milyen zenét készít vele, és ennyi. Az Emberek többsége olyan zenére használja, ami nem jön be Neked, de attól még a sempler egy hangszer. Biztos vagyok benne, hogy hallottál már olyan zenét, ami csak tisztán szinti zene volt, és tetszett. Hallottam már én is sok kutyaütőt, aki iszonyatos dolgokra használta, de szerintem attól még hangszer, csak tudni kell használni.
(bocs srácok a off témáért, de már régóta keresek egy embert és remélem itt meglelem. Ezért nézzétek el nekem az alábbiakat.)
::DIGITÁLIS:: zenészt keresünk! Meglévő egyedi felállású zenekar keres samplerrel, szintivel...stb bánni tudó társát. Saját kényelmes hely adott a próbákra, és egy egyéb lehetőségek is adottak.
Aki nagyjából magára ismer vagy tudna valahogyan segíteni az kérem írjon nekünk. eszmesin@mailbox.hu
Az eddigi hozzászólások szerint.
Mert miről ismerxik meg a hangszer? Direkt hangkeltésre lett létrehozva? Jah. De a szirénára is igaz ez, még sem hangszer. Ellenben felhasználható a hangja egy zenében.
A samplert meg direkt arra találták ki, hogy nem hangszerhahgokat (meg persze azokat is) be lehessen építeni a zenébe. Tehát hozzáad a zenéhez. De ha csak hozzáad, akkor nem csinál zenét, tehát nem hangszer.(?)
Sok déjé összeszed sok nem hangszerhangot, meg mások által már elkészített zenét, oszt kavarcol belőle valamit. Kókler? Legtöbb esetben az (szvsz). De biztos akad százból egy, aki valami nagyon ötletest, eredetit alkot.
Hmmm... Azt hiszem, zenész kezében a bármi is hangszer, az amatőr kezében meg még a hangszer sem az.
Akkor ezek szerint minden hangszer, amiből hang csalható ki. Hümm. Visszaolvasva a régesrégi topikindítót, a stílussal volt bajom, nem a samplerrel.
Olyan lehet mint a Windows meg az Office. Minden hülye azt érezheti vele, hogy ért ahhoz, amit csinál.
Szerintem aki tud zenélni, az sampler nélkül is tud, aki meg nem tud az vele sem.
SZ.I.: szerinetm nem hangszer, ellenben tényleg jól tud hatni egy eleve jó zenére.
Tvik: szerintem egy tárgy akkor lesz hangszer, ha egy ember aktivan zenél rajta. Ellenben a sampleren nem zenélnek. A változatosság hiányzik belöle. Aki zenész, minimális eszközzel, vagy akár nélküle is elboldogul. Aki meg nem zenész, az samplerrel sem lesz az, méga déjé is az illetö.
sztem nem onallo hangszer (bar en hulye vagyok ehhez:)), de samplerrel rasegiteni nemelyik zenere, egesz varazslatos is tud lenni:) de legalabbis kurva jó:)
Néha hallgatok rádiót, a nem annyira kommersznek minösülö EstFM-et. Megdöbbentö, hogy milyen sok szemplermjúzikot adnak néha (vagy inkább néha nem aszt adnak :-/). Elöfordul, hogy majdnem fizikai fájdalmat okoz; ilyenkor inkább berakok egy CD-t.
Szóval jön egy alak, aki a dj betükombinációt biggyesztette a neve elé, fog egy samplert, belenyom egy kis tüc-tücöt, egy kis tyüfü-tyüfüt, talán még egy kis puha-cihát is, hozzárak egy feka énekestöl egy "kámónbébit", és a nép omlik lábai elé.
Szerintem hányás-hasmenés az egész.
Szóval a kérdés: szerintetek hangszernek minösül-e ma a sampler, vagy csak egy ötletes eszköz, amivel a zene érdekesebbé tehetö? Zenész-e a samplert irányitó személy, vagy csak egy kókler, aki pénzt csinál mások igénytelenségéböl? Alkotásnak minösül-e már megcsinált zenék darabkáiból összerakni valami mást? Elhagyhatjuk-e az összes többi akusztikus/elektromos hanxert, hiszen a sampler mindegyik helyett egyformán jó?